Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2447

1. laitan vasta ihan joulun edellä ja sitten saavat palaa vielä helmikuullakin, ainakin ulkovalot.
    Kuusikin saa vielä olla ensi sunnuntainkin.
    En malttaisi niistä sitten luopua, vaikka en niitä marraskuusta asti tykkää poltella. Tapansa kullakin.

Luettelenpa päivän nimiä, kun kitsaasti niitä näkyy tulevan.
    Harri Haatainen, keihäänheittäjä
    Harri Rovanperä, ralliautoilija
    Harriet Erisson, Miss Suomi vuodelta jotain
    Harriet Andersson, ruotsalainen näyttelijä
    Harry, Walesin prinssi

Vielä jäi toisillekin....
  2. Ensimmäinen asiani on, että koita nyt hyvä ystävä keksiä itsellesi joku nikki!
    En enää muista mitä joskus kerroit tarjonneesi, mutta ei mennyt läpi, laita nyt vaikka se Adalmiina, jota et suostunut esittämään! D))

Tietokonetta opettelin käyttämään kansalaisopistossa runsas kolme vuotta sitten, ennen en ollut pitänyt edes hiirtä kädessäni - muuta kuin kuollutta. (On mun bravuaarivitsini!) Seuraavana talvena kävin vielä jatkokurssin. Lisäoppia olen saanut näillä keskustelupalstoilla.
    Kunnioitan niitä, jotka ihan "issekseen" ovat opetelleet tietsikan käytön.

Kuvannut olen koko pienen ikäni, mutta nyt tietokoneen myötä ostin digikameran ja siitä se innostus lähti ja joskus tuntuu, että siitä on tullut ihan tauti, kamera täytyisi olla aina mukana ja aina katsoo maisemia "sillä silmällä".
    Se on niin helppoa, ei tule filmirulla täyteen ja voi räpsiä mielin määrin ja poistaa sitten koneelta huonot kuvat.
    Tuli tänäänkin kuvattua auringonnousua ja iltaruskoa ja jotain siinä välilläkin.
    Oli vain niin kylmää, että ei tarennut lähteä järvelle kuvaamaan.

Halpakin harrastus se on, paperikuviksi valmistutan suurimman osan ja Ifolorilla tilattaessa kuvat maksavat 9 senttiä kappale, kun odottelee tarjouksia, joulukortitkin tilasin omista kuvista ja oliko ne 57 senttiä kappale toimituskuluineen. Menikö jo mainoksen puolelle?

Olen haaveillut vielä meneväni kansalaisopiston valokuvauskurssille, mutta se alkaa nyt talvella, niin saa ajatella mitä kelejä aina on.

Koko päivän pakkanen on keikkunut viidentoista asteen tietämillä, -15,9 on täällä hetkellä, tuuli vielä lisää kylmyyttä. Tässäpä sitä talvea on odoteltu!
  3. Aattoiltaa tässä saa alkaa viettämään, jäälyhtyihin pitää vielä kynttilöitä viedä ja sitten otan lempikirjailijani Tamara McKinleyn kirjan Merten taa, eräs harvoista australialaiskirjailijoista, joiden kirjoja on suomennettu tai ei ainakaan minun käsiini ole heitä kovin montaa osunut.
    Pakkasta alkaa olla jo viidentoista asteen kieppeillä, onneksi ei tarvii paljon ulos mennä.
    Jos puoleenöihin pysyn hereillä, voin mennä raketteja katsomaan.
    Vaikka asun ihan pikkukylässä, ollaaan aitiopaikalla, kun täältä kallion päältä katselee eikä paukuttelut paljoa häiritse.

Niin paljon mahtui taas vuoteen tähän,
    jota on jäljellä enää ihan vähän.
    Sä enkelin siivin uuteen vuoteen kulje
    ja keskiyöllä toivoen silmäsi hetkeksi sulje.
    Anna kauniiden toiveiden sua uudelle vuodelle kantaa
    ja seikkailumielellä katso mitä se sulle antaa.
    -netistä lainattua.