Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

9

1. "Vasemmisto kaipaa selvästi uskoa puheisiinsa" Totta kai kaipaa, kun ei ole kuultu mitään uusia ajatuksia tai ideoita vaan haukuttu muita.

Elintason alentaminen voi auttaa tilapäisesti, mutta pitemmän päälle Suomi vajoaisi kehitysmaiden joukkoon.

Siitä, että Suomessa ei ole oikeutta puolustaa itseään olen samaa mieltä. Jos joku lyö sinua ja laitat kätesi suojaksi ja lyöjä satuttaa nyrkkinsä käteesi joudut maksamaan lyöjälle korvauksia kivusta ja särystä ja masennuksesta ja muusta. Mielestäni väkivallan lisääntymisen syynä on se ettei väkivallantekijän tarvitse pelätä uhrinsa puolustautumista. Kaikille pitäisi turvata oikeus itsensä puolustamiseen ja suojelemiseen ilman pelkoa rangaituksi joutumisesta. Tämä vähentäisi myös väkivaltaa.
  2. On hienoa, että saadaan keskustelua, jota ilmastonmuutoksesta pitäisikin käydä paljon enemmän. Mutta kuten tavallista keskustelu tahtoo mennä välillä seivuraiteille. Siksi pari tarkennusta: Olen skeptinen (=epäilevä) sen suhteen, että ihminen voisi tehdä jotain ilmaston muutoksen hallitsemiseksi. Ilmasto muuttuu eikä ihminen voi sille juuri mitään.

Se, että minun väitetään esittäneen salaliittoteoriaa on normaali poliittinen keino johdattaa keskustelua pois asiasta. Vertaukseni noitavainoihin ja muihin ihmisiä villinneisiin liikkeisiin johtuu siitä, että noitavainojen aikaan 1400-1600 luvuilla, eli satoja vuosia, sen ajan useimmat tiedemiehet olivat sitä mieltä, että noitina pidetyt ihmiset, pääasiassa naiset, pitää hävittää polttamalla. Olen sitä mieltä, että tulevaisuudessa huomataan, että ilmastonmuutoksen torjumiseksi vaaditut toimenpiteet ovat yhtä tai lähes yhtä vääriä kuin noitien polttamiset.

Fasismi ja kommunismi olivat ja ovat saneltuja totuuksia, joihin kaikkien piti uskoa ilman kritiikkiä. Ilmastonmuutoksesta esitettyjä "totuuksiakaan" ei saa kritisoida. Kun tarpeeksi moni on jotain mieltä niin ainakaan yksilö ei saa ajatella mitään muuta. Entäs ne miljardit kärpäset, joiden mielestä hevosen pullat ja lehmän läjät ovat hyvää ravintoa.

Entäs ne keinot sitten: Hiilidioksidipäästöjä pitää vähentää. Mitä on tapahtunut sille ilmiölle, jonka opimme jo koulussa ja jota on vuosikymmeniä käytetty kasvihuoneissa: Kun hiilidioksidin määrä ilmassa kasvaa, kasvavat kasvit vinhemmin ja yhteyttävät hiilidioksidia ilmasta ja luovuttavat happea enemmän. Eikö tämä enää pidäkkään hiilidioksidi-happitasapainoa ilmakehässä? Maapallon lämpenemisen luulisi auttavan entisestään tätä ilmiötä.

Pari muuta esimerkkiä: Ecoautot aiheuttavat käytössä vähemmän päästöjä, kuin muut autot. Mutta niiden valmistus aiheuttaa suuret päästöt. Pienentävätkö ne nyt sitten päästöjä vai eivät? maksavat ainakin vietävästi. Biodisel: Kun biodiselin valmistuksessa käytetään palmuöljyä aiheutetaan pahaa haittaa ympäristölle.

Sähköä ei saisi tuottaa millään tavalla. Sähkön ja muun energian säästöohjeita on lehdet TV tulvillaan. Enää vuosiin ei ole silti tullut sellaisia säästökeinoja, jotka eivät olisi jo käytössä.

Veroja, maksuja ja rangaistuksia pitää korottaa ja kiristää. Vihreän liiton edustajien, jotka itse ajavat isoilla katumaastureilla, en ole kuullut koskaan vastustavan minkään veron, maksun tai rangaistuksen kiristämistä. Lentomatkustajien pitää aina kun matkustavat maksaa tietty summa jonkun yhtiön tilille. Tämä yhtiö kuulemma istuttelee sitten puita Skotlantiin ja tekee muuta ympäristönsuojelutyötä. Menevätköhän ne sinne Skotlantiin lentämällä? Suomen kaikkien aikojen toinen ympäristöministeri sanoi televisiohaastattelussa: "Ihmiset pitää opettaa maksamaan". Siinä piilee sellainen viisaus, etten pysty kuin arvailemaan sen tarkoitusta ympäristönsuojelussa.

Toivon, että mahdollisimman moni osallistuisi keskusteluun ja ilmaisisi mielipiteensä.