Vapaa kuvaus

Helsinkiin muuttanut nuori naisenalku... luovasti hullu, spontaani, huumorintajuinen, lapsenmielinen ja iloinen perusoptimisti. Jotka ei tunne, luulee, että olen hiljanen, jotka tuntee, toivoo että olisin joskus hiljaa... tekstiä siis tulee ku Niagarasta vettä. Olen omanlaiseni tientallaaja, en välitä, mitä muut musta ajattelee. Kunhan ite oon tyytyväinen omiin juttuihini, se riittää. Pystyn kuitenkin vastaanottamaan rakentavaa palautetta ja opin yleensä virheistäni. En käy tällä sivulla kovin usein, koska Facebook ja muut vie voiton, enkä vielä ole niin epätoivoinen, että hakisin seuraa netistä. Nautin sinkkuudestani siihen asti kunnes vanhanaikaisesti kadulla tms. törmään elämäni mieheen. Suosikkibändit/artistit: juha tapio, Kutless Suosikkileffat: da vinci koodi, Enkelit ja demonit, Salamavaras Lempikirjat: Liian monta tähän listattavaksi.. Vapaa-aikanani: Datailen, kuuntelen musiikkia, luen... Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Ei ole. Katson tv:stä mieluiten: True Blood, vampire diaries, CSI ym., poliisi- ja rikosohjelmat Kotieläimet: Kissa<3 En pidä: ilkeät, epäkypsät ja epärehelliset ihmiset, Lady Gaga, Justin Bieber ym massateini-ihkutukset Parhaat matkakohteet: En ole matkustellut, en tiedä. Ruoka & juoma: Terveellinen kotiruoka, Mountain Dew, mustikkashotti... Linkit: http://www.irc-galleria.net Koulutus: Lukio Koulut: Kalvolan ala- ja yläaste,Hämeenlinnan Lyseon lukio Ammatti: Muu Työskentelen: Päiväkoti Tapanilassa päiväkotiavustajana. Siviilisääty: Sinkku Lapset: Kyllä vielä joku päivä Skype: EOLEE Messenger: Löytyy, mutten täälä jaa, muutenki tarpeeks turhia tyyppejä siä. Email: Saatan jossain vaiheessa antaa, jos kiinnostaa. Twitter: EOLEE Flickr: wtf ?!

Aloituksia

2

Kommenttia

27

1. Itsellä ei vielä lapsia ole, enkä pariin vuoteen haluakaan.
    Mutta mulla ja kahdella isoveljellä oli tiukka kuri kotona, äiti sanoo edelleen että on Hitleristä seuraava, kukin päättäköön itse mihin suuntaan.
    Kuri oli yleensä joustavaa mutta tarvittaessa myös tiukkaa. Jos oli sisarustappeluita, äiti monesti kehotti rauhottumaan mutta homman jatkuessa samana äiti sanoi että on varotettu, jos sattuu niin ei kannata äidille mennä itkemään. Ja monesti sitä sitte vahingon satuttua itse kukin poistui omaan huoneeseen mököttämään. :D
    Oli asioita, jotka oli kielletty ja jos niiden tekemisestä jäi kiinni, äiti huusi kitarisat vilkkuen hetken ja tuli myöhemmin pyytään anteeksi samalla selittäen miksi hermostui.
    Oli tiukat kotiintuloajat ja niitä noudatettiin. Jos ajoissa soitti ja pyysi lisäaikaa, sitä myös sai.
    Sitte kun alko oleen enemmän ikää ja ymmärrystä asioihin, ei äiti enää huutanut niin hirveästi, mutta teki silti selväksi miksi sanoi/teki tavallaan.
    Pienestä pitäen olen tehnyt kotitöitä; vienyt roskia, tyhjännyt&täyttänyt tiskikonetta, siivonnut huoneeni ym. Ja viikkorahaa tuli sen mukaan, miten oli osansa kotitöistä suorittanut.
    Kun teki jotain oikein, sai kiitosta/kehua/pienen palkkion ja teki mielellään toistekin oikein/hyvin. :) Oli rajoja ja rakkautta.

Puoli vuotta päiväkotiapulaisena 1-5v lasten parissa ja elämä parin serkun ja kaverin kanssa on vakuuttanut mut äidin kasvatusmetodien toimivuudesta ja tiedän kasvattavani omat lapseni melko tarkkaan samalla tavalla kun äiti kasvatti meidät.

Ja kurituksesta vielä.. kyllä meillä jaettiin luunappeja. Mutta vain jos purtiin äitiä niin tuli luunappi ylähuuleen ja tiukka "ei". Eikä muuten kovin montaa kertaa sen jälkeen purtu äitiä. Tai ketään muutakaan. Muuten kuri oli sitä että äiti ensin selitti kiltisti mitä tarkoitti ja jos ei ymmärretty, huusi viestin perille.

Erittäin hyvät on välit äitiin ja kahteen isoveljeen. Pienempänä kyrsi suunnattomasti kun oli tiukka kuri, mutta nykyään sitä arvostaa. Hetkeäkään en vaihtaisi pois, enkä tasan haluaisi minkään muunlaista äitiä. :)
  2. Vituttaa, ettei saa olla arkena 23 jälkee ulkona ?! Mitähän VITTUA sun ikänen TEKEE ulkona yöllä? Ehkä toi 21:00 on vähä turhaa, mutta ei nyt hyvänenaika missään nimessä 23 aikaan ! 22 on ihan hyvä sun ikäselle.
    Ihan hyvä vaan, että vanhempas heränny ja tullu järkiinsä. 23 aikaan sun pitäs olla jo nukkumassa, että saat tarpeeks unta yöllä ja jaksat. Kaupungilla luuhaa jo muutenki ihan tarpeeks teitä vapaan kasvatuksen tuotoksia rellestämässä ja esittämässä kovaaki gangstaa. Sä ehdit kyllä rellestää aivan tarpeeks sitte, ku on 18+ mittarissa, koitapa nyt kiltisti vielä elää kotiintuloaikojen mukaan.
    Voit toki yrittää olla kypsä ja vastuuntuntonen, keskustella vanhempies kanssa ja saada aikaan kompromissin, että vaikka yrittäisitte ensin, onnistuuko sulta myöhäisempien kotiintuloaikojen noudattaminen. Jos onnistuu, niin ehkä niitä sitten muutetaan. Mutta ei sun ikäsen todellakaan tarvitse olla enää 22 jälkeen missään muualla kun kotona valmistautumassa nukkumaan.
    Usko pois, kun noudatat kotiintuloaikojas ja susta kasvaa fiksu&vastuuntuntonen nuori mies niin opit arvostamaan vanhempias. :)
    Mut kasvatettiin lähes sotilaallisen kurin alaisuudessa, niinkuin myös mun kaks isoveljeä. Ihan henkisesti terveitä ollaan kaikki, ei mitään ongelmia pääkopan kanssa. Uskon, että niitä olis, jos porukat ei ois pitäny kuria ja oltas saatu rellestää.
    Tunnen myös henkilökohtaisesti muutaman vapaan kasvatuksen tuotoksen ja ne on hyvää vauhtia pilaamassa elämäänsä, kun dokaavat&rellestävät kaupungilla yöaikaan&esittävät mitälie koviksia. Ne muksut ei nuku lähellekään tarpeeks, ne ei menesty koulussa koska ne ei väsymykseltään jaksa keskittyä oppitunneilla janiinedelleen.
    Sillä, että vanhempas rajottaa sun menemisiäs, ne osottaa välittävänsä. Se tehään sun parhaaks. Usko pois. Koitapa muuttaa 16v:nä pois porukoides luota Lahteen opiskelemaan.. tekstistäs päätellen et ole kovin kypsä ikäisekseks.. tulee hyvin nopeesti äitiä ikävä siellä kaukana poissa. Ei ole kukaan potkimassa sua kouluun -> alat lintsailee -> koko opiskelu menee viturallee -> syrjäydyt ym. -> kuolet vanhana ja katkerana toivoen että olisit ollu kiltti poika ja kuunnellu isiä ja äitiä.
  3. "Sukulaiset ovat usein juuri kaikkein pahimpia siinä vieressä arvostelemassa mikä on sopivaa ja mikä ei. He ovat kuulleet jostain juttuja, joissa ei ole mitään perää. Säälin uusia Amwayhin liittyneitä, jolla on perheessä ja sukulaisissa ennakkoluuloisia, kielteisiä arvostelijoita, jotka eivät anna minkäänlaista tukea uudelle yrittäjälle."

En mä arvostele. Enkä muista tiedä, mutta itse ainakin olen erittäin avarakatseinen ja tarkistan parhaani mukaan mahdollisimman monta eri lähdettä, ennenkuin mitään lähden väittämään/sanomaan. Intuitiivisesti (ja mun intuitio on osoittautunut erittäin luotettavaksi tiedon lähteeksi) vaan tuli semmonen olo, et onkohan tää nyt oikeesti näin, onkohan nää ihmiset oikeasti rehellisiä vai puhuvatko lämpimikseen... Mä en vaan halua, että mulle rakas ihminen tekee jotain, mitä joutuu jälkikäteen katumaan.

On tietenkin hienoa, jos jotkut kokevat Amvayn itselleen sopivaksi asiaksi ja ovat oppineet uusia asioita/saaneet uusia ystäviä, onnea heille ja toivottavasti eivät ikinä joudu pettymään, että ei se ollutkaan ihan niin. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, en vaan haluaisi äitini tekevän mitään, mitä joutuisi myöhemmin katumaan ja kysyin täälläkin asiasta sen takia, että saisin muiden mielipiteitä ja osaisin siten vähän arvioida, että onko mun intuitio väärässä vai oikeassa.
    Lopunkaiken tietenkin äiti itse, aikuisena, tekee omat valintansa, en valita enkä arvostele.
  4. Ite en oo vielä treffipalstoja kokeillu, sen verran nuori vielä enkä koe tarvetta etsiä itelleni seuruselukumppania vielä. Uskon ja luotan, että se tulee vastaan sitte ku tulee.
    Mut jos olisin ... 5-6v vanhempi, yhä sinkku ja ettisin miestä, nii kyl mulle ainaki kelpais SM tason urheilija (jos ois ittee kiinnostava laji, voisin ihan hyvin roikkua peleis mukana kannustamassa) ja akateemisesti koulutettu mies... en välttämättä elättäjäks, mut oishan se ihanaa jos vois sitte aikanaan jäädä kotiäidiks, et mies tois rahat taloon...

Mut muhun ei iske sellanen "Hei. Olen 27v akateemisesti koulutettu mies, etsin sellaista ja tällaista naista ja profiilisi vaikuttaa mielenkiintoiselta..." -alkunen viesti..
    Mä tykkäisin, jos mies eka vähä kehuis nätiks tai profiilia kiinnostavaks tai jotai sellasta, kysys sitte jostain mielenkiinnon herättäneestä asiasta vähän tarkemmin (esim. jos mainitsisin harrastavani liikuntaa, ni ois kiva jos mies kysys et mitä liikuntaa, kuinka kauan ja miks just sitä lajia ja näin), kuvailis vähä itteensä, mainitsis vaikka pituutensa, pari adjektiivia luonteesta, mahdolliset harrastukset, vähä musiikkimakua.. MUTTA EI MISSÄÄN NIMESSÄ VIELÄ KOULUTUKSESTA MITÄÄN!!! ja sitte toteis, että mä vaikutan kiinnostavalta tyypiltä ja vois olla mukava vaikka viestitellä ja katsoa sitten myöhemmin, kun on tutustuttu vähä, et jos vaikka tapais. Pieniä kirjotusvirheitä saa olla (kunhan tekstistä kuitenki ymmärtää jotai, ettei se oo vaa sellasta sana-toinensana-kolmassana-jotai-epäselvää-paskaa), murretta saa käyttää, hymiöt ja muut tekstiä elävöittävät asiat, kuten *naurahdus* tai muut tollaset on ISO + ...

Mut tää oli siis vaan mun mielipiteeni tästä asiasta... Kaikista kannattavinta tosin olis mennä jonneki yökerhoon tai johonki muuhun reaalielämän tapahtumaan, missä sitten SELVINPÄIN menee juttelemaan viehättävänoloiselle naisolennolle... ja katsoo SILMIIN keskustellessa... ja muistaa vähä kysellä ja kehuskella, ei heti tuo omaa akateemista tutkintoo, eikä urheilun SM tasoa ym. suurimpia saavutuksiaan esille...

Ja alkuperäselle vielä sen verran (kuin myös muillekin, jotka viestini vaivautuu lukemaan), kyllä se elämän nainen sieltä vielä vastaan tulee... netissä tai reaalielämässä... (reaalielämässä todennäkösemmin, eiköhän nettitreffipalstat oo näille 40+ jotka ei viihdy lavatansseissa tai klubeilla... tai muuten vaan huonosta omasta tunnosta kärsiville...)