Vapaa kuvaus

Olen vähän yli kuusikymppinen nainen Etelä-Savosta, eläkkeellä.Juureni ovat äidin puolelta Karjalan kannakselta ja isän puolelta Oulun seutuvilta. Olen kiinnostunut yhteiskunnasta ja ollut aktiivinen vaikuttaja kunnan ja seurakunnan puolella sekä erilaisissa järjestöissä ja myös politiikassa. Nyt olen luopunut luottamustoimistani (melkein kaikista) ja osallistun vapaaehtoisesti erilaisten yhteisöjen tapahtumiin. Luen paljon ja monenlaista, historiaa, elämänkertoja, muistelmia, dekkareita, romaaneja, runoja, klassikoita, vain kauhukirjallisuuden kierrän. Teen käsitöitä, neulon, virkkaan, kudon kangaspuilla, askartelen. Hoidan tarvittaessa lastenlapsiani. Hakusanat: sudokut, Elvis, käsityöt, kirjat

Aloituksia

6

Kommenttia

99

1. Onhan+orkideasi+valoa+läpäisevässä+astiassa+eikä+suojaruukun+sisällä.+"Juuret+tarvitsevat+valoa,+että+pysyisivät+vihreinä+ja+elinvoimaisina.+Sumutellessa+katso,+ettei+lehtihankoihin+jää+vettä,+kuivaa+se+talouspaperilla,+ettei+lehden+tyvi+märkäne.+Minulla+on+kymmenvuotias+orkidea,+joka+on+tehnyt+keikin,joka+on+tehnyt+myös+keikin+eli+"lapsenlapsen".+Kesäksi+vien+keikkumaan+omenapuun+oksistoon.+Kuusi+orkideaa+tänä+keväänä+odottelevat+pihalle+pääsyä.+Kasvualustan+olen+vaihtanut+noin+kahden+vuoden+välein,+männyn+kaarnaa,+koivun+nilaa+tuohen+ja+puun+välistä+ja+puuhiiltä+pieniksi+paloiteltuina.+Laimeaa+kukkalannoiteliuosta+"uittamalla"+parin+viikon+välein,+uitto+viikottain+kuitenkin.