Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

134

1. Itse ehdottaisin näitä,jospa näistä löytyisi jotain kiinnostavaa:

- Marilyn Kaye: Replica - Vaikka sarjaa ei ilmestykään enää,niin sitä luulisi löytyvän ainakin kirjastosta ja hyvällä lykyllä divareista ja kirppareilta.Innostuin joskus lukemaan sarjaa ja joitain osia löytyy omasta hyllystäni,vaikken omistakaan ihan kaikkia osia.Sarja on enemmän Scifi-henkinen ja sarjan pääosassa on nuori Amy Candler,jolle selviää sarjan alkuosassa olevansa klooni.

- Marilyn Kaye: Replica; Geeni-trilogia - Replica-sarjan tekijältä eräänlainen kolmiosainen jatko-osa,jossa matkustetaan menneisyyteen salaperäisen taudin alkuperän selvittämiseksi.

- J.M. DeMatteis,Mike Ploog: Abadazad - Jännä yhdistelmä sarjakuvaa ja (päivä)kirjaa,joka kolahti ainakin minuun ja kyseessä on fantasiasarja,jossa (tavallaan) seikkaillaan satukirjassa.En tiedä,kelpaako ihan 6-vuotiaalle,mutta voinee ehkä mennä 8-vuotiaaseen.On ilmestynyt suomeksi.Sarjan englanninkieliset sivut: http://www.abadazad.com

- Michael Coleman: Nettietsivät - Tätäkään sarjaa ei valitettavasti ilmesty enää,mutta saattaa kiinnostaa ehkä 8-vuotiasta,vaikka kirjan takakannessa sanotaan sen sopivan 9-12-vuotiaille,mutta olen minäkin lukenut sitä,vaikken olekaan tuota ikäluokkaa enää. *köhköh* Ja sarjassa seikkaillaan internetin välityksellä.

- Tony DiTerlizzi,Holly Black: Spiderwickin kronikat - Sarjaa oikeastaan tulee vielä,kun ensiksi oli ilmestynyt viisiosainen Spiderwicki kronikat ja nyt on ilmestynyt kaksi muuta kirjaa kolmiosaisesta Spiderwickin kronikat-sarjasta.Sarjassa on mm. haltioita ja keijuja ja on siis fantasiasarja.Sarjaa on ilmestynyt suomeksi,viisiosaisesta kronikoista on tehty leffa,johon on sullottu kaikki viisi ensimmäistä Spiderwickin kronikat-kirjaa ja kirjojen että leffan lisäksi on ilmestynyt myös samoilta (kirjan) tekijöiltä kirja nimeltä "Arthur Spiderwickin luonto-opas: Ihmeellinen maailma ympärillämme",joka käsittelee juuri Spiderwickin kronikoissa ilmestyneistä olennoista,joista aikaisemmin mainitsinkin nuo haltiat ja keijut.Itse innostuin sarjasta luettuani juuri tuon luonto-oppaan,joten uskon sen sopivan 6-ja 8-vuotiaille,jos sattuu sarja kiinnostamaan heitä. :3

Tulipas mukavasti tekstiä minulta. XD Muttah eiköhän nuo kelpaa. :'3