Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
emmauspikachu
profiilit
emmauspikachu
emmauspikachu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
134
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mukava,+että+löytyi+oikea+sarja.+:)
26.03.2017 13:51
Hmm...+itse+en+osaa+tuosta+sanoa,+mikä+kyseinen+sarja+on+kyseessä.+:/+Tuli+lähinnä+mieleen+tuo+satusetä+Andersenin+tarinoihin+perustuva+lasten+animaatio+The+Fairytaler+series,+jonka+alussa+ei+kylläkään+tulikärpästä+jahdattu+jne.+Enkä+nyt+äkkiseltään+keksi,+mikä+muu+sarja+se+voisi+olla.
25.03.2017 18:03
Itse aloin varsinaisesti seuraamaan sarjaa viime syksystä lähtien. Eli tuttu on ainakin meikäläiselle. :)
02.02.2014 21:17
No, itse olen jostain kuullut/lukenut joskus aikoja sitten, että ainaskin punahiuksiset ihmiset olisivat jollain tapaa "herkkiä" aistimaan kummituksia jne. Voin olla väärässäkin, kun siitä on tosiaan vierähtänyt tovi jos toinenkin, kun kuulin asiasta ensimmäisen kerran. Mutta tiedä häntä, koska en tunne henkilökohtaisesti ketään, jolla olisi punertavat hiukset ja aistisi aaveita ym.
09.09.2013 20:14
Pakko sanoa, että minä ja kaksi pikkusiskoani (olemme syntyneet vuosina 1991, 1993 ja 1998 ja meistä minä olen vanhin) kutsumme isän että äidin vanhempia eli isovanhempiamme ukiksi ja mummoksi eikä se heitä haittaa. Isän vanhemmat ovat iältään lähemmäs 80-vuotiaita ja äidin vanhemmat ovat kumpikin tasan 72-vuotiaita. Koska isän vanhemmat asuvat Hämeenlinnassa, välillä tulee sanottua heitä Hämeenlinnan ukiksi ja mummoksi ihan vain siksi, että helpompi erottaa kumman puolen isovanhemmista on kyse. Sama juttu myös silloin, kun äitini mummo vielä eli ja me lapsenlapsenlapset kutsuttiin häntäkin pelkästään mummoksi, ei iso-mummoksi, isoäidiksi tai vastaavaksi. Manan majoille hän päätyi 89-vuotiaana luonnollisen kuoleman myötä, jolloin itse olin jo 11-vuotias (olen nyt 22) hänen kuollessaan.
Eli lyhyesti sanottuna minä ja sisareni olemme käyttäneet sanoja "mummo" ja "ukki" niin kauan kuin olemme osanneet puhua eli lähes koko elämämme ajan. Itse ainakin haluaisin, että vanhoina päivinä mua kutsuttaisiin mummoksi, jos joskus saan lapsenlapsia. :) Mutta siihen on vielä pitkä aika. ^__^ Joten sitä odotellessa.
04.08.2013 19:53
Tunnukset on Huuto.netissä, koska lähinnä myyn siellä tavaraa, mutta on sieltä tullut myös ostettua aina silloin tällöin jotain, mm. juuri Pokémon-kortteja (tällä hetkellä keräilen niitä, Digimon-kortteja ei juurikaan ole).
Mitä PlayStationiin ja Nintendoon tulee, olen kyllä ostanut käytettynä Nintendo DS:n, joka toimi ja toimii edelleen hyvin. Tosin olisi tarkoitus ostaa uudempi versio. :) PlayStation 2-konsoli ostin myös käytettynä, mutta mulla ainoastaan ohjain oli hajalla, ettei toiminut. Piti sitten ostaa uusi. ^^' Mutta harmi, että siulla on käynyt huono tuuri PS1:n kanssa (jos toimivia ohjaimia ei oteta lukuun). :(
16.07.2013 13:50
Olen samaa mieltä. Itse seuraan sarjaa vielä edelleenkin, vaikka olenkin jo 22-vuotias "vanha pieru". XD Myös pelejä tulee pelattua aina kuin mahdollista, mutta itse korttipeliä en ole päässyt vielä kokeilemaan. Olisi kyllä kiva kokeilla. Tarkoitus olisi myös ostaa syksyllä ilmestyvät uudet Pokémon-pelit X ja Y (tai ainakin jommankumman peleistä), jos mahdollista, mutta en omista tällä hetkellä Nintendo 3D-konsolia, ainoastaan normin Nintendo DS:n. Mutta kuten sanoin, ostan sitten, jos mahdollista.
14.07.2013 17:52
Tuota... itse olen katsonut Digimonin ensimmäisen kauden muistaakseni kokonaan silloin, kun se tuli TV:stä Pokémonin lisäksi ja tulipa myös nauhoitettuakin nekin jaksot. Muiden Digimonin kausien jaksoja on puolestaan tullut enemmän tai vähemmän katsottua. Enkä ole ole aikaisemmassa viestissäni edes sanonut katsoneeni yhtä jaksoa Digimonista ja jättäneeni sen takia Digimonin seuraamisen, ainoastaan sen, etten silloin pahemmin pitänyt Digimonista yhtä paljon kuin Pokémonista (tarkistin, mitä olin kirjoittanut, koska en enää muistanut parin vuoden jälkeen, mitä olin viimeksi kirjoittanut). Nykyään sitä Digimonin surkeaa suomidubbia voisi väittää jopa legendaariseksi tai jotain. :D Katsoin kerran YouTubessa yhtä videota, johon oli laitettu erilaisia kohtauksia eri jaksoista, joissa oli ehkä surkeimpia dubbauksia kuin sarjassa yleensä. Sitä videota katsoessani en muuta tehnytkään kuin nauranut, kun kuuntelin sitä dubbausta, vaikka se silloin pienenpänä ärsyttikin. XDD
Oli pakko kommentoida tähän ketjuun taas pitkästä aikaa, kun kerran eksyin tätä lukemaan. XDD
14.07.2013 17:45
Rave kiinnostais lähinnä nrosta 5 eteenpäin eli osat 5-22, mutta tällä hetkellä ei ole juurikaan rahaa ja saan sitä seuraavan kerran vasta ensi kuun alussa. :P Muuten ehkä olisin ostanut. ^^'
12.07.2013 14:36
Ne iänikuiset välimatkat taitavat olla ikuisuusongelma, jos haluaa tavata toista, varsinkin jos osapuolet asuvat eri puolilla Suomea. ^^'
11.07.2013 17:13
Itse olen ajatellut aloittaa tuon japanin kielen opiskelun lähinnä sen takia, että siitä voi olla jonkinlaista hyötyä näin yleisellä tasolla, vaikka harvemmin sitä tuskin tarvitsee työelämässä niillä aloilla (lähihoitaja ja kotityö- ja puhdistuspalvelut), joihin olen opiskellut/opiskelemassa tällä hetkellä (opiskelen siis tällä hetkellä kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkintoa, johon olisi tarkoitus valmistua ensi keväänä) käyttää. Tosin olen ajatellut, että työantaja varmaan tykkäisi hyvää, jos kerron CV:ssä osaavani vielä yhtä vierasta kieltä kotimaisen kielen ja englannin lisäksi. Ja näin ohimennen sanon, että tarkoitus olisi myös opiskella ruotsiakin, mutta se ei nyt liity itse aiheeseen.
En ryhdy opiskelemaan japania ihan vain sen takia, että satun olemaan kiinnostunut pelkästään animesta ja mangasta. Myös itse kulttuuri kiinnostaa ja kuten tuossa ylhäällä totesin, että haluan oppia kieltä lähinnä näin yleisellä tasolla, koska tuskin siitä on haittaakaan, jos osaa muitakin vieraita kieliä suomen ja englannin lisäksi.
Tällä hetkellä tosin osaan japania vain yksittäisiä sanoja, mitä on tullut opittua lähinnä mangaa lukemalla, mutta haluaisin myös laajentaa sanavarastoani.
Olen puhunut.
11.07.2013 17:07
Eipä nähtävästi ole vielä natsannut, kun ei ole kukaan vaivautunut vastaamaankaan. :D Mutta etköhän sä vielä jonkinlaisen, samanhenkisen kaverin/kavereita saa. :)
11.07.2013 16:55
En nyt lukassut loppuun asti, mutta muutama ei oikein tykännyt Pohjois-Karjalan murteesta. o.O Kuten itse totesin yhdelle käyttäjälle, että Pohjois-Karjalan murre ei ole omasta mielestäni karseeta, koska mulla on sukua siellä suunnalla ja mummoni eli äidin äitini tulee myös sieltä suunnalta. Eli olen tottunut kuulemaan kyseistä murretta koko "pienen ikäni", joten en koe kyseistä murretta mitenkään karseeksi. Päinvastoin. :)
Sama juttu hämeen murteen kanssa, koska isovanhempani eli tässä tapauksessa isäni vanhemmat puhuvat hämeen murretta, kun asuvat Hämeenlinnan suunnalla.
P-Karjalan ja hämeen murre eivät ole mitenkään typerän kuuloisia eivätkä mitenkään särähdä ikävästi korvaani niitä kauan kuunnelleena eikä niissä ole mitään vikaa. Näin Etelä-Suomessa syntyneenä ja kasvaneena (en suinkaan Helsingissä, jossa en ole koskaan asunutkaan) en tietenkään osaa puhua kumpaakaan murretta sujuvasti, kuin ehkä sanoja mie ja sie, joita käytän lähinnä silloin, kun kirjoitan jotain. En ainakaan ole huomannut, että olisin käyttänyt kyseisiä sanoja puhekielessä. Ei ainakaan kukaan ole huomauttanut. :)
Eikä muissakaan murteissa ole mitään vikaa, joten miksi niitä turhia peittelemään. :)
Kiitän ja kuittaan.
23.12.2012 22:10
Mulla on sukua Pohjois-Karjalan suunnalla eikä se murre ole karseeta. :)
23.12.2012 21:52
Jos et ole varma, miten kertoa seksistä, niin voisit vaikka kysellä kirjastosta aiheeseen liittyviä ja lapsille suunnattuja kirjoja, joissa kerrotaan seksistä. Voisi ehkä auttaa ainakin ensi alkuun.
Itse olen ainakin nähnyt sellaisia kirjastossa. :)
18.11.2012 19:24
Enpä ole kokeillut, mutta kuulostaa mielenkiintoiselta konstilta. :D Ja eikös Peppi Pitkätossu todennut, että kananmuna tekee hyvää hiuksille? :)
17.11.2012 21:56
Voi luoja sun kanssas. :D Älä luo montaa keskustelua samasta aiheesta, varsinkaan jos edelliseen ei tule vastauksia. Ihmiset ei välttämättä halua vastata keskusteluun, jos ei löydy vastausta jne.
12.11.2012 18:28
Sen ainakin ymmärtäisin, jos menet opiskelemaan ammattikouluun toiselle paikkakunnalle, minkä takia joutuu muuttamaan opiskelukunnalle. :) Mutta en ainakaan osaa sanoa juuta eikä jaata ensimmäiseen kysymykseesi. Olen ainakin samaa mieltä, kun joku sanoi, että voi neuvotella asiasta, jos kotona ei pysty keskittymään läksyjen lukuun jne.
Mitä opintotukeen tulee, niin sitä saa ainakin, kun opiskelee ammattiin ja sillon pitää olla väh. 17-vuotias. Tiedän sen, koska aloitin opiskelut ammattikoulussa vasta 16-vuotiaana päästyäni heti peruskoulusta amikseen ja hain opintotukea vasta täytettyäni 17. Nyt ikää on 21.
Joten suosittelen keskustelemaan asiasta kotona vanhempien kanssa, jos et pysty keskittymään tekemään läksyjä kotona. :)
12.11.2012 18:25
Onnea vaan aloittajalle! :D
Isäni luota löytyy myös n. 4-vuotias sekarotuinen narttukoira, joka on haettu Virosta Rekku Rescuen avulla, mutta oli ennen isälle tuloa yhden toisen suomalaisen luona (joka käsittääkseni alkujaan adoptoi kyseisen koiran), mutta joutui luopumaan ihan muista syistä koirasta ja päätyi isän luo. Luonteeltaan kiltti ja tottelee eikä ollut mitään ongelmia. Koiralla taitaa olla hieman huonoja kokemuksia vanhemmista miehistä, kun pelkäsi ensi alkuun ukkiani eli isän isääni (ei ollut mitenkään aggressiivinen jne. ukkia kohtaan), minkä me ollaan epäilty johtuvan siitä, että todennäköisesti joku vanha juoppo on ehkä lyönyt tmv. koiraa ennen Suomeen tuloa, mutta vaikea sanoa näin jälkeen päin, mikä on syy. Nykyään koira on hyvää pataa ukkini kanssa.
Näin lopuksi voin sanoa, että kyllä minäkin voisin ottaa tarhasta löytökoiran. Tosin tällä hetkellä tilanteeni on sellainen, ettei koiraa voi pitää. Siihen asti tyydyn tuohon edellämainittuun sekarotuiseen ja äidin luona asuvaan melkein 2-vuotiaaseen kultaiseennoutajaan.
25.10.2012 15:37
Tuli tuosta mieleen, että tässä n. 2 viikkoa sitten joku naapureista oli laittanut rapun ilmoitustaululle käsin kirjoitetun viestin, jossa mainittiin häiriöstä, joka nähtävästi oli kuulunut yöaikaan. (Omassa rapussani hiljaisuus on klo 22-6.) Viestissä pyydettiin uusia naapureita, ketkä olivat muuttaneet rappuun tässä syksyn aikana, huomioimaan asia. Allekirjoitukseksi oli laitettu pelkkä "asukkaat", joten en tiedä kuka naapureista sen oli kirjoittanut. Seinänaapuriin oli muuttanut eräs mies ja kun tapasin hänet kaupungilla, niin hän vieläpä kysyi minulta, olinko havainnut hänen asunnostaan mitään erityistä meteliä. Mainitsin etten ollut kuullut mitään sellaista ääntä, mikä olisi (toistuvasti) häiritsevää, siitäkin huolimatta että hän on seinänaapurini. Enkä itsekään ole kuullut muista naapureista mitään erityistä häikkää, mistä olisi pitänyt valittaa, jos normaaleja elämisen ääniä ei lasketa. Itse kun jos satun valvomaan myöhään, niin pyrin olemaan metelöimättä kovaan ääneen enkä muutenkaan usko aiheuttavani mitään erityistä meteliä, jos normaalia elämisen ääntä ei lasketa.
25.10.2012 10:14
1 / 7