Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jarppinator
profiilit
jarppinator
jarppinator
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
1615
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+pitäisi.+Mutta+jos+olisin+ilmoittanut,+niin+olisin+polttanut+sillat+niin,+etten+olisi+koskaan+päässyt+nykyiseen+virkaani.
22.06.2016 16:35
Näin+se+valitettavasti+on.+Työskentelin+hiljattain+koulussa,+jossa+oppilaiden+oli+hartaasti+uskovaisen+rehtorin+määräyksestä+pakko+osallistua+mm.+jumalanpalveluksiin+ja+paikallisen+helluntaiseurakunnan+käännytyskokouksiin.+Siis+myös+kirkkoon+kuulumattomien,+muiden+uskontokuntien+edustajien+ja+niidenkin,+joilla+oli+voimassa+huoltajan+antama+kielto+osallistuttaa+lastaan+uskonnollisiin+tapahtumiin.
Perustelu+lain+vastaiseen+toimintaan+oli+se,+että+se+"tekee+vain+hyvää+nuorille".+Tilaisuuksista+kieltäytyviä+oppilaita+uhkailtiin+jälki-istunnolla+niin,+että+heidätkin+saatiin+lopulta+osallistumaan.
Perustuslaillista+uskonnonvapautta+ei+todellakaan+kunnioiteta+opetus-+ja+kasvatusalalla.
22.06.2016 16:04
Henkilökohtainen+suosikkijakeeni+Raamatusta+on+tuo+5.+Moos.+23:14.
Olen+ajatellut+ostaa+lelukaupasta+pieniä+muovilapioita+ja+tarroittaa+niihin+tekstin+"5.+Moos.+23:14".+Kun+seuraavan+kerran+jehovat+tai+hellarit+tulevat+minua+kotiovelleni+käännyttämään,+niin+ojennan+heille+vain+lapion+hymyillen+ja+toivotan+mukavaa+päivänjatkoa.
22.06.2016 13:03
Kiitos.+Tämä+oli+oikein+hieno+esimerkki+kreationistisesta+todisteiden+valikoinnista:+en+usko+mustiin+aukkoihin,+mutta+luotan+yhteen+niistä+tehtyyn+havaintoon,+koska+kuvittelen+sen+tukevan+uskoani.
22.06.2016 12:17
<<<+Sinähän+et+osaa+edes+selittää+mitä+parallaksi+on+>>>
Vais+niin.+Aika+heikosti+menisi,+jos+yliopiston+tähtitieteen+opinnot+suorittanut+ei+osaisi+selittää+ilmiötä,+jonka+yläkoulufysiikan+suorittanutkin+osaa+selittää.
<<<+erityisesti+sitä+että+miksi+se+juuri+on+parhaimpia+todisteita+siitä+että+maapallo+on+maailmankaikkeuden+keskus+>>>
Sitä+en+tosiaan+osaa+selittää,+koska+maailmankaikkeudella+ei+ole+keskusta+lainkaan.+Tai+oikeastaan+jokainen+avaruuden+piste+on+yhtälailla+maailmankaikkeuden+keskus.
Olin+tuossa+järvellä+kalastamassa+soutuveneellä+ja+havaitsin+soutuveneestäkin+parallaksin:+kun+soudin,+niin+lähellä+olevien+saarten+näennäinen+asema+siirtyi+enemmän+kuin+kaukaisten+saarten.+Todistaako+tämä+mielestäsi,+että
a)+soutuveneeni+on+kyseisen+järven+kiinteä+liikkumaton+keskus
b)+veneeni+liikkui?
20.06.2016 08:31
Osaat+varmaan+myös+selittää,+mistä+parallaksi+johtuu,+jos+Maa+ei+muka+liiku?
19.06.2016 16:25
<<<++1.+Mooseksen+kirjan+ensimmäisessä+luvussa+kerrotaan+luomisjärjestys+ja+toisessa+luvussa+sitä+täydennetään+yksityiskohtaisemmin+>>>
On+se+hyvä,+että+täydennetään.+Ensimmäisessä+luomistarussa+mm.+kerrotaan,+miten+ensin+luotiin+elukat+ja+sitten+vasta+ihminen.+Sitten+toisessa+tämän+tarinan+yksityiskohtia+tarkennetaan+sen+verran,+että+ensin+luotiinkin+ihminen+ja+sitten+vasta+elukat.
Miksei+kaikkitietävä+jumala+kirjoittanut+kerrasta+oikein?
Mitä+muuten+tapahtuu,+jos+joku+terroristi+puhkaisee+tuon+vesiä+erottavan+taivaankannen+vaikka+kaapatulla+lentokoneella?+Tuleeko+reiästä+vettä+niin+paljon,+että+koko+maapannukakku+hukkuu?+Tästä+olen+kovasti+huolissani.
19.06.2016 10:59
Öööh...+Miten+liittyy+"evokkeihin?"+Et+tainnut+lukea+uutista+otsikkoa+pidemmälle?
Eikös+moniavioisuus+ole+nimenomaan+uskontoihin+liittyvä+ilmiö?+Raamattu+ja+Koraani+sallivat+miehellä+useamman+vaimon.+Daavidillakin+oli+vaimoja+vaatimattomasti+kahdeksan.+Profeetta+Muhammedilla+muistaakseni+kolmetoista,+joista+nuorin+oli+9-vuotias.+Yhteistä+kummankin+uskonnon+opetuksille+avioliitosta+on+myös+se,+että+vaimo+on+miehen+omaisuutta.+Kyse+ei+parisuhteesta+vaan+omistus-+ja+alistussuhteesta.
Moniavioisuus+on+jo+nyt+Saksassa+kielletty,+mutta+ongelma+on+ollut+siinä,+että+kun+rajan+yli+saapuu+muslimies+kuuden+vaimonsa+kanssa,+niin+asiaa+on+katsottu+rasistiksi+leimautumisen+pelossa+läpi+sormien,+koska+kyse+on+hänen+kulttuuristaan+ja+uskonnostaan.
Olet+siis+tulkinnut+uutisen+aivan+väärin.+Tässä+nimenomaan+pyllistetään+uskonnolliselle+hihhuloinnille+ja+kunnioitetaan+länsimaisen+sivistysvaltion+sekularistisia+lakeja.
Eli+näin+ateistin+näkökulmasta+kyse+on+varsin+hyvästä+uutisesta,+että+uskonnollinen+pelleily+saa+yhä+vähemmän+jalansijaa+myös+Saksassa.
17.06.2016 16:49
<<<+Todista,+ettei+maa+ole+litteä!+>>>
Heti+kun+sinä+todistat,+ettei+Maa+ole+dodekaedri+ja+ettei+lentäviä+vaaleanpunaisia+yksisarvisia+ole+olemassa.
14.06.2016 20:12
<<<+Mitään+asiallista+suhtautumista+ei+skeptikoilla+noin+yleisesti+ottaen+ole+vaihtoehtoisiin+hoitoihin+ja+keskusteluihin+ollut!+>>>
Miksi+idioottimaisiin,+mihinkään+perustumattomiin,+kaiken+tiedon+ja+havaintojen+vastaisiin+väitteisiin+pitäisi+suhtautua+asiallisesti?
Suhtaudutko+sinä+asiallisesti+ja+syvällä+kunnioituksella+väitteeseen,+että+Maa+on+litteä?
14.06.2016 00:01
Ei siinä mitään syöpäsairauksien asiantuntijuutta tarvita, että osaa sanoa, ettei taloussokeri (jota homeopaattiset valmisteet ovat) ole karsinogeeninen aine. Voit tarkistaa asian itse sakkaroosin käyttöturvallisuustiedotteesta.
Mainitsemasi geenitutkijan tapausta en tunne, joten en voi ottaa kantaa.
02.05.2016 19:26
Miksi liität evoluution ateismiin? Eihän evoluutio (=havaittu luonnonilmiö) liity millään tavalla siihen, ettei jumalista ole havaintoa. Minä ainakin "käännyin" ateistiksi jo paljon ennen kuin ymmärsin evoluutiosta juuri mitään. Jumaluskosta luopumiseen ei tarvitse kuin tiedostaa uskontojen hölmöys, sisäinen ristiriitaisuus ja se, ettei jumalien olemassaololle ole ainuttakaan todistetta. Ei siihen evoluutioymmärrystä tarvita.
30.04.2016 14:36
No ei varmasti tullut eikä muuten sivuhuomautuksena mitään "homeopaattisia lääkkeitä" ole olemassakaan. Lääke on valmiste, jossa jokin vaikuttava aine on yhdistetty apuaineisiin. Homeopaattisessa valmisteessa ei vaikuttavaa ainetta ole lainkaan, joten se ei ole lääke.
Runsas alkoholin käyttö toki kasvattaa haimasyövän riskiä, mutta suurin osa homeopaattisista valmisteista on pelkkää taloussokeria. Vielä käytetään jonkin verran myös alkoholiliuoksia, mutta pisara alkoholia silloin tällöin ei kenellekään syöpää aiheuta. Syöpään sairastumisella ei siis ole mitään tekemistä homeopaattisten valmisteiden kanssa.
30.04.2016 12:08
Laitapa linkki siihen vertaisarvioituun julkaisuun, jossa näin todetaan, niin tutustun asiaan.
26.04.2016 21:26
Höpönlöpö.
Esimerkiksi Orionin osakkeita suomalaisista lääkäreistä omistaa vain 10 %. Ensisijainen syy omistajuuteen on se, että he haluavat tukea lääkekehitystä. 7000 euron kuukausituloilla ei tarvitse mitään nappikauppaa tehdä. Apteekissa asiakas voi vapaasti päättää, minkä valmistajan tuotteen hän ostaa. Resepti ei määrää ostamaan tietyn valmistajan tuotetta (jos korvaavia on tarjolla).
Suurin lääkebisnes on sairaaloiden ja terveyskeskusten lääkehankinnat, ei apteekkien vähittäiskauppa. Lääkäri, joka omistaa osakkeita, on jäävi päättämään sairaaloiden tarvikehankinnoista, joten se siitä.
Osta sinä niitä osakkeita, jos se tietää niin armotonta rahantuloa.
24.04.2016 15:13
Et nyt oikein ymmärtänyt. Toki lääkäri voi potilaalleen periaatteessa valehdellakin, mutta taloudellista hyötyä hän ei siitä saa. Jos lääkäri vaikkapa tietoisesti määrää turhia lääkkeitä, ei hän siitä mitään ylimääräistä rahaa saa. Päinvastoin. Voi vaikka menettää työnsä.
Jos taas vaikkapa homeopaatti olisi asiakkaallee rehellinen, niin koko bisnes loppuisi. Jos hän avoimesti kertoisi, että määräämänsä "lääkkeet" ovat puhdasta taloussokeria eikä niillä ole koskaan havaittu mitään tehoa minkään sairauden hoidossa, niin ei olisi enää asiakkaita.
Koko vaihtoehtobisnes siis perustuu siihen, että asiakkaalle valehdellaan ja väitetään, että jokin toimimaton huuhaahoito toimii. Näin saadaan maksavia asiakkaita. Eli sellaista ammattiryhmää kuin "vaihtoehtohoitajat" ei olisi olemassakaan, jos ei valehdeltaisi.
24.04.2016 10:08
Pääsääntö on se, että jos vety on kiinnittynyt johonkin elektronegatiiviseen atomiin, on yhdisteen vesiliuos hapan. Tällöin elektronegatiivisempi atomi voi riistää sidoselektronit itselleen kokonaan ja liuokseen vapautuu protoni.
Jos taas yritetään järjestää tällaisia yhdisteitä happamuusjärjestykseen pelkän rakennekaavan perusteella, niin tilanne monimutkaistuu. Tällöin ratkaiseva tekijä on muodostuvan anionin stabiilisuus. Mitä stabiilimpi se on, sen voimakkaampi happo on kyseessä.
Esim. etanolissa on hydroksyyliryhmä, joka voi luovuttaa liuokseen protonin. Etikkahapossa on myös. Etikkahappo on kuitenkin huomattavasti voimakkaampi happo, koska muodostuva asetaatti-ioni on stabiilimpi (elektronien delokalisaatio asetaatti-ionin happiatomien sidosten välillä stabiloi)
18.04.2016 18:06
Kyllä vielä parempi on se, miten juuri huomaamattasi leimasit vaihtoehtoveljesi valehtelijoiksi. Uskot ennemmin minun sanaani kuin heidän. Kiitos luottamuksesta.
15.04.2016 21:05
<<< Oletko Vanellus todellakin peruskoulin opettaja? >>>
Ensisijaisesti lukion, mutta opetan kyllä myös peruskoulussa. Kerropa nyt reiluna miehenä oma ammattisi.
<<< Monissa kirjoituksissa haukut ja aliarviot ihmisiä todella pahasti >>>
No miten sitten odottaisit sivistyneen ja kouluja käyneen ihmisen suhtautuvan henkilöihin, jotka uskovat näkymättömiin parantaviin energioihin, yksisarvisiin ja loitsuparannukseen? Tai henkilöihin, jotka rahastavat sairaita ihmisiä tarjoamalla heille todistetusti toimimattomia huuhaahoitoja? Entä henkilöihin, jotka nostavat oman asiantuntijuuden ylitse lääkäreiden ja tutkijoiden, vaikka itsellä on pelkkä kansakoulupohja? Henkiöihin, jotka luottavat ennemmin huhupuheisiin kuin tutkittuun tietoon?
Miten ystävällisesti minun pitäisi suhtautua näihin kirjoittajiin, jotka kehottavat minua laittamaan myllynkiven kaulaan ja hyppäämään järveen? Jotka haukkuvat minua skitsofreenikoksi? Pitäisikö minun mielestäsi kovastikin arvostaa heitä?
Ei näin moraalittomaan ja typerään toimintaan voi kukaan järkevä ihminen kovin suopeasti suhtautua. Olen pahoillani, jos siitä mielenne pahoitatte. Mukavaa viikonloppua.
15.04.2016 17:07
<<< Arvon professori on nyt varmaan suuttunut aivan verisesti vaihtoehtoilijoille, kun noin tuohtuneesti ja ivallisesti arvostelee! >>>
En suinkaan. Olen teille erityisen kiitollinen. Ajattelepa tilannetta, että palstalle eksyisi nyt jokin vaihtoehtohoitoja harkitseva ihminen. Luuletko, että harkitsisi enää, kun katsoo millaista tuubaa vaihtoehtoilijat syöttää palstalle jatkuvalla syötöllä? Teette suuren palveluluksen skeptikoille, kun esiinnytte palstalla vain toisen kirjoittajan lapselliseen haukkumiseen kykenevinä henkilöinä. Yhtään asiallista aloitusta ei ole tullut aikoihin. Kukaan ei halua kuulua tuollaiseen joukkoon ja olen skeptikkona tekemästänne työstä varsin kiitollinen. Jatkakaa samaan malliin. Tehkää itsestänne lapsellisia ja naurettavia jatkossakin, kiitos.
<<< Joten ei tuo arvio oikein professorin kirjoitukselta vaikuttanut >>>
Missä ja milloin olen väittänyt olevani professori? Et kai ole luottanut uskonveljesi höpinöihin? Olen aivan avoimesti kertonut ammattini ja koulutukseni. Eikä sitä ole erityisen vaikea päätelläkään. Jos henkilö kirjoittaa mm. fysiikka, kemia ja opetustyö -palstoilla niin siitäkin voisi jo nokkelampi kaveri aika paljon päätellä. Ilmeisesti sinun älynlahjasi eivät moisen mysteerin ratkaisuun riitä, joten annan vinkin. Ammattini alkaa O-kirjaimella.
Toki on ollut huvittavaa seurata tuota "paskahalvausta", jonka ajatus siitä, että olisin professori on saanut sinussa kaikkine nimimerkkeinesi aikaan ja miten meuhkaat asiasta yötä päivää. Koitapa hankkia työ tai jokin harrastus, niin saat välillä muuta ajateltavaa ja muita väyliä purkaa turhautumistasi.
14.04.2016 19:00
4 / 81