Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

1615

1. Näin+se+valitettavasti+on.+Työskentelin+hiljattain+koulussa,+jossa+oppilaiden+oli+hartaasti+uskovaisen+rehtorin+määräyksestä+pakko+osallistua+mm.+jumalanpalveluksiin+ja+paikallisen+helluntaiseurakunnan+käännytyskokouksiin.+Siis+myös+kirkkoon+kuulumattomien,+muiden+uskontokuntien+edustajien+ja+niidenkin,+joilla+oli+voimassa+huoltajan+antama+kielto+osallistuttaa+lastaan+uskonnollisiin+tapahtumiin.Perustelu+lain+vastaiseen+toimintaan+oli+se,+että+se+"tekee+vain+hyvää+nuorille".+Tilaisuuksista+kieltäytyviä+oppilaita+uhkailtiin+jälki-istunnolla+niin,+että+heidätkin+saatiin+lopulta+osallistumaan.Perustuslaillista+uskonnonvapautta+ei+todellakaan+kunnioiteta+opetus-+ja+kasvatusalalla.
  2. <<< Oletko Vanellus todellakin peruskoulin opettaja? >>>

Ensisijaisesti lukion, mutta opetan kyllä myös peruskoulussa. Kerropa nyt reiluna miehenä oma ammattisi.

<<< Monissa kirjoituksissa haukut ja aliarviot ihmisiä todella pahasti >>>

No miten sitten odottaisit sivistyneen ja kouluja käyneen ihmisen suhtautuvan henkilöihin, jotka uskovat näkymättömiin parantaviin energioihin, yksisarvisiin ja loitsuparannukseen? Tai henkilöihin, jotka rahastavat sairaita ihmisiä tarjoamalla heille todistetusti toimimattomia huuhaahoitoja? Entä henkilöihin, jotka nostavat oman asiantuntijuuden ylitse lääkäreiden ja tutkijoiden, vaikka itsellä on pelkkä kansakoulupohja? Henkiöihin, jotka luottavat ennemmin huhupuheisiin kuin tutkittuun tietoon?

Miten ystävällisesti minun pitäisi suhtautua näihin kirjoittajiin, jotka kehottavat minua laittamaan myllynkiven kaulaan ja hyppäämään järveen? Jotka haukkuvat minua skitsofreenikoksi? Pitäisikö minun mielestäsi kovastikin arvostaa heitä?

Ei näin moraalittomaan ja typerään toimintaan voi kukaan järkevä ihminen kovin suopeasti suhtautua. Olen pahoillani, jos siitä mielenne pahoitatte. Mukavaa viikonloppua.
  3. <<< Arvon professori on nyt varmaan suuttunut aivan verisesti vaihtoehtoilijoille, kun noin tuohtuneesti ja ivallisesti arvostelee! >>>

En suinkaan. Olen teille erityisen kiitollinen. Ajattelepa tilannetta, että palstalle eksyisi nyt jokin vaihtoehtohoitoja harkitseva ihminen. Luuletko, että harkitsisi enää, kun katsoo millaista tuubaa vaihtoehtoilijat syöttää palstalle jatkuvalla syötöllä? Teette suuren palveluluksen skeptikoille, kun esiinnytte palstalla vain toisen kirjoittajan lapselliseen haukkumiseen kykenevinä henkilöinä. Yhtään asiallista aloitusta ei ole tullut aikoihin. Kukaan ei halua kuulua tuollaiseen joukkoon ja olen skeptikkona tekemästänne työstä varsin kiitollinen. Jatkakaa samaan malliin. Tehkää itsestänne lapsellisia ja naurettavia jatkossakin, kiitos.

<<< Joten ei tuo arvio oikein professorin kirjoitukselta vaikuttanut >>>

Missä ja milloin olen väittänyt olevani professori? Et kai ole luottanut uskonveljesi höpinöihin? Olen aivan avoimesti kertonut ammattini ja koulutukseni. Eikä sitä ole erityisen vaikea päätelläkään. Jos henkilö kirjoittaa mm. fysiikka, kemia ja opetustyö -palstoilla niin siitäkin voisi jo nokkelampi kaveri aika paljon päätellä. Ilmeisesti sinun älynlahjasi eivät moisen mysteerin ratkaisuun riitä, joten annan vinkin. Ammattini alkaa O-kirjaimella.

Toki on ollut huvittavaa seurata tuota "paskahalvausta", jonka ajatus siitä, että olisin professori on saanut sinussa kaikkine nimimerkkeinesi aikaan ja miten meuhkaat asiasta yötä päivää. Koitapa hankkia työ tai jokin harrastus, niin saat välillä muuta ajateltavaa ja muita väyliä purkaa turhautumistasi.