Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

1615

1. Olet vähän myöhässä, sillä Suomessa valvotaan jopa paljon tarkemmin lasten ja nuorten koulunkäyntiä. Tosin toteutus ei ole ihan noin hienostunut mikrosiruohjattu systeemi vaan syö meillä valitettavasti aikaa oppitunnilta. Opettaja merkkaa poissaolijat tunnin alussa Wilma-hallinto-ohjelmaan, joka lähettää tiedon myös huoltajalle. Samoin jos oppilas on häiriköinyt, jouduttu poistamaan luokasta, jättänyt läksynsä tekemättä tulee huoltajan tietokoneelle ilmoitus tästä. Toki moni opettaja älyää käyttää tätä myös positiivisen palautteen antoon. Huoltaja saa tiedon kun lapsi on ollut erityisen aktiivinen tai hyväkäytöksinen tunnilla. Keskiverto huoltaja näkee tämän mainiona tapana ylläpitää koulun ja kodin välistä yhteistyötä. Keskiverto kreationisti näkee tässäkin Belsebubin karvaisen kouran ja tiedemiesten sekä pimeyden voimien yhteisen salaliiton.
  2. "asdfasdfasdfasdfe on trolli."

Voi olla tai sitten..

Minulla oli jokin aikaa sitten kunnia jutella parin pesunkestävän rivikreationistin kanssa ihan kasvotusten. Heidän jutuissa toistui ne kaikki hulluimmat skenaariot, joita olen pitänyt tällä palstalla trollien aikaansaannoksina
    -6000 vuotias maailmankaikkeus
    -vedenpaisumus tapahtui ja Nooan arkkikin oli löydetty
    -Maa ei pyöri tai liiku
    -Hawkings on välikäsi, jonka avulla Beelsebub yrittää johdattaa ihmisiä kadotukseen
    -yhtään hyödyllistä mutaatiota ei ole havaittu, kaikki ovat haitallisia, rappeutuminen on totta, kaikki lähti baramineista
    -valonnopeus on ollut joskus paljon suurempi
    -fossiilitodisteet ovat Beelsebubin harhautus
    -maailmanlaajuinen ateistitiedemiesten salaliitto
    -jne jne...

Olin ollut ennen keskustelua pahasti sairaana (kirurgin veistä tarvittiin). Poistuin keskustelusta siinä vaiheessa kun nämä hermannit alkoivat väittää, että sairauteni oli Jumalan rangaistus "ateismin katkeroittamalle ihmiselle" ja miten olisin tuostakin parantunut ilman lääketieteellistä hoitoa rukoilemalla Jumalaa. Siis nämä kaverit olivat kaikessa sanomassaan aivan tosissaan.

Tämän jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että trollia on mahdoton erottaa pesunkestävästä kreationistista. Kreationisteilla kun on jo käytössä niin järjettömät argumentit, ettei yhdenkään mielikuvitus voi enää järjettömämpää argumenttia tuottaa. Keksi mikä tahansa idioottimainen ja loogisesti mahdoton argumentti, niin kreationistilla on käytössään jo ämpärillinen mahdottomampia.
  3. >

Kitka on liikettä vastustava voima. Edellä väitit, että hidastuminen johtuu voimien puuttumisesta. Nyt oletkin eri mieltä kun toteat hidastuvuuden johtuvan kitkavoimista.

Kitka on aina vähintään kahden kontaktissa olevan objektin välinen vuorovaikutus.
    Renkaan ja tienpinnan välinen kitka hidastaa autoa jarrutuksessa.
    Kuun ja MINKÄ välinen kitka hidastaa Kuun liikettä?