Vapaa kuvaus

SATTUMAA EI OLE, ON VAI ELÄMÄ, JOSSA TAPAHTUU KOKO AJAN. VÄLILLÄ PIENIÄ JA VÄLILLÄ ISOMPIA JUTTUJA Minä, Valkoinen soturi, koen olevani melko hyvin sinut itseni kanssa. Tulen hyvin toimeen vaikka yksikseni. Viikko mökilläni yksin ilman radiota tai TV:tä menee hyvin. Mutta positiivista energiaa antavaa seuraa ei voita mikään. Tunnistan jo hyvin omat riippuvuuteni ja voin elää ilman niitä. Minulla on yllin kyllin kaikki se mitä tarvitsen tullakseni onnelliseksi. Tiedän ja tunnen oman Egon koukutukset ja minulla on hyvä ote todelliseen minään. Tunnen, ettei maailma ole viiden aistin aistittavissa, vaan on muutakin. Emme ole vain fyysinen keho vain paljon laajempi kokonaisuus. Aika on ja kaikki muukin mitä näemme on harhaa. Elämä on suuri salaisuus, joka tulee itse avata käymällä elämänkoulua. Kaikki olemassa oleva oleva on valoa, energiaa ja värähtelyä: ja lopuksi "Maasta olet sinä tullut ja maaksi olet jälleen tuleva". Olemme kaikki tähtipölyä sanoi Ralf Gothoni. Hölynpölyä sanoo joku ja on omasta mielestään oikeassa. Jokainen luo oman todellisuutensa ja on siinä oikeassa. Olemme kaikki sitä mitä ajattelemme. Käsityskykymme rajat ja uskomuksemme muodostavat olemassaolomme mahdollisuudet, jotka ovat lähes rajattomat jo niin ajattelemme. Olisin onnellinen, jos voisin auttaa lähimmäisiäni tunnistaan elämän perustotuuksia ja henkisiä lainalaisuuksia, sekä tukemaan yksilöitä heidän henkilökohtaisessa kasvusssaan. Keskeisin keino tässä pyrkimyksessäni on mielestäni oppiminen itsehavainnoinnin ja reflektoinnin keinoin arjen tilanteissa jokapäiväisessä elämäkoulussa. Nelson Mandelaa lainaten: Syvin pelkomme ei ole heikkous ja riittämättömyys. Syvin pelkomme on, että olemme mittaamattoman voimakkaita. Ei pimeytemme pelota meitä, vaan valomme. Kysymme itseltämme: kuka minä olen olemaan älykäs, upea, lahjakas, mahtava? Tarkemmin ajatellen, kuka sinä et olisi olemaan? Olet Jumalan lapsi. Itsesi vähätteleminen ei hyödytä maailmaa. Ei kannata yrittää kutistua pieneksi, jotta toiset eivät tuntisi oloaan epävarmaksi seurassamme, siinä ei ole mitään valaistunutta. Meidät on kaikki tarkoitettu loistamaan, kuten lapset tekevät. Me olemme syntyneet ilmentämään Jumalan kunniaa, joka on sisimmässämme. Eikä se ole vain joissakin meistä, vaan kaikissa. Ja kun annamme valomme loistaa, annamme tiedostamattamme luvan muille ihmisille tehdä samoin. Kun vapaudumme peloistamme, läsnäolomme vapauttaa automaattisesti toisetkin. Aforismi on ajatuksen kiitorata. Löydän mietelmistä viisautta, erilaista ajattelua - löydätkö Sinä? * Elämä on lahja. Aika kuluu käärepaperia avatessa. (Marita Engberg) * Kun menee kyllin syvälle metsään, tulee ihminen vastaan. (Arto Seppälä) * Aito rakkaus ei maksa mitään, mutta kopiot siitä ovat kalliita. (Lauri Sallinen) * Etsikää viisautta. Löytäjä saa pitää. (Sami Feiring) * Ehkä kaikki inhimillinen ajattelu on loppujen lopuksi vain kuolleiden ajatusten sielunvaellusta. (Antti Pelttari) * Papit ja juristit lukevat vain yhden kirjan ja hakkaavat sillä kaikkia muita päähän. (Erno Paasilinna) Suosikkibändit/artistit: Akustinen, melodinen, hiljainen Suosikkileffat: Monikerroksiksiset jutut, jotka panee ajattelemaan Lempikirjat: Richard Bach, Waltari, Anthony De Mello Havahtuminen, IOK, Brunton ehdoton suosikki Vapaa-aikanani: vaellan luonnossa, harrastan hyötyliikuntaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Islanti, Italian pohjoisosat, Sveitsi ja Keskieuroopan alppiseudut...........Lappi ja Kuusamoahan ei voita mikään........ tosin paljon on vielä näkemättä Katson tv:stä mieluiten: ajankohtaista, draamaa, Katson vain valikoiden Yleensä vain Uutiset Kotieläimet: ei En pidä: Joskus omasta asenteestani, ja attelustani, mutta menevät pian ohi Ruoka & juoma: Kalaruoat ja riista itse pyydettynä ja laitettuna Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=aQVz6vuNq7s, http://www.youtube.com/watch?v=cZLHIY06mqo, http://valkoinensoturi.blogspot.com/ Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Koulut: Elämänkoulu se tärkein koulu......,arjen tilanteet oppitunteja........,todistuksessa 10 = onnellinen elämä...... Ammatti: Koulutus/opetus Työskentelen: Mielenkiintoisten ihmisten ja asioiden parissa. Teen nyt jo niitä asiota mistä itse pidän,tai joita elämä järjestää eteeni eteen Ase tai siviilipalvelus: Pakolliset on takana,nyt kai valitsisin toisin,nyt jo uskaltaisin Siviilisääty: Varattu Lapset: --- Messenger: aslakki.lappalainen@gmail.com Hakusanat: luonto, filosofia, jooga, mietiskely, luonnossa liikkuminen, oppiminen, elämän oppiminen, todellisuuteen herääminen, havahtuminen

Aloituksia

3

Kommenttia

7

1. Viimeinen linnoitus

Tämä elokuva tuli lauantaina Subilta. Ei tuntunut aluksi kovin kiinnostavalta aiheensa vuoksi, mutta siitä löytyi niin p
    Elokuva-arvostelut
    1
    180
  2. Meediot -ohjelma Tv:ssä ja Yle aseenalla

Pari jaksoa on tullut jo Tvssä. Kaikki jaksot , 8 puolen tunnin jaksoa, on katsottavissa Areenalla. Jos vähänkin olet k
    48
    2655
  3. A6 xenon valot oikuttelee

Oikea valo syttyy, tai on syttymättä. Valo syttyy yleensä hyvin kylmänä, mutta kun lähdet ajamaan lämpimällä autolla nii
    Audi
    3
    505