Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit: klamydia ja dire straits ynnä moni muu yhtye Suosikkileffat: vain muutaman dollarin tähden ja kotkat kuuntelevat Lempikirjat: viisikko seikkailee Vapaa-aikanani: menee moottoripyörän ja autojen parissa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kotimaa Katson tv:stä mieluiten: kotimaisia sarjoja tai jotain rakennus ohjelmaa Kotieläimet: 2 kissaa En pidä: tiukkapipoisista ihmisistä Ruoka & juoma: normaali koti ruoka Koulutus: Ammattikoulu Koulut: puropellon ala ja ylä aste . turun ammatti-instituutti peltolan koulutalo Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: 2 erillinen autokomppania 1998-1999 Yhdistykset/kerhot: vahdon metsämiehet ry,mc elvis,mc vamos ja haapavuoren moottorikerho ry Siviilisääty: Sinkku Lapset: Kyllä vielä joku päivä Messenger: marko_laihinen@suomi24.fi

Aloituksia

0

Kommenttia

38

  1. voi+niitä+työpaikkoja+ollakkin+jollain+läänin+alueella+ja+palkkaus+nykyään+alle+yleis+sitovien+ja+siksi+siellä+maahan+muuttajat+ovatkin+töissä+kun+eivät+tiedä+mitä+eläminen+suomessa+maksaa+ja+niin+edelleen.++varsinais-suomeen+kelpaisivat+kyllä+työt+jos+niitä+olisi+ja+sillä+kunnon+sitovalla+palkkauksella+kiitos+:D+sekä+80+tuntia+viikkoon+yhtäjaksoisesti.+itse+työskennellyt+monellakin+alalla+ja+kaikilla+sama+ongelma+nykyisin+jos+työtä+on+on+sitä+muutama+tunti+silloin+tällöin+eikä+edes+joka+päivä+lainkaan.+kun+se+muutaman+tunnin+palkka+menee+työssä+käymisen+maksamiseen+,+niin+syitä+miksi+ei+suomalaisia+työmaalla+näy+ei+tarvitse+kauaa+miettiä.+entisenä+yrittäjä+toki+ymmärrän+myös+yrittäjien+vaikeudet+työllistää+täys+aikaisesti+mutta+ei+se+työn+tekiän+vika+ole+jos+yrittäjällä+ei+ole+työtä+tarjota.+mistä+siis+otetaan+nämä+ihme+työpaikat+joita+kovasti+kehutaan+olevan,+ottan+mieluusti+vaikka+parikin+työtä+vastaan+jotta+saan+moni+vuotisen+työttömyyden+ja+sitä+edeltävien+pätkä+töiden+haitta+vaikutukset+maksettua+pois+ja+palaamaan+kunniallisien+kansalaisten+kirjoihin.+ei+kyse+siis+ole+aina+siitä+että+suomalainen+ei+tekisi+työtä+mutta+siitä+siinä+tosiaan+on+jos+ei+tarjota+kunnon+tyätä+ja+kunnon+palkoilla+vaan+poljetaan+valtion+tasolla+sovituistakin+kaikki+mahdollinen+pois+mikä+vain+saadaan.+itse+olessani+yrittäjä+maksoin+vaikka+omista+jotta+työn+tekijät+saivat+ne+palkat+jotka+tehdystä+työstä+kuuluikin+maksaa.
  2. tuo on niin totta , muutoksen saamiseksi on muutettava äänestys käyttäytymistä näissä vaaleissa totaalisesti. äänestämättä jättäminen on sama kuin antaisi äänensä porvareille kuten viime vaaleissa kun suurin osa porestoimalla jätti äänestämättä kokonaan. perus suomalaisissa on järkeä todella paljon muksi ottaa lisää elättejä suomeen kun omiakaan ei pystytä hoitamaan juuri lainkaan sekä syytämään kaiken mailman juttuihin rahaa ulkomaille .lompsan nyörit kiinni ja heti . jos joku ulkomaan valtio on ajautumassa konkursiin niin silloin se menee , on ihan perus liiketoimintaa että kannattamaton yritys lakkautetaan . valtiokin on yritys jonka pitää tehdä voittoa pysyäkseen pystyssä .on monta asiaa mitkä pitäisi muuttaa takaisin , mutta lista on liian pitkä lueteltavaksi joten laitan mielestäni tärkeimpiä muutaman . harrastajana en voi hyväksyä nykyistä aselakia joka rajoittaa liikaa nykyistenkin harrastajien aseiden pitoa ja hankintaa . miksi pitää rangaista niitäkin jotka käyttävät aseita niin kuin niitä kuuluukin eli metsästykseen ja tarkkuus ammuntaan .autovero muutokset ulisi harkita uudelleen niin että veroa ei menisi lainkaan mutta siirrettäisiin se polttoaineen hintaan , näin ollen jos ajat myös maksat . reilu peli siinäkin olla pitää kuten niin monessa asiassakin . monessa muussa euroopan maissa on veroton käytäntö miksei myös suomessa siis . no jottei asia lähde täysin rönsyilemään niin todetaan että tosi moni nyky hallituksen tekemistä muutoksista joutaa romukoppaan . äänestäkää siis persuja jotka oikeasti välittävät edes hieman suomalaisesta asiasta . työtön köyhä ja joka ei vielä ole ääntaan antanut on puhunut .
  3. autojalkamiehelle tiedoksi että vaikka sitä jarrua kuinka polkis ei se sitä estä että auto ei törmäyksen voimasta singoudu sairaalla voimalla eteenpäin sen törmäävän auton voimalla . et ilmeisesti ole koskaan ollut kolarissa kun et tunnu asiasta olevan perillä tuon enempää , valitettavasti olen itse ollut liiankin monessa koska kanssa autoilijat ovat täysiä pellejä joile ei korttia pitäisi myöntää lainkaan . on ollut muutamamia kaupungissa sattuneita peräänajoa ( siis minun erään ajettiin ) sekä vastaan tuleva ajoi minun puolella pikkutien jyrkässä kurvissa suoraan keulaan ( useasti ) ainoa lohtu on että en itse ole koskaan loukannut vaan on selvytty peltivaurioin tähän asti . ja sekin tiedoksesi että vanhat autot on tehty kestämään eikä menemään romuksi heti kun joku puhaltaa kohti , suosittelen kokeilemaan vanhojen volvojen keulaa ja perää kolhia niissä on käytetty RATAKISKOA !!! ja totisesti suojatielle ryntäävä jää taatusti alle joten malttia matkaan vaikka kuka mitä sanoisi täällä yritetään edes joustaa puolin jos toisinkin liikenteessa . minusta jalankulkian on velvollisuus myös arvioida ylitys tilanne myös autojen puolelta esin. ehtiikö pysähtyä turvallisesti joka suhteessa jos loikkaan suoja tielle , en voi ymmärtää että joillakin on kova kiire kuolemaan kun juostaan päättömästi suojatielle ( koskee myös lapsia ) . vanhempien vastuuseen kun kuuluu opettaa miten suojatie ylitetään lapselle , ei sinne juosta miten sattuu se ylitetään RAUHALLISESTI !!!!!! tulee varmasti se päivä jolloin kuolema korjaa ne jotka kikkailevat sinne suojatielle miten sattuu . kannattaa muistaa että kevyeen liikenteen kulkia siinä enemmän kärsii sitten kuin se vahinko sattuu , autoilija vain korjauttaa muutaman pelti kolhin ja siinä se . joten olisikos puolin jos toisinkin aihetta asenne kasvatukselle . terveisin liikaa nähnyt ja kokenut ammatti kuljettaja joka pyörii ympäri suomea .
  4. on pakko korjata hieman suojatien ylitys viestiä sen veran että ei hemputissa seistä siinä suojatien vieressä vaan suojatien kohdalla vain siitä autoilevat voivat edes aavistaa että mahdollisesti olet pyrkimäsä ylitse sekä ei myöskään jäädä juoruamaan siihen suojatien kivetyksen viereen koska silloin tapahtuu turhia jarrutuksia jotka johtavat lopulta siihen että ketään ei oikeesti kiinnosta väistää kun ruvetaan olettaan että siinä on taas yks marttakrho juoruumassa eikä muuta .eikä myöskään oiota suoja tielle silloin varmuudella joko jää alle tai aiheuttaa perään ajon kun auto jarruttaa hätäjarrutuksen väistääkseen sitä pelleä joka ei osaa ylittää suojatietä lakisääteisesti ja hyvien tapojen mukaan . eli eivät autoilijatkaan kaikki ole aina syyllisiä jos jotain tapahtyy suojateillä kyllä siinä saa moni ylittäjä peiliin katsoa itseään varmasti puolin jos toisinkin .
  5. nyt jo aiheutuu enemmän vahinkoa liian alhaisista nopeuksista kuin että paremminkin nostettaisiin ruotsin malliin nopeudet ja ruotsalaisehan eivät tunnetusti osaa ajaa ollenkaan niin huvin kuin suomalaiset ja siellä on vähemmän kuolemia kuon suomessa juuri koskaan . suomen teillä kun kun pystyy ajamaan kyseisiä nopeuksia varsin turvallisesti ja mitä niihin hirviin tulee suomessa maksetaan monta miljardia auto veroa luulisi silläkin rahalla jotain saatavan tien kunnostukseen ja hirvi aitoihin ja sellasiin vaan ei valtio tunkee nekin rahat muurin persiiseen eikä käytä niitä siihen mihin niitä alkujaan oli määrä ja siksi toiseksi se voro on vastoin eu:n määräyksiä jos ei sitä joku jo tiedä eli miksi hemmetissä suomessa kaiki on päin persettä kun puhutaan tieliikenteestä edes jossain muodossa . jos siihen sais järkevän vastauksen edes joskus liikenteestä vastaavalta ministeriltä vaan eipä varmasti tule kuin jotain ympäri pyöreetä sontaa . suomessa valtio ottaa vain ne eu:n päätökset käyttöön jotka lisäävät liikenteessä liikkuvien vero taakkaa eikä ole puhettakaan että tulisi voimaan niitä jotka toisaalta sitä helpottaisivat .jos et ole koskaan kokeullut niin sanottuja väli nopeuksia eli ruotsin mallia kokeileppa piruuttasi voisin melkein luvata että ainakin lompakkosi pitää niistä nopeuksista varmasti ainakin itse olen huomannut monella eri auto merkillä ja mallilla että polttoainetta säästyy huomattavasti lisäämällä sen 60 km/h sijaan vauhdin 70 km/h tämä siis tarkoittaa mittari nopeutta ja boonuksena tulee että et taatusti ole tien tukkona liikenteessä ajaessasi näin . sama toistuu kaikilla nopeusilla eli 90 110 130 normaalien sijaan olen takuullla saanut polttoaineessa säästettyä sen mahdollisen yhden sakon minkä poliisi ehkä kirjoittaa kerran vuodessa jos huono tuuri käytosin olen nyt ajellut jo vuosia että en ole saanut ylinopeus sakkoja joten rahaa on pankkiin laitettu hyvin paljon säästöön siis .
  6. jos on vihreä valo miksi ihmeessä rupeat hiljentämään , nykyisin on todella harvassa enää (ainakin meillä pain) että kääntyvillä olisi myös vihreä valo tai maaseutu tiellä ajava on päätiellä ajava ja poikkeuksetta sivutieltä tuleva väistämis velvollinen siis . olisikohan aika kerrata liikennesääntöjä ja yrittää pysyä liikenteen rytmissä .
    liian usein näkee jarruvalojen syttyvän ilman vilkkua kaltaistesi vuoksi ilman mitään syytä suoralla tiellä vain sen vuoksi että sivutieltä on kolmion takaa odottamassa vuoroaan joku ajoneuvo jollei ole ruuhka aika niin en ymmärrä moista laisinkaan , koska jollet sitä itse hoksaa aiheutat takaa tuleville varmasti vaaratilanteen , ei ehkä niille 3 ensimmäiselle jotka joutuvat jarruttamaan vaan ehkä jo sille 4 joka joutuukin sitten jo painamaan voimiensa takaa jarrua välttääkseen edessä ajavan auton katapuskurin kolhimisen . tosiaan maalaisjärjen käyttä on sallittua sitä vaan ei tunnu enää olevan kuin harvoilla .kaikki ylimääränen säätäminen pitää kitkeä pois , kun se niitä vaaroja luo sinne letkassa ajamiseen . jos olet yksin koko tiellä on aivan sama miten ajat siellä mutta jos siellä on yksikin autoilija myös , pitäisi edes yrittää ajaa järjellä . eli kukaan ei voi olettaa että joku jarruttelee huvikseen risteyksiin pääteillä joissa voisi matkaa jatkaa hiljentämättäkin eli jollet ole kääntymässä pidä vauhti päällä edes sen vuoksi että ei syntyisi turhia vaaroja liikenteeseen . kyllä se sivutieltä/risteysessä jommalta kummalta puolen liittyvä pitäisi tietää/tuntea liinenne merkit/säädökset onhan siitä osoituksena se lappu lompakossa taikka jos taito on ruosteessa harjotus tekee mestareita ja kertaus on opintojen äiti .
  7. hyyym rypee taas pikkasen nyppimään kun muuten asiaa mutta sitten tuo viiminen lause nostaa karvat pystyyn .
    siis tämä juusi : Jotkut räkärahtarit tosin joskus tulee kolmion takaa eteen aika röyhkeestikin, mut ne taitaakin olla henkisesti jääkiekkoilijoiden tasolla. Laskee varmaan taskulaskimella ton roskapostilta suojaavan laskunkin.
    joko kirjoittaja ei koskaan ole ajanut edes paketti-autoa suurempaa tja on pakko tosiaan myöntää että on valitettavasti myös ammatti kuntaan pesiytynyt niitä jotka ei piittaa muista liikenteessä olevistä pas..... vertaa . mutta sen siitä sitten saa kun liikenteessä vuosi tolkulla riehutaan ja rekkakuskit noteeraavat jokaisen läheltä piti tilanteen ja piittaamattomuuden yhtään mistään , kuka siinä enää muutaman vuoden päästä enää viitsii yrittää olla esimerkiksi muille kun kaikki suoraan sanottuna sikailee koko ajan vain entistä pahemmin liikenteessä . olen kaikille sanonut että ne vanhat sanonnat pitävät todellakin paikkaansa , eli sitä saa mitä tilaa & niin makaa kun petaa . toisinaan vain tuntuu siltä että kansa-autoilijoilla ei ole minkään valtakunnan ajotaitoa saati käsitystä millaista on edes ajaa sitä "isoa rekkaa" joka on mukamas sinun tien tukkeena . sen sanon että ne on harvassa ketkä sen pelin hallitsee kunnolla eteen ja taakse päin kunnon suomen talvessa suomen " erittäin hyvin " hoidetuilla tie osuuksilla . rekka ei ole henkilo auto tai ferrari ominaisuuksiltaan jossei sitä joku ole tajunnut tähän päivään mennessä , rekan kiihdyttäminen 80 km/t vaatii useita kilometrejä vaikka se olisi tyhjällä kuormalla . jossain vaiheessa kuljettajilla menee lopullisesti hermot liikenteessä pelleilijöihin ja silloin saattaa jopa tulla joko rumaa jälkeä tai kaupan hyllyltä ei löydy tasan mitään kun sinne ei kukaan sitä ole tuomassa . joten opetelkaa ihmiset ajamaan sekä hankkikaa edes pikkasen malttia ainakin isompia hyöty-ajoneuvoja kohtaan , yritämme olla suomen liikkuvia varastoja kaupoille . niin ja niille jotka luulevat että kauppaan ne tavarat tulevat taikuudella niin kyllä ne sinne rekoilla ja likaksilla väännetään jopa keskellä aamu yötä .
  8. ainakin meilläpäin etuvetoset pyörii koivissa joka liittymässä kun pitäis liikkeelle lähteä . olisikos aihetta vaihtaa siis vetotapaa , itse ajelen vanhalla takavetosella volvolla , eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia päästä mukaan liikenteeseen . kyse taitaa olla kenties siitä että et pysty kenties ajaa liikenteen mukaan. ethän ole teiden tukko se mulkku jota kaikki vihaavat .ihmisen tulisi itse ymmärtää luopua autoilusta silloin kun huomaa että ei kykene enää liikenne virtaan . täällä kun oli jopa puhetta niin sanotusta alinopeudestakin , todella suuri alinopeus auheuttaa turhia vaaratilanteita päätietä ajaville . suomessa sivutieltä tulevat väistävät päätietä kulkevia eikä toisin päin , siellä on varmasti se kolmio tai stop merkki eikä se ole siellä turhaan .päätielle tuleva on väistämis velvollinen aina ja päätietä ajava ei missään nimessä saa lain mukaan vaistää vasemmalle kaistalle päätielle tulevaa kulkuneuvoa. olen niin monesti nähnyt/kokenut itse sen että oikeaa ajanut auto väistää suoraan toisen auton eteen niin että sanomalehti ei väliin mahdu kun niitä perskeleen peilejä ei osata käyttää tai ei välitetä kettuakaan . eli voidaan kysyä kuka on siis syyllinen jos aiheutuu peltivaurioita ( jos edes selviää niin vähällä ) kun ajetaan 100 km/t alueella sitä esim 100 km/t ja oikealta hyökkää ilman vilkkua auto sinun eteesi korkeintaan 80 km/t niin että hesari jää väliä . vaatii todellista ajotaitoa silloin vesenta kaistaa ajavalta että vältytään liukkaalla kelillä kolarilta . koittakaa nyt hyvät ihmiset ajaa sillä maalais järjellä joka tuntuu kadonneen melko kokonaan henkilö ja kevyen liikenteen osalta . turha sitä autoilijakaan on syyttää jos alle jäät , jos hypit mistä sattuu yli tien . eikä liukkaalla muutenkaan kannata rynniä suojatielläkään auton eteen jollei nyt ehdottomasti kuola halua . fiksut autoilijat kyllä antavat tietä suojatiellä kulkijoille niin sanoo kyllä lakikin , mutta eipä se nyky liikenteessä paljoa valitettavasti paina mitä siihen tie lakiin on raapustettu .