Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

42

Kommenttia

421

1. Hei Merelle 2015,

Muutama ehdotusta:
    - Älä sorru Bilteman ACR:n (kutsuvat erotusreleksi). Olen näet vaihtanut kaksi kappaletta kavereille. Kun purettut hupiakut kytkeytyvät starttiakuun syntyy sille liiallinen virta ja se palaa. Toki se on halpa.
    - Varmista että se paljon puhuttu keltainen kaapeli on mekaanisesti kunolla kiini ja että sillä on riittävä löysä lenkki tärisevän moottorin ja kiinteän seinän välissä. Sen irtoaminen nostaa jännitettä jolloin akut saattaa tuhoutua tai laturi ylikuumentua.
  2. Jos vannasputki vuotaa sen takia että se on irti runkolaminaatista on ainoa oikea korjaus niin sanottu "Selenin korjaus".
    Seppomarttin uhkauksista huolimatta se on itse asiassa aika helppo tehdä:
    - Poraat laminaattiin, sekä bb ett sb puolella, noin 10 cm välein reikiä kunnes osuut vannasputkeen.
    - Kierretapilla teet reikiin kierre joka sopii rasvanippoihin (rasvanipat saa esim Biltemasta).
    - Kiinitä rasvanipat reikiin käyttämällä epoxiliimaa.
    - Osta kunnon vaseliinipumppu (korkeapaine) sekä Sikaflex 292.
    - Täytä pumppu Sikaflexillä
    - Lähde puristamaan Sika sisimistä nipoista niin että laminaatista kuuluu ritinää, mutta älä pidä kiirettä.
    - Siiry seuraavaan pariin, ja sirren seuraavaan...
    - Kun käytät viimeiset nipat tulisi jo Sika pursua vannasputken ja laminaatin väliltä.
    Tällainen korjaus olen tehnyt kolmelle Omegalle (tyyppivikaa) ja yhdelle Najadille aina onnistuen.
    Jos epäonnistut on kuitenkin sama korjaus edessä eli laminaatit auki ja vannasputken uudellenlaminointi.
    Eli yrittää kannattaa...