Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ekorre2
profiilit
ekorre2
ekorre2
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
53
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Välillä pakostakin joutuu vähemmälle lenkille, juuri silloin jos isäntä on poissa. Aamulla teen noin 45 min lenkin ja sitten töistä tullessani 1,5 h lenkki. Tullaan silloin kyllä niin myöhään sisälle klo 18-18.30 ettei sitten varmaan huvita taas lähteä puol ysiltä lenkille. No, eipä tuo öisin ulos pyydä ja nukkuukin aamusin 10 asti. Taitaa olla ilta- ja aamu-uninen tapaus:)
04.11.2015 17:45
Näin olen itsekin järkeillyt, koska ei muuten pistä vastaan kuin vain iltaisin.
04.11.2015 14:08
En usko, että pelkää pimeää, koska välillä kun isäntä ei ole kotona niin vien aamulenkille klo 6 jälkeen ja silloinhan on vielä pimeää, niin ei mitään ongelmaa.
Pakkohan se on päästää sisälle, koska ei tuollaista 27 kilon koiraa pysty väkisin perässä kiskomaan. Pihalla annan seisoskella rauhassa kuuntelemassa ja haistelemassa ennen kuin alan kiskoa, välillä lähtee välillä ei liiku senttiäkään.
04.11.2015 12:42
Näin on. Väitän kyllä, että suurinosa ajokoirista kököttää häkissä suurimman osan ajasta, eikä viedä hihna lenkille.
Näin oli joskus myös naapurissamme, kolme ajokoiraa enkä koskaan nähnyt että lenkillä olisivat olleet sama juttu kun käytiin kylässä tuttavan naapurissa missä tuli juttua, että meillä tehdään monen tunnin lenkkejä päivässä niin isäntä siihen että ei edes muista koska olisi ollut lenkillä.
30.09.2014 09:23
Meidänkin kulmilla muut koiranomistajat naureskelevat meidän koppavalle pojulle, joka menee yleensä nokka pystyssä toisten koirien ohi. Hiukan voi peräpäätä nuuskaista mutta sitten matka jatkuu ja jos jään juttelemaan menee niin kauas istumaan ja odottamaan kuin flexi antaa periksi. Varmuuden vuoksi kääntää vielä selän sen näköisenä että kuule eipä kiinnosta kaveri ja jokos mentäis.
Ja auta armias jos joku uskaltaa rähistä, sitten vasta nokka nouseekin ja kierretään kyllä niin kaukaa kuin mahdollista.
Pentuja kun on tullut vastaan olen joskus vähän väkisin kiskonut herraa lähemmäs että saa pentu vähän tuntumaa muista koirista kun on vielä näin rauhallinen , niin seisoo kun suola patsas paikoillaan ja katsoo minua sen näköisenä että onko ihan pakko :)
11.09.2014 09:25
Meillä Suomen ajokoiran ja Beaglen sekoitus. Olen miettinyt kumpaankohan rotuun on enemmän tullut, luettuani juttusi "Ihana ajokoira" niin täytyypä sanoa, että ajokoiraan. Pentuna oli niin villi että välillä ajattelin lähettää paluupostissa takaisin:). Tänäpäivänä oikein superrauhallinen, hyvä kun tietää että talossa on koira.
Tykkää nukkua pitkään aamuisin, välillä joutuu sängystä hakemaan remmin kanssa että saa pojan ulos. Tehdään kylläkin pitkiä lenkkejä, vähintään 3-4h päivässä, viikonloppuisin 5-6h/ pv.
Koirapuistossakin ihan samanlainen, menee mieluiten vaikka pikkukoira aitaukseen kunhan saa olla yksikseen ja haistella rauhassa, jos muita koiria menee omia menojaan aitauksessa. Ei kiinnosta keppien taikka pallojen heittely, jos ei haistele makaa vaan maassa ja tutkailee maailmanmenoa.
Lenkeillä koira saa haistella niin paljon kuin haluaa pitkän flexin päässä.
10.09.2014 13:59
Meillä myöskin maa-ampiaiset hyökkäsivät viime kesänä koiran kimppuu ja pistivät,
onneksi, vaan korvaan. Luppakorva kun on. Korva turposi ihan pesusieneksi ja oli todella kipeä. Eläinlääkäri neuvoi antamaan kyytabletin ja onneksi sattui kotona olemaan koiran omaa särkylääkettä niin sillä sitten meni ohi.
Koko illan oli ihan apaattinen säryn takia mutta aamulla jo ihan ok kunnossa.
25.07.2014 10:27
Saaroniemeen tullessa aika pian portin jälkeen lähtee hiekka tie oikelle metsän reunaan, sieltä sitten polku rantaan.
15.07.2014 09:32
Me ostettiin apteekista ihan ihmisten yskänlääkettä tabletteina ja ne helpottivat
koiran oloa. En muista minkä merkkistä mutta kysy eläinlääkäriasemalta niin kertovat mitä saa antaa koiralle. Käskettiin olla pari viikkoa rauhallisesti ja välttämään muita koiria.
15.07.2014 09:25
Lisäys vielä, että itse ajattelen aina koiran elämään samoin kuin jos itse olisin vaikka niin sairas tms. etten pärjää itse ja kaikki asiat olisi muiden päätettävissä. Koska pääsen vessaan, koska saan ruokaa, koska joku vie minut ulos jne. se on hyvä muistaa.
Koira on täysin riippuvainen omistajansa päätöksistä, jos kupissa ei ole vettä se ei sitä voi mistään itse ottaa , jos on pissahätä on pakko päästä ulos, koska koira, joka on oppinut sisäsiistiksi pidättää ihan viimeiseen saakka ettei tee asioita sisälle ja on todella nolo jos niin käy.
Jos kuitenkin, varsinkin pentuna, sitä tapahtuu niin korjaa aina vahingot pois ilman mitään isompaa numeroa asiasta ja mieluiten niin ettei pentu näe sitä.
Ulkona ollessasi pentuhan pelkää kaikkia ääniä ja uusia asioita, ole turvana mutta rohkaise kohtaamaan pelot älä ylisuojele, samoin kuin anna tutustua muihin koiriin pennusta asti, vältät remmirähjä luonteen.
Hyvin pärjäät ja netistä löytyy kyllä miljoonia ohjeita mutta käytä maalaisjärkeä mikä sopii teille.
29.05.2014 00:25
Anna ensin pennun tottua kotiisi ja ihmisiin rauhassa, älä kutsu heti ihmisiä ihmettelemään pentua. Hyvä olisi jos joku olisi koiran kanssa kotona jatkuvasti vaikka viikon -pari. Aloita totuttamalla niin, että menette kaikki vaikka toiseen huoneeseen ja laitatte oven kiinni, jos koira itkee annatte olla ja heti, jos koira on hiljaa vaikka muutaman sekunnin menette ovesta ulos ja kehutte. Ovea ei missään tapauksessa saa avata silloin kun koira vinkuu, muuten se oppi sen, että kun haukkuu joku tulee ovesta.
Jatkossa sitten ulos ulko-ovesta ja sama juttu, muutama minuutti kerrallaan, mutta muista ovesta ei mennä sisään kuin vasta sitten kun on hiljaista ja taas kehutaan.
Pidennä aikaa pikkuhiljaa, viet vaikka roskat tms. älä jää rappukäytävään jos asut kerrostalossa, koska koira vaistoaa että olet siellä. Toiset oppivat nopeasti toiset ei moneen vuoteen, mutta on kaiken maailman sitruunapantaa yms jotka kylllä auttaa jos ei onnistu muuten.
Kavereistasi puheenollen voithan ottaa koiran mukaan tai voitte yhdessä lähteä lenkille :)
28.05.2014 23:52
Juu, ja toinen asia mikä karkottaa miehet on se, että osaat, tiedät ja olet fiksu.
Et paljon meikkaa etkä kulje minihameessa.
Koettu ja kestetty muutamaan otteseen ja aika rankalla tavalla.
Pitäis nimenomaan olla sarjassa nainen joka huutaa apua kun lamppu sammuu tai hämähäkki kävelee lattialla. Silti vaaaditaan...
Itse uuden miehen tavatessani opettelin metsästämään, hommasin metsästyskortin ja jopa oman pienoiskiväärin ja haulikon, että voidaan harrastaa yhdessä, no kalastuksen osasin jo muutenkin jne.
Eipä vaan kelpaa, alkuun olin ihan kiva ja kaunis muija mut nyt olenkin pelkkä rusina ja huora.
Eli vaaditaan luomua mutta halutaankin jotain erikoista ja eksoottista.
Kas miehet kun ihan kaikkeen ne naisetkaan ei pysty, miten olis jos vaikka opettelisitte kutomaan sukkaa ja silti olemaan machoja.
28.05.2014 23:31
Voipi olla syy siinä, kun olet parannellut itseäsi niin myös itsetuntosi on noussut
ja se voi näkyä siinä, että ehkäpä sinusta on tullut luonteeltasi ylimielisempi tai koppavampi kuin silloin kun olit enemmän tavis.
28.05.2014 23:12
Jos koiran otat niin sille on löydyttävä aikaa, muuten otat vasta myöhemmin kun sitä löytyy.
Koira tarvitsee kyllä muutakin kuin vain lenkitystä. Leikkiä, aktiviteetteja ja ihmisen läsnäoloa, varsinkin jos on kotona yksin päivän.
Minä kyllä henkilökohtaisesti lähden töistä tultuani heti lenkille eli noin klo 15.00-16.00 1,5-2 tunnin lenkille ja ilta lenkille sitten klo 20-21.
Koirahan on koko päivän odottanut että joku tulee ja vie ulos, joten eiköhän ole syytä mennä heti koulusta kotiin ja säästää karvakamu turhalta odottelulta.
28.05.2014 11:01
Eli sinunko mielestäsi naisella on elämää vain silloin kun on mies ja niitäkö sitten pitäisi hyysätä, sellainen kyllä löytyy samasta osoitteesta ja kaksi täysi-ikäistä poikaakin, eivät kyllä asu enää kotona.
Minulla kun ei ole tapana miehiä hyysäätä, joten jää aikaa lenkkeilyynkin.
Toiset ne käy salilla ja shoppailemassa minä mieluummin nautin kauniissa luonnossa kävelystä.
Sitä paitsi onhan meitä kaksi ulkoiluttajaa niin mikä ongelma on olla 4-5 tuntia koiran kanssa lenkillä.
29.04.2014 09:43
Meillä Suomen ajokoira - Beagle sekoitus, lenkkiä tehdään arkisin aamulla tunti, iltapäivällä 2-3 tuntia ja illalla vielä reilu tunti.
Viikonloppusin meneekin sitten jo lenkit 6 tunnin pintaan per päivä.
Joskus koirapuistossa mutta harvemmin.
28.04.2014 12:55
Onnistuu ihan sähköpostilla perintätoimistolle. Itse olen keskeyttänyt jo parin
luoton perinnän.
Laina täyttyy olla erääntynyt kokonaan ennen kuin voi keskeyttää.
14.10.2013 09:13
Nykyään on mahdollisuus keskeyttää perintä ja pyytää että asia siirretään eteenpäin. Tätä voi pytää sen jälkeen kun koko laina on irtisanottu ja siirretty perintätoimistolle .
Perinnän keskeytyksen jälkeen peritätoimisto ei voi enää laskuttaa älyttömiä perintäkuluja.
Eli tilanteessa jossa tietää että lainat menee kuitenkin uo.hon niin silloin varmaan kannattaisi tehdä tämä.
13.08.2013 13:04
Minäkin sain tuon saman kirjeen ja ajattelin kanssa että aidolta tuntuu.
Googletin tuon nimen Matt Brittin ja mies todella johtaa Uk Googlea.
Meinaatko lähettää tuon lomakkeen heille?
Ei siinä ainakaan mitään vaarallista kysellä esim pankkitiliä tms.
vaan osoite, maa, sukupuoli jne.
Voiko kuitenkin tulla harmia?
12.06.2012 09:53
Prosentteja en osaa sanoa, liota ainakin kilo karkeaa suolaa 10 litraan kuumaan vettä.
Tietysti mitä kauemmin annat kalojen liota vedessä sitä suolaisempia tulee, maistamalla se selviää.(noin 5-10 min)
Veden ei tarvitse enää olla kuumaa kun laitat kalat sinne.
Kalat pitää kuitenkin laittaa suoraan veteen kun ovat valmiita ja kun otat kalat pois vedestä laita vaikka jonkun ritilän päälle vatsa alas päin valumaan.
18.07.2006 09:45
1 / 3