Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
lauraline
profiilit
lauraline
lauraline
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
7
Kommenttia
64
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tietyllä tavalla ei demokratiaa taida olla missään.Aina on olemassa tahoja,jotka tekevät omia sopimuksiaan omia hyötyjään pelkästään ajatellen.
Emme kuitenkaan elä ainakaan vielä missään banaanivaltiossa,vaikka tuon sanan "banaanivaltio"voisi toki johdattaa meihin sikäli,että valtio tuntuu olevan riippuvainen Nokian käänteistä.Näinhän sen ei saisi olla!
Kuitenkin ajatellen mikä on sitten banaanivaltio olemme siihen nähden demokraattisia toistaiseksi.Tällä menolla sitä vähääkään siitä ei kohta ole,sillä jos annamme suurille firmoille mahdollisuuden kävellä eduskunnan ja hallituksen ylitse,mikä sellainen parlamentarismi enää on?Ei mikään!
Olemme todella vaarallisella tiellä.Ns."Urkintalain"ovat saamassa kaiken lisäksi monet muutkin tahot.Kärpäsestä on tehty härkänen.Miten sitä ennen vanhaan vakoilua suoritettiin,kun ei ollut sähköpostia?Vakoiluahan on ollut aina.Entä miten kirjastot sun muut laitokset perustelee työntekijöidensä postin tarkistelun?Voi luoja!Näinkö tässä maassa perustuslaki muuttuu rahan mukana?Nämä kaikki isot, negatiiviset jutut,kuten tämä Lex Nokia ja Metsäteollisuuden alasajo ovat tulleet viimeisen hallituksen aikana.Miettikääs sitä!
01.02.2009 15:24
Yritän nyt hiukan jättäytyä taka-alalle, koska tiedän, että minulla on niin paljon tehtävää, etten ehtisi lähitulevaisuudessa täällä vierailemaan ja haluan vastata, jos joku on nähnyt vaivaa kirjoittaa vastineensa:)Jatkan hiukan numeroidusti sinun mukaasi:
2.Muslimien elämästä länsimedia tiedottaa pelkästään ääriryhmien kautta. Se antaa täysin vääristyneen kuvan kokonaisesta islaminuskoisesta miljoonaväestöstä! Mikään ns.pyhä kirja ei ole täysin kelvoton. Aina niistä jotain oppii, joten älä teilaa kirjallisuutta asenteen takia ennakkoon, tai sen miten jotkut tulkitsevat sitä.
3. Islamilainen kulttuuri on historian valossa antanut paljon myös länsimaille, joten ei heitetä lasta pesuveden mukana:)
4.Mitä sitten käsitetään sananvapaudella? Ymmärrän, että on mahdollisuus ilmaista eriävät kantansa, mutta siihen ei mielestäni liity toisen loukkaaminen. Asiat voi esittää monella tapaa. Jos ei ole mieleltään sivistynyt, niin se tuo ongelmia.
5.Totta puhut! Vihaksi pistää, että kansaa ohjaillaan joidenkin valtaapitävien mieltymysten mukaan. Se on väärää vallankäyttöä! Surkeissa elinolosuhteissa elävät ihmiset eivät paljoa muusta tiedä ja sieltä saa sopivasti asioita muuntelemalla aina "pommiainesta".
Asiat voisivat olla tyystin toisin, jos tietoa, suodattamatonta, saataisiin syvemmälle kansanriveihin tuotettua. Siinäpä tehtävä!
7. Länsimaissa asuvilla muslimeilla alkaa olla erilaisia ajatuksia ja käsityksiä yhteiskunnista. Täällähän heillä on mahdollisuus tutkia asioita. Naiset ovat kriittisempiä, mutta tässäkin herää kysymys, miten saada heidät miehen "tossun"alta itsenäisesti ajatteleviksi yksilöiksi. Perinne on niin pitkä ja vaikea katkaista. Marttyyreja muutos tulee varmasti vaatimaan ja paljon, mutta aikojen saatossa niitä on ilmaantunut vaientamisyrityksistä huolimatta. Ehkä juuri Euroopassa asuvien muslimien kautta saataisiin selkein kontakti yleensä tuohon "toiseen maailmaan". Minusta se on kokeilemisen arvoinen yritys.
Meidän ei toki pidä hissutella kenenkään edessä, emmehän me orjia ole, mutta tietynlainen piittaamattomuus, joka on yleistä lännessä, aiheutti tämänkin Tanskan ongelman. Länsimaiden "syöpä" on se, että ollaan niin hemmetin minä-keskeisiä, ei osata paneutua kenenkään muun kuin itsensä asemaan.
03.02.2006 13:11
Olen kasvanut länsimaisessa demokratiassa, joten en voi tehdä muuta, kuin yrittää hyödyntää kaikenlaista oppimaani ja auttaa ihmisiä tajuamaan ainakin osaa syistä, miksi näin tapahtui.
Minulla ei ole valmiita vastauksia kaikkeen, enhän ole jumala, mutta jonkinlainen yleiskuva maailmanmenosta kyllä on! Se on hyvin länsikeskittynyttä. Valitettavan usein monet eivät pidä muslimeja edes ihmisinä. Mietipä sitä mistä se johtuu. Kapea-alaisesta aineistopohjastako, rasismista, ns.elämänvitutuksesta, vai mistä?
Kenestäkään ei ole mukavaa, että jossain sanellaan toisen puolesta mitä ollaan ja miten mennään. Sinunkin on silti havaittava se asia, että kulttuurien erilaisuus ja niiden väärinymmärtäminen on aiemminkin aiheuttanut konflikteja ja kaiken maailman polemiikkia.
Sinä ajattelet kai, että on alistumista, jos ei ala joka asiasta tappelemaan. Minun silmissäni, JOS länsi on niin sivistynyt kuin väittää olevansa, sen pitäisi antaa asian olla, eikä alkaa sitä paisuttelemaan entisestään.
Tanskan hallitus ei ole antanut tietääkseni kehoitusta kuvien julkaisemiseen, mutta se on muslimien silmissä osasyyllinen siksi, että heillä itsellään poliittinen ja uskonnollinen valta kytkeytyvät toisiinsa ja he tulkitsevat näin olevan muuallakin. Heillä ei välttämättä ole samaa tietoa kuin meillä tai se on suodatettua sellaista.
Kehoittaisin ihmisiä todella perehtymään paremmin asioihin. Älkää uskoko minua, älkääkä uskoko valtamedioita. Ottakaa itse selvää ja ajatelkaa. Se aika on aina vain lähempänä, jolloin jokaisen on alettava muodostaa oma näkemys asioista ja päätettävä sen mukaan.
Ihmiset muuttuvat eri ympäristöissä, jos heitä ei lokeroida ulos. Uskot kai, etteivät Euroopassa asuvat muslimit välttämättä ole samanlaisia kuin emämaassaan olevat, etenkään kansalliskiihkoiset fundamentalisit?
02.02.2006 17:32
En ole edes huomannut tuota etusivun juttua. Ajatusten vaihto tärkeintä ja siinä onnistuttiin mielestäni hyvin. Kun vaan hyvät asiat toteutettaisiin käytännössäkin. Mukavaa jatkoa sinullekin heppi hevonen:)
02.02.2006 16:12
Nyt kun olen yli vuoden tauon jälkeen katsellut näitä sivuja täytyy sanoa, että aina vain surkuteltavammaksi kirjoitukset käy.
Tiivistettynä katkeruus ilmenee tuon buahahaan lisäksi tosi törkeänä haukkumisena. Kaikki iljetys liitetään Haloseen, vaikka tuskin hän nyt sentään kaikkeen on ehtinyt itseänsä lokaamaan. On vain niin helppoa katkeroituneiden purkaa itsestään pahaa oloa noin. Teidänkaltaisenne taitavat olla juuri niitä, jotka sen törkykampanjankin aikaansaivat. Onneksi ihmisten enemmistö osaa vielä suhteuttaa asioita ja käyttää järkeäänkin.
Halonen ei mun ykkössuosikkini ollut, mutta näistä kahdesta ehdottomasti maan turvallisuuden kannalta parempi vaihtoehto. Niinistön vallattoman leskimiehen arvaamattomuus ei sovi vakaan maan rauhalliseen kehittämiseen.
Riskibisnekset ja keinottelu sun muut, jotka kuuluvat luontojaan oikeistolaiseen maailmankatsomukseen inhottavat minua. Teistä ei yksikään irvistelijä voi väittää, etteikö Halosen aikana ole saatu elää rauhassa ilman pelkoja pommi-iskuista tms. Eikö telkusta tai dvd:ltä tule tarpeeksi "säpinää"?
Halosen asemassa oleva ihminen ei onnistu, jos hän on kiltti kaikille, eikä tarpeen tullen korota ääntään. Luulen, että hän näyttää nyt todella kaapin paikan, kun on viimeistä kautta presidenttinä. Maailmalla ei pärjää, jos ei välillä ole kovempi sanoissaan ja teoissaan. Niinistön kohdalla te katsotte saman asian dynaamiseksi voimaksi=) Heh..
Koittakaa ihmisparat jo hyväksyä se tosiasia, että Halonen on 6 vuotta peräsimessä. Sanoisin, että onneksi sittenkin:)
31.01.2006 15:51
Ehkä me ajattelemme, että se on jotain spartalaista meininkiä, mutta kai se lähinnä on turhan krääsän ja tuhlailun jättämistä ja elämän kunnioitusta luonnonmukaisesti.
Linkola on varmasti ihminen, joka elää niinkuin puhuu. Jos käy joskus ulkomailla, se tuskin haittaa. Etenkin Linkolan kaltainen, joka ei tee sitä sen takia, että jostain vois rahdata tosi halvalla shoppailemiaan kamoja=)
Ainahan ihmiselle on ollut vaikeaa luovuttaa jotain, jonka on saanut. Se on syvän pohdinnan ja itsetutkiskelun paikka sille, mikä loppujen lopuksi on tärkeää.
30.01.2006 18:49
Aivan varmasti joka puolueesta ja niiden ulkopuoleltakin löytyy ihmisiä, jotka ovat aidosti huolissaan ympäristöstään ja koko maapallon tilasta.Et ole siis metikössä;)
Eri asia on sitten se, mitä kukin on valmis tekemään asioiden muuttamiseksi. Siinäpä se onkin se kysymysten kysymys. Ei varmaan ole helppoa irrottautua tietynlaisesta elämäntyylistä, vaikken ny tarkoitakaan siirtymistä "Linkolalaiseen". =)Ovatko ihmiset valmiita uhraamaan yhtään mitään mukavuudestaan? Itse olen ja teen sitä mahdollisuuksieni mukaan edelleen. Sehän on jatkuva prosessi, joka ei lopu tietyn eräpäivän jälkeen.
En muista tuota Saarisen juttua. Toisaalta siinä on perää ainakin siten, että vasta kun jonkun edun menettää niin sen vasta ymmärtää:) Etenkin, kun ei saa mitään järkevää tilalle!
30.01.2006 16:33
Ensiksikin muutama sana vielä tuosta liiton Halosen tukemisesta. Mielestäni se on ihan ok. Voit olla varma, että Niinistön takana ovat olleet suomen suurteollisuus ja muut vauraat tahot rahoittajina. Miksei siis voisi vastapainoksi tukea ehdokasta liitonkin suunnalta, etenkin kun ehdokas on lähtöisin aatteellisesti samalta pohjalta miltä liittokin ponnistaa? Huolimatta siitä, että presidentti jättää erokirjan puolueesta tultuaan valituksi. Jos näin ei tehtäisi, saisi minun mielestäni toinen osapuoli suhteettoman suuren edun. Säilyy jonkinlainen balanssi.
Olen tosin sitä mieltä, että esim. Vihreiden Heidi Hautalaa olisi voinut myös tukea, siksi läheinen aatepohja työväenpuolueen monien tavoitteiden kanssa heillä on.
Itse kritisoin liittoa tietynlaisesta yltäkylläisyyden aiheuttamasta turtuneisuudesta.Aivankuin syömähammas olisi mennyt. Enkä sano kateudesta vaan järjen mukaan sen, että liiton pomot ovat aivan liian isolla palkalla johtajina. Kun työväestö on vaikeuksissa ja joutuu tulemaan vastaan erilaisissa päätöksissä työnantajan kanssa, niin pomotkin voisivat osoittaa jonkinlaista solidaarisuutta olemalla nostelematta ylisuuria palkkoja.
Toisaalta liitto tekeekin jotain. Se on ainut taho, jonka kautta saat lainopillista apua ja se on mielestäni tärkeä asia. Sen kautta on tehty onnistuneita ratkaisuja työläisen hyväksi. Lisäksi tuetut virkistyslomailut ovat paikallaan.Paljon hyviä asioita liitosta saa nykyäänkin vaikka sitä moititaan.
Tietynlainen barrikadeille meno-henki puuttuu. Ei ole Koskelan Akseleita, ei Laurilan Anttoneja jotka pistäisivät tuulemaan. Tietyllä tapaa voidaan sanoa, että olemme kai niin hyväosaisia kuitenkin, tai sitten ollaan saatu leipää ja sirkushuveja siinä määrin, että olemme sokeutuneet joillekin asioille.
Yhteishyvästä huolehtiminen on valitettavasti piittamattomuutta liian usein. Kirjastossa toki syyksi löytyy kova lainausmäärä. Kaikki kuluu hyvälläkin pidolla. Lisäksi kirjasto ottaa kovat maksut vahingoitetusti aineistosta, joten ei sieltä saatua yhteistä omaisuutta välttämättä lyödä tahallaan kovin laimin:) Nähtävästi pitää olla tiedossa rangaistus ettei "rikosta"tapahdu;)
Asennekysymyshän kaikessa on. Ihmisten pitäisi oppia ajattelemaan eri lailla ja se vaatii viitseliäisyyttä. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmisillä on jotain henk.koht.omistusta. Mutta esim. julkisen liikenteen käyttöä pitäisi vahvistaa ja rokottaa turhasta rallista. Ne, joilla on pitkät etäisyydet ja vaikeat kulkuyhteydet julkisen liikenteen kannalta ovat eri asia ja heidän kulkemistaan ei saa sakottaa. Asennekysymys tässäkin:) Naurettavaahan se on, kun sanotaan että yhteiskunta omistaa pikkuhousutkin. Tuskin se nyt ihan noin menisi missään=)
Tunnen itsekin kommareita. Heitä on laidasta laitaan kuten muissakin systeemeissä. Ei voi yleistää negatiivisesti.
30.01.2006 16:22
Olen varma, että aikoinaan, kun vasemmistolaisuus nousi ja teki huomattavia parannuksia tavallisen työläispulliaisen elämisen laatuun, niin siinä eivät olleet kyseessä kateus ja rohmuaminen vaan yksinkertaisesti oikeus ja kohtuus vastineena kovalle raadannalle. En jaksa uskoa, että kaikkien ihmisten polttoaineena kävisi kateus. Itse en ainakaan osaa kadehtia mitään tavaraa. En ymmärrä mitä kadehtimista sellaisessa on. Ehkä voisin kadehtia jonkun henkisiä taitoja, lahjoja, mutta niitäkin ihailevassa mielessä.
Tulevaisuus näyttää lohduttomalta katsantokannaltasi. Optimistisena luonteena toivon kuitenkin, että ihmiset heräisivät ajattelemaan. Monenlaisia asioita on maailmassa tapahtunut jo lyhyen ajan sisällä. Eihän kukaan voi olla niin typerä, että istuu vain ja katselee jotain saippuasarjaa välittämättä tuon taivaallista siitä, että asiat ovat kääntyneet huonolle tolalle vauhdilla!
Joskus maailmassa ihmiset saivat joukkovoimalla jotain aikaan, miksei se voisi tapahtua tänäkin päivänä? Ollaanko me niin paljon muututtu niistä ajoista? Eihän niistä tapahtumista niin kauhean pitkä aika ole kulunut!
30.01.2006 14:28
Sarkasmi ei ole kaikkien laji, ainakaan sun;)Hyvät viikonloput sulle vaan:)
ps. kestävä kehitys kulutusta lisäämällä, sehän on länsimaisen markkinatalouden ydin. Mietipä sitä "kestävyyttä"
03.12.2004 14:41
systeemit muuttuu Castron jälkeen, mutta sinisilmäinen olet, jos kuvittelet, että se johtaa paratiisiin. Kuubalaiset tulevat konkreettisesti kokemaan ns. kapitalismin ihanuudet aivan varmasti
02.12.2004 15:34
Miten voit ajatella asioista noin yksipuolisesti?Eihän valtaapitävät pidä läheskään aina periaatteistaan kiinni, joihin ns. ovat sitoutuneet. Sun ja kaikkien kaltaistesi pitäisi hävetä, kun vasemmistoa haukutte.Poliittiset ideologiat eivät ole jetsulleen samanlaisia missään. Kenen ansioita Suomessakin on työläisen nykyiset oikeudet, mm. työaika, loma, sairaslomat ym.? Aivan oikein, VASEMMISTON ja työväenliikkeen toimesta hyvinvointia on kansalle tuotu, vaikka tänä globaalisuuden kulta-aikana se alkaa jo vaikuttaa joltain muulta. Siltikin kehoittaisin olemaan "purematta kättä, joka sinuakin ruokkii".
Toisaalta, jos edustat työnantajia, niin sitten en ihmettele asennettasi:)
02.12.2004 15:15
vaikka Sharonkin tekisi uskonnollisen esiinmarssin tuossa mielessä;)
Totta puhuen en ole huomannut mistään kirjoituksista, että hän olisi uskonnollinen millään tavoin.
22.11.2004 16:58
työnantaja on! Olitko tuollainen jo ennen vai jälkeen työnannon?Meinaan, kertoisi aika paljon. Mullekin tuli yks työnantaja tuomaan paneelikuormaa ja kirosi ja raivosi työntekijöitään minulle, täysin tuntemattomalle ihmisellä niin että hirvitti. Yritin väliin sanoa, että en tiedä asiaa, enkä tunne osapuolia, mutta se ei tahtia haitannu.
Kyllä asia on niin, että jos työntekijä tekee töitä palkkansa eteen, niin se ei ole almu, eikä sitä saa ottaa sillä asenteella. Työnantajahan saa siitä tarvitsemansa työpanoksen. Eri asia on se, jos työntekijä on laiska ,eikä tee hommia niinkuin kuuluisi. Silloin ymmärrän hyvin työnantajaakin, sillä kyllä palkan edestä töitä pitää tehdä jokaisen. En tiedä miten vaikeaa hankalasta ja patalaiskasta "duunarista"on päästä eroon, mutta suosittelen kyllä perusteellista, asiallista keskustelua henkilön kanssa. Nykyisin on kaiken maailman mittareita, joilla työtä ja tulosta mitataan, eikö näiden kautta pitäisi selvitä jokaisen työnlaatu? En nyt sitten tarkoita orjatyötä, jossa jokaista hengenvetoa vahditaan, vaan ihan normaalia työntekoa siihen kuuluvine lainmukaisine taukoineen.
Mun mielestä on positiivista, että ihminen hakee töitä. Huonompi tilannehan se olisi, jos passiivisena makaisi kotona ootellen kuuta taivaalta. Koeajat alkuun, että näkee henkilönkemian sopivuuden, olematta nuoleskelua työntekijän taholta. Asialliset palautukset rakentavat molempia osapuolia ja saattavat jopa kehittää firman luonnetta ja tuoda lisää rahaakin.
No, nämä ny oli mun mielipiteitäni, toivottavasti siellä päässä ei ihan sydäriä saada:)
ps. lakot ovat äärimmäinen keino, eikä niihin huvin vuoksi kukaan lähde.
22.11.2004 12:49
ketkä ovat kirjansa oikein tulkinneet:)Tämähän ei silti estä toisia toitottamasta omaa totuuttaan.
Jeesushan oli pasifisti, joten sekin kertonee jotain..
22.11.2004 12:37
Toivottavasti Hitmankin sai vastaukseni, vaikka takkuili sielläkin. Kyllähän kristityt uskovat, että juutalaiset tunnustavat vielä jonain päivänä Kristuksen, niin että sikäli sen pitäis koskea kai Ariel Sharoniakin kumppaneineen:)
22.11.2004 12:35
niinkään sano mitään, mutta enpä ole mainostamassakaan omaa erinomaisuuttani muihin nähden ja osoittele sormella, jos ei satu kuulumaan saman laadun uskovaisiin.
Mulle riittää se, että yritän elää ihmismäistä elämää ja olla ystävällinen heille,joiden kanssa olen tekemisissä elämässäni. Sitä en tiedä joudunko moisesta helvettiin tai taivaaseen. Ei ole mun asiani jakaa passeja, jos jotain on tarjolla kuoleman jälkeen.
ps. kyllä se sun Raamattusikin inhoaa kaksinaamaisuutta ja farisealaista meininkiä, niin että se tästä ylemmyydentunteesta:)
22.11.2004 12:32
Täällä laineet lyövät yli laidan, mutta sinulle on kyllä nyt korjattava asennevammasi:
Annat tekstissäsi ymmärtää, että pitäisi olla kiitollinen, kun on ottanut kyseisen henkilön töihin. Nyt on tehtävä selväksi fakta, joka on se, että työntekijän ei todellakaan tarvitse tuntea olevansa almuja hakemassa, kun HÄN TEKEE TYÖTÄ. Tähän asti ainakin työstä kuuluu maksaa palkka, vaikka globalisaation myötä sen suuruus alkaa mennä arveluttavaan suuntaan. Työnantaja tarjoaa työtä, kun hän tarvitsee tekijää ja työntekijä tarjoaa työnsä käyttöön palkkaa vastaan.
Haluan tähän laittaa yleismaailmallista ilmiötä ammattiyhdistysväen kuulumisista ja lakko-oikeuksista. Mielestäni lähtökohta kaikessa on ihmisarvo ja se on asia, jota ollaan polkemassa maan rakoon mitä tulee tavalliseen pulliaiseen.
Olisi suotavaa, että kaikki lukisivat ja miettisivät lukemaansa tarkoin. Tähänkö ollaan menossa
http://www.sak.fi/tulosta.shtml?20002
19.11.2004 16:09
menee suurin osa tietysti Bushille. Mielenkiintoinen ristiriita, sillä jos Jeesus tulisi maapallolle ns."omiensa tykö"niin tuskin ne ovat tämän maailman Bushit ja Sharonit joukkoineen:) Suurempaa kaksinaamaisuutta saa hakea, mutta silti nämä esittävät maailmanvapahtajaa, mitä ny jokunen miljoona ihmistä siinä sivussa tuhoutuu. Sehän se on uskon hinta..
19.11.2004 12:38
Näin kirjoituksesi vasta nyt, mutta toivottavasti tästä on apua, jos sitten et ole jo muutoin saanut selvyyttä muulla tavoin:)
http://virtuoosi.pkky.fi/vilma/yleista/sisalto_oikeudet2.htm
Lisäksi esim.maahanmuuttajille tarkoitettuihin opastuksiin on näitä asioita laitettu suht´selkeässä kieliasussa. Itseäni ainakin välillä väsyttää lukea kuivaa, virastokankeaa kieltä, joten ehkä tuo linkki on vähän mukavampi lueskella:)
18.11.2004 11:30
1 / 4