Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tipsytii
profiilit
tipsytii
tipsytii
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
294
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
porkkana,omena ja kananmuna.Ihan vaan ehdotus:)
18.08.2012 20:03
Haluaisin vielä kertoa itsestäni.Minä sairastuin psykoottiseen masennukseen, sain kaiken maailman diagnooseja sosiaalinen pelkotila mm ym ym, usein psykoottinen masennustila oli päädiagnoosi.Skitsofrenia diagnoosilla sain eläkkeen ja täytyy sanoa,että se on ollut melkoinen painolasti.
Minä kuitenkin olen paljon muutakin kuin diagnoosini.Minä haluan olla hyvä ihminen.Minä haluan hyvää perheelleni.Mielummin peittäisin vähäisemmätkin sairauden merkit.Toki haluaisin lapsistani tulevan suvaitsevaisia mielenterveyspotilaita kohtaan,mutta koen sen ikävänä ,jos lapset joutuvat kuulemaan huhupuheita minun "hulluudestani"
Väkivaltaisuus ei ole diagnostinen kriteeri skitsofreniassa.Väkivaltaisuus on oma itsenäinen oire.
Tuntuu tosi pahalta lukea ihmisten suhtautumisesta skitsofreenikoihin,kun itse on eläkkeellä sillä diagnoosilla.Olen kyllä huomannut miten ns. normaalien ihmisten suhtautuminen muuttuu,kun kuulevat sanan skitsofrenia.Se on niin stigmasoitu sana.
Minun suvussani ei ole skitsofreniaa,mutta minulle on tapahtunut hirveästi ikäviä asioita ja olen hyvin herkkä ,välittävä ja toisten sanoista ja teoista haavoittuva ihminen ja siksi en ole kokenut tätä maailmaa omaksi paikakseni.Minä en menisi tuomitsemaan skitsofreenikoita,mutta en suosittele heitä hankkimaan lapsia,koska jos sellaiseen diagnoosiin on päädytty,on ollut sen verran vakavia psyykkisiä ongelmia,että olisi parempi vaan huolehtia itsestään.
Joskus voi olla myös niin,että puoliso on niin tyhmä,että vaatii lapsentekoa vakavasti psyykkisesti sairaan kanssa..Joskus pitää tajuta,että oma perimä ei ole jatkamisen arvoinen.Tarkoitan tässä kyllä monia erilaisia ihmisiä.Ihmisjalostus ei kuitenkaan ole sallittua eikä mielestäni ole inhimillistä alkaa estämään tiettyjen ihmisten lisääntymistä.Mitä tyhmempi ihminen,sitä vähemmän ymmärtää ehkäisyn päälle.Ja sitä enemmän haluaa jälkeläisiä...
Moni fiksu ihminen onkin sitä mieltä,että tähän maailmaan ei kannata tehdä lapsia.
18.08.2012 19:42
Vielä edelliseen, vastasin kysymykseen onko hän muidenkin mielestä ruma,mutta päätin poistaa vastauksen,koska se on käsittääkseni vielä aikaisempaa viestiäni pahempaa.Alkaa nyt toistenkin mielipiteitä asiasta vatvoa.Pyydän ystävällisesti unohtamaan ihmisten ulkonäön arvostelun,tuhannet anteeksipyynnöt siitä.
Mutta vastaus seksuaalisten halujen vähenemiseen skitsofreniassa.Joo usein lääkkeet ovat syyllisiä ja pitää rohkeasti puhua hoitavan lääkärin kanssa ja kertoa,jos kokee sen isona asiana itselleen.
Ja voihan siitä puhua joka tapauksessa ,lääkäri voi sitten kertoa oman mielipiteensä tai antaa ehdotuksia tilanteeseen.
Itse olen syonyt myös masennuslääkkeitä,jotka ovat vaikuttaneet ikävästi seksuaalisesti.
18.08.2012 19:13
Hei,kerro lisää?Millainen kirje tuli?Tiedätkö,että jos sinua kiusaavalla ihmisellä oikeasti on skitsofrenia diagnoosi,sinun on helppo vedota siihen seikkaan ja saat kaikki sympatiat puolellesi vaikka itse olisit yhtä syyllinen tilanteeseen!Skitsofrenia on helppo leima lätkäistä ja syytellä sen perusteella.
Jos olet skitsofreenikon lähiomainen?Niin missä ihmeen kuulusteluissa muka ravaat,mitä olet tehnyt,mistä sinua oikein syytetään?
18.08.2012 19:07
Ei kukaan skitsofreenikkokaan varmaan haluaisi kaltaisesi ihmisen kanssa keskustella,eikä ehkä moni muukaan.Diabeetikoillakin ne rannekkeet ovat olemassa,jotta heitä voisi hätätilanteessa auttaa:)
Minä haluaisin,että sinulla olisi oma suvaitsematon,itseään parempana kuin toisia pitävä ranneke,mielellään siinä voisi myös olla vaikka...ööö... ÄO si ja vaikka paino ja kaikki vaivasi ja mitä pahaa olet tehnyt.Hah.
18.08.2012 18:34
mulla c-koon tissit pienillä nökönänneillä,ikinä ei kelpaa se on varmaa se...
17.08.2012 21:15
S e kun on kännissä se tarkoittaa,että on kännissä.Se kun on monta persoonaa,katso telkusta Taran monta elämää,niih siellä ...dissosiatiivinen persoonallisuushäiriö.
17.08.2012 20:34
Varmasti siinä on koko perhe sairas,varsinkin jos uskoo sen periytyvän.Lapsia toki pitää suojella sairailta vanhemmilta,sitä en kiistä ollenkaan.
Perheen syyllistäminen on osa parnatumisprosessia ja jos perhe ei edes myönnä mitään virheitä ikinä tehneensä,siinä on jo ongelma.Usein skitsofreniaan sairastuneen perhe ei suostu tulemaan mukaan terapiaan ja syystäkin he pelkäävät ja miettivät omaa syyllisyyttään.Usein haluavat sanoa,että he eivät ole tehneet niitä hulluja asioita,jotka johtivat läheisen sairastumiseen.
Meitä on niin moneen junaan, minä esimerkikiksi syön lääkkeeni pelkästään itseni takia ja minulla on ollut pienestä asti ujo ja erilainen olo,minua on aina kiusattu kaikin keinoin jne.
Ikävää,että isäsi on ollut väkivaltainen,mutta se vaäkivaltainen osa ei välttämättä edes liity skitsofreniaan vaan johonkin muuhun sairauteen.Sairauksia kun voi olla useita päällekkäin.
17.08.2012 20:31
Jos joku vammainen ostanut seksiä ei häntä tule kastroida vaan ne normaalit ihmiset,jotka ovat häntä avustaneet tässä seksin ostamisessa,tulisi kriminalisoida.Se ei ole oikein.Tavallinen pulliainenkin saa vetää käteen,ketään ei häiritse se on silloin oma juttu...
16.08.2012 21:36
Eihän vammaisilla voi olla muuta kuin yhteeiskunnan varoja,joten ostaisivatko he yhteiskunnan eli verorahoilla itselleen seksiä naisraunioilta,joilla rahat ei riitä omaan ja lapsiensa elämään.Verorahat kai kuitenkin kyseessä vai mistä vammaisille seksirahat,kysynpähän vaan???
16.08.2012 21:32
Mun mielestä ei vammaisilla ole suurempaa oikeutta käyttää hyväkseein ihmisparkoja,jotka itseään myyvät rahasta.Kyllä vammaiset voivat mielummin turvautua nukkeihin kuin hyväksi käyttää toisia ihmisiä!!
11.08.2012 21:36
just niin, ja tää sua kiinnostaa miksi
10.08.2012 23:08
Meitä on olemassa niin monta enkeli-Elisaa,Se ei ole mikään valhe ja miksi rangaista meille äänen antanutta kirjailijaa?Minä ainakin kiitän häntä rohkeudestaan,joten kiitos:)
28.07.2012 22:42
Just niin,mutta eihän tuo ole oikein.Minua kiusattiin myös mielenterveyskeskuksessa,minulla on ollut ilkeä psykologi,helvetin inhottavia hoitajia jne.Opettajat,jotka antavat kiusata ,ansaitsisivat kyllä itse samaa päällensä.Itse asiassa luulen,että opettajat nimenomaan ovat mamiksia,jotka suojelevat itseään,että heitä ei kiusata.Meillä ainakin myös opettajat olivat alttiita kiusaamiselle ja varmaan olivat heikkoja ihmisparkoja,jotka olivat vaan tyytyväisiä,kun huomio kohdistui muualle,kuin heihin.Olen muutaman kerran nyt nähnyt opettajia,jotka antoivat kiusata minua ja lähes yllyttivät siihen ,kaupungilla ja tekisi niin mieli kiljaista niille niin,että ajaisivat pyörineen päivineen ojaan.
Miten epäsuosittu opettaja toimii vaistojensa varassa,kun antaa kiusata tunnillaan?Siinä on vaan oma lehmä ojassa,että no nyt ei mua haukuta,itsekäs paskiainen opettaja.Jotkut todella antaa kiusata ja syy on juurikin se,että he itse eivät ole kohteena,niin sehän heille sopii.Näistä opettajista pitäisi tehdä rikosilmoitus,mutta harvemmin kukaan uskaltaa edes valittaa...
28.07.2012 22:22
joo,nyt vaan pidät katseen tulevaisuudessa ja käyt sen piinapenkin loppuun.Koitat muuten pitää huolta teveydestäs ,jotta voit sitten lukion jälkeen löytää paremman paikan elämässäsi.Se kyllä on olemassa,joten nyt tsemppiä:)Ja jos ei jaksa,niin sekin on sitten vaan eri tie.Kyllä se aurinko vielä paistaa sinullekin:)
28.07.2012 21:55
Melkein toivoisin tehneeni itsekin noin,uskomatonta miten omat entiset ystävätkin voivat kääntyä täysin vastaan ja eristää sinut pois ikään kuin et olisi olemassakaan.Todella julmaa touhua!!
28.07.2012 21:50
Hei Chesus,miten sinä autat itseäsi ja mitä sinä haluat?Mitä ne huonot seuraamukset mielestäsi ovat?Miten sinun omat mielihalut auttaisivat ihmiskuntaa?Kaikki uskovaiset eivät ole hauraita ihmisiä vaan heillä satttaa olla aivan mieletön energia!!
28.07.2012 20:36
Se,että ihminen uskoo Jumalaan ei ole heikkouden merkki itsessään.Uskonnollinen ihminen voi olla todella onnellinen ja vahva ja olen tämän myös nähnyt.Tokin olen sitä mieltä,että uskovaiset saattavat vaan sulkea silmänsä tietyiltä asioilta ja elävät omassa kuplassaan.
Jumalan olemassa olosta ei voi ihminen tietää,siksi on olemassa sanonta,että se on uskon asia.Ei tiedon asia,vaan uskon.Ja jos joku tarvii taivaassa masennuslääkettä,niin eiköhän sitä siellä tarjoilla kultatarjottimilla:)
Uskotteko sielunrauhaan?Että kun kuolette,sielunne saa rauhan.Sehän olisi vähän kuin pala taivasta,kun ei ole kipua ei särkyä ja sielu saa rauhan.Me kaikki uskomme erilailla,mutta minä uskon,että meitä kaikkia on vastassa sama asia ,kun kuolemme,mitä se sitten onkin.Toivon Jumalaa,toivon taivasta,toivoa saa kai...:)
28.07.2012 19:58
nyt tava75 eli minä tipsytii...Olen ostanut uusia tuoksuja.
Ostin Gucci guiltyn ,joka on ihana,mutta perinteinen itämainen ja vahvahkoa.
Avon outspoken intense by Fergie,mm, aika kiva kyllä.
Calvin Klein Secret Obsession,ostin tän version,koska mulla oli joskus Obsession ,jonka sain poikakaveriltani taannoin,eli tavallaan ikävät muistot kadotetuista asioista.Siksi mietin olisiko secret obsession nyt parempi ja uusi,että reppu ei painaisi selässä ja askel olisi kevyt:)
Estee Lauder Sensuous noir,myös tummaa itämaista seksiä
Estee Lauder Pleasures in bloom
Yves Rocher Ispahan
Roberto Cavalli I just love her,
Boucheron, MIss Boucheron.
Sarah Jessica Parker,NYC,
07.07.2012 21:05
Sinun naisellasi kai on samalainen suhde johonkin mieheen ,erotkaa jo,Naisesi on tehnyt jo sinun tekosi:IMiten edes luulet muuta?Minä olen tyydyttävässä parisuhteessa ,seksiä voisi olla lisääkin jos vaan jaksettais käydä suihkussa ja oltais paremmassa kunnossa.
Ihmettelen millainen nainen sinuun on yhteyksissä ,onko hänkin naimisissa?Miksi haluaa olla 3 lapsen isän kanssa ,haluaako vain olla vaimoa parempi,että leikittelee sinun kanssasi
03.07.2012 23:06
11 / 15