Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
teemu.oinonen
profiilit
teemu.oinonen
teemu.oinonen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
13
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sama+täällä,+en+pääse+lukemaan+omaa+postiani.
29.09.2017 18:55
Itse keskustelen mielelläni kaikenlaisten uskovaiseksi julistautuvien kanssa, kuten helluntailaisten, mormonien ja jehovantodistajien. Olen opiskellut jonkin verran teologiaa ja uskontotiedettä, joten keskustelu sujuu asiallisesti, vaikka en kuulu mihinkään uskontoryhmään vaan olen uskonnoton. Kiistaa ei tule, koska minun käsitykseni mukaan kaikki uskonnot ovat leikkiä, aivan samoin kuin jalkapallo tai Musta Pekka -peli. Monet ottavat ne vakavasti. Uskovaiset tappelevat keskenään, mutta niin tekevät jalkapallofanit ja Mustan Pekan pelaajatkin. Jumalia on ja niitä kuolee ja syntyy koko ajan. Raamatusta muistetaan mm. Jahve, El, Moolok ja Raakelin varastamat, nimeltä mainitsemattomat kotijumalat, Kalevalasta Ukko ylijumala, Ahti, Tapio ym. Kaikissa uskonnoissa ei jumalia ole ollenkaan. Jos haluaa itselleen jumalan, se on viisainta tehdä itse. Tosi asiassa useimmat tekevätkin juuri niin, vaikka väittävät jumalansa olevan se, josta Raamatussa kerrotaan.Aika harva on kuitenkaan lukenut Raamattua edes kertaalleen läpi. Jos pyytää ihmisiä kuvailemaan, millaisen he uskovat jumalan olevan, niin tuskin löytyy kahta samanlaista. Jokainen on muokannut omansa itselleen sopivaksi.
Ei siis kannata loukkaantua oman uskonsa tyrkyttäjään. Eihän hänkään siihen varsinaisesti usko, hän vain harjoittaa uskonto nimistä leikkiä. Minä en ainakaan ole toistaiseksi tavannut ketään, joka olisi kyennyt osoittamaan, että hän ihan todella uskoo siihen, mitä kehottaa muita uskomaan.
22.09.2014 12:39
Sulla on hyvä liksa. Sillä kyllä pystyt hyvin elättämään sekä itsesi että yhden köyhän ukon. Onnea matkaan!
12.09.2014 22:54
Et kai sinä, sisko hyvä, rupea sietämään jotain likaista rakkia huushollissasi yhden vaivaisen äijänkäppyrän takia! Potkaise elukka pihalle. Ja jos se ukko ei tule toimeen ilman sitä, niin heitä heppu ulos sen elikkonsa perästä. Mitä teet miehellä, jolle joku eläin on ihmissuhdetta tärkeämpi? Et kerta kaikkiaan mitään. Ja tätä ei sinulle sanonut toinen nainen vaan mies, jolle oma vaimo on rakkaampi kuin kaikki maailman karvakuonot ja kakkahännät yhteensä.
02.06.2013 12:00
Kun olin alokkaana Suomen armeijassa, lainasin kahdelle ruotukaverille rahaa tupakka-askin ostoon. Toinen oli helsinkiläinen ylioppilas, toinen kuopiolainen mustalaispoika, siviiliammatiltaan hevosmies. Kumpikin lupasi maksaa velkansa heti, kun päivärahat seuraavan kerran maksettaisiin. Kun sitten tili saatiin, kuopiolainen mustalaispoika tuli ja maksoi velkansa heti. Helsinkiläinen ylioppilaspoika ei ole maksanut velkaansa vielä tänäkään päivänä. Tästä lienee pääteltävä, että jos mustalaiset ehkä ovatkin epärehellistä väkeä, niin helsinkiläiset ja varsinkin helsinkiläiset ylioppilaat ovat huisin paljon epärehellisempiä ja epäluotettavampia. Vai mitä?
19.10.2011 21:12
Hienosti toimittu, juuri niin pitää tehdä, auttaa sitä, joka on nälissään ja viluissaan. Kun omalle ovelleni tuli kovalla pakkasella jonkin verran juopunut nuori mies ja pyysi soittamaan taksin, pyysin hänet sisälle lämmittelemään ja menin puhelimeen - silloin ei viellä ollut kännyköitä. Useimmat ihmiset ovat ihan asiallisia ja kunnollisia, ei niitä pidä eikä tarvitse pelätä. Eniten varkaita pelkäävätkin ne, jotka itse varastelevat. Onneksi niitä on vähemmistö.
19.10.2011 17:54
Kehottaisin sinua olemaan kirjoittamatta mitään historiasta, koska et näköjään ymmärrä etkä tiedä siitä mitään. Oletko muuten kuullut, että muslimit eivät ole kansa, vaan islamin uskon noudattajia. Kristityilläkin on monia valtioita, samoin muslimeilla. Juutalaiset eivät ole koskaan sopeutuneet mihinkään. Rooma karkotti heidät aikoinaan Palestiinasta juuri siksi, että he harjoittivat jatkuvaa terroria.
Jos olisit lukenut Vanhaa testamenttia eli juutalaisten Raamattua, olisit huomannut, että olennainen osa heidän kulttuuristaan on ihmisten ja eläinten tappaminen. He tappavat sekä naapureitaan että toisiaan, ja heidän jumalansa käskee tehdä niin. Jumala rankaisee mm. Saulia siitä, että Israelin armeija ei tapa kaikkia valloittamansa kaupungin ihmisiä ja eläimiä vaan jättää parhaat elikot ja naiset henkiin. Lue sinäkin Vanhaa testamenttia ja kauhistu!
Tulee muistaa, että nykyjuutalaisetkin tankkaavat Raamattua päähänsä lapsesta lähtien ja pyrkivät noudattamaan sen hirviömäisiä ihanteita. On sanottu, että juutalaiset oppivat menettelytapansa natseilta. Ehkä olisi täsmällisempää sanoa, että natsit oppivat ne juutalaisilta.
10.08.2006 20:46
Arvaan, että olet itse tyhmä ja ruma etkä osaa tanssia. Säälin sinua suuresti, sillä kateus ja katkeruus ovat hirveitä tunteita koettaviksi.
24.04.2006 21:11
Uskovaiseksi kristityksi ruvetaan siksi, että halutaan siirtää vastuu omista teoista muille, jumalalle. Kristitty uskoo, että hän voi tehdä mitä tahansa, koska hän voi saada tekonsa anteeksi: armo korvaa oikeuden. Ateistin tilanne on päinvastainen. Hän tietää olevansa itse vastuussa teoistaan. Hän ei usko, että on olemassa joku jumala, joka antaa kaiken anteeksi ja ottaa sen jälkeen taivaaseensakin. Ei siis ihme, että rikollisissa on niin paljon uskovaisia ja uskovaisissa rikollisia. Hitlerkin oli hurskas katolilainen, ja hänellä oli hyvät suhteet vatikaaniin. Jos taivas olisi, niin Aadolf siellä parasta aikaa palloilisi. "Vaikka syntinne olisivat veriruskeat, ne tulevat villan valkoisiksi", kuuluu Jeesus-vainaa luvanneen. Ateistilla ei tällaista etua ole ja hän tietää sen.
03.04.2005 20:50
On se törkeetä, että mennään tuommoisiin paikkoihin leventelemään. Sitten kun käy huonosti, niin kuin joulukuussa, itketään ja ruikutetaan ja syytellään jopa ulkoministeriötä. Minusta niitä suomalaisia, jotka tietoisesti ja ilman pakkoa menevät maanjäristysalueille, ei pitäisi enää päästää takaisin Suomeen. Ja mitään apua heille ei pidä missään tapauksessa antaa. Itse ovat rassanneet verta nenästään, nuolkoot itse haavansa, törkimykset.
29.03.2005 21:13
Vielä muutama vuosikymmen sitten vanhemmat, opettajat, papit ym. saivat kurittaa eli siis piestä lapsia, jos pitivät sitä tarpeellisena. Nyt se on kiellettyä. Kurittamista sanotaan nykyään pahoinpitelyksi. Jotkut eivät ole päässeet irti vanhasta käytännöstä. Lait muuttuvat, jokaiselta pitää voida vaatia voimassa olevien lakien noudattamista. Papeilta ja muilta "esikuvaihmisiltä" pitää voida vaatia enemmän kuin muilta.
21.03.2005 15:42
Bernhard Schlinkin "Lukija" on hiukan epätavallinen näkökulma aiheeseen, panee miettimään ihmiskohtaloita ja ihmisenä olemista.
30.01.2005 16:06
Saattaisi olla Paulo Coelhon Alkemisti. Siinä ei tosin ole noin paljon sivuja. Vilkaise kuitenkin, jos käyt kirjastossa tai kirjakaupassa. Coelho on Espanjassa asuva brasilialainen ja varsin kiinnostava kirjailija.
28.01.2005 12:32
1 / 1