Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

13

1. Itse keskustelen mielelläni kaikenlaisten uskovaiseksi julistautuvien kanssa, kuten helluntailaisten, mormonien ja jehovantodistajien. Olen opiskellut jonkin verran teologiaa ja uskontotiedettä, joten keskustelu sujuu asiallisesti, vaikka en kuulu mihinkään uskontoryhmään vaan olen uskonnoton. Kiistaa ei tule, koska minun käsitykseni mukaan kaikki uskonnot ovat leikkiä, aivan samoin kuin jalkapallo tai Musta Pekka -peli. Monet ottavat ne vakavasti. Uskovaiset tappelevat keskenään, mutta niin tekevät jalkapallofanit ja Mustan Pekan pelaajatkin. Jumalia on ja niitä kuolee ja syntyy koko ajan. Raamatusta muistetaan mm. Jahve, El, Moolok ja Raakelin varastamat, nimeltä mainitsemattomat kotijumalat, Kalevalasta Ukko ylijumala, Ahti, Tapio ym. Kaikissa uskonnoissa ei jumalia ole ollenkaan. Jos haluaa itselleen jumalan, se on viisainta tehdä itse. Tosi asiassa useimmat tekevätkin juuri niin, vaikka väittävät jumalansa olevan se, josta Raamatussa kerrotaan.Aika harva on kuitenkaan lukenut Raamattua edes kertaalleen läpi. Jos pyytää ihmisiä kuvailemaan, millaisen he uskovat jumalan olevan, niin tuskin löytyy kahta samanlaista. Jokainen on muokannut omansa itselleen sopivaksi.
    Ei siis kannata loukkaantua oman uskonsa tyrkyttäjään. Eihän hänkään siihen varsinaisesti usko, hän vain harjoittaa uskonto nimistä leikkiä. Minä en ainakaan ole toistaiseksi tavannut ketään, joka olisi kyennyt osoittamaan, että hän ihan todella uskoo siihen, mitä kehottaa muita uskomaan.