Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nimenomaan. Meissä ei rakkautta olisi, ilman Jeesusta Kristusta. Siksi olemme täysin vailla toivoa ilman Häntä, karitsan veren suojaa.
28.02.2015 13:33
Kyllä täät rukoillaan joka ikinen päivä ja ilta ja aamu jne. mutta kun sanan ohi eivät rukouksetkaan mene, vaan kun täydellisyys tulee, muuttuu katoavaisuus katoamattomaksi ja sitä ennen me olemme katoavaisessa ruumiissa synnin alla, MUTTA Kristuksessa siitä tuomiosta vapaina. Meitä ei tulla syyttämään.
28.02.2015 13:31
Ei muuta ku sanoista tekoihin. Pistän satasen likoon ettei kukaan maailmassa pysty.
28.02.2015 12:30
Aivan ku ittestään puhuis. Sikäli kyllä tuttua saatanan puhetta. Syyttää sillä muita, missä itse on suuren luokan vikapää. Kyllä täällä jokainen haluaa tehdä hyviä tekoja muttei niistä retostella, eli hurskastella niillä. Jokainen kunnon kristitty tietää varsin hyvin ettei ole mitään asiaa omin keinoin Isän eteen, vaan pojan veren suojassa.
28.02.2015 12:26
Joo kyl mä sen tunnistin ja yllä vastasinkin toisen kerran... Mut hei Pekka, tervetuloa takas. Mä en myöskään enää voinu käyttää -jarmo- nimimerkkiä ku sellasta ei enää S24 hyväksy. Mä rekisteröin sit oman koko nimen.
28.02.2015 09:32
Toivotan sinulle täysin samaa! Pelastuksesi riippuu siitä, näetkö "Mooseksen sauvassa käärmeen" ja alat katsoa siihen joka ikinen päivä, vai luotko katseen eteesi ja uskotko omin voimin välttäväsi niiden kuolettavat puremat erämaassa.
27.02.2015 23:20
Jos sä Mikko yhtään tajuaisit omaa tilaasi, niin hämmästyisit. Siksi ja juuri siksi sinä olet käyttänyt jo useita puheenvuorojasi mielen syntisyyden alueella, koska se askarruttaa selvästi sinua. Minä olen kamppaillut syntisyyttäni ja syntiä vastaan jo vuodesta 1976 kun minut kastettiin ja olen useaan kertaan liotettu milloin liekeissä ja milloin öljyssä.
En minäkään fyysisiä syntejä tee paljonkaan, vaikka paljon olen sitäkin, vaan nimenomaan ajatusten ja tunnetilojen alueella. Usko jo minua että pelkästään epäuskon häivähdys, eli epäily on jo syntiä. Minusta tuntuu ettet ole vielä kovissa liekeissä edes ollut, koska uskot noin vahvasti tekoihisi. Minun mittani syntisyyttämme katsoessa on vähän sama kuin joku näkisi pöydällä roskia ja joku toinen pölyhiukkasia. Toiselle pöytä on puhdas ja toiselle se on likainen.
Kun sinut pannaan koetukselle, niin kiität sitä päivää jälkikäteen kun lankesit ja sen lopulta tajusit, koska siitä päivästä tulee sinun lopullisen pelastuksesi ensimmäinen päivä.
27.02.2015 23:14
Jeesus teki itsessään minut kelpaavaksi, eikä minua suinkaan täydelliseksi.
1. Korintolaiskirje 15:49-54 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
Siihen saakka olemme syntisyyden puvussa, sen vangin vaatteissa, mutta vapaina synnistä, kunnes saamme vapauden vaatteet.
27.02.2015 18:35
Yksi kysymys Mikko, tai pyydän mielipidettäsi, eli jos näin elän, niin onko määränpääni mielestäsi kadotustuomio? Varmaan on, jos oikein puheesi ymmärsin.
MInä kerron sinulle oman näkemykseni toisin päin: Olet Taivastiellä, tosin matkasi sinne perille on hieman kimurantti ja mutkikas.
27.02.2015 18:12
No nyt täytyy sanoa ettei kyl valjennu mitä tällä kommentilla sit haetaan.
27.02.2015 17:47
Kiitos avoimesta näkemyksestäsi Mikko. Sanoissasi on peinehkö ristiriita ja sen sanonkin nyt hienokselleen ironiseen sävyyn, että koska pidän yllä www.pelastussanoma.fi sivustoa ja olen ehkäpä monienkin silmissä yksi tunnetuimmista Jeesuksen Kristuksen toimeenpaneman morsiamen ylöstempauksen todellisista odottajista, juuri todistaa sen että "rakastan" tätä maailmaa erityisen paljon, enkä millään haluaisi täältä pois. Nytkin odotan 25.5. Raamatun mukaan laskettua aikaa mahdolliselle ylöstempaukselle, joten tätä maailmaa rakastavalle se olisi perin juurin outoa käyttäytymistä.
27.02.2015 17:41
Joo, se oli just se syy... jatkoin vaan tosta kun tuo murrejuttu on ollu aina niin sydäntä lähellä jotenkin. Itte ku oon stadista niin tää on sellanen yleismurre, ellei käytä sangia, josta taas kukaan ei useinkaan tykkää, koska se kuulostaa brassailulta.
Vanhat suomalaiset murteet on niin kielen suola, että niitä kannattaa vaalia.
27.02.2015 11:06
Aa... ai simmonen! No tää oli kevennys vaan. Harva kirjottaa turunmurteella. Ihan hauskaa lukea sekin. Siunausta kaikille. Toi oli hyvää tekstiä.
27.02.2015 10:57
Amen! ...mut by the way, mitä tarkottaa "mimmonen" ???
27.02.2015 10:54
Mutta miten nyt kun mä olen yrittänyt parhaani, enkä kuitenkaan kykene synnittömyyteen. Olen yrittänyt parhaani kykyjeni mukaan auttaa kaikki ihmisiä niin pyytettömästi kuin suinkin osaan. Parempaan en siis yksinkertaisetsi pysty ja silti teen edelleen syntiä ja huomaan yhä uudelleen ja uudelleen olevani itsekäs. Tällä minun ruumiilla en parempaan kykene, henki tosin haluaisi olla synnitön, tehdä pelkästään niitä hyviä tekoja jotka Jumlaaa miellyttäisi ja juuri sitä olen varmaan eniten elämässäni rukoillutkin. En vaan muutu yhtään paremmaksi kuin olen, joten siksi luotan VAIN JA AINOASTAAN Jeesukseen Kristukseen ja hänen verensä voimaan, jotta vaikka hiilivaunussa salamatkustajana pääsisin kerran Taivaaseen lepoon ja rauhaan.
27.02.2015 10:50
Joo, mä oon kyl just tollanen publikaani... myönnän syntisyteni auliisti ja teen heikkouttani syntiä tuon tuosta, monta kertaa päivässä. Kaikkea en edes huomaa ja sen minkä huomaan, sen myös kadun ja pelosta pyydän anteeksi. Parannuksen tekoja teen joka päivä ja yhtä monta lupausta kun annan teoistani, olen ne myös Jumalan läpivalaisevan arvioinnin edessä pettänyt. Elän syntisenä ja tunnustan lihallisen syntisyyteni, vaan hengessä olen puhdas kuin uusi lumi, koska Jeesus teki tekoni, niin hyvä jotka olen kovista uhoamis yrityksistäni huolimatta jättänyt tekemättä ja pahat tekoni hän sovitta jotka olen heikkouttani synniksi onnistunut elämässäni elää. Olen siis tuo publikaanin arkkiesimerkki.
MItes sä Mikko, kun et ainakaan joka päivä tee syntiä niinku mä, eli kuinka usein sä joudut pyytämään anteeksi tekojas?
27.02.2015 10:07
No täytyy sanoa ettei nyt heti valjennu mitä tällä aloituksella haetaan.
26.02.2015 22:06
Hyvä paimen ei ole kiinnostunut lampaan villoista, vaan lampaasta.
Luukas 18:10-14 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.' Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
26.02.2015 21:54
On eräs kolmas syy, miksi 1992 käännöstä peräti jouduttiin muuttamaan alkuperäisteoksesta, on että tekijänoikeuslaissa vanhaa teosta pitää muuttaa 15% jotta sille saadaan tekijänoikeudet voimaan. Näin ollen Bibliaseuran oli muuteltava sitä koska se on nyt tekijänoikeuksin suojattu teos, jota ei saa kopioida kuin Bibliaseuran luvalla. Tämä lukee kirjan alkusivuilla, joten kristittynä minun on ainakin pakko tulkita että se ei ole enää Jumalan sanaa ollenkaan, vaan Bibliaseuran versio oma Raamatusta.
Lisäksi tuon teoksen käännösvaiheessa mukana ollut eräs silloinen kirkonmies Kari Mäkinen kollegoitaan opasti sanoin "ette kai te hyvät ihmiset ihan kaikkea usko mitä siihen on kirjoitettu".
26.02.2015 18:24
Kerro ja osoita ihmeessä missä minä opetan tekemään syntiä? Vääristelet joka ikistä sanaani josta syystä siitä voi jokainen helposti tunnistaa missä hengessä elät.
Rankkaa on varmaan myös retostella sanoin: "Minä en tee syntiä, enkä turhaan rukoile syntejäni aneeksi, kun en niitä tee". Et kai koska se on kokonaan valhetta ensimmäisestä sanasta viimeiseen ja valehtelija harvoin kertoo valehtelevansa.
Hyvään meidän pitää ihan kehoittamattakin pyrkiä, se ei ole kenellekään mikään arvomomentti ja kuten olen monesti sanonut, hyvän tekemisestä tulee pelkkää syntiä kun sillä ylpeilet.
Kaikki maailman ihmiset tunnustavat hyvän teon hyväksi mutta kuinka aina kuitenkin käy? Heistä tulee itsekeskeisiä ja omahyväisiä itsensä korottajia omien tekojensa kautta ympärileikattuja orjia oravanpyörässä, joilla ei rauhaa ole sydämessään. Tekojen ympärillä pyörii ikuinen riittämättömyyden noidankehä.
26.02.2015 17:02
109 / 121