Näyttää siltä, että eri Raamatunkäännökset eivät ole tulleet fariseuksille ja kirjanoppineille tutuiksi. Nyt olisi hyvä käsitellä eri painoksia asiallisesti, sillä näyttää siltä, että eksytys lähtee heti asialle jos asia on eri tavalla ilmaistu.
Kukin päättää itse mitä painosta käyttää.
v. 1548
Matt 1:1 TEme ombi Kiria Iesusen Christusen syndymest * Dauidin poian/ Abrahamin poian.
Matt 1:2 Abraham synnytti Isaac. Isaac synnytti Jacob. Jacob synnytti Judam/ ia henen weliense.
v.1642
Matt 1:1 TÄmä Kirja on Jesuxen Christuxen syndymäst/ Dawidin Pojan/ Abrahamin Pojan.
Matt 1:2 ABraham sijtti Isaachin. Isaac sijtti Jacobin. Jacob sijtti Judan/ ja hänen weljens.
v.1776
I. Jesuksen Kristuksen syntymäkirja*, Davidin pojan, Abrahamin pojan.
2. Abraham siitti Isaakin*. Mutta Isaak siitti Jakobin . Jakob siitti Juudan§, ja hänen veljensä,
v.1938
1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan,
syntykirja.
2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
v.1992
1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan ja Abrahamin pojan, sukuluettelo:
2 Abrahamille syntyi Iisak, Iisakille Jaakob, Jaakobille Juuda ja tämän veljet,
Entäpä Raamattu kansalle. Kuinka ilmaistu asia siellä?
Fariseuksille asiaa
7
<50
Vastaukset
No täytyy sanoa ettei nyt heti valjennu mitä tällä aloituksella haetaan.
- Selkokielellesiis
Sen kyllä saattoi arvatakin helposti.
Selkokielellesiis kirjoitti:
Sen kyllä saattoi arvatakin helposti.
No nyt täytyy sanoa ettei kyl valjennu mitä tällä kommentilla sit haetaan.
- 45t89t
Unoha koko juttu. Ei se sinulle valkenekaan.
- Ohhoh
45t89t kirjoitti:
Unoha koko juttu. Ei se sinulle valkenekaan.
Näköjään vain viisaat ja oppineet pääsee taivaaseen. Kummallisia asioita, menee ihan yli hilseen. Ymmärtämättömyys ja tyhmyys ovat siis saatanallista syntiä ja sen palkka on helvetin tuomio. Jos ei osaa lukea alkutekstejä, ei asiaa yläkertaan.
- herran_kristitty
HÄVETKÄÄ TE JUMALATTOMAT SODOMIITIT JA SONTAKULLIT!
Pyhän Sanan kieltäminen on rikos Herran Seebaotin pyhää ja kauaskatseista maailmanjärjestyksen lakia kohtaan!
Jo viisaan Mooseksen aikaan rangaistus tästä oli tulla aasin astuneeksi! Jos haluatte kirjoituksia tutkia tarkemmin, niin tutkikaa niin sanottuja alkukirjoituksia ennemmin, kuin eri Suomi käännöksiä.
http://biblehub.com/interlinear/matthew/1-1.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009