Vapaa kuvaus

Kaikilla meillä on menneisyytemme eikä toista voi omistaa. Tärkeintä elämässäni on perheeni, johon kuuluu vaimoni Janica sekä kolme lasta Bicky the Kid, Mohammed ja Minttu-Petteri.

Aloituksia

34

Kommenttia

223

1. Niin, ethän sinä muuta pumpannut kuin ex-vaimoani Janicaa, eikä meidän perheessä kyllä yhtään tiedetty mistä se moottoripyörä oli peräisin. Minähän ne Bicky Jr:n harrastukset maksoin ja jo pelkästään vakuutukset oli sen verran kalliit, että prismaperjantaisin piti turvautua ystävämme Sntnderin apuun. Oivoi...

Poika sentään tuli järkiinsä ja lopetti mokoman vaarallisen lajin, kun tutustui kauttani panssarivaunujen pienoismalleihin. Oli jatkuvasti tarvetta "telaketjuille" tai "muttereille" mutta en kyllä nähnyt hänen huoneessaan yhtään pienoismallia 🤔 Ilmeisesti siellä teidän kokoontumistilassa hän niitä rakenteli 🙄

Karsastan silti ajatusta, että meidän veronmaksajien rahoilla te aloittajan kanssa ajatte kilpaa keskellä päivää tai yötä, miten huvittaa, siinä missä monet muut ikäisenne miehet käyvät töissä ja/tai ovat jopa uusioperheen telia-faijoja kuten itsekin. Hienoa että nyt on sentään vastuullinen hallitus Suomessa, mikä selvästi kannustaa toimillaan teitäkin ryökäleitä ihan töihin.
  2. Kuinka+joku+kehtaakin+tuolla+tavalla+kirjoitella+"minuna".+Oivoi...+Ex-vaimoni+Janica+kun+halusi+eron,+niin+meillä+oli+vielä+200k€+asuntolainaa+jäljellä+nimissäni,+ja+talo+yhteisomistuksessa.+Saimme+siitä+myydessä+240k€+josta+puolet+meni+Janicalle+pesämunaksi+hänen+ja+uuden+miehensä+Manolon+parturi-kampaamoon.+Minä+maksoin+pankin+suuntaan+osuuteni+pois,+mutta+jäljelle+jäi+vielä+80k€+velat,+jolloin+oli+pakko+luopua+myös+aiemmasta+grafiitinharmaasta+Octavia+Combi+1.0+TSI:stä.+Asun+nykyään+vuokralla,+pankki+vie+tuosta+mainitsemastasi+alle+kolmen+tonnin+nettopalkasta+osansa+joka+kuukausi,+ja+ajan+RE85-etanolikäyttöisellä+Astralla.+Octavian+mitä+näppärimmät+Simply+Clever+™+-ratkaisut+olivatkin+juuri+yhtenä+perusteena+kun+auton+ostin+uutena.+Kuitenkin+silloin+kun+Mohammed+oli+vielä+alaikäinen+ja+Minttu-Petteri+vauva-+tai+taaperoikäinen,+niin+perheemme+Prismareissuilla,+Ikeareissuilla,+ja+lasten+harrastusmatkoilla+Octavian+kokoluokkansa+parhaat+tilat+ja+sujuvaan+arkeen+tähtäävät+varusteet+pääsivät+kunnolla+oikeuksiinsa.+Enää+minun+tarvitsee+maksaa+elatusmaksuja+vain+yhteisestä+lapsestamme+Minttu-Petteristä,+mutta+yksinasuvana+arjen+kulut+ovat+pienentyneet+huomattavasti,+eritoten+kun+ostoksensa+keskittää+Prismaan+ja+kerää+S-bonukset+omalle+eikä+vaimon+tilille.+Eräänä+päivänä+törmäsin+internetissä+sangen+hauskaan+pilakuvaan,+jossa+oli+joku+pyylevähkö+maatalousyrittäjä+resuisissa+vaatteissa+ja+kuvatekstinä+"It+ain't+much+but+at+least+it's+honest+work."+tai+jotain+tuonkaltaista.+Kuvaa+varsin+hyvin+omia+tuntojani+tällä+hetkellä.+Kärsinhän+minä+melkoiset+taloudelliset+seuraukset+avioerosta,+mutta+mieluummin+sitä+maksaa+turhasta+jonkun+kasvottoman+pankin+suuntaan,+kuin+rahoittaa+nuorisorikollisten+elämää+ilman+että+saa+kunnioitusta+osakseen,+kuten+huolehtivan+ja+läsnäolevan+perheenisän+mielestäni+kuuluisi.
  3. Kiitos+kysymästä.+Avioeroni+yhteydessä+kun+jouduin+taloudellisista+syistä+luopumaan+Skoda+Octavia+R3+1,0+TSI+DSG+farmaristani,+niin+onneksi+löytyi+tuollainen+vanha+Astra,+jonka+joku+on+muuttanut+RE85+etanolibensalla+toimivaksi.+CO2-päästöt+ovat+kuitenkin+huomattavasti+vähäisemmät+kuin+tavallisella+bensiinillä+tai+dieselillä+käyvissä+autoissa,+ja+näin+ollen+ilmastoahdistukseni+pysyy+kurissa+edes+jotenkuten.+Onhan+minulla+kyllä+siihen+työterveyslääkärin+määräämiä+15mg+Opamoxeja+annostuksella+0,5-1+tbl+1-2+kertaa+/vrk.+Tiedän+kuitenkin+bentsodiatsepiinien+riskit+enkä+missään+nimessä+halua+käyttäytyä+yhtä+tökerösti+kuin+vaimoni+Janican+ex-mies+Bicky+kun+on+ollut+samaan+lääkeaineryhmään+kuuluvien+valmisteiden+vaikutuksen+alaisena.+Siksi+en+koskaan+nautikaan+noita+maksimiannostuksella+tai+perättäisinä+päivinä,+puhumattakaan+silloin+kun+toisinaan+nautin+korkeintaan+3+keskiolutta.Hirvittää+kyllä+valtavasti+poikasi+Carinan+ja+Volvosi+CO2-päästöt.+Mielestäni+Jereä+pitäisi+kannustaa+ostamaan+esimerkiksi+hybridi,+kun+käsittääkseni+hän+on+hyväpalkkaisessa+työssä+maanrakennusalalla.+Näin+ollen+hänkin+kantaisi+kortensa+kekoon+taistelussa+ilmastonmuutosta+vastaan,+ja+varmasti+sinullekin+riittäisi+jonkun+5-sylinterisen+vanhan+Volvo+850:n+sijasta+esimerkiksi+uudehko+Skoda+Fabia,+VW+Polo,+Ford+Fiesta+tai+muu+modernilla+turboahdetulla+rivi-3+-moottorilla+oleva+henkilöauto.+Ainahan+sitä+voi+vaikkapa+vuokrata+pakettiauton+jos+tulee+tarvetta+kuljettaa+isoja+esineitä+esimerkiksi+Ikeasta.+Uskoisin+että+joissain+vuokraamoissa+saattaisi+olla+jopa+täyssähköpakettiautoja,+tai+ainakin+uudenaikaisemmalla+dieselmoottorilla+olevia,+joiden+hiilijalanjälki+on+todennäköisesti+paljonkin+pienempi+kuin+serkkusi+työkäytössä+olevissa+Hiaceissa.
  4. Ennen+avioeroamme+minä+huolehdin+perheemme+taloudesta,+vaimoni+aiemmista+lapsista,+sekä+hyväksyin+vaimossani+sen+että+kaikilla+meillä+on+historiamme+eikä+toista+voi+omistaa.+Turha+tässä+on+mitään+rahamäärää+laskea,+sillä+olen+enemmän+kuin+tyytyväinen+jos+omalla+panoksellani+onnistuin+tukemaan+teinejä+taloudellisesti,+mihin+heidän+äitinsä+ei+välttämättä+olisi+yksinhuoltajana+pystynyt.+Samoin+pyrin+parhaani+mukaan+antamaan+heille+kunnollista+miehen+mallia,+ja+opastamaan+poikia+tekemään+oikeita+valintoja+tuossa+tärkeässä+kasvuiässä.Minulle+tärkeä+teema+on+myös+ilmastonmuutoksen+torjuminen+omilla+pienillä+arkisilla+valinnoillani.+Aina+kun+kelit+vain+sallivat,+pyöräilen+töihin+jättäen+osaltani+pienemmän+hiilijalanjäljen+siltä+päivältä.+Aiemmin+ajoin+grafiitinharmaalla+Skoda+Octavia+Combi+1.0+TSI:llä,+jonka+valitsin+silloisesta+Octavia-mallistosta+pienien+CO2-päästöjen+ja+WLTP-mittaustavan+mukaisen+pienen+polttoaineenkulutuksen+vuoksi.+Sittemmin+kun+tuli+avioero+ja+rahallisesti+hieman+tiukempaa,+ostin+vm.+2000+Opel+Astra+G:n,+jonka+edellinen+omistaja+oli+muuttanut+RE85-etanolikäyttöiseksi.+Näin+ollen+voin+edes+hieman+lievittää+ilmastoahdistustani+ajaessani+vanhalla+autolla+taloudellisen+pakon+edessä.+Ja+kuten+tiedätte,+olen+aina+käyttänyt+alkoholia+maltillisesti,+sekä+suhtaudun+suurella+varovaisuudella+esimerkiksi+bentsodiatsepiineihin,+joita+työterveyslääkärini+on+minulle+määrännyt.+Reseptin+mukaan+saan+syödä+15mg+Opamox-tabletteja+annostuksella+1+tabletti+maksimissaan+2+kertaa+päivässä,+mutta+olen+usein+puolittanut+tabletit+ja+ottanut+ne+esimerkiksi+ruokailun+yhteydessä,+jolloin+imeytyminen+on+hitaampaa+ja+mahdolliset+haittavaikutukset+siten+lievemmät.
  5. Kyllähän+sitä+itse+kukin+on+iltakaljansa+ansainnut,+mutta+en+minä+sinuna+kyllä+ottaisi+yhtään+olutta+huomioiden+sairastelusi+taannoin+🤔+Itsekin+nautin+varmasti+pääsiäisenä+saunan+jälkeen+joko+kaksi+ykkösolutta+tai+yhden+0,5l+III-oluen.+Vaimoni+Janica+suhtautuu+varsin+penseästi+miesten+alkoholinkäyttöön,+sillä+hänellä+on+aiemmista+parisuhteista+ikäviä+kokemuksia+ja+muistoja+miesten+alkoholin+käytöstä.+Kunnioitan+hänen+toivetta+ja+pitäydyn+itse+kohtuuden+rajoissa,+jonka+kaiken+asiantunteva+itse+THL+on+varsin+selvästi+määritellyt.
  6. Eikö+tuollaisen+vanhan+Renaultin+CO2-päästöt+ole+aika+korkeat+ja+varsinkin+näin+talvipakkasilla?+Huh+huh,+oikein+hirvittää+ajatella+kun+noin+vanhassa+autossa+ei+varmastikaan+ole+edes+start-stop+automatiikkaa,+joka+pienentää+polttoaineenkulutusta+ja+sitä+kautta+myös+päästöjä+merkittävästi.+Eikä+varmasti+samanlaisia+Simply+Clever™+ratkaisuja+kuten+nerokas+jääkrapan+säilytysteline+bensatankin+luukun+sisäpuolella.+Kyllä+sinunkin+Peris+pitäisi+osallistua+näihin+hiilineutraalius-talkoisiin+jotenkin+eikä+vain+surutta+heittää+koivuhalkoja+talosi+puu-uuniin+ja+päästellä+jollain+vanhalla+bensarohmulla.+Oivoi...+Aamulla+piti+lähteä+normaalisti+töihin+ja+olin+puhelimellani+ajastanut+Octavia+1,0+TSI:n+Webaston+päälle+tunniksi.+Mutta+se+kuluttikin+sähköä+niin+paljon,+että+eihän+auto+startannut+vaikka+jonkin+verran+lämmennyt+olikin.+Onneksi+maailman+huikein+ja+paras+vaimoni+Janica+heitti+minut+bussipysäkille+punaisella+Polollaan,+meni+takaisin+kotiin+jatkamaan+unia,+ja+lopulta+kyllä+ehdin+juuri+ja+juuri+ajoissa+töihin.+Sain+tuossa+juuri+viestiä,+että+appiukkoni+oli+käynyt+antamassa+Skodaani+apuvirtaa+jostain+vanhasta+amerikanraudasta+ja+auto+oli+käynnistynyt,+joten+Janica+pääsee+hakemaan+minut+töistä+muutaman+tunnin+kuluttua,+jonka+jälkeen+suuntaamme+Prismaan+ostoksille.+Mutta+hirvittää+kyllä+mahdolliset+virtapiikit+kun+amikset+ovat+keskenään+vetäneet+kaapeleita+miten+sattuu.+Pitääkin+kirjata+tämä+apuvirran+saaminen+Excel-taulukkoon+tämän+päivän+kohdalle.