Vapaa kuvaus

Olen kiva ja huumorintajuinen urheiluhullu. Tuutko jutskaa? Kotieläimet: koira Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: En ole kiinnostunut lapsista

Aloituksia

32

Kommenttia

386

1. Itse pidän valtavasti Turkista. Kyse ei ole rahasta. Pidän Turkin lämmöstä. Erityisesti elokuussa harvemmin sadepilviin törmää. Olimme elokuussa Alanyassa ja nähtiin vain kerran yksi pieni pilvi. Muutoin lämpöä oli päivin +35-40 astetta. Vesi on todella lämmintä ja asiakspalvelu monissa paikoissa aika hyvä. Tietenkin hintataso on Euroopan kohteita edullisempi. Turkki kuuluu niihin harvoihin mainin, jotka ovat ruuan suhteen omavaraisia, joten tuoreita kasviksia ja hedelmiä sai läheltä ja ne olivat todella hyviä oikeita vitamiinipommeja.

Hotellitarjonta on todella laaja; aina luksushotelleista, perhehotelleihin ja edullisemman tason "majapaikkoihin".

Paikallisilla on oma, avoimempi kulttuuri kuin meillä Suomessa, joten joitakin tämä saattaa vaivata. Mutta kun itse käyttäytyy asiallisesti, niin ne paikallisetkin ovat hyvin asiallista, rentoa porukkaa.

Nähtävyydet ei Turkista kesken lopu. Näkemisen arvoinen on esimerkiksi Kappadokin aivan uskomattoman kaunis kanjoni. Lisäksi Taurus-vuoristossa olevat tippukiviluolat ovat omaa luokkaansa. Alanyan kaupungissa sijaitsevasta Kale-kukkulalta avautuu postikorttimainen näkymä kaupunkiin.

Eli kaikin puolin on käymisen arvoinen kohde!
  2. Taas näitä sankareita, joihin Kennelliiton aivopesu on tehonnut. Pimeitä koirakauppiaita on jokaisessa maailman maassa, myös Suomessa. Aivan turha on ulkomaita mustamaalailla! Kun pitää silmät ja korvat auki, niin huomaa, milloin kyseessä on rehellinen kasvattajata ja milloin taas pimeetä kauppaa harjoitetaan. Niin Suomesta kuin ulkomailtakin löytyy sairaita ja "viallisia" koiria. Rekisteröity kasvattajanimi ei vielä todellakaan takaa henkilön rehellisyyttä.

Olen ollut paljon tekemisissä ulkomailta tuotavien rotukoirien kanssa. Voin todeta, että kun asiallisesti niille tehdään kaikki rokotukset, matokäsittelyt, sun muut, niin usein miten Suomeen tulee pentu, jolla on immuniteetti triplasti vahvempi kuin monella muulla paikallisella koiralla, koska eri maissa on erilainen bakteerikanta. Kun bakteerikantaa vaihdetaan, niin se on usein monen pennun elimistölle kova paikka, mikä toisaalta myös vahvistaa elimistön immuniteettia.

Minua huvitti pari artikkelia Suomen Kennelliiton julkaisemassa Koiramme-lehdessä. Yksi artikkeli solvasi maanrakoon kaikki ulkomailta tuodut koirat, koska kaikki ulkomaalaiset koirat ristittiin sairaiksi pentutehtailun uhreiksi. Muutaman sivun päästä kennelneuvoja, joka siis käy tarkastamassa suomalaisten kasvattajien kenneleitä, kertoo kuinka retuperällä Suomessa kennelit ovat.

Kyse on nyt vain Kennelliiton pelosta persiissä, koska porukka ei enää osta samaan tahtiin ylikalliita kotimaisia koiria ja maksa kaikkia rahastuskuluja Kennelliitolle, vaan yhä useampi käy ulkomailta hakemassa terveen rotukoiran. Aina vaan Kennelliitto mustamaalaa ulkomaalaisia koiria, koska niitä pentuemaksuja sun muita rahastuskuluja ei enää tipahtelekaan samaan tahtiin tilille. Tunnen todella monta ulkomaalaisen koiran tuojaa ja vain yhdellä oli oikeasti vikoja, mutta siinä tapauksessa heti ostotapahtuman yhteydessä haisi käry.