Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Kyllä+pään+ja+kropan+pitää+olla+suunnilleen+samanikäisiä.+En+vaihtaisi+päätäni+enkä+kroppaani,+olisi+hyvä+jos+löytyisi+jokin+ihmeparannus+mikäli+paikat+alkavat+mennä+niin+haperoiksi+että+ei+enää+pääse+liikkumaan.+Tässä+äskettäin+juttelin+erään+uskovaisen+kanssa.+Hän+kertoi+ihmeparantumisista,+kumma+kyllä,+vaivat+olivat+aina+sellaisia+että+ei+voi+varmuudella+sanoa+tapahtuiko+parantuminen.+Tämä+uskovainen+sanoi+että+pitää+olla+vahva+usko+niin+ihmeitä+tapahtuu.+Kysyin+onko+joku+uskonut+niin+vahvasti+että+on+kasvanut+uusi+raaja+menetetyn+tilalle+tai+uudet+hampaat+hampaattomalle.+Hän+sanoi+että+on+se+mahdollista,+hänellä+riitti+ainakin+uskoa.Eksyin+aiheesta,+anteeksi.
  2. Enää+muutama+päivä,+sitten+näen+tyttären+perhettä+pitkästä+aika.+Sain+tänään+ihanan+joulutervehdyksen+Hesalaisilta,+oli+uusia+valokuviakin+mukana.Pelottaa+vain,+melkein+joka+joulu+on+joku+sairastunut,+pidän+peukkuja+että+nyt+säästyttäisiin+taudeilta.+Pakkasta+on+ollut+6-7+astetta,+nyt+on+vähän+lauhtunut.Tekisi+mieli+vaihtaa+verhot+jouluksi+mutta+on+niin+pahuksen+hankalat+saada+paikoilleen.+On+ollut+monta+vuotta+mielessä+laitattaa+uudet+verhotangot,+taitaa+olla+myöhäistä+ennen+joulua.+Verhotangotkin+on+ollut+ostettuna+vaikka+kuinka+kauan.+Kun+elän+eläkeläisen+elämääni+kahdessa+paikassa+niin+tahtoo+jotain+jäädä+unohduksiin.+Ainakin+matot+vaihdan,+ei+entiset+ole+vielä+likaiset,+vien+ne+varastoon+odottamaan.+Minulle+on+tullut+mielenkiintoa+kokeilla+vanhoja+hyviä+ruokia,+Kesäkeittoa+ja++Hernekeittoa.+Hernekeittoa+oli+pakkasessa,+silloin+kun+keitin+sen,+en++tykännyt,+tänään+sulatin+yhden+rasian,+yllättävän+hyvää+oli.+Myös+Lauantaimakkaraa+olen+vieroksunut+varmaan+vuosikymmeniä,+ostin+ihan+kokeillakseni+ja+pidin+siitäkin,+alankohan+tulla+lapseksi+jälleen?+Olen+leiponut+vieraita+varten+ja+itseäni+varten+nyhtöpullaa,+saahan+sitä+vieraatkin+syödä.+Luin+netistä+reseptin,+olen+leiponut+monta+satsia+nyhtöpullaa,+se+on+tällä+hetkellä+ykkönen+itselläni+kahvileivistä.+Pitäisi+varoa+syömästä+liikaa.+Väsymys+ei+tahdo+hellittää,+Keskiviikkona+on+aika+terkkarille,+jospa+syy+löytyisi.+Tunnelmallista+joulunaikaa+kaikille++:)
  3. Kiitos++:)
  4. Voimia+teille.
  5. Olet+väärässä.+Ei+ole+salattavaa.+Toki+tiedän+että+palsta+on+kaikille+avoin.+Mukavaa+joulun+odotusta+sinullekin.
  6. Olen+joskus+tehnyt+ruokaa+munuaisista,+niitä+piti+liottaa+ja+keittää+muistaakseni.+Kun+teki+huolella+niin+oikein+maukasta+ruokaa+niistä+sai.Kuten+Ramoona+kirjoitti,+tunnen+että+minut+on+uutena+kirjoittajana+otettu+mukavasti+vastaan.+Äsken+lisäsin+siemeniä+ja+talipalloja+linnuille.+Nyt+eivät+ole+kovin+paljon+syöneetkään.++Tekemistä+olisi+vaikka+kuinka+mutta+jämähdin+koneelle,+kävelin+pienen+lenkin+samalla+kun+laitoin+linnunsiemeniä,+hieno+keli+olisi+ulkoilla+vaikka+pidemmänkin+lenkin.+Olen+viime+aikoina+nukkunut+aika+huonosti,+ostin+Melatoniinitabletteja,+kahtena+iltana+olen+ottanut,+kyllä+ne+todellakin+tehoaa,+ainakin+minulla.+Illalla+laitan+äänikirjan+kuulumaan+ja+siihen+yleensä+nukahdan+jos+ei+ole+hirveän+mielenkiintoinen+kirja+menossa.Nyt+olen+lukenut+Paloman+kirjaa+joka+kertoo+hänen+elämästään+Kolumbiassa.+On+mielenkiintoista+luettavaa.+Olen+matkustellut+aika+paljon,+mutta+ulkomailla+en+ole+asunut+koskaan.Nykyisin+ei+matkustelu+kiinnosta,+koti+on+ihmisen+paras+paikka.+Lentomatkat+ovat+vaivalloisia,+varsinkin+pitkät+lennot.+Ensi+viikolla+alankin+valmistella+asunto+tyttären+perhettä+varten.+Kuudelle+hengelle+teen+nukkmapaikat,+teen+mielelläni+ja+odotan+kovasti+heitä,+asuvat+Helsingissä+joten+näemme+harvoin+kun+itse+olen+täällä+susirajalla.+Saatan+itse+tulla+yöksi+mökille+joulunaikaan+kun+kissa+vihaa+koiria,+heillä+on+koira,+ihan+mukava,+mutta+ei+kissan+mielestä.+Ollaan+päivisin+yhdessä+ja+käyn+vain+yöt+täällä.+Jossain+valittivat+että+kirjoitetaan+liikaa+itsestämme,+minä+taas+tykkään+lukea+miten+muut+päivänsä+viettävät.