Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+pään+ja+kropan+pitää+olla+suunnilleen+samanikäisiä.+
En+vaihtaisi+päätäni+enkä+kroppaani,+olisi+hyvä+jos+löytyisi+jokin+ihmeparannus+mikäli+paikat+alkavat+mennä+niin+haperoiksi+että+ei+enää+pääse+liikkumaan.+
Tässä+äskettäin+juttelin+erään+uskovaisen+kanssa.+Hän+kertoi+ihmeparantumisista,+kumma+kyllä,+vaivat+olivat+aina+sellaisia+että+ei+voi+varmuudella+sanoa+tapahtuiko+parantuminen.+Tämä+uskovainen+sanoi+että+pitää+olla+vahva+usko+niin+ihmeitä+tapahtuu.+
Kysyin+onko+joku+uskonut+niin+vahvasti+että+on+kasvanut+uusi+raaja+menetetyn+tilalle+tai+uudet+hampaat+hampaattomalle.+
Hän+sanoi+että+on+se+mahdollista,+hänellä+riitti+ainakin+uskoa.
Eksyin+aiheesta,+anteeksi.
20.12.2018 13:30
Enää+muutama+päivä,+sitten+näen+tyttären+perhettä+pitkästä+aika.+Sain+tänään+ihanan+joulutervehdyksen+Hesalaisilta,+oli+uusia+valokuviakin+mukana.
Pelottaa+vain,+melkein+joka+joulu+on+joku+sairastunut,+pidän+peukkuja+että+nyt+säästyttäisiin+taudeilta.+
Pakkasta+on+ollut+6-7+astetta,+nyt+on+vähän+lauhtunut.
Tekisi+mieli+vaihtaa+verhot+jouluksi+mutta+on+niin+pahuksen+hankalat+saada+paikoilleen.+On+ollut+monta+vuotta+mielessä+laitattaa+uudet+verhotangot,+taitaa+olla+myöhäistä+ennen+joulua.+Verhotangotkin+on+ollut+ostettuna+vaikka+kuinka+kauan.+
Kun+elän+eläkeläisen+elämääni+kahdessa+paikassa+niin+tahtoo+jotain+jäädä+unohduksiin.+
Ainakin+matot+vaihdan,+ei+entiset+ole+vielä+likaiset,+vien+ne+varastoon+odottamaan.+
Minulle+on+tullut+mielenkiintoa+kokeilla+vanhoja+hyviä+ruokia,+Kesäkeittoa+ja++Hernekeittoa.+Hernekeittoa+oli+pakkasessa,+silloin+kun+keitin+sen,+en++tykännyt,+tänään+sulatin+yhden+rasian,+yllättävän+hyvää+oli.+
Myös+Lauantaimakkaraa+olen+vieroksunut+varmaan+vuosikymmeniä,+ostin+ihan+kokeillakseni+ja+pidin+siitäkin,+alankohan+tulla+lapseksi+jälleen?+
Olen+leiponut+vieraita+varten+ja+itseäni+varten+nyhtöpullaa,+saahan+sitä+vieraatkin+syödä.+
Luin+netistä+reseptin,+olen+leiponut+monta+satsia+nyhtöpullaa,+se+on+tällä+hetkellä+ykkönen+itselläni+kahvileivistä.+Pitäisi+varoa+syömästä+liikaa.+
Väsymys+ei+tahdo+hellittää,+Keskiviikkona+on+aika+terkkarille,+jospa+syy+löytyisi.+
Tunnelmallista+joulunaikaa+kaikille++:)
17.12.2018 17:29
Ihminen+ajaa+itsensä+joskus+sellaiseen+jamaan+että+on+seinä+vastassa+joka+suunnasta.+
Tai+sitten+mielenterveys+järkkyy.
En+usko+että+tällaista+ihmistä+pystyy+auttamaan.+
Eäs+melko+nuori+ihminen+velkaantui+joka+puolelle,+oli+muutenkin+ajanut+itsensä+umpikujaan,+ystävät+olivat+kaikonneet+kun+oli+velkaa+kaikille.+
Hän+ajoi+junan+eteen.+
Hän+kävi+joskus+poikamme+luona,+huomasin+että+ei+hän+voi+jatkaa+elämäänsä+tuolla+tavoin+kovin+kuan.+Oli+erittäin+sanavalmis+ja+ulkonaisesti+hyvän+näköinen,+mutta+ei+osannut+huolehtia+asioistaan.+
Erään+nuoren+tytön+itsemurha+myös+on+tuntunut+pahalta,+hänen+hautansa+on+lähellä+poikamme+hautaa,+mietin+kuinka+väärin+tämä+on,+pojallamme+olisi+ollut+todella+voimakas+halu+elää,+toisalla+nuori+ihminen+tuhlaa+ainoan+elämänsä+varmaan+hetken+mielijohteesta.
16.12.2018 18:44
Kiitos++:)
15.12.2018 22:22
Todellisia+ongelmia+on+vaikea+piilottaa+maton+alle,+ne+ovat+olemassa+kaikesta+huolimatta.+
Äitini+ei+koskaan+myöntänyt+että+mikään+olisi+huonosti,+hän+oli+sen+luonteinen+että+ei+ottanut+ongelmia+kantaakseen.
Minä+olin+erilainen+nuorempana,+en+lakaissut+maton+alle+taisin+näyttää+liiankin+selvästi+jos+jokin+asia+meni+mönkään.+
Nykyisin+on+hyvin+harvoin+suurempia+ongelmia.+Kun+itsellä+ja+läheisillä+olisi+terveyttä+niin+asiat+olisivat+suorastaan+loistavasti.
15.12.2018 20:09
Ainut+neuvo+on+että+lähde+ihmisten+ilmoille.+Kotiin+ei+tule+kukaan,+paitsi+jos+kutsut,+sekin+mahdollisuus+on.
Minulla+oli+onnea+tavata+ihmnen+jonka+kans+viihdyn.+
Hän+käy+joka+viikonloppu,+on+vielä+työelämässä.+
Muuten+olen+yksin,+todella+yksin+viime+viikonkin,+maanataista+perjantai-iltaan+en+nähnyt+ketään+ihmistä,+mökillä+kissa+seurana.+
Viihdyn+mainiosti+omassa+seurassani,+ehkä+siitä+syystä+että+yksin+olo+on+vapaaehtoista.+
Toivon+että+löydät+mukavaa+juttuseuraa.
15.12.2018 19:44
Täällä+on+pakkasta+5-6+astetta.+
Sisällä+mökissä+on+lämmin,+kissa+tykkää+olla+uunin+päällä.+
Minulta+leikattiin+kaihi+silmistä+pari+vuotta+sitten,+näkö+korjautui+niin+hyvin+että+en+kotona+tarvitse+laseja+lukiessakaan.+Ihmisten+ilmoille+lähtiessä+laitan+lasit+kun+olen+ikäni+pitänyt,+on+alaston+olo+ilman+niitä.
Vasemmassa+silmässä+on+jotain,+sitä+kaihertaa+koko+ajan,+ei+ole+punainen,+ainut+oire+on+pistely+ja+epämukava+tunne.+Tilasin+ajan+silmälääkärille,+sain+ensi+viikon+Perjantaiksi.
Kostutustippoja+laitan+tarpeen+mukaan,+mutta+eivät+auta+kun+toiseen+silmään.
Väsyttäminen+ei+tahdo+hellittää,+alan+epäillä+Beetasalpaajia,+minulle+määrättiin+niitä+kun+sydän+löi+yli+sata+kertaa+minuutissa.+
Nyt+on+normaali+pulssi,+mutta+ihmeen+väsähtänyt+olo+on+koko+ajan.+
Tästä+tuleekin+sairaskertomus++:)+
Jotain+iloistakin+pitää+olla.+Tänään+tulee+vieras,+huomenna+mennään+Joensuuhun+ostoksille.+
Sitten+muutama+päivä+niin+tytär+perheineen+saapuu.+Tyttären+pojalla+on+kaksi+poikaa,+toinen+on+jo+isompi,+toinen+kaksivuotias,+on+mahtavaa+seurata+kuinka+innokas+ja+kiinnostunut+pieni+ihminen+on+kaikesta.+
Ollaan+vielä+mökillä+Maanantaihin+asti,+sitten+kylille+laittamaan+joulua.+
Mukavaa+viikonloppua+Mielikki++ja+Kaisa-katti
14.12.2018 11:52
Voimia+teille.
13.12.2018 17:28
Lesken,+omaisillesi+on+todella+tärkeää+että+käyt+heidän+luonaan.+
Minulta+on+loppuneet+vuodeosastolla+ja+palvelutalossa+käynnit.+
Joulukuussa+tulee+kaksi+vuotta+äidin+kuolemasta,+Maaliskuussa+kaksi+vuotta+kun+mies+kuoli,+hän+oli+lähes+20+vuotta+täysin+autettava.+Äiti+söi+itse+ja+liikkui+ihan+loppuun+asti.
Hoitajat+sanoivat+että+mies+seuraa+kelloa+seinällä,+odottaa+minua+syöttämään.+Kävin+lähes+joka+päivä,+asun+lähellä,+en+raaskinut+olla+menemättä+kun+tiesin+että+odottaa.+
Äidin+luona+kävi+muitakin+joten+hänen+luonaan+en+käynyt+joka+päivä,+miehellä+ei+olisi+käynyt+ketään+kun+tytärkin+asuu+kaukana.
Hyvää+joulunaikaa+teille.
13.12.2018 14:42
Heti+on+taas+viikonloppu.
Aika+kuluu+hirveää+vauhtia.+
Uuni+on+lämmitetty,+kohta+voin+panna+pellin+kiinni.
Joka+toinen+päivä+kun+lämmittää+niin+mökki+pysyy+lämpimänä.
On+hieno+saavutus+vetää+Kahvipirttiä+niin+kauan.+Paljon+vaikuttaa+sekin+kun+osaa+ottaa+asiat+asioina+eikä+hermostu+turhista.+
Minullekin+naurettiin+toisaalla+että+kirjoitan+luottamuksella+yleiselle+palstalle.+
Kyllä+me+kaikki+tiedämme+että+tänne+on+pääsy+kaikille+lukemaan+ja+kirjoittamaan.+
En+välitä+moisista,+uskon+että+ihmisellä+on+paha+olla+jos+pitää+olla+koko+ajan+piikit+pystyssä.+
Kello+on+vasta+vähän+yli+kaksi,+aurinko+laskee+jo,+taivaanranta+on+kauniin+punainen+ikkunan+takana.+
Laitoin+kirkasvalolampun+päälle,+on+liian+kirkas,+käy+silmiin.
13.12.2018 14:18
Arvostan+paljon+että+jaksat+ja+viitsit+antaa+lahjoja.+
Kyllä+minunkin+pitäisi,+ainakin+jokin+pieni+paketti+kaikille+jotka+ovat+ilahduttaneet+mieltäni+vuoden+aikana.+
Ei+ole+nuukuudesta+kyse+kohdallani,+olen+kai+laiskistunut.+
Kun+tarkemmin+mietin+niin+voisin+ostaa+jotain+jälkikasvullekin,+sellaista+mille+varmasti+on+käyttöä.+
Saavat+paljon+muilta+sukulaisilta+sukkia+ja+lapasia+ym+itsetehtyä+jouluna,+tahtovat+jäädä+minulle,+siitä+kai+olen+tullut+varovaiseksi,+jos+lahjalleni+ei+olekaan+käyttöä.
13.12.2018 14:02
Nykyisin+on+yleiskieleen+tullut+telkkarissa+ja+muuallakin+V-alkuinen+sana.
Sitä+tuntuvat+käyttävän+nuoret+ja+yhä+enemmän+aikuisetkin.+
Alkaa+olla+niin+yleinen+että+menee+jo+ohi+korvien.+Itse+en+käytä+kovin+paljon+voimasanoja,+paitsi+jos+on+jokin+tavara+kateissa,+kuten+usein+sattuu+olemaan.+
Ainoastaan+yksin+ollessa,+mitähän+kirkassilmät+tuumisivat+jos+mummi+alkaisi+kiroilla.+
Muistan+ikäni+kun+tyttären+poika+ei+kiroillut+kuulteni+ikinä.
Olin+häntä+hoitamassa,+poika+korjasi+selällään+isoa+polkuautoaan,+höristin+korviani+kun+kuului+mahdoton+kiroilu.
Poika+katsoi+että+kuului+asiaan+kiroilla+kun+korjaa+autoa,+oli+seurannut+isänsä+autoremonttia.
13.12.2018 12:36
En+viitsi+ärsyyntyä,+olen+liian+hyväntuulinen+nyt,+vaikkakin+vähän+väsynyt.
Tellukka+kirjoitat+joskus+tosi+mukavasti,+sain+nauraa+kun+kerroit+että+jossain+oli+myyjä+huutanut+sinulle+kovaan+ääneen+ihan+tavallista+asiaa,+nuori+ihminen+kai+luuli+että+vanhemmat+ihmiset+ovat+puolikuuroja+kaikki.+Kuvittelin+ilmeesi,+että+enhän+vielä+kuuro+ole.
Olenkohan+epänormaali+kun+nykyisin+ei+mikään+suututa,+vai+onkohan+alkava+seniiliys+kurkkimassa+olan+takaa.+En+sentään+hihittele+itsekseni+ihmisten+ilmoilla.+
Eilen+taas+päätin+lopettaa+pullan+syömisen,+nimittäin+itse+tekemäni+nyhtöpulla+loppui.+On+minulla+tarpeet+kaapissa+jos+pullanhimo+tulee+ylivoimaiseksi.+
Tämä+yksin+olo+on+rauhoittavaa,+lämmitän+uunia,+katselen+lintuja+ja+touhua+omia+hommiani+kiireettömästi.
13.12.2018 12:01
Meillä+ostetaan+joululahjoja+vain+lapsille,+ollaan+sovittu+asiasta+aikoja+sitten.+
Minä+en+osta+lapsillekaan,+isommalle+annan+rahan+käteen+ja+pyydän+ostamaan+jotain+mieleistä.+Pienemmän+lahjan+ostaa+vanhemmat+kun+annan+heille+rahan.
Olen+huomannut+että+jälkikasvu+on+niin+vaativaista,+en+pysy+kärryillä+mikä+nyt+olisi+halutuinta.+
Kummilapsia+muistan+myös+rahalla,+ovat+jo+teinejä,+olen+huomannut+että+raha+ratkaisee+:)
Annan+pitkin+vuotta+rahaa+lapsille+että+saavat+ostaa+jotain.+En+mitään+isoja+summia,+50-100+€,+riippuu+tilanteesta.+Asuvat+kaukana+ja+nähdään+harvoin+joten+mielelläni+annan+kun+vielä+pystyn.
Moni+ei+varmaan+tykkää+tästä+tyylistä,+meidän+perheessä+on+toimivin+ratkaisu.
13.12.2018 11:38
Sairaan+ihana,+ylipäätään,+muita+ärsyttäviä+onkin+jo+mainittu.+Aika+paljon+samat+sanat+näkyy+ärsyttävän+muitakin.
13.12.2018 11:30
Olet+väärässä.+Ei+ole+salattavaa.+Toki+tiedän+että+palsta+on+kaikille+avoin.+
Mukavaa+joulun+odotusta+sinullekin.
12.12.2018 23:43
Olen+ymmärtänyt+että+eivät+vaadi+henkkareita.+
Mukavaa+jutustelua,+just+sellaista+mitä+olen+keskutelupalstalta+odottanutkin.
12.12.2018 20:57
Kun+olin+kansakoulussa+niin+oli+pakko+syödä+kaikki+mitä+opettaja+jakoi+lautaselle.
Veljeni+vihasi+kesäkeittoa,+hänellä+oli+pää+kipeänä+aina+keskiviikkona+kun+silloin+oli+kesäkeittopäivä.+Oli+kerran+työntänyt+vihannekset+pulpettiin+ja+jäi+arestiin.+Isä+kirjoitti+opettajalle+että+voisiko+veljeni+jättää+kesäkeiton+väliin.+
Miltähän+kesäkeitto+maistuisi+nyt,+en+ole+kokeillut+kun+joskus+viime+vuosituhannen+puolella.
12.12.2018 19:54
Asun+Pohjois-Karjalassa+Joensuun+lähellä.
Olen+syntynyt+Etelä-Pohjanmaalla,+elämä+kuljetti+tänne,+hyvin+olen+viihtynyt.
Viihdyn+siellä+missä+kotini+on.+
Moni+moittii+tätä+pikkupaikkauntaa,+ihmiset+ovat+kuulemma+kateellisia+ja+pahansuopia,+viihtyvät+omalla+hiekkalaatikollaan.
Vaikka+tuollaista+kuulee+usein+niin+en+ole+samaa+mieltä,+joka+paikassa+on+erilaisia+ihmisiä,+täällä+on+muutamia+ihmisiä+joista+tykkään+kovasti+vaikka+ei+kovin+usein+nähdä,+jos+kaupassa+sattuu+yhtä+aikaa+niin+on+hyvällä+tuulella+koko+loppupäivän.
Täällä+kahvipirtissä+on+ollut+hyvä+meininki,+oli+mukava+lukea+millaisia+pikkujouluja+on+järjetetty.
12.12.2018 19:38
Olen+joskus+tehnyt+ruokaa+munuaisista,+niitä+piti+liottaa+ja+keittää+muistaakseni.+Kun+teki+huolella+niin+oikein+maukasta+ruokaa+niistä+sai.
Kuten+Ramoona+kirjoitti,+tunnen+että+minut+on+uutena+kirjoittajana+otettu+mukavasti+vastaan.+
Äsken+lisäsin+siemeniä+ja+talipalloja+linnuille.+Nyt+eivät+ole+kovin+paljon+syöneetkään.++
Tekemistä+olisi+vaikka+kuinka+mutta+jämähdin+koneelle,+kävelin+pienen+lenkin+samalla+kun+laitoin+linnunsiemeniä,+hieno+keli+olisi+ulkoilla+vaikka+pidemmänkin+lenkin.+
Olen+viime+aikoina+nukkunut+aika+huonosti,+ostin+Melatoniinitabletteja,+kahtena+iltana+olen+ottanut,+kyllä+ne+todellakin+tehoaa,+ainakin+minulla.+
Illalla+laitan+äänikirjan+kuulumaan+ja+siihen+yleensä+nukahdan+jos+ei+ole+hirveän+mielenkiintoinen+kirja+menossa.
Nyt+olen+lukenut+Paloman+kirjaa+joka+kertoo+hänen+elämästään+Kolumbiassa.+On+mielenkiintoista+luettavaa.+Olen+matkustellut+aika+paljon,+mutta+ulkomailla+en+ole+asunut+koskaan.
Nykyisin+ei+matkustelu+kiinnosta,+koti+on+ihmisen+paras+paikka.+
Lentomatkat+ovat+vaivalloisia,+varsinkin+pitkät+lennot.+
Ensi+viikolla+alankin+valmistella+asunto+tyttären+perhettä+varten.+Kuudelle+hengelle+teen+nukkmapaikat,+teen+mielelläni+ja+odotan+kovasti+heitä,+asuvat+Helsingissä+joten+näemme+harvoin+kun+itse+olen+täällä+susirajalla.+
Saatan+itse+tulla+yöksi+mökille+joulunaikaan+kun+kissa+vihaa+koiria,+heillä+on+koira,+ihan+mukava,+mutta+ei+kissan+mielestä.+
Ollaan+päivisin+yhdessä+ja+käyn+vain+yöt+täällä.+
Jossain+valittivat+että+kirjoitetaan+liikaa+itsestämme,+minä+taas+tykkään+lukea+miten+muut+päivänsä+viettävät.
12.12.2018 14:31
14 / 165