Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mistähän+johtuu.+Ei+hävetä+yhtään.+Kerropa+miksi+pitäisi+hävetä+kun+olen+niin+häpeämätön+että+en+osaa+punastella+?
06.04.2019 19:40
Lauantai-aamua.
Norovirus+on+kamala+tauti.+Muistan+ikäni+kun+liikuntakyvytön+vuodepotilaana+ollut+mieheni+sai+sen+intervallijaksolla+hoitopaikasta.+
Elämäni+kamalin+yö+oli+kun+miehen+molemmista+päistä+suihkusi.+Haju+oli+valtava+ja+mies+alkoi+mennä+veltoksi+aamulla.
Soitin+ambulanssin,+laittoivat+tiputukseen+terkkarilla,+aika+nopeasti+toipui+kotiutettavaksi.
Sain+taudin+myös+itse,+oli+helpompi+kun+pääsin+itse+liikkumaan.+
Pää+on+kosketusarka+vielä+kolhun+jäljiltä,+ensin+oli+iso+pahkura,+se+on+laskenut.+Ei+kai+mitään+seurauksia+ole+tullut,+olen+ollut+valppaana+koska+kaaduin+koko+painollani+terävään+kulmaan+kiviseinässä.+
Vielä+kolme+viikkoa+ja+pääsen+auton+rattiin+ja+mökille.+odotan+sitä+kuin+kuuta+nousevaa.
Hyvää+viikonloppua++<3
06.04.2019 09:50
Olen+itse+menettänyt+lapsen.
Kaikki+eivät+hyväksy+että+siitä+voisi+puhua,+itse+olen+sitä+mieltä+että+saa+puhua+jos+pystyy.
Uskon+että+Sipilän+kyyneleet+olivat+aitoja.+
Minäkin+itkin+kun+katsoin.+
Äänestyskäyttäytymiseeni+tämä+ei+vaikuta+mitenkään.
05.04.2019 18:37
Ikää+on+tännekin+vielä+mutta+seuraavassa+on+paremmat+keskustelut.+
Muistan+kun+äitini+lauloi+kunigas+Eerikistä+ja+Kaarinasta.+
Mitenkään+en+saa+teeriä+enkä+monia+muitakaan+lintuja+kunnolla+sopimaan+tähän.+Mökillä+on+elättinä+Fasaani,+riittääkö+tämä.
https://www.youtube.com/watch?v=SnyF8dElpug
05.04.2019 17:24
Minullakin+oli+vasaravarvas,+lisäksi+sama+varvas+oli+kääntyneenä+ukkovarpaan+päälle.+Kovettuma+tulee+varpaaseen+väkisinkin+kun+hankautuu.
En+tiedä+mitä+tästä+tulee+kahdessa+varpaassa+oli+metallipiikit,+toisesta+lähti+pois+ja+toisestakin+on+jo+tulossa.+
Sanovat+että+jakaterän+kirurgia+on+hyvin+vaikeaa+ja+usein+tulos+ei+ole+toivottu.+On+kokemusta,+toinen+jalka+leikattiin+kahdesti+eikä+vieläkään+ole+kovin+hyvä.+
Olen+ollut+aika+pahalla+tuulella,+vaan+mitä+se+auttaa,+on+otettava+vastaan+mitä+tuleman+pitää.+
Toivottavasti+varpaan+poisto+sinulla+hurskainen+onnistuu+hyvin.+Ei+kai+yksi+varvas+vielä+haittaa+kävelyä+vaikka+puuttuisikin.+Itsekin+olisin+valmis+luopumaan+ainakin+yhdestä+todella+hankalasta+varpaasta.
04.04.2019 21:04
Jäi+kertomatta+oma+tapaturmani.
Otin+parvekkeella+aurinkoa,+se+kamala+Pirka-kenkä+jalsaa+joka+on+todella+kömpelö+ja+kolho.
Nousin+sitten+ylös+ja+pidin+oven+karmista+kiinni,+Kun+siirsin+jalkaani+niin+iso+sukka+joka+oli+leikatussa+jalassa+oli+lähtenyt+roikkumaan+edessä.+Jotenkin+kompastuin+sukkaan+ja+lensin+selälleni,+pää+kolahti+kiviseinään+jossa+oli+rerävä+kulma.
Tuli+iso+patti+takaraivoon,+sattui+eilen,+olen+kuullostellut+tuleeko+mitään+muita+oireita,+kun+kolhii+päänsä+niin+seurauksia+voi+tulla+jälkeenpäin+jonkin+ajan+päästä.+
Toivon+parasta.+
Harmi+kun+satutit+kätesi,+et+voi+pyöräilläkään+ennen+kipsin+poistamista.+
Minäkään+en+voi+vielä+pyöräillä+enkä+ajaa+autoa+kolmeen+viikkoon.
04.04.2019 12:28
On+ollut+matalapainetta.
Alkaa+tympimään+kun+ei+pääse+mihinkään+vaikka+en+mikään+menevä+tyyppi+olekaan.
Vähäinen+unikin+vaatii+veronsa,+selkä+on+niin+kipeä+että+ei+ennen+aamutunteja+saa+nukuttua,+ei+voi+nukkua+kun+selällään.+
Pitänee+mennä+yksityiselle,+sain+ajan+lääkäriin+vasta+tämän+kuun+lopussa.+
Yleensä+selkävaivat+ovat+parantuneet+itsestään,+nyt+on+kestänyt+ainakin+kolme+kuukautta,+pahenee+koko+ajan.
Varvasleikkaus+paranee+hyvin,+kenkää+on+pidettävä+vielä+kolmisen+viikkoa.+
Ei+ole+tullut+kirjoiteluakaan+kun+jo+etukäteen+tiedän+että+tulee+valitusvirsi.+
Vähän+ilahduttaa+aurinko,+otan+aurinkoa+parvekkeella,+lasit+vain+syrjään+ja+patja+alle,+kuuntelen+samalla+äänikirjaa.+
Onneksi+kaveri+tulee+huomenna,+pääsen+äänestämään+ennakkoon,+itse+en+voi+ajaa+autolla+eikä+pitkiä+matkoja+pysty+kävelemään.+
Kyllä+se+siitä+iloksi+muuttuu.
Mielikki
04.04.2019 09:58
En+juokse,+ajelen+sähköpyörällä+pitkin+teitä,+joinakin+päivinä+saatan+polkea+kaksi++kertaa+päivässä+noin+20km.
Sähköpyörä+on+hyvä,+pitää+polkea+mutta+ei+ole+raskasta,+ylämäet+ja+vastatuuli+eivät+haittaa.+
Nyt+olen+polkenut+kuntopyörää+ja+kuntoillut+muuten.+
Kunhan+saan+jalan+kuntoon+niin+aloitan+pyöräilykauden.
30.03.2019 19:07
Kuuntelen+kirjoittaessani+tabletilta+puoluejohtajien+ilmastotenttiä.
En+usko+että+maassamme+voidaan+paljokaan+asian+eteen+jos+muu+maailma+ei+perusta+tippaakaan+ilmastosta.
Tietysti+pitää+tehdä+parhaansa+jokaisen,+itse+olen+kierrättänyt+roskat+jo+kauan.+Lihaa+syön+samain+kun+aina,+en+ole+koko+elämäni+aikaan+ollut+kovin+innokas+lihansyöjä.
Autolla+ajelen+pakolliset,+en+erityisemmin+pidä+ajamisesta,+mökkimatkat+pääasiassa+tulee+ajettua.
Taidan+tänään+kävellä+lähikauppaan+ensimmäistä+kertaa+leikkauksen+jälkeen.+Pilvessä+näkyy+olevan,+tänään+piti+olla+kevään+lämpimin+päivä.+
Tässä+kylillä+sitä+ollaan+kissan+kans+asusteltu+muutama+viikko+yhtä+soittoa,+onneksi+kaveri+käy+tullessaan+lisäämässä+linnuille+ruokaa.+Monesti+puhutaan+mummon+kissasta,+sellainen+meidän+Kaisa-katti+on.
Aamulla+tulee+päälle+ja+silittää+pehmeällä+tassulla+poskea.+Jos+en+reagoi+niin+ottaa+järeämmät+keinot+käyttöön.+On+sitä+mieltä+että+olisi+aamupalan+aika.+
Hyvää+viikonloppua+
Mielikki+ja+Kaisa-katti
29.03.2019 09:53
demeter1
Olen+kanssasi+täysin+samaa+mieltä.+
Miespuolinen+haastattelija+ei+pystynyt+kätkemään+vihamielisyyttään.+Katsoin+hänen+silmiään+niin+ihan+puistatti.
29.03.2019 09:39
Kunhan+aurinko+nousee+vielä+korkeammalle+ja+lumet+sulaa+niin+alkaa+tulla+toimintaa+kehiin.
Talvi+on+sellaista+luppoaikaa+nykyisin,+mökin+ja+keskustan+väliä+olen+reissannut.++nuorempana+oli+enemmän+toimintaa+ympäri+vuoden.+Nyt+on+ollut+tosi+hiljaista+jalan+takia.
Tänään+kävin+keskussairaalassa,+lääkäri+nyppäsi+piikin+pois+joka+oli+jo+melkein+tullutkin+pois,+samalla+poistivat+tikit.+Nyt+eivät+ole+yhden+varpaan+osalta+lopputuloksesta+varmoja+kun+piikki+lähti+ennen+aikojaan.+
50+euroa+on+Kela-taksin+omavastuu+edestakaisella+matkalla,+on+aikaa+kun+viimeksi+olen+tarvinnut,+silloin+hinta+oli+paljon+halvempi.
Sairastaminen+on+kaiken+kaikkiaankin+kallistunut+Sipilän+hallituksen+aikana.+En+valita+itseni+takia+mutta+monelle+on+viisikymmentä+euroakin+iso+raha,+varsinkin+jos+joutuu+usein+turvautumaan+näihin+palveluihin.+Onhan+niissä+kai+maksukatto+mutta+muistaakseni+ovat+sitäkin+nostaneet.+
Mieliala+on+hyvä+kun+lääkäri+kehui+että+olen+hoitanut+haavat+moitteettomasti.
Huomenna+on+kevään+lämpimin+päivä+ainakin+säätiedotuksen+mukaan.+Pitää+ottaa+parvekkeella+aurinkoa+ja+kuunnella+tabletilta+luentoja,+nyt+kiinnostaa+avaruus+ja+mitä+aika+yleensä+on.+
Minä+ainakin+tiedän+ajasta+sen+verran+ennestään+että+naamasta+näkee+jos+on+elänyt+pitkän+ajan+täällä+maan+päällä.+
mielikki.mummo
28.03.2019 19:36
Rituliini+:)
Olin+Kelataksissa+kun+luin+viestisi.+Yritin+painaa+tykkää+älykännykästä,+auto+liikahti+justa+silloin+ja+tuli+punainen+peukku+,+kyllä+harmitti.+
+
Haleja+myös+sinulle+sinulle
28.03.2019 19:12
En+tiedä+onko+miten++lämpöinen.+Samanlainen+kuin+ennenkin.+
On+voimakas+hoivaamisvietti,+nautin+kun+voin
tehdä+kumppanin+elämän++mukavaksi.+
Onneksi+sattui+kohdalle+ihminen+joka+ei+pelkästään+ota,+on+vastavuoroinen.+
Lapsilla+on+taipumus+puuttua+vanhempien+elämään,+onneksi+tytär+antaa+minun+elää++omaa+elämääni.
28.03.2019 08:11
Minulle+pantiin+lisäksi+metallilevy+vaivasenluun+kohdalle+tai+jokin+vempele,+veistettiin+vaivasenluuta+ja+oikaistiin+ukkovarvasta,+on+pidettävä+kenkää+siitä+syystä+pidempään.+Inhoan+Pirka-kenkää+sydämeni+pohjasta,+tämä+on+vielä+liian+iso+kun+ei+löytynyt+sopivia,+taitaa+olla+enemmän+haittaa+kun+hyötyä.+
Jotenkin+näyttää+että+ukkovarvaskin+alkaa+hiipiä+entiseen+asentoonsa.+Kahdessa+varpaassa+on+piikit,+toinen+on+melkein+kokonaan+tullut+pois.+Kipujakin+on,+mutta+ei+kuitenkaan+sietämättömiä,+illalla+on+otettava+tuhti+annos+särkylääkettä+jos+meinaa+nukkua.
Tiedän+Hurskainen+että+varpaistakin+voi+olla+melkoinen+riesa+vaikka+ei+tervevarpainen+uskoisi.
Toivottavasti+kesään+mennessä+helpottaa.
27.03.2019 21:29
Muistan+omat+isovanhempani.+Isän+äiti+sai+isän+viisikymppisenä+joten+hän+oli+aika+vanha+muistoissani.+Isän+isä+oli+kuollut+ennen+syntymääni.+Äidin+molemmat+vanhemmat+elivät+vielä+kun+olin+aikuinen.
Itse+olen+isomummo,+vielä+pari+vuotta+sitten+äitini+eli+joten+oli+viisi+polvea+elossa.
Minäkin+vaihdoin+kuvaa+kun+se+nyt+onnistuu.+Kuvaa+pitää+pienentää+aika+lailla+ennenkuin+saa+onnistumaan,+tämä+oli+valmiiksi+pienennetty.
En+turhaan+pelännyt+leikkaukseen+menoa,+toisesta+jalasta+alkoi+metallipiikki+tulla+pois,+on+jo+pdemmällä+kuin+varvas,+huomenna+näyttämään+keskussairaalaan.+
Masentaa+kun+näyttää+että+varpaat+tahtovat+painua+entiseen+asentoonsa,+kunhan+ei+koko+vavannäkö+olisi+ollut+turhaa.+
Yritän+ajatella+positiivisesti,+otin+parvekkeella+aurinkoa,+näytän+ihan+siltä+kun+olisin+käynyt+etelän+reissulla.+
Huomenna+näkee+mitä+tekevät+jalalle.
Aurinkoa+päiviinne
Mielikki+ja+Kaisa-katti
27.03.2019 16:12
Terkkarilla+käyminen+oli+kyllä+aloittajalle.+Sain+käsityksen+että+pärjäät+rahallisesti.
Olen+pahoillani+kun+sairaus+on+vienyt+elämänhalusi,+en+minäkään++nuorentumaan++päin+ole.+
Nytkin+olen+jalkaleikkauksen+jälkeen+vain+kotona+vielä+ensi+kuun+loppuun,+kuusi+viikkoa+tuntuu+pitkältä.+Mutta+elättelen+toiveita+että+sitten+kesällä+jo+möyrin+mullassa+mökillä+ja+ajelen+sähköpyörällä+pitkin+teitä.
Jaksamista,++toivon+olosi+parantuvan.
24.03.2019 23:09
Näkyy+vanhenemiseen+sopeutuminen+olevan+yksilöllistä.
Itse+en+haluaisi+olla+nuorempi,+elän+parasta+aikaa+elämässäni.+
Todella+keskivertoa+enemmän+on+ollut+vaikeuksia+ja+surua,+ehkä+siksi+olen+onnellinen+tästä+seesteisestä+ajasta,+en+ajattele+huomista,+olen+huomannut+että+asiat+aina+järjestyvät.+
Terveyttä+toivon+kuten+kaikki+muutkin+ja+sitä+että+olisin+edes+tässä+kunnossa++pitkälle+vanhuuteen.+
Kyllä+oma+asennekin+auttaa+paljon,+pahimmankin+surun+ja+huolien+keskellä+ajattelin+että+ei+ketään+hyödytä+se+jos+pistän+rukkaset+naulaan.+
Mene+terkkaille+ja+kerro+asiasi,+lääkket+loppu+eikä+ole+rahaa,+kyllä+niiden+on+autettava+kun+terveytesi+vaikuttaa+todella+hauraalta.
24.03.2019 20:57
Sinulla+menee+vielä+huonommin+kuin+aloittajalla++:)+
Mutta+minulta+liikenee+empatiaa+kaikille+joten+myös+sinulle.
Riisikakut+on+kuivia+ja+punkku+pahaa+oli+sitten+lasissa+tai+lattialla.
24.03.2019 20:38
"provoilijalle.terkut+"+
Mitä+se+haittaa+vaikka+olisikin+provo.+
Uskon+että+tuollaista+tapahtuu+paljon,+jos+ei+hänelle+niin+joillekin+muille.
24.03.2019 14:06
Aika+huonosti+on+asiasi+aloittaja.
Itse+en+edes+osaa+pelata+peliautomaateilla,+eivät+kiinnosta+rahapelit,+niissä+häviää+aina.+
Harvakseltaan+lottoan+noin+parilla+eurolla+ja+ihan+varmasti+olen+tappiolla.+Nytkin+on+pelitilillä+vain+12+senttiä++:(+lisään+sinne+muutaman+kerran+vuodessa+kymmenen+euroa.
Onneksi+ei+tarvitse+odotella+eläkepäivää,+lieneeköhän+auttanut+sekin+kun+en+tykkää+uhkapeleistä.+
Tunnen++erään+joka+pelasi+koko+eläkkeensä+sen+jälkeen+kun+oli+ensin+antanut+vaimolleen+oman+osansa+perheen+kuluihin,+onneksi+oli+topakka+vaimo.+
Nyt+hän+on+ollut+kuivilla+kolme+kuukautta,+kehui+että+on+säästynyt+rahaa.+
Hän+ei+ole+tarvinnut+mitään+terapiaa+tai+apua,+yrittää+ihan+itsekseen+mutta+mistäpä+sen+tietää+koska+taas+retkahtaa.+
Etkö+saa+keneltäkään+lainaksi+rahaa+lääkkeisiin?
24.03.2019 14:03
5 / 165