Onko se leskensyli todella lämpöinen?

avoimestiama

Ja yleensä mitä sillä tarkoitetaan? Tuskin sitä sylinlämpöä?
Minä haksahdin moiseen ihmelapseen.Hän ankkuroitui elämääni kolmeksi vuodeksi ja nyt ,kun voin ajatella omilla avoillani,joiden olemassaoloa hän tuskin huomasi,koska hän ei antanut niiden käytölle mahdollisuutta?
Meille naisille on toi hoivavietti annettu ja me emme pääse siitä irti?
Luojankiitos hänen lapsensa alkoivatkin karsinoida minua kategoriaan,jonne olin todella valmis lähtemään.
Moni vanhus,joka haluaisi kontaktia läheiseen sukupuoleen jää tavallaan heitteille,kun lapset epäilevät,ettäheidän rahojaan ryöstetään,jos vanhuksella on lemmenkumppani!

59

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä onko miten lämpöinen. Samanlainen kuin ennenkin.
      On voimakas hoivaamisvietti, nautin kun voin
      tehdä kumppanin elämän mukavaksi.
      Onneksi sattui kohdalle ihminen joka ei pelkästään ota, on vastavuoroinen.
      Lapsilla on taipumus puuttua vanhempien elämään, onneksi tytär antaa minun elää omaa elämääni.

• Voi kuinka ihana suhde mielikki.mummo ja haleja!
        Eivät minun lapseni ole koskaan puuttuneet tekemisiini,vaan entisen miesystäväni lapset!
        Kaiketi hänet nyt kipataan Attendon,tai näiden muiden Mehiläisten roskalavoille,joita vanhustenhoidoiksi kutsutaan..sääli…. ama

• rituliini_38 kirjoitti:

Voi kuinka ihana suhde mielikki.mummo ja haleja!
        Eivät minun lapseni ole koskaan puuttuneet tekemisiini,vaan entisen miesystäväni lapset!
        Kaiketi hänet nyt kipataan Attendon,tai näiden muiden Mehiläisten roskalavoille,joita vanhustenhoidoiksi kutsutaan..sääli…. ama

Rituliini :)
        Olin Kelataksissa kun luin viestisi. Yritin painaa tykkää älykännykästä, auto liikahti justa silloin ja tuli punainen peukku , kyllä harmitti.

Haleja myös sinulle sinulle

• mielikki.mummo kirjoitti:

Rituliini :)
        Olin Kelataksissa kun luin viestisi. Yritin painaa tykkää älykännykästä, auto liikahti justa silloin ja tuli punainen peukku , kyllä harmitti.

Haleja myös sinulle sinulle

Uskon sen mielikki.mummo!
        Minä tykkään sinun elämänläheisistä,sinun aidoista,kerronnaliseti ymmärrettävistä mielipiteistäsi.
        Minulla joskus ajatus kulkee jossain "kalasatamassa",kun pitäis matoonkimisesta kertoa???
        No,ei se mitään,eihän meitä sakoteta jos ajatus karkaa,eikä perässäpysy,kuin näköetäisyydellä,jos silläkään?

• kysymyksiäherättää

Amallako ollut lemmensuhde leskimieheen kolme vuotta , mutta kumppanin lapset lopettaneet sen siksi, että epäilivät taloudellista hyväksikäyttöä, joka kohdistui heidän isäänsä ? Tällaisen käsityksen sain sekavasta aloituksesta. Olit siis niin haksahtanut, että aivosi olivat käyttämättä sen miehen painostuksesta. Todella omituista. Milloin tämä ajanjakso oli ? Onko se ihan tuore asia ?

• Sinulle kysymyksiäherättää!
        Mikä ihmeen kolmannenaseenkuulustelu tämä on?
        Kerroin avoimesti ja tietääkseni asiallisesti,en puskasta kokemuksesta.

• elämänsuloa

Kun on kokenut kumppanin kuoleman, tuntuu ihmeelliseltä kohdata henkilö, jonka kanss a on hyvä olla. Se ei ole itsestään selvää. Olen saanut liudan bonuslapsia ja bonuslapsenlapsia, jotka ovat iloisia, m kun papalla, ukilla, vaarilla on kumppani. Omat lapsenlapseni ja lapseni hyväksyvät myös kumppanini. Sitkun ei päde, vaan nyt. Lämpöä on

• amataas

Voi kuinka ihanaa "elämänsuola" ja onnea!
        Olet löytänyt hänet,toisen ihmisen!
        Ei me syrjäytetä niitä muistoja,niitä kokemuksia,joita koimme edellisessä
        suhteessa,vaan me luomme uusia.
        Elämä on uusiutumista ja näillä mennään eteenpäin ajattelee ama

• On kai leski halukkaampi jatkamaan katkennutta yhteiseloa, kuin kokemattomat ikäneidot, uskoisin. Lempeä on silmäinkin loiste, jos mieleisensä kohtaa!
      Riskinsä sillä ihastumisella kieltämättä on, hyväksikäyttäjistäkin on kaikuja,...mamma kun passaa ja huolehtii kokemuksella miehestä, mikäpä siinä mukavaahan se!
      Hyvä jos havahduit irroittautumaan moisesta, itse en leskeydyttyäni halunnut ketään kotiini, rakastumista, rakkauttakaan ei silti elämässä ole puuttunut.

Ilmeisesti kyky ihastua, rakastua, on ihmisellä elinikäinen, sehän saa arkisen päivän säteilemään !
      Hymyillään Ritu kauniille muistoillemme.

• loukkaavasti.kirjoitit

Millä vuosisadalla ss elää, kun puhuu kokemattomista ikäneidoista ? Pitääkö se avioelämä aloittaa lapsena että tulee tarpeeksi kokemuksia, joita voi jatkaa leskeydyttyä tai erottua edellisistä ? Ei taida ne suhteet kaikki niin kauniita muistoja olla kuin uskottelet , miksi sitten on erottu jos oli niin kaunista ? On täällä sinunkin tarinasi niin monta kertaa luettu , siis ne kaikki avioliittosi ihan itsesi mainostamina.

Tuokin sairas ajatus, että katkennutta yhteiseloa jatketaan jonkun toisen kanssa, kun jää leskeksi !

• Kovin kitkerältä kuullostat, toivoisi sinullekin kauniita muistoja, eikä noi vihaa pursuavia tuntemuksia!

• sivustamielipide
        sini.sirkku kirjoitti:

Kovin kitkerältä kuullostat, toivoisi sinullekin kauniita muistoja, eikä noi vihaa pursuavia tuntemuksia!

Kyllä vanhanpiian , nykykielellä sinkku, elämään voi kuulua paljonkin kauniita muistoja. Jopa enemmän kuin vaikeissa ja tylsissä avioliitoissa eläville. En niin kovin kauniina pidä miesten passarina olemista tai avioeroja.

• amaedelleen
        sivustamielipide kirjoitti:

Kyllä vanhanpiian , nykykielellä sinkku, elämään voi kuulua paljonkin kauniita muistoja. Jopa enemmän kuin vaikeissa ja tylsissä avioliitoissa eläville. En niin kovin kauniina pidä miesten passarina olemista tai avioeroja.

Omavalintainen nyky-yhteiskunta!
        Jos olisin niinsanotussa "naimaiässä",en menisi naimisiin nykyaikana.
        Onneksi lastenlapseni tytöt ovat oivaltaneet asian.
        Ajatelkaa kuinka sinkulla on valta valita vaikka alushousujensa väri,saati makuukammarinsa tapeetit,oman mielensä mukaan.
        Niin siitä sylistähän se kyse olikin??sekosin lillukanvarsiin ama

• Kiitos sirkuttelija!
        Kyllä tällä saitilla,heidät,jotka ovat jatkuvasti mielipidettäsi vastaan,mutta älä välitä.
        Se aurinko,joka aamulla nousee pyyhkii pois ne kyyneleet joita minäkin aikoinaan vuodatin tällä palstalla.
        Oletin,että se virtuaalimaailma,jossa jokaisen mielipide säilyy ehjänä?
        Eihän se näin mennytkään,vaan se hajosi säpäleiksi jo ensilaukaisulla,kuten sinäkin olet mukanakukevana huomioinut
        No ei se mitään ! Me tullemme taas ja sillei! Kiitos sini.sirkku ja sirkutellaan jatkossakin ama

• kivoja.juttuja-
        sivustamielipide kirjoitti:

heh heh, joooo ukkomiesten rakastajina,
        naapurissa ku on niiiiin ihana suurimunainen ukkomies,
        ja antelias itteään tyrkyttävälle ,
        on näitä vanhoja piikoja pitkän elämän varrella nähty,
        ne on niiiiiiiin hyviä lohduttamaan ukkomiehiä,
        kun oma akka ei anna,
        ja ukkon valheet menee täydestä heh heh hee,

• kivoja.juttuja- kirjoitti:

heh heh, joooo ukkomiesten rakastajina,
        naapurissa ku on niiiiin ihana suurimunainen ukkomies,
        ja antelias itteään tyrkyttävälle ,
        on näitä vanhoja piikoja pitkän elämän varrella nähty,
        ne on niiiiiiiin hyviä lohduttamaan ukkomiehiä,
        kun oma akka ei anna,
        ja ukkon valheet menee täydestä heh heh hee,

Ei vielä ole Pääsiäismunien aika?

• se-sirkuttaja
        rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos sirkuttelija!
        Kyllä tällä saitilla,heidät,jotka ovat jatkuvasti mielipidettäsi vastaan,mutta älä välitä.
        Se aurinko,joka aamulla nousee pyyhkii pois ne kyyneleet joita minäkin aikoinaan vuodatin tällä palstalla.
        Oletin,että se virtuaalimaailma,jossa jokaisen mielipide säilyy ehjänä?
        Eihän se näin mennytkään,vaan se hajosi säpäleiksi jo ensilaukaisulla,kuten sinäkin olet mukanakukevana huomioinut
        No ei se mitään ! Me tullemme taas ja sillei! Kiitos sini.sirkku ja sirkutellaan jatkossakin ama

Nyt vasta tulin sisälle ja luin viestisi 😊 Kiitos Ama myötäeläytymisestä, vaan enhän minäkään pienistä välitä!

Ulkona paistaa armas päivä täydeltä terältä, aamupäivällä jo oli 10 ° lämmintä, tuolla tuli ihan lämmin kävellessä. Hauskaa jatkoa ketjuusi, minä menen parvekkeelle kahvikuppini kanssa, moi!

• ei.koskaan.enää

Heh, heh, ikäneito tai ei, aina nuo miespuoliset lesket ovat kosiskelemassa naispuolista olentoa, päämääränään huushollerska ja pedinlämmittäjä.
      Monta tapausta olen nähnyt, kun nainen on hyväähyvyvyyttään päästänyt leskimiehen kotiinsa, ei siitä hyväkkäästä sitten helposti pääsekään eroon.
      Alkuun ollaan niin suvaitsevia ja höveleitä, mutta niin vain se tyyli muuttuu komentelevaksi ja vahtivaksi jos vain hiukankin hellittää vaikkapa kukkaronnyörejään taikka peitonallapelien pelaamislupiaan. Pahimpia on ne pihit ja toisen mielipiteiden murskaajat, ja sitten vielä ne toisen lapset, arvosteluja tulee.

Parempi se on jo tässä iässä pitää oma koti pelkästään itseään varten, säästyy siinä vanha nainen monelta harmilta. Ne on jo niin nähty!

• Nyt sisko puhuu täyttä asiaa!
        ei.koskaan.enää.
        Minäkin laitan sen olemattoman aitanoven säppiin,enkä aukase ennen jäijenlähtöä?
        Onneksi minulla on sähkölämmitys,mutta jos taas sähkökatkos tulee,voin aikasemminkin avata ja siirtyä tupatiloihin?

• Itsenäisyys se on leskelle tärkeää. Hänellä on oikeus päättää omista asioistaan. Kun pesä on selvitetty, leski tulee toimeen omillaan.
      Se on parhain tilanne. Mutta useinhan tapahtuu, että varsinkin naislesken talous romahtaa, lapset ehkä vielä puolikasvuiset, saattaa velkojakin huomautella.
      Moni aviomies ottaa vakuutuksen pahan päivän varalle, mutta se ei aina tule nuorille mieleen elämän alussa.
      Sen vuoksi olen monta kertaa mennyt epätoivoiseen tilaan hautajaisissa, jossa vainajan arkulle ladotaan kukkia kolmen kuukauden palkan verran, kun tiedän, ett lesken taloudellinen tilanne on katastrofissa. Tämän päivän uusi trendi on "yksi kukka arkulle". Se on kunnioittavampaa surevia kohtaan. vaikka eihän leski säästettyjä kukkarahoja itselleen saa.

Onneksi on yhteiskunta armollisempi kuin ennen. Joskus muinoin naisen oli löydettävä itselleen uusi mies ja avioliitto, ja se jos mikään oli monesti "kahden kauppa".
      Vielä 1800-luvulla esimerkiksi seurakunnan uuden kappalaisen oli avioiduttava edellisen kappalaisen lesken kanssa, jos seurakunnalla ei ollut varaa elättää kuolleen kappalaisen perhettä. Pappien virkoja ei niin vain löytynyt, joten monissa pienissä seurakunnissa näin tehtiin.
      Nuorella kappalaisella oli sitten äitinsä ikäinen rouva ja liuta lapsia, joiden kouluttaminen tuli hänen osakseen.

• jataasama

Todella Makriina2!
        Minä jouduin tekemään viidentonnin velan,että sain mieheni hautaan ensimmäisen vaimonsa sukuhautaan.
        Se toi kuoleminen on todella kallista? Onkohan koskaan hautaustoimistoja mennyt konkurssiin,todennäköiseti ei,koska meitä kuolevaisia riittää??

Hyvä Makriina2 annat todella tietoa leskeydestä ja siitä kuinka naislesken täytyi muuntua pyhäksi edesmenneelle puolisolleen,joskin nämä mieslesket taas alkoivat vilkuilla nuorta ja povekasta siittäjää??

• jataasama kirjoitti:

Todella Makriina2!
        Minä jouduin tekemään viidentonnin velan,että sain mieheni hautaan ensimmäisen vaimonsa sukuhautaan.
        Se toi kuoleminen on todella kallista? Onkohan koskaan hautaustoimistoja mennyt konkurssiin,todennäköiseti ei,koska meitä kuolevaisia riittää??

Hyvä Makriina2 annat todella tietoa leskeydestä ja siitä kuinka naislesken täytyi muuntua pyhäksi edesmenneelle puolisolleen,joskin nämä mieslesket taas alkoivat vilkuilla nuorta ja povekasta siittäjää??

Tämmöistä se on. Kyllä minäkin omakohtaisesti tiedän, kuinka korkeat hautauskulut ovat.
        Saman verran meni, ja hautakiven uusiminen vielä 2,5 tonnia. Sukuhauta on iso, ja kivi oli esipolvien hankkima. Eihän siihen nimiä enää olisi mahtunut.
        Sen vuoksi yritän elää mahdollisimman siivosti, että "arkkuraha" säilyy tilillä. Ikinä ei kuitenaan tiedä, mikä lopuksi iskee.
        Minun kuistillani on outo lintu, jo toista päivää. Se nököttää vain eikä arkaile vaikka mennään lähelle. Mitä sinun Jämsänäijällesi syötät? Tämä on minun käsittääkseni kesykyyhkynen, tuollainen, jollaisia pidetään kyyhkyslakassa. En muuta mahdolisuutta keksi. Olen heittänyt sille kauraryynejä välipalaksi, mutta pahaa pelkään, että se ei ole kunnossa. Mitä ihmettä kyyhkynen syö?

• Makriina2 kirjoitti:

Tämmöistä se on. Kyllä minäkin omakohtaisesti tiedän, kuinka korkeat hautauskulut ovat.
        Saman verran meni, ja hautakiven uusiminen vielä 2,5 tonnia. Sukuhauta on iso, ja kivi oli esipolvien hankkima. Eihän siihen nimiä enää olisi mahtunut.
        Sen vuoksi yritän elää mahdollisimman siivosti, että "arkkuraha" säilyy tilillä. Ikinä ei kuitenaan tiedä, mikä lopuksi iskee.
        Minun kuistillani on outo lintu, jo toista päivää. Se nököttää vain eikä arkaile vaikka mennään lähelle. Mitä sinun Jämsänäijällesi syötät? Tämä on minun käsittääkseni kesykyyhkynen, tuollainen, jollaisia pidetään kyyhkyslakassa. En muuta mahdolisuutta keksi. Olen heittänyt sille kauraryynejä välipalaksi, mutta pahaa pelkään, että se ei ole kunnossa. Mitä ihmettä kyyhkynen syö?

Niin siitä kyyhkyseestä Makriina2!
        Jospa se oli kirjekyyhky ja se reppana oli pudottanut sen kirjeen jonnekkin ja nyt suri tapahtunutta?
        Minulla oli sama tilanne joskus aikoinaan Jyväskylässä.Asuntoni parvekkeelle pulu,siis kesykyyhky ilmestyi.Oli kamala pakkastalvi,tietty otin sen sisälle ja kylppäriin sen laitoin.Laskin ammeeseen vettä ja sanoin tossa voit vilvoitella,jos äkisti kuuma tuppaa tulemaan ja tietty jotain murkinaakin laitoin.
        Seuraavana viikonloppuna menimme landelle ja otin sen pulun mukaani ja laskin vapaaksi.
        Uskomatonta kyllä se lähti heti kirkonkylää kohti lentämään,kuin puluradiontiedon saamana?

• rituliini_38 kirjoitti:

Niin siitä kyyhkyseestä Makriina2!
        Jospa se oli kirjekyyhky ja se reppana oli pudottanut sen kirjeen jonnekkin ja nyt suri tapahtunutta?
        Minulla oli sama tilanne joskus aikoinaan Jyväskylässä.Asuntoni parvekkeelle pulu,siis kesykyyhky ilmestyi.Oli kamala pakkastalvi,tietty otin sen sisälle ja kylppäriin sen laitoin.Laskin ammeeseen vettä ja sanoin tossa voit vilvoitella,jos äkisti kuuma tuppaa tulemaan ja tietty jotain murkinaakin laitoin.
        Seuraavana viikonloppuna menimme landelle ja otin sen pulun mukaani ja laskin vapaaksi.
        Uskomatonta kyllä se lähti heti kirkonkylää kohti lentämään,kuin puluradiontiedon saamana?

Sain selville lintubongareilta, että se on kesykyyhky, joka on eksynyt jostakin kyyhkyslakasta. Kuulemma niitä on ruvennut olemaan siellä täällä. Ilmeisesti ulkomailta muuttaneet ihmiset ovat tuoneet harrastuksen mukanaan.
        Olisinpa tiennyt, että se on kesy, niin olisin yrittänyt seurustella sen kanssa enemmän. Mutta luulin, että se on kipeä. kun nukkuikin varmaan 7-8 tuntia siinä kuistilla. Aamutuimaan lensi pois ja minä murehdin sen perään, mutta oli vain ruokailemassa jossakin ja palasi. Iltapäivällä kuitenkin lähti eikä enää tullut. Toivottavasti se ei tavannut haukkaa, joka myös tässä naapuristossani silloin tällöin näyttäytyy.
        Täällä on niitä kaupunkipuluja jonkin verran. Ne kyllä selviytyvät talvesta Tämä minun vieraani oli pörröinen, sen höyhenet eivät olleet sileät, vaan jollakin lailla kiharat ja varpaiden päällä oli untuvaa kuin pöllöllä.

• leskiensylikö

Kun ei ole lemmenkipeä, ei tule narratuksi.
      Lapsillani ei ole tarvetta puuttua elämääni, enikä minulla heidät elämäänsä.
      Olen rakentanut tulevaisuuteni ja oman leskeyteni kulmakiville sellaisen kodin jossa viihdyn yksinkin. Poismennyttä puolisoa ei kukaan pysty korvaamaan, eikä ole aihetta testata ketään ehdolle ilmestynyttä,
      koska oma elämäni ei siitä parantuisi vaikka lesken kyljessä kyhnyttäisin.
      Kaikilla on oikeus tehdä omat valintansa ja joku onnistuu paremmin kuin hyvin.
      Olen antanut kertoa itselleni, että joku on löytänyt leskestä paremman kumppanin kuin edesmennyt koskaan oli. Tyyliä ja tapoja on monia. Kullekin tarpeensa mukaan.
      Kissat ja koirat haluavat aina syliini, joten, ei se niin kylmä liene, että siinä vilu tulisi.

• Haleja sinne lämpimään syliin "leskiensyli"!
      Voi kuinka ihanasti sen sylisi täytät niillä karvaturreilla,aivan kateeksi käy?
      Olen joutunut luopumaan,siis tietenkin miehestäni,samoinkuin viidestä koirastani,neljästä kissastani,jotka lepäävät puutarhani mullassa.
      Ostettuani tämän rantatilan eläkeikäisenä,meillä oli pari heppaa ja pari lammasta ja ihmetellä täytyy,että niiden uuhien tiedot täytyi rekiteröidä ja korvamerkitä.Siis ne laput olis pitänyt iskeä niiden korvien läpi?
      En tietty niin tehnyt,annoin ne lampaat rikkaalle metsästäjälle,joka kehui,että rosvopaisti oli hyvää,ei tarjonnut minulle,tuskin olisin edes maistanut?

• satuiletko

Asutko nyt vielä siellä rantatilallasi? Niin epäselvääksi on käynyt kertomuksesi, kerroithan toisaalla ostaneesi uuden asunnon?

• seainoaama
        satuiletko kirjoitti:

Asutko nyt vielä siellä rantatilallasi? Niin epäselvääksi on käynyt kertomuksesi, kerroithan toisaalla ostaneesi uuden asunnon?

Sinulle satuiletko!
        Ostin viime perjantaina kolmannen asunnon.
        Siis rantatilaltani nyt näpyttelen tätä tietoa.
        Rikoslaki tuskin kieltää velantekemistä ja asuntojenostamista?
        Mitä muuta haluat tietää yksityiselämästäni?

• hyväniin

Ookoo, kaikki hyvin, että talviksi vain siirryt helpompaan asumismuotoonm ja kesät voit viettää rantatilallasi. Ihan järkevää minusta, kiitos.

• hyväniin kirjoitti:

Ookoo, kaikki hyvin, että talviksi vain siirryt helpompaan asumismuotoonm ja kesät voit viettää rantatilallasi. Ihan järkevää minusta, kiitos.

Sinulle "hyväniin"!
        Todella,alkaa toi ikä jo painamaan??

Kyllä täällä rantatilallani taas suunnittelen,kuinka verkkoja lasken rantaveteen ja lahnankutu aivan mieletönjuttu.
        Ajatelkaa tähän järveen tekivät pari kaverusta emokalojen siis lahnojen siirron toisesta järvestä ja silloinen eläinlääkäri oli tietoinen kalastuskunnanpuheenjohtajana?
        Nyt tietty,järvi jatkaa rehevöitymistään ja lahnakanta lisääntyy??

• jätän-elämälle-HYVÄSTI-

Sori,,,,,, alotus naurattaa,,,,,

pitkään on tullu vaikutelma ,
      kun vanha nainen jää leskeksi, useat leskeksijääneet
      ( lapselliset, ihmisenä keittymättömät ) vanhat naiset hörrrhöhää heti
      kuin lehmä kevätlaitumella,
      kuin ekakerran pääsee vapana laitumelle,
      hyppii ja loikkii ilosta, auta armias ku tälläystä riittää,
      ku ukko on vihdoinki kuollu, huh,
      tommonen ihminen ei koskaan ole ollu aviossakaan uskollinen,
      ukko ei koskaan ole ollu tommoselle ihmiselle rakas oikeesti,
      tommonen ihminen on ollu koko elämänsä huikenteleva luonne,
      tavallaan lapsellinen,
      joka ei ole koskaan ottanu vastuuta yhteiselämästä,
      tommosella ihmisellä on pitkään ollu toinen / toisia
      jopa monikossa aviossa ollessaanki,
      tommosen ihmisen avio ei koskaan ole ollut oikeesti onnellinen,
      eikä tommonen ihminen ole koskaan oikeesti syvästi rakastanu omaa puolisoaan, ei koskaan,
      tommonen ihminen rakastaa vain omia himojaan ja niitten toteuttamista,

--
      oma avio nuoruudenrakkaus, kesti kaikkine elämän vaikeuksineen, houkutuksineen pitkästi yli viisikymmentä vuotta,
      elämään pettymyksen toi kun puoliso sairastui alzhaimeriin noin kuusikymppisenä
      hän eli keskimäärin parikymmentävuotta hyvien lääkkeitten ansiosta,
      mutta kun hän kuoli, vuosia sitten en päivääkään ole etesiny uutta
      en edes hänen sairautensa aikana etsiny uutta lohduttajaa,
      vaikka jopa hoitohenkilökunta kehotti menemään esm. tanseihein ja nuttimaan elämästä, ei en kertakaikkiaan ole voinu päästää ketään toista ihmistä lähelleni,
      en vieläkään vaikka vaikka kuolemasta on jo vuosia,
      on kyllä ollu monleista kohteliasta kutsua kahville,
      jopa seurusteluakin on esitetty, en vaan pysty,
      ei omat lapsetkaan ole esteenä,
      he ei ilmeisesti olis moksiskaan jos olisi uusi kumppani,
      mutt en vaan pysty,
      puolisoni oli sielua myöten elämäni tärkein henkilö,
      on seitä edelleen, kun miettii kaikkea kokemuksia pitkän elämän varrella,
      en päivääkään ole etsiny uutta
      olen jo hyväksyny että hän todella on poissa ikuisesti, ( kuolema erottaa,, erottaako )
      haudalla käyn nykyisin hyvin harvoin,
      seurakunta hoitaa haudan maksua vastaan,
      -- sitä mieltä omasta lähtökohdasta katsoen,
      vanha ihminen houraa , sekoilee on jo päästään jotenki sekasi,
      jos näin vanha etsii uutta kumppania,
      kun totuus on,, vanha ihminen on jo menenlailla sairas
      joka ei todellisuudessa jaksa enään uusia ihmissuhteita,
      sillä 50 - 60 vutta aviossa on jo kokonainen elämä,
      ei vanhuksen enään tarvitse perustaa uutta pehettä,
      varsinkin jos itse tajuaa ettei ole enään teini
      eikä naimaijässä
      eikä ijässä jossa perustetaan perhe,
      -- olettaisin,
      yhteisöjenkin pitäisi kunnioittaa vanhusten vakaumusta,
      jos vanhuksella ei ole tarvetta enään sekoilla, hörhöillä
      uusia ihmissuhteita
      se pitäisi yhteiskunnanki hyväksyä kunnioitta vanhusta ja vanhuksen vakaumusta elää elämänsä itsellen ja omille jälkeläisileen niinhyvin kuin enään jaksaa,

sori jostainsyystä ei voi arvostaa vanhusten sekoilua uusien kumppanietten kanssa,
      varmaan siitä syystä kun itse en siisen kykene,
      ei voi ottaa vastaan kohteliaita " kosintoja " huumorilla tuo sana,

runoja olen kirjoittanu valtavan määrän,
      olen ilmeisesti kirjoittanu koko sielunisinfonian parerille,
      niitäkään enään ei ole trvis kirjoitella,

• Sinulle jätän-elämälle HYVÄSTI
        Kuinkahan moneskerta on,kun kerrot tämän saman tarinan?
        Ei enää uppoa.
        Asettaudut aina uhrinasemaan,siis paatoksella,että kuinka minulla on elämä
        jatkunut.
        Sinä olet omanelämäsi ohjelmoija ja nimenomaan,omanelämäsi.Muista se!
        Älä jatkuvasti tuo palstalle ohjeita ja sitä kuinka sinä elät?
        Meillä kirjoittelijoilla on aivan omat aivot ja me käytämmke niitä,kun samalla käytämme näppäimiämme?
        Jos meni jakeluun,niin kiitollisena kuittaan ama

• olet-vanhuudenhöperöä
        rituliini_38 kirjoitti:

Sinulle jätän-elämälle HYVÄSTI
        Ei enää uppoa.
        jatkunut.
        Meillä kirjoittelijoilla on aivan omat aivot ja me käytämmke niitä,kun samalla käytämme näppäimiämme?

"Hän ankkuroitui elämääni kolmeksi vuodeksi", noin kirjoitit Rituliini, mutta eikös miehesi kuollut vasta noin vuosi sitten?

Kuinkas monta kertaa olet itse kirjoittanut tästä Joonas-lokistasi, kuolleista koiristasi, kissoista ja hevosista, puhumattakaan kalastuksestasi?

Miksi toiset ei saa kirjoittaa vaikka kuinkamonta kertaa, kuinka he elävät, vai onko yksinoikeus vain sinulla, kun olet juovuksissa ja kirjoittelet sitten yölläkin. Toisaalla olet myös moittinut, että jotkut täälä istuu koko päivän päivystämässä.

• ihmiset-on-erilaisia
        rituliini_38 kirjoitti:

Sinulle jätän-elämälle HYVÄSTI
        Ei enää uppoa.
        jatkunut.

Ihmiset on kovin erilaisia,
        toiset huikentelevaisia, epäluotettavia,
        valheelle perustavat elämänsä,
        toiset luotettavia , vakaita, elämä perustetaan vain totuudelle,
        sinä elät omalla tavallasi itsellesesi,
        se on sinun oikeutesi,

ilmeisesti puolisosi oli jonkun toisen naisen mies ennen sinua,
        sinä menti heidän väliin,
        en tuomitse, se on sinun oma asiasi,
        kukanenki elää tavallaan,

mun elämä oli myös omani , nuoruuden ensimäinen rakkaus,
        aikoinaan vakaasti päättäny
        avio on ikuinen,
        kunnes kuolema erottaa,
        ja niin elämä oli ja meni,

tietenki
        piiiiiiiiiiiiiiikäääääään eläneenä , elämän varrelle kyllä kerkesi kertyä elämän monikirjavaisia tapahtumia,
        hyvine ja huonoine puolineen,
        maan ja taivaan väliltä,
        mutta kun oli päättäny,
        " kaiken se kestää, kaiken se kärsii, kaiken se antaa anteeksi "

tämä on / oli mun elämä ,,,, niin se vaan oli ,
        olettaisin
        tämäkää vanhantavan elämänmuoto EI ole tuomittavaa,
        vaikka kovasti näytät arvostelevan sitä,

nyt olen kuin (yli ) kypsä hedelmä,
        mielelläni tipahtaisin maahan maatumaan,

siemenet kyllä jo jatkaa uutta elämää

älä ota itteesi jos minun elämäntapani loukkaa sinua,

• rituliinininpiikki
        olet-vanhuudenhöperöä kirjoitti:

"Hän ankkuroitui elämääni kolmeksi vuodeksi", noin kirjoitit Rituliini, mutta eikös miehesi kuollut vasta noin vuosi sitten?

Kuinkas monta kertaa olet itse kirjoittanut tästä Joonas-lokistasi, kuolleista koiristasi, kissoista ja hevosista, puhumattakaan kalastuksestasi?

Miksi toiset ei saa kirjoittaa vaikka kuinkamonta kertaa, kuinka he elävät, vai onko yksinoikeus vain sinulla, kun olet juovuksissa ja kirjoittelet sitten yölläkin. Toisaalla olet myös moittinut, että jotkut täälä istuu koko päivän päivystämässä.

Anteeksi! Jos mieheni kuolinaika sinun elämääsi kantaa?
        Mieheni kuoli 20.10.2015 ja haudattiin 08.11.2015 Vatialanhautausmaahan,josko tuli selväksi ja se aukko täydentyi uteliaisuutesi rintamalla Piste

• olet-vanhuudenhöperöä kirjoitti:

Jospa nyt lukisit aloitukseni aivan hitaasti kiirehtimättä!
        Ja alkaisit tehdä noita sun keskenkasvuisia virhearviointeja!
        En ole tehnyt aviorikosta,en ole varastanut, Todella tein asuntokaupan viimeviikon perjantaina.
        Olisikohan se syy,että sinäkin siellä puskassa tunsit kaipuuta tulla minua mollaamaan??
        Kyselee ama

• Onko sinua todella yritetty kammeta johonkin sekoiluihin, vaikka olet jo kypsä hedelmä omien sanojesi mukaan. ja ne toiset ovat huikentelevaisia, epäluotettavia, valheelle perustavat elämänsä,
        Sanonpa, että sinulla on ikäviä ystäviä.

Kuulut itse ihmisryhmään . jossa ollaan luotettavia , vakaita, elämä perustetaan vain totuudelle,.
        Niinhän se on, että sinä elät omalla tavallasi itsellesi,
        se on sinun oikeutesi,
        Nyt leskenä ymmärrät mitä olet menettänyt ja olet kotonasi muistojesi kanssa.

Rituliini on jäänyt leskeksi kuukautta ennen minua. Se ei ollut hyvää aikaa meille kummallekaan, mutta minusta tuntuu, että olemme nähneet tien edelleen aukeavan edessämme. Emme ole jääneet menneisyyden vangeiksi. Eteenpäin meno on hyväksi, voidaan uskoa tulevaisuuteen. Kyllä valoa näkyy, vaikka ei olisikaan kumppania vierellä.

• nomikäetteikelpaa
        Makriina2 kirjoitti:

Onko sinua todella yritetty kammeta johonkin sekoiluihin, vaikka olet jo kypsä hedelmä omien sanojesi mukaan. ja ne toiset ovat huikentelevaisia, epäluotettavia, valheelle perustavat elämänsä,
        Sanonpa, että sinulla on ikäviä ystäviä.

Kuulut itse ihmisryhmään . jossa ollaan luotettavia , vakaita, elämä perustetaan vain totuudelle,.
        Niinhän se on, että sinä elät omalla tavallasi itsellesi,
        se on sinun oikeutesi,
        Nyt leskenä ymmärrät mitä olet menettänyt ja olet kotonasi muistojesi kanssa.

Rituliini on jäänyt leskeksi kuukautta ennen minua. Se ei ollut hyvää aikaa meille kummallekaan, mutta minusta tuntuu, että olemme nähneet tien edelleen aukeavan edessämme. Emme ole jääneet menneisyyden vangeiksi. Eteenpäin meno on hyväksi, voidaan uskoa tulevaisuuteen. Kyllä valoa näkyy, vaikka ei olisikaan kumppania vierellä.

Kiitos sinulle Makriina2 ja haleja!
        Minkähäntähden meitä naisleskiä pidetään uhkana?
        Me maksetaan veromme,me kierrätetään jätteemme.
        Joskus ,minä sorrun ylimääräiseen boonusostoon,käyn hakemassa pullon hyvää punaviiniä.
        No jotenkin tuntuu,kun setasin noita mielipiteitä,että meillä eivät Muumit ole aivan samassa laaksossa?
        Jollei ymmärrä lukemaansa,turha kommentoida asiaa ulkoiselta näkökentältä!
        Minä kuuntelen Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta,mieheni hautajaismusiikkia ja tunnen että niiden koskettavien sanojen myötä taas jaksan palata todellisuuteen

• vähän.rajaa
        nomikäetteikelpaa kirjoitti:

Kiitos sinulle Makriina2 ja haleja!
        Minkähäntähden meitä naisleskiä pidetään uhkana?
        Me maksetaan veromme,me kierrätetään jätteemme.
        Joskus ,minä sorrun ylimääräiseen boonusostoon,käyn hakemassa pullon hyvää punaviiniä.
        No jotenkin tuntuu,kun setasin noita mielipiteitä,että meillä eivät Muumit ole aivan samassa laaksossa?
        Jollei ymmärrä lukemaansa,turha kommentoida asiaa ulkoiselta näkökentältä!
        Minä kuuntelen Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta,mieheni hautajaismusiikkia ja tunnen että niiden koskettavien sanojen myötä taas jaksan palata todellisuuteen

Kukahan teitä ikivanhoja mummon ruppanoita uhkana muka pitää ? Ja missä asiassa ? Olet naurettava.

• amaedelleen
        vähän.rajaa kirjoitti:

Kukahan teitä ikivanhoja mummon ruppanoita uhkana muka pitää ? Ja missä asiassa ? Olet naurettava.

Suomenkielioppi kateissa ?Alat nimittelyn monikossa ja päädyt yksilöön?
        Jospa nyt vähän.rajaa menisit sille aivanomalle hiekkalaatikolle leikkimään.
        Kaiketi sait sen sanottua,anteekisi kirjoitettua,jolloin aivosi toimivat.

• amasnvarjo
        olet-vanhuudenhöperöä kirjoitti:

Anteeksi nyt koko suvun puolesta,sinulle!
        olet-vanhuudenhöperö
        Kuinka sinä,joka et edes lukemaasi ymmärrä,voit ladada,että kirjoittelija,tai kirjoittelijat olisivat kännissä,jos ja kun he kirjoittelevat määrättyyn aikaan?
        Jospa nyt aivan kiltisti unohtaisit arkisethuolet ja koko tämän painostavan nettimaailman ja eläisit sitä todellisuutta,joka tuntuu sinusta aivan omalta??
        mielipiteesi rekisteröityi,kiitos osallistumisesta ama

• pirremiinapas

Tuon kommenttisi olisit voinut jättää kirjoittamatta, naurettavaa..

• flegmaatti

Realismia vai yliampuvaa itsekritiikkiä?
      Kun lähimenneisyyden vakavassa elämäntilanteessa vaimoni kanssa pähkäilimme leskeytymistä niin oma arvioni oli, että leskeytyessäni en voisi kuvitella elämään kenenkään uuden naisihmisen kanssa.
      Minä tuskin sietäisin ketään uutta eikä ole todennäköistä, että löytyisi naisihmistä joka puolestaan sietäisi minun oikkujani.

Päivittäisiin rutiineihin en tarvitse ulkopuolista ja muut tarpeet, niin kauan kuin niitä riittää, tyydyttäisin kaupallisten palvelujen tarjoajien toimesta.

• Suomi on täynnä yksinäisiä vanhuksia, miksi?

Tämä ketju antaa vatauksen.

Vanhat ihmiset ovat sangen riippuvaisia ajatuksesta, mitähän ne nuo muut minusta/meistä ajattelevat, eivätkä ota riskejä, jotka voisivat johtaa hyvään jaettuun vanhuuteen. Yhdessä mutta itsenäisinä yksilöinä

Siihenkin on varauduttava, että lapset voivat aluksi olla epäileväisiä suhteen tarkoitusperistä, mutta ajan oloon he ymmärtävät, että heidän ei tarvitse olla huolissaan koska äidillä/isällä on ystävä ja he pitävät huolta toisistaan.

• yksin.asuva

Yksin asuvat eivät suinkaan ole yksinäisiä. Kun on lapset ja lapsenlapset , ystävät ja muu suku, on siinä ihan tarpeeksi. miksi pitäisi vanhoilla päivillään asettua jonkun vieraan kanssa saman katon alle ? Vanhuuden voi jakaa vaikka kuinka monen kanssa, ei siihen jotain kämppistä tarvita. Vanhoilla on jo piintyneet tavat ja sukujutut, , miksi pitäisi vielä ottaa niskoilleen toisen vieras suku ? Kumman vieraita saa käydä ?Voihan rakastettukin vielä olla mahdollinen, mutta saa asua omassa osoitteessaan. Jos ei mennä avioon, miten asunnon omistussuhteet järjestetään, asuuko toinen siivellä vai maksaa vuokraa ? Jos toinen kyllästyy tai kuolee, mihin se kämppis joutuu ? Kyllä on parempi asua yksin ja nauttia kun on oma tupa ja oma lupa.

• amaaivanite

Kirjoitat täyttä asiaa korppis!
        Nänhän sen luulisi menevän,mutta minulla olivat vastapelurina ehkä iskän hemmoittelemat tyttäret.
        Tiesin sen jo alunalkaen,että tytöt ovat isän ja pojat äidin puolesta taistelijoita??
        No meillä oli aivan neutraalisuhde.En asunut hänen kanssaan päiväkään.
        Kaikesta huolimatta,aloin tuntemaan,että olin vanki omassa kodissani,kun hän oli täällä.
        Ohjelmointi alkoi mennä ylihilseen?
        Hän halusi katsoa TV.kanavia,joita minä en dikannut?
        Onneksi pystyin vaihtamaan kanavaa,kun vaihdoin huonetta.
        Tulin siihen tulokseen,että minäpä valitsen ne kanavani aivan itse.
        En todellakaan tiedä hänen kanavallinnoistaan.Omista vallinnoistani kyllä
        Kiitos ei minulle samaa lääkettä ama

• pirremiinapas

Lapseni sanoi ettäv hyvä äiti, anna palaa 😊, silloin kun kerroin ystävästäni..

• lomakkeita

En edes ajatellut kohtaavani ketään toista. Lapseni sanoivat, että jos löydät jonkun ihanan, niin heillä ei ole mitään vastaan. Hämmästyin. Elämäni on kulkenut ihmeellisiä polkuja. Yksinkin selviäisin. Aina on monta tehtävää valittavana. Nyt vihdoin viimein pitää paneutua neljään veroilmoitukseen. Kumppani ja lapsenlapset sysään muutamaksi tunniksi sivuraiteelle.

• e.lä.mä

Kyllä lesken syli on lämpöinen ainakin minulla on ollut enkä kadu mitä se maksanut ja niistä ajoista on vuosia, kuinka vuodet vain pyörivät ajassa vain hetkiä jotka kuitenkin kaikki muistan--kaksi vuotiaasta.

• Nukuyöllä-helpottaa

Ahaa, valvot siis rakkaushuolien takia. Luulisi - tai ainakin toivoisi - että tämän ikäiset osaisivat jo suhtautua järkevästi ja liikaa valtaa antamatta noihin aiheisiin. Tai että ei ainakaan tarttisi öitään valvoa niitten takia, koska valvominen vaikuttaa suoraan terveyteen / -si.

• e.lä.mä

apinoiden murheet näkyvät lähes kaikkialla suomi24??? olen tavallaan ulalla kuinka näin voi olla, koska olemme käyneet koulun Suomessa?

• omat.lukaalit

Miksi noista uusista ystävistä tehdään noin iso numero ja että muka jotkut paheksuvat ? Ilmeisesti pitää vakuutella että mummolla tai ukilla on vielä vientiä. En tunne ketään joka paheksuisi vanhempiensa uusia ystävyyksiä tai rakkauksia. Onhan se lapsillekkin tärkeää kun vanhuksilla on sosiaaliset verkostot ja vanhat huolehtivat toisistaankin. Se on kyllä järkevää, että pidetään asunnot ja muut omaisuudet erillään, se on lastenkin etu ja toivomus. Muuten voi tulla hyväksikäyttöä ja siitä sanomista , jos toinen on asunnoton ja alkaa majailla toisen siivellä.

• no.siinäpä.se

Tansseissa kohdalle osuneet naiset ovat pääosin leskiä. Naimisissa olevia on jonkin verran. Eronneita ei juurikaan ole. Vieläkin vähemmän niissä tulee vastaan vanhojaneitejä.

Minkä selityksen tuolle voi antaa? Ajaako puolison menettämisestä aiheutunut suru juuri lesket tanssin pariin?

• yksin.ei.yksinäinen

Naisleskenä, kerron, jos saan luvan, tai kerron vaikka en lupaanne saisikaan; että miesvainaan kanssa kävimme tanssimassa, alkuun lavoilla, sitten jo ravintoloissakin ja taas lavoille kun niitä oli lähellä. Tanssi oli meille yhteinen irtautuminen arjesta, nautintoa musiikista, muista ihmisistä ja läheisyydestä jossa ei ollut vaatimuksia, mutta suuret tunteet ja intohimo välillämme.

Miehen kuoleman jälkeen, kun elämä taas virtasi soluissani, lähdin yksin tanssimaan, en hakemaan miestä, vaan uusia ajatuksia surun vastapainoksi, saadakseni edes niinä hetkinä hymyillä, jopa nauraa.

Se ei ollut, eikä ole nykyiselläänkään mitään yksinäisyydestä pakenemista, vaan halua olla muiden kaltainen, nauttia elämästä ja tanssin ilosta jonka jälkeen taas palata virkistyneenä ja hyvällä mielellä omien velvollisuuksien ja askareiden pariin.
        Mikä on parempaa kuin tanssiminen. Enemmän tuo lenkkeilyn yksinäisyys häiritsee, kun ei ole tarjolla seuralaista joka haluaisi samoja kokemuksia jakamaan. Ei väliä mies vai nainen, seksisuhdetta ei tarvita yhteiseen ulkoiluun, minulle riittävät toiset jalat, tai toisia jalkoja tallamassa samalla polulla.

Liikunnan riemuista tanssimaan ja ilakoimaan viattomasti, kuin nuorena ennen.

• HelläLämminPehmoinen

Hyvä kommentti "yksin, ei yksinäinen". Toivottavasti se avaa niitten ahtautuneitten aivoja, joitten elämä on niiin yksinkertaista, ettei siihen mahdu mitään muita aiheita kuin pariutumisvietti ja sen suoma sekstailu.

Ihminen voi toimia muillakin tavoilla ja etsiä toisten seuraa muissakin tarkoituksissa ja lähentelyaiheet tulevat kuvaan mukaan sitten joskus myöhemmin, jos ovat tullakseen. Eikä siinä kohdassa virallisluontoisella nimityksellä (naitu, naimaton, leski, eronnut) ole mitään merkitystä.

• ihanaaelloo

Ihan sama on kuin nuorena. Kohdalle voi sattua - tai sitten ei.

• että.se.on.menoa

On ollut rohkaisevaa lukea etenkin noita viimeisiä puheenvuoroja.
      Nyt pitää etsiä vielä päälle sopivaa paitaa ja hametta.
      Puuteria vähän pintaan ja rohkeasti iltapäivätansseihin!

• Per-kel
    • Kätkytlauta

Ei sen lämmenneempi, kuin orpon tai lestan. Keil onnee on, ne sen kätkee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4249
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      842
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      827
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      763
    Aihe