Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskova.mies
profiilit
uskova.mies
uskova.mies
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
uskova.mies
Aloituksia
4
Kommenttia
137
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juuri+näin;
15.Ita+Deus+Pater+Deus+Filius,+Deus+Spiritus+Sanctus.+16.Et+tamen+ei+tres+dii,+SED+Unus+est+Deus.+(Jumala+on+Isä,+Poika+Jumala,+Jumalan+Pyhä+Henki.+Ja+silti+ole+kolmea+Jumalaa,+vaan+yksi+Jumala).
Samoin+Isä+on+Jumala,+Poika+on+Jumala+ja+Pyhä+Henki+on+Jumala,+eikä+kuitenkaan+ole+kolmea+Jumalaa,+vaan+yksi+Jumala.+Samoin+Isä+on+Herra,+Poika+on+Herra+ja+Pyhä+Henki+on+Herra,+eikä+kuitenkaan+ole+kolmea+Herraa,+vaan+yksi+Herra.
Kolme+vanhan+kirkon+tunnustusta;
http://tunnustuskirjat.fi/
30.07.2017 08:59
Jeesuksen+Jumaluudesta+kirjoitetaan+Raamatussa+paljon,+ihan+läpi+Raamatun;
http://raamattu.fi/1933,38/hae/Jesus_divinity.html
Tätä+Luuk.2:+41-+47+eilen+muistelin,+tässä+ylläolevassa+haussa+tuosta+lisää.
29.07.2017 12:26
Jeesus+opetti+jo+hyvin+nuorena+temppelissä,+en+nyt+jaksa+kaivaa+paikkaa,+jossa+Maria+löysi+Jeesuksen+temppelistä+opettamasta+ja+keskustelemasta+pappien+ja+vanhempien+kanssa.
Postaamani+Joh.1+kuuluu+siis+näin;
"+1.+Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.+
2.+Hän+oli+alussa+Jumalan+tykönä.+
3.+Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.+
4.+Hänessä+oli+elämä,+ja+elämä+oli+ihmisten+valkeus.+
5.+Ja+valkeus+loistaa+pimeydessä,+ja+pimeys+ei+sitä+käsittänyt.+
6.+Oli+mies,+Jumalan+lähettämä;+hänen+nimensä+oli+Johannes.+
7.+Hän+tuli+todistamaan,+todistaaksensa+valkeudesta,+että+kaikki+uskoisivat+hänen+kauttansa.+
8.+Ei+hän+ollut+se+valkeus,+mutta+hän+tuli+valkeudesta+todistamaan.+
9.+Totinen+valkeus,+joka+valistaa+jokaisen+ihmisen,+oli+tulossa+maailmaan.+
10.+Maailmassa+hän+oli,+ja+maailma+on+hänen+kauttaan+saanut+syntynsä,+ja+maailma+ei+häntä+tuntenut.+
11.+Hän+tuli+omiensa+tykö,+ja+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.+
12.+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,+
13.+jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.
14.+Ja+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme,+ja+me+katselimme+hänen+kirkkauttansa,+senkaltaista+kirkkautta,+kuin+ainokaisella+Pojalla+on+Isältä;+ja+hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta."
Eikö+tuossa+hyvin+selvästi+kerrota+kuka+Jeesus+on+?
Entäpä+Matt.+28:+18-+20.
"+18.+Ja+Jeesus+tuli+heidän+tykönsä+ja+puhui+heille+ja+sanoi:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.+
19.+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen+
20.+ja+opettamalla+heitä+pitämään+kaikki,+mitä+minä+olen+käskenyt+teidän+pitää.+Ja+katso,+minä+olen+teidän+kanssanne+joka+päivä+maailman+loppuun+asti."+
On+todella+"+hyvinkin+todennäköistä+",+että+Jeesuksella+on+yhteys+Jumalan+kanssa,+istuuhan+Hän+Jumalan+oikealla+puolella+ja+on+sieltä+tuleva+tuomitsemaan+eläviä+ja+kuolleita,+kun+sen+aika+tulee.
28.07.2017 19:19
"+Toiset+vaan+omivat+itselleen+Jeesuksen+"+?+
AP.+juuri+toi+esille+tämän;"+Joh.+15:
18.+Jos+maailma+teitä+vihaa,+niin+tietäkää,+että+se+on+vihannut+minua+ennen+kuin+teitä.+
19.+Jos+te+maailmasta+olisitte,+niin+maailma+omaansa+rakastaisi;+mutta+koska+te+ette+ole+maailmasta,+vaan+minä+olen+teidät+maailmasta+valinnut,+sentähden+maailma+teitä+vihaa.+"
Ts.+Juuri+päinvastoin,+Jeesus+"+omi+"+seuraajansa,+kuten+tuossa+Raamatun+kohdassa+kerrotaan.
26.07.2017 12:36
Käytän+33/38+käänöstä,+joka+itselleni+selvin,+sekä+pidän+käänöksen+arvovallasta.
Luen+myös+toisia+käännöksiä,+sekä+pyrin+tutkimaan+alkuperäisiä+kirjoituksia,+esim+.++Tuomas+Leväsen+alkuperäistekstien+mukaan.
http://www.apokryfikirjat.com/
Myös+Bibliaa,+sekä+Jamesin+versiota.
Luentoraamattuni+on+"iso+kirja",+mutta+käytän+netissä+tätä+meidän+luterilaista+painosta;
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/
19.05.2017 23:06
Po,+luvussa+28:+19,+sorry.
17.05.2017 21:51
Voitko+tarkentaa,+mitä+tarkoitat+"lahkoilla"+tässä+kohtaa+?
Olen+sitä+mieltä,+että+yksikään+Jeesuksen+seuraaja+ei+dissaa+ketään,+muutenhan+opetus+ei+ole+mennyt+perille.
Jeesus+kutsuu+seuraajiaan+evankeliumin+eteenpäin+viemiselle,+kts.+Matt.+28:+18-20.
http://raamattu.fi/1933,38/Matt.28.html
Jakeessa+19;+"19.+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+ka....jne"
"Pyhän+hengen+johdattamat",+en+tunnista+tällaista+määritelmää+!?!
17.05.2017 21:49
"Dogamatikos+ei+ollut+muuten+mikään+parjaaja.+"
No+huhhuh,+pappia+feikkaava,+sekä+ihmisiä+parjaava+henkilö+oli+kyseessä.
Hänen+tekstinsä+oli+hyvin+ristiriitaista+psykoanalyysiä+toisista+kirjoittajista,+narsistinen+persoonallisuus,+joka+ilmeisemmin+peilasi+omaa+epikriisään+palstalla.
13.05.2017 11:30
"Tunnenhan+minä+jokusen,+itsekin+yritän+Mestarin+perässä+hiihdellä.+Nämä+Pyhän+Hengen+ohjauksessa+olevat+ovat+sitten+oma+lukunsa."
Jeesus+sanoo+myös;"+Kun+Pyhä+Henki+tulee+teihin,+te+saatte+voiman+ja+tulette+olemaan+todistajiani+aina+maan+ääriin".
Jeesuksen+seuraaja+siis+ilolla+kertoo+tätä+ILOsanomaa+eteenpäin+ja+tekee+sen+sydämestään.
Siunausta.
12.05.2017 21:47
Jeesus+sanoo+jossain+yhteydessä+Pietarille,+kun+hän+hätäilee+siitä,+miten+Johanneksen+käy,+kun+Sinä+menet+pois+?
Jeesus+vastaa+Pietarille;"+Mitä+se+sinuun+kuuluu,+seuraa+sinä+minua".
Et+varmaan+kirjoita+kovinkaan+suuresta+otoksesta+uskovia+ihmisiä+?
Tarkoitan+sitä,+että+tunnetko+oikeasti+montakin+ihmistä,+jotka+kertovat+seuraavansa+Jeesusta+?
12.05.2017 21:30
Pyhä+Henki+on+todellinen+persoona,+jonka+Jeesus+lupasi+lähettää+seuraajilleen,+ei+siis+mikään+symboli,+kuten+väität.
Ota+nyt+itse+"Järki+käteen",+ja+lopeta+arvuuttelu;
http://raamattu.fi/1933,38/Joh.3.html
12.05.2017 11:30
Ei+aukene+(vai?)
Kerrotko+siis+ihan+omin+sanoin,+miten+tämä+asia+on+sinulle+auennut+ilman+Raamattua+?
Olen+taasen+sitä+mieltä,+että+Raamattu+ei+nimenomaan+aukea+ilman+Pyhän+Hengen+johdatusta+ja+ohjausta.
Hengestä+syntyneelle+ihmiselle+tämä+on+hyvin+selvä+asia,+kuulutko+siis+heihin+(meihin)+?
Ylempänä+kerroinkin,+ettei+Jeesus+ollut+mikään+humanistinen+opettaja+ja+noilla+Raamatun+paikoilla+mielestäni+todistin+tämän+asian+kokolailla+selvästi.
Jeesus+siis+sanoi+vuorisaarnassa;+Matt.5+<
"14.+Te+olette+maailman+valkeus.+Ei+voi+ylhäällä+vuorella+oleva+kaupunki+olla+kätkössä;+
15.+eikä+lamppua+sytytetä+ja+panna+vakan+alle,+vaan+lampunjalkaan,+ja+niin+se+loistaa+kaikille+huoneessa+oleville.+
16.+Niin+loistakoon+teidän+valonne+ihmisten+edessä,+että+he+näkisivät+teidän+hyvät+tekonne+ja+ylistäisivät+teidän+Isäänne,+joka+on+taivaissa.+
17.+Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+
18.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+"
Tässä+Hän+selvästi+allekirjoittaa+myös+kaiken,+mikä+on+kirjoitettu,+kuten+monessa+muussakin+kohdassa.
"Te+olette+maailman+valkeus",++ketä+luulisit+Jeesuksen+tässä+tarkoittavan+?
12.05.2017 11:02
Miksi+kuitenkin+arvuuttelet+?
Löydätkö+Raamatusta,+tai+Tunnustuskirjoista+hyväksynnän+"naispappeudelle"+?
1Tim.+3+luku+osoittaa+hyvin+selvästi,+kenen+tulee+olla+seurakunnan+paimenen,+sekä+minkälainen+tulee+olla+seurakunnan+palvelijan.
http://raamattu.fi/1933,38/1Tim.3.html
Tämä+on+vain+yksi+epäkohta+nykyisessä++Evlut+kirkossa,+toinen+on+muhimassa,+mutta+ei+toteudu+vielä+(vihkimisasia)+tämän+kirkkohallituksen+aikana.
Jeesus+itse+kieltää+selvästi+vuorisaarnassa+kirjoitusten+muuttamisen+ja+em.+asiat+ovat+juuri+näitä+Hänen+kuvaamiaan+asioita.
http://raamattu.fi/1933,38/Matt.5.html
Jeesus+sanoi+saatanallekin+suoraan;+"Kirjoitettu+on,+Herraa+sinun+Jumalaasi+tulee+sinunkin+kumartaa"
http://raamattu.fi/1933,38/Luuk.4.html
11.05.2017 22:42
Kyllähän+he+ovat+juuri+näitä+kyykäärmeitten+sikiöitä,+joka+luikerteli+jo+paratiisissa+kysellen;
"+Onko+Jumala+tosiaan+kieltänyt"+?
-arvaapa+uudelleen+?
11.05.2017 21:00
No+ei+todellakaan.
Jeesus+puhui+kyykäärmeitten+sikiöistä,+tarkoittaen+kirjanoppineita+ja+fariseuksia.
Keitä+oletat+heidän+olevan+nyky-+luterilaisuudessa+?
-+konseratiivejäkö+?
11.05.2017 20:17
Arvaa+mitä+?
6-0+on+lumierä+(jääkieakko+termi).
Vai+mitä+oikasist(kaan)+?
04.11.2016 19:25
Sanon+nyt+näin,+Repelle+on+tärkeä+asia+akateemisuus,+hän+on+omien+sanojensa+mukaan+kirjoittanut+suomenkielestä+arvosanan+(?)+ja+on+ehkä+"ylioppilas+Larvanto"+(pulttiboys+määritelmä).
Repe+voi+itse+oikaista.
Jokatapuksessa+akateemisuus+mielestäni+määrittää+Repelle+ihmisen+(jopa+AÖ,n).
Repe+voi+oikaista+itse.
04.11.2016 17:03
Aamen+UskovaNoora.
04.11.2016 16:01
Eihän+sitä+missän+keilletä,+kehoitetaan+kyllä..........
Matt.+28<+
"+18.+Ja+Jeesus+tuli+heidän+tykönsä+ja+puhui+heille+ja+sanoi:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.+
19.+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen+
20.+ja+opettamalla+heitä+pitämään+kaikki,+mitä+minä+olen+käskenyt+teidän+pitää.+Ja+katso,+minä+olen+teidän+kanssanne+joka+päivä+maailman+loppuun+asti."
03.11.2016 19:28
Eihän+sitä+missän+keilletä,+kehoitetaan+kyllä..........
Matt.+28<+
20.+ja+opettamalla+heitä+pitämään+kaikki,+mitä+minä+olen+käskenyt+teidän+pitää.+Ja+katso,+minä+olen+teidän+kanssanne+joka+päivä+maailman+loppuun+asti."
03.11.2016 19:28
4 / 7