Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskova.mies
profiilit
uskova.mies
uskova.mies
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
uskova.mies
Aloituksia
4
Kommenttia
137
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aamen, Jeesuksen sovitustyö ristinpuulla antoi jokaiselle ihmiselle mahdollisuuden liittyä Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskoivat että vain Jeesuksen kautta pelastutaan. Joh. 3: 16.
28.03.2024 20:10
Aika+pitkälti+joo...
Tunnen+kyllä+vielä+toistaiseksi+myös+pappeja,+jotka+ovat+kutsuttuja+palvelustehtävään,+mutta+vähenevässä+määrin,+valitettavasti...
Tässä+linkissä+nyt+jo+emeritus+Piispa+Soramies+kertoo+selvällä+suomen+kielellä,+ketä+on+kutsuttu+seurakunnan+paimeniksi/+kaitsijoksi...
https://kyyhkynen.tyt.fi/ilmeisen-soveltumaton-papiksi/
kiihtyvällä+vauhdilla+evlut+kirkko+menee+alaspäin,+kute+tästä+Papisto+ohjelmasta+voimme+todeta...
Sääliksihän+minua+käy+nämä+reppanat,+kuten+nyt+tämä+vesilahden+transu,+vai+mikä+lienee...
Ainoa+papiksi+soveltuva+on+ohjelmassa+Tarvo,+mutta+menisi+käymään+parturissa,+nyt+on+kuin+joku+ituhippi,+hiivaletteineen...+voi+voi...
minkähänlainen+eropiikki+näiden+Papisto-+ohjelman+lähetyksillä+tulee+olemaan+???
T:+U.m
23.12.2021 15:59
Juuri+näin,+eikä+sitäpaitsi+Raamattu+tunne+koko+naispappeutta,+1.Tim.+3.+
1+Varma+on+tämä+sana:+jos+joku+pyrkii+seurakunnan+kaitsijan+virkaan,+niin+hän+haluaa+jaloon+toimeen.
2+Niin+tulee+siis+seurakunnan+kaitsijan+olla+nuhteeton,+yhden+vaimon+mies,+raitis,+maltillinen,+säädyllinen,+vieraanvarainen,+taitava+opettamaan,
3+ei+juomari,+ei+tappelija,+vaan+lempeä,+ei+riitaisa,+ei+rahanahne,
4+vaan+sellainen,+joka+oman+kotinsa+hyvin+hallitsee+ja+kaikella+kunniallisuudella+pitää+lapsensa+kuuliaisina;
5+sillä+jos+joku+ei+osaa+hallita+omaa+kotiansa,+kuinka+hän+voi+pitää+huolta+Jumalan+seurakunnasta?
6+Älköön+hän+olko+äsken+kääntynyt,+ettei+hän+paisuisi+ja+joutuisi+perkeleen+tuomion+alaiseksi.
7+Ja+hänellä+tulee+myös+olla+hyvä+todistus+ulkopuolella+olevilta,+ettei+hän+joutuisi+häväistyksen+alaiseksi+eikä+perkeleen+paulaan.
8+Niin+myös+seurakuntapalvelijain+tulee+olla+arvokkaita,+ei+kaksikielisiä,+ei+paljon+viinin+nauttijoita,+ei+häpeällisen+voiton+pyytäjiä,
9+vaan+sellaisia,+jotka+pitävät+uskon+salaisuuden+puhtaassa+omassatunnossa.
10+Mutta+heitäkin+koeteltakoon+ensin,+sitten+palvelkoot,+jos+ovat+nuhteettomat.
11+Samoin+tulee+vaimojen+olla+arvokkaita,+ei+panettelijoita,+vaan+raittiita,+uskollisia+kaikessa.
12+Seurakuntapalvelija+olkoon+yhden+vaimon+mies,+lapsensa+ja+kotinsa+hyvin+hallitseva.
13.08.2021 17:15
Jännittämään+=+jankuttamaan.
27.05.2021 16:13
Älä+jauha+jatkuvasti+pa***a,+kun+et+tunnu+tietävän+Raamatusta+mitään.
Siteeraat+jatkuvasti+vanhaa+liittoa,+joka+loppui+Jeesuksen+toimintaan,+tyyliin+katso+mikä+on+vanhaa,+on+kadonnut+ja+uusi+on+sijaan+tullut.
Ts,+vanha+liitto+on+juutalaisten+omaama+liitto+ja+Jeesus+aloitti+uuden+liiton,+viimeisellä+aterialla,+ennen+Hänen+ristiinnaulitsemista.
Hän+nosti+maljan+ja+sanoi:"+tämä+on+uusi+liitto+minun+veressäni".
Mikäli+tulet+vielä+aloittamiini+ketjuihin+jännittämään+tällaista+samaa+shaibaa,+teen+joka+kerran+ylläpitoon+sinusta+ilmoituksen,+asiattomista+kirjoituksista.
27.05.2021 16:11
Ensimmäinen+evlut+kirkon+edustaja,+piispa+Seppo+Häkkinen,+puolustaa+Räsäsen,+sekä+kaikkien+muidenkin+sanan-ja+uskonvapautta+tässä+avajaispuheessaan+kirkkopalvelut+päivillä.
Olen+pitänyt+häntä+aina+vilpittömänä+kristittynä,+kuten+tästäkin+käy+ilmi.
https://www.mikkelinpiispa.fi/puheet/avauspuhe-kirkkopalvelut-ryn-valtuuston-kokouksessa/
22.05.2021 19:42
Arvasin,+että+aivan+turha+sulle+on+mitään+sanoa,+koska+se+luetun+ymmärrys,+mot.
22.05.2021 09:47
Miten+sen+luetun+ymmärtämisen+laita+olikaan+?
Jeesus+sanoo+tuossa+linkkaamassani+vuorisaarnan+kohdassa+näin;
"17+Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.
18+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut"
Etkö+sinä+myöskään+ymmärrä,+miksi+Jeesus+kuoli+ristillä+?
Tämä+jos+mikä+on+kristinuskon+ytimessä+ja+sen+voi+ilmaista+yhdellä+jakeella;
Joh.+3:+16+Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.
Ellei+näin+olisi,+ei+kukaan+voisi+pelastua+ja+paeta+Jumalan+tuomiota.
Ihmettelen+asiaa+siksi,+koska+tiedän+(muistan)sinun+kertoneen,+että+olit+"uskossa"+kun+olit+avioliitossa+ja+olit+käynyt+jotain+Raamattu-+koulujakin.
22.05.2021 09:22
Ei+ole+liioin+todisteita+siitäkään,+että+olisi+perunut+puheitaan,+kun+vuorisaarnassa+ilmoittaa+allekirjoittavansa+lain.
Matt.+5:+17-+18.
21.05.2021 20:07
"Tietty+porukka+yrittää+hämmentää,+mutta+meidän+tulee+vaan+loputtoman+kärsivällisesti+palauttaa+keskustelu+itse+aiheeseen."
Täysin+samaa+mieltä,+tottahan+tämä+blogi+aiheuttaa+näissä+palstan+****an+jauhajissa+hämmennystä,+koskapa+Juurikkala+on+entinen+ateisti,+joka+tuli+uskoon+ja+luki+itsensä++teologian-,+kauppa-,+sekä+oikeustieteiden+tohtoriksi.
Tämä+käy+ilmi+tuolta+ylempää+linkkaamastani+Kirkko+ja+Kaupunkilehden+haastattelusta,+ajassa;+18.05.2021+16:20.
Pyydän+myös+asiallisia+kirjoittajia+ilmoittamaan+ylläpitoon+näistä+häiriköistä,+joilla+ei+tunnu+olevan+mitään+asiaa.
19.05.2021 16:25
Oletko+muuten+lukenut+tuon+ko.+blogin+ja+ylipäätään,+oletko+lukenut+kaikki+ne+syytteet+ja+asiavirheet,+joita+Toiviaisen+virallisessa+syytekirjelmässä+lukee+?
Blogista+löytyvät+kaikki,+myös+ne+virheet,+joita+Toiviainen+esittää.
Täällä+pokkana+olet+kuitenkin+"päättänyt",+mikä+menee+oikeudessa+läpi,+mikä+ei+?
19.05.2021 12:06
Hei,+minä+en+ole+tuo+jankuttaja,+hymiöpelle+jne...
Sanon+kaiken+sanottavani+joko+kirjautuneena+tai+kirjoituksen+lopussa+rekatulla+nimelläni.
Sanon+uudelleen,+ellei+sinulla+ole+itse+asiaan/+aiheeseen+mitään+sanottavaa,+niin+älä+tule+jankuttamaan,+sama+tietysti+koskee+tuota+hymiöpelleä.
19.05.2021 11:16
Niin+minustakin+ja+kiitos+asiallisesta+vastauksesta.
19.05.2021 09:50
Menkää+muualle+jankuttamaan
18.05.2021 21:10
Juurikkala+on+oikeus/ja+kauppatieteiden+tohtori,+teologian+tohtoriuden+myötä,+ei+siis+ihme,+että+tuntee+lakitekstit+hyvin.
Kirkko+ja+kaupunki+lehti+teki+hänestä+jutun+vuosi+sitten,+tämä+on+mielenkiintoinen+artikkeli;
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/aidin-yliluonnollinen-kokemus-vei-pohjan-oskari-juurikkalan-materialismilta-nyt-han-kilvoittelee-opus-dein-pappina
18.05.2021 16:20
"Raamatussa+ei+ole+määrätty,+että+papin+pitää+jakaa+ehtollinen.+Sen+saa+jokainen+kristitty+nauttia+ihan+itse."
Juuri+näin,+Jeesus+sanoo+viimeisellä+ehtollisella+opetuslapsilleen,+"+niin+usein,+kun+te+niin+teette,+tehkää+se+muistokseni.+Luuk.+22.
17+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+sanoi:+"Ottakaa+tämä+ja+jakakaa+keskenänne.
18+Sillä+minä+sanon+teille:+tästedes+minä+en+juo+viinipuun+antia,+ennenkuin+Jumalan+valtakunta+tulee."
19+Ja+hän+otti+leivän,+kiitti,+mursi+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Tämä+on+minun+ruumiini,+joka+teidän+edestänne+annetaan.+Tehkää+se+minun+muistokseni."
20+Samoin+myös+maljan,+aterian+jälkeen,+ja+sanoi:+"Tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni,+joka+teidän+edestänne+vuodatetaan.
Tämän+jälkeen+Jeesus+ei+puhu+papeista+mitään,+vaan+ihan+jostain+muusta,+lue+jae+22.
Kirkko+on+ominut+Jeesuksen+muistoaterian+itselleen,+voit+siis+turvallisin+mielin+viettää+sitä+lähipiirissä+ja+kiittää+Jumalaa,+että+Hän+pitää+meistä+huolen,+kaikkina+aikoina.
21.01.2021 17:37
Äläs+nyt+Lievonen+(uudestikastaja)+höpise+omiasi,+eikö+kukaan+ole+kertonut+sinulle;"+yksi+usko,+yksi+Herra,+yksi+kaste+"+?
Ef.+4:5+
"yksi+Herra,+yksi+usko,+yksi+kaste;"
Nää+tällaiset+kirjoitukset;"+Kuten+tiedämme+Matt+28+alkuperinen+ilmoitus+on.+Menkää+ja+opetuslapseuttakaa+kaikista+kansoita+ja+kastamalla+",+on+teidän+uudestikastajien+erikoisuuden+tavoittelua,+jolla+haette+porukoihinne+"käännynnäisiä",+josta+Jeesus+sanoo+kohtalaisen+kovasti;
Matt.+23:15+
Voi+teitä,+kirjanoppineet+ja+fariseukset,+te+ulkokullatut,+kun+te+kierrätte+meret+ja+mantereet+tehdäksenne+yhden+käännynnäisen;+ja+kun+joku+on+siksi+tullut,+niin+teette+hänestä+helvetin+lapsen,+kahta+vertaa+pahemman,+kuin+te+itse+olette!
Tästä+Lievoset+on+vielä+vastuussa.
24.12.2020 22:05
Miksi+kirjoitat+shaibaa+?
Tässä+Paavalista,+kun+hän+vainosi+kristittyjä,+ja+kunkas+sitten+kävikään+?
Apt.+9:
1+Mutta+Saulus+puuskui+yhä+uhkaa+ja+murhaa+Herran+opetuslapsia+vastaan+ja+meni+ylimmäisen+papin+luo
2+ja+pyysi+häneltä+kirjeitä+Damaskon+synagoogille,+että+keitä+hän+vain+löytäisi+sen+tien+vaeltajia,+miehiä+tai+naisia,+ne+hän+saisi+tuoda+sidottuina+Jerusalemiin.
3+Ja+kun+hän+oli+matkalla,+tapahtui+hänen+lähestyessään+Damaskoa,+että+yhtäkkiä+valo+taivaasta+leimahti+hänen+ympärillänsä;
4+ja+hän+kaatui+maahan+ja+kuuli+äänen,+joka+sanoi+hänelle:+"Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?"
5+Hän+sanoi:+"Kuka+olet,+herra?"+Hän+vastasi:+"Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.
Saul+siis+ihmetteli+vieläkin,+hän+oli+todellinen+kristittyjen+vainoaja,+mutta+Jeesus+puuttui+siihen;
6+Mutta+nouse+ja+mene+kaupunkiin,+niin+sinulle+sanotaan,+mitä+sinun+pitää+tekemän."
7+Ja+miehet,+jotka+matkustivat+hänen+kanssansa,+seisoivat+mykistyneinä:+he+kuulivat+kyllä+äänen,+mutta+eivät+ketään+nähneet.
8+Niin+Saulus+nousi+maasta;+mutta+kun+hän+avasi+silmänsä,+ei+hän+nähnyt+mitään,+vaan+he+taluttivat+häntä+kädestä+ja+veivät+hänet+Damaskoon.
9+Ja+hän+oli+kolme+päivää+näkemätönnä,+ei+syönyt+eikä+juonut.
10+Ja+Damaskossa+oli+eräs+opetuslapsi,+nimeltä+Ananias.+Hänelle+Herra+sanoi+näyssä:+"Ananias!"+Hän+vastasi:+"Katso,+tässä+olen,+Herra".
11+Niin+Herra+sanoi+hänelle:+"Nouse+ja+mene+sille+kadulle,+jota+sanotaan+Suoraksi+kaduksi,+ja+kysy+Juudaan+talosta+Saulus+nimistä+tarsolaista+miestä.+Sillä+katso,+hän+rukoilee;
12+ja+hän+on+nähnyt+näyssä+miehen,+Ananias+nimisen,+tulevan+sisälle+ja+panevan+kätensä+hänen+päällensä,+että+hän+saisi+näkönsä+jälleen."
13+Mutta+Ananias+vastasi:+"Herra,+minä+olen+monelta+kuullut+siitä+miehestä,+kuinka+paljon+pahaa+hän+on+tehnyt+sinun+pyhillesi+Jerusalemissa;
14+ja+täälläkin+hänellä+on+ylipapeilta+valtuus+vangita+kaikki,+jotka+sinun+nimeäsi+avuksi+huutavat".
15+Mutta+Herra+sanoi+hänelle:+"Mene;+sillä+hän+on+minulle+valittu+ase,+kantamaan+minun+nimeäni+pakanain+ja+kuningasten+ja+Israelin+lasten+eteen.
16+Sillä+minä+tahdon+näyttää+hänelle,+kuinka+paljon+hänen+pitää+kärsimän+minun+nimeni+tähden."
Paavali+siis+oli+entinen+kristittyjen+vainoaja,+näin+Herra+voi+laittaa+pahankin+palvelemaan+omia+tarkoituksiaan.
24.12.2020 21:51
Niin++Repe,+satakunnankansa+eikä+oikeastaan+mikään+vastaava+taho+ei+pysty+eikä+voi+määritellä+Raamatun+sisältöä+eikä+kristillisyyttä,+tähän+pystyy+ihminen,+joka+on+ottanut+Jeesuksen+sydämeensä,+tässä+samalla+määritelmä+kristitystä+ihmisestä.
Jeesus+jäähyväispuheessaan+sanoi+jotenkin,+että+löydänkö+uskoa,+kun+tulen+takaisin+ja+siltähän+tämä+on+näyttänyt+jo+kauan,+...tiesi+asian....
Mitähän+mahdat+tarkoittaa+"aitouskovilla"+?
(termi+on+outo)
06.11.2020 17:59
"Kerroin+sen+mitä+Raamatussa+vanhurskaat+miehet+tekivät,+ja+totesin+kaiken+tässäkin+olleen+perusteella,+ettei+usko+tee+kenestäkään+pyhimystä."
Usko+ei+todellakaan+tee+kenestäkään+pyhimystä,+oletan+omasta+kokemuksestani,+että+tajuaa+oman+raadollisuutensa.
Myös+sinun+kirjoituksia+olen+lulkenut+jo+lopetetulta+kirkko_kuulee+palstalta,+joten+kirjoitan++tämän+perusteella.
Usko+Jeesuken+ristityöhön,+sinunkin+puolesta,+on+oleellisin+asia,+mitä+sinulta+kysytään,+kun+tulet+sille+paikalle.
12.01.2018 22:35
1 / 7