Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jätän+tän+paskafoorumin+nyt+teidän+helluntailaisten+armollisiin+käsiin,+jatkakaa+toisten+panettelua,+solvaamista,+pilkkaamista,+haukkumista+ja+mustamaalaamista+ja+näin+levittäkää+Kristuksen+armon+suloista+tuoksua.
Mä+siirryn+taas+Facebookiin.+Palaan+jos+palaan.
09.06.2021 09:52
Mulla+ei+ole+mitään+mielenkiintoa+harrastaa+mitään+näistä+em.+asioista.+Mutta+jos+kerran+Mooseksen+laki+on+kumottu+tai+jos+se+on+vain+juutalaisille,+mikä+estää+kristittyjä+harrastamasta+näitä+asioita?+Ja+nähdäänhän+se+on+helluntaikirkossakin,+kuinka+moni+pastori+onkaan+joutunut+jättämään+virkansa,+kun+on+syyllistynyt+pedofiliaan+tai+aviorikokseen?+Kun+tarpeeksi+kauan+rummutetaan,+että+Mooseksen+laki+ei+koske+meitä,+niin+silloin+seurakunnassa+rehottaa+synti,+kuten+nyt+näemme.
Sä+voit+selittää+ummet+ja+lammet+että+et+halua+tehdä+noita+asioita,+mutta+jos+kerran+Jeesus+täytti+lain+puolestamme,+jos+Mooseksen+laki+on+kumottu,+mikä+estää?
08.06.2021 14:20
Toorassa+ei+kielletä+kantamasta+vuodetta+sapattina.+Oletko+vakaasti+sitä+mieltä,+että+Jeesus+teki+syntiä+ja+käski+miehen+kantaa+vuodettaan+sapattina,+jos+se+olisi+ollut+Tooran+mukaan+kiellettyä?+Miten+Jeesus+voi+olla+synnitön+uhri+ja+virheetön+Karitsa+meidän+puolestamme,+jos+hän+rikkoa+Mooseksen+lakia+ja+teki+syntiä?
08.06.2021 14:12
Ai+mun+pitäisi+nyt+lyhyesti+tiivistää+ja+selittää+peräti+kahdeksantoista+jaetta?+Ja+sitten+sanot,+että+mun+selityksillä+ei+ole+mitään+arvoa.+Joten+miksi+edes+kysyt?
Koska+tässä+on+niin+monta+jaetta+käännetty+väärin,+irroitettu+kontekstista,+selitetty+päin+persettä,+lainattu+vain+osittain+jne.+mulla+menee+hetki+että+vastaan+näihin+kaikkiin.+Kiinnostaako+sua+ylipäänsä,+miten+selitän+ne?+Kirjoitan+blogiini+näistä+jakeista+ja+selitän+niistä+jokaisen.+Mulla+menee+siinä+hetki,+olen+pahoillani,+koska+jakeita+on+niin+monta.
Sillä+välin+sä+voisit+miettiä+sitä,+että+Paavalin+mukaan+Toora+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+(Room.+7:12),+Paavali+sanoo+vahvistavansa+Tooran+(Room.+3:31)+ja+psalmissa+19+sanotaan,+että+Toora+on+täydellinen+ja+suuressa+psalmissa+119+sanotaan+monta+kertaa,+että+Toora+on+ikuinen.
08.06.2021 14:10
Meidän+seurakunnassa+monikin+opettaja+täyttää+nämä+kriteerit.+Ainoastaan+evlut+kirkossa+näitä+vaatimuksia+pidetään+täysin+kohtuuttomina+ja+täten+esitetään,+että+kyllä+pappina+saa+toimia+naiset,+lesbot,+homot+ja+pedofiilit+ja+mitä+muita+näitä+nyt+onkaan.
08.06.2021 14:06
Et+pidä+Uutta+testamenttia+historiallisena+teoksena,+koska+se+on+kirjoitettu+peräti+kymmeniä+vuosia+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen?+Minkälainen+ateisti+oikein+olet?+Itse+tunnen+monta+ateistia,+jotka+ovat+fiksuja+ihmisiä+ja+myöntävät,+että+Jeesus+oli+todellinen+historiallinen+henkilö,+siitä+ei+ole+mitään+epäselvää.+Sinä+olet+pelkkä+pelle,+anteeksi+että+sanon+näin+suoraan.+Kiistät+historiallisen+tosiasian.+Tässä+linkki+wikipediaan,+kaikkien+ateistien+Raamattuun+"Virtually+all+modern+scholars+of+antiquity+agree+that+Jesus+existed+historically"+https://en.wikipedia.org/wiki/Jesus
Jos+Jeesus+oli+fiktiivinen+hahmo,+mistä+hänen+seuraajansa+keksivät+hänet?+Miksi+heistä+tuli+marttyyrejä?+Valehtelijat+yleensä+eivät+mene+vapaaehtoisesti+kuolemaan+keksimänsä+valheen+puolesta.+Mitä+jos+nyt+olisit+ihan+rehellinen+ja+myöntäisit,+että+Jeesuksen+historiallisuudesta+ei+ole+tutkijoiden+keskuudessa+mitään+epäselvyyttä?
08.06.2021 14:04
Stefanoksen+tapaus+oli+oikeusmurha.+Missä+oli+oikeudenkäynti?+Missä+kohtaa+Sanhedrin+kokoontui+tutkimaan+hänen+tapaustaan?+Missä+kohtaa+hänelle+langetettiin+tuomio+Mooseksen+lain+mukaan?+Vastaatko+tähän+kiitos?
08.06.2021 13:58
Miten+yhteistä+näyttäisi+olevan+enää+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan?+Jehovan+todistajat+eivät+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan,+mutta+itse+pitävät+itseään+kristittyinä.+Samoin+Oneness+helluntailaiset.+Ai,+he+eivät+ole+kristittyjä,+koska+eivät+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan?+Kuka+päätti,+että+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan,+josta+Raamattu+ei+puhu+sanaakaan,+on+jokin+kriteeri+sille,+kuka+on+ja+kuka+ei+ole+kristitty?
08.06.2021 13:57
Olen+perehtynyt.+Ketkään+eivät+ole+asioista+pahemmin+pihalla+kuin+ns.+messiaaniset+juutalaiset.+He+ovat+syntyperäisiä+juutalaisia,+jotka+käännyttyään+Jeesuksen+Messiaan+puoleen+ovat+luopuneet+juutalaisista+tavoista,+ovat+omaksuneet+kristinuskon+valheet+sellaisenaan+ja+sekoittaneet+niitä+omaan+rabbinistiseen+fariseusten+juutalaisuuteen+kabbaloineen.+Osa+heistä+uskoo+kolmiyhteiseen+Jumalaan,+osa+ei,+osa+uskoo,+että+Jeesus+on+Jumala,+osa+ei,+osa+noudattaa+Mooseksen+lakia+jotenkin,+osa+ei+sitten+ollenkaan+ja+niin+päin+pois.+Minkään+muun+ryhmän+sisällä+ei+ole+niin+paljon+hajaannusta+eikä+harhaoppeja+esiinny+minkään+muun+lahkon+sisällä+yhtä+paljon.+Ota+asioista+selvää,+niin+tämä+asia+selkenee+sinulle.+Miksi+messiaanisten+juutalaisten+tulisi+olla+meille+jokin+standardi?+He+ovat+kristittyjä,+jotka+pitävät+kipaa+päässä,+siinä+kaikki.
Sanot,+että+Mooseksen+laki+ei+koske+sinua,+saako+täten+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin,+harrastaa+homoseksiä,+viillellä+ihoa,+ottaa+tatuointeja,+harrastaa+seksiä+kuukaustistilassa+olevan+naisen+kanssa,+sekaantua+eläimiin,+polttaa+lapsiaan+Molokille+jne?+Koska+sanot,+että+Mooseksen+laki+ei+koske+sinua,+oletko+nyt+aivan+varma?
08.06.2021 13:54
Mistä+keksit,+että+Mooseksen+laki+on+tekojen+laki?
Olen+samaa+mieltä+siitä,+että+me+tulemme+vanhurskaiksi+yksin+armosta,+yksin+Jeesuksen+sovitustyön+tähden,+yksin+Jeesuksen+kalliin+uhriveren+ansiosta,+ei+omien+tekojen,+ei+lain+noudattamisen+kautta.+Miten+siis+on,+saammeko+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+lakia,+kun+kerran+kukaan+ei+tule+vanhurskaaksi+lakia+noudattamalla?
"Mitä+siis+sanomme?+Onko+meidän+pysyttävä+synnissä,+että+armo+suureksi+tulisi?+Pois+se!+Me,+jotka+olemme+kuolleet+pois+synnistä,+kuinka+me+vielä+eläisimme+siinä?+Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:1,2,15)
08.06.2021 13:49
"Sana+ei+määrää+lauantaita+lepopäiväksi"
Katsotaan,+mitä+sana+sanoo+alkukielen+mukaan.
"Muista+pyhittää+SAPATINPÄIVÄ.+Kuusi+päivää+tee+työtä+ja+toimita+kaikki+askareesi;+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+SAPATTI;+silloin+älä+mitään+askaretta+toimita,+älä+sinä+älköönkä+sinun+poikasi+tai+tyttäresi,+sinun+palvelijasi+tai+palvelijattaresi+tai+juhtasi+älköönkä+muukalaisesi,+joka+sinun+porteissasi+on.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi;+sentähden+Herra+siunasi+SAPATINPÄIVÄN+ja+pyhitti+sen."+(2.+Moos.+20:8-11)
Sapatinpäivä+on+meidän+kalenterissamme+lauantai.+Joten+se+siitä+valheesta,+että+sanassa+meidän+ei+käsketä+pyhittää+lauantaita.+Sapatti+ei+liity+Saturnukseen+millään+tavalla,+Raamattu+ei+puhu+sanaakaan+Saturnuksen+päivästä,+Raamatun+mukaan+lauantai+on+viikon+seitsemäs+päivä+ja+sitä+kutsutaan+ainoastaan+sapatinpäiväksi,+ei+koskaan+Saturnuksen+päiväksi.+Se+on+aivan+se+ja+sama,+millä+nimillä+pakanat+päättivät+kutsua+päiviä.
08.06.2021 13:47
Ja+sä+tulkitse,+että+"luonnostaan+ympärileikkaamaton,+JOKA+TÄYTTÄÄ+LAIN"+-+tarkoittaa+kristittyä,+joka+syö+saastaista,+pyhittää+vähän+minkä+päivän+huvittaa,+jos+mitään,+rikkoo+Tooran+säädöksiä+ja+tekee+sydämensä+kyllyydestä+syntiä+minkä+kerkiää?
08.06.2021 13:43
"vielä+ei+ole+tullut+esiin+suomesta+löytyvän+yhtään+Raamatullisesti+moitteetonta+pappia"
Tämäkin+lause+on+täysin+absurdi,+sillä+pappina+saa+toimia+ainoastaan+Aaronin+pojat,+eikä+heitä+ole+tietääkseni+Suomessa+ainuttakaan.
08.06.2021 13:41
Se+on+jännä+juttu,+että+tällä+palstalla+ei+sitten+mitenkään+onnistu+keskustelu+itse+aiheesta,+vaan+täällä+hellarit+ei+mitään+muuta+teekään,+kuin+panettele,+solvaa,+pilkkaa+ja+arvostele+minua+henkilönä+-+käydään+minun+kimppuun+ad+hominem+argumentein,+koska+itse+asiaan+ei+osata+sanoa+halaistua+sanaa.+Sitten+musta+levitellään+valheita,+käydään+seurakuntani+kimppuun+(Hämeen+Messiaaniset),+ymmärretään+tahallaan+väärin....
Tuskan+hiki+nousee+hellareiden+otsalle,+koska+eivät+tiedä,+miten+minulle+tulisi+vastata+esittämiini+teeseihin.+Sitten+käydään+henkilön+kimppuun+ja+mua+kutsutaan+valejuutalaiseksi,+valehtelijaksi+ja+täys+paskaksi+ihmiseksi.
Tässä+sulle+haaste+-+koita+keskustella+itse+asiasta+ja+jätä+mut+rauhaan,+mäkään+en+ole+yhtään+ketään+tällä+palstalla+haukkunut,+solvannut+tai+panetellut.
Suomi24+on+Internetin+perseenreikä,+se+on+tullut+todistettua+jo+monta+kertaa.+Jahka+pääsen+taas+Facebookiin,+poistun+jälleen+tältä+paskafoorumilta+määräajaksi.+Soturini+jatkavat+taistelua+täällä.
08.06.2021 13:36
Katsotaan,+mitä+Raamattu+sanoo+jakeessa+Room.+7:12:
"Niin,+TOORA+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä."+
Ai+mä+en+koskaan+siteeraa+Roomalaiskirjeen+lukua+seitsemän?+Se+on+yksi+mun+suosikeista.+Yllä+jae,+jota+kristityt+eivät+koskaan+siteeraa,+koska+heillä+on+peite+silmillä.
08.06.2021 13:32
Tässä+suora+lainaus+sinulta,+oi+Henki.
"Ei+ole,+siksi+ihminen+on+vapaa+tekemään+mikä+on+oikein.+Oikean+ja+väärän+-määritelmä+riippuu+tietenkin+ihmisestä+itsestään."
Jos+kerran+oikean+määritelmä+riippuu+ihmisestä+itsestään,+kuten+sinä+sanot,+silloin+sinulla+ei+ole+mitään+oikeutta+tuomita+yhtään+ketään+mistään+sinun+mielestäsi+moraalittomasta+ja+epäinhimillisestä+toiminnasta.+Tuota+kutsutaan+myös+tekopyhyydeksi.
Ja+selvyyden+vuoksi,+pidän+orjuutta+nykymuodossa+tuomittavana,+Mooseksen+aikainen+orjuus+oli+täysin+eri+asia+ja+täysin+OK+-+kyse+oli+työsuhteesta+ja+orjia+oli+kohdeltava+hyvin.+Sitten+on+pedofilia,+jota+vastustan+ehdottomasti.+Toora+sallii+moniavioisuuden,+joten+moniavioisuudessa+ei+ole+mitään+pahaa+-+teidän+kaikkien+kauhistukseksi.+Nyt+joku+tekee+aloituksen+"Kristitty.net+kannattaa+moniavioisuutta."+Itse+olen+sitä+mieltä,+että+ihminen+on+onnellisempi+vain+yhden+vaimon+kanssa+ja+itse+olen+täysin+tyytyväinen+tähän+yhteen+vaimoon,+joka+minulle+on+siunattu.+Paavalin+mukaan+seurakunnan+kaitsijan+tulee+olla+yhden+vaimon+mies,+mikä+sekin+todistaa,+että+yksiavioisuus+on+Raamatun+ihanne+-+mutta+ei+ehdoton+laki.+Muuten+se+olisi+selvästi+Toorassa+kielletty,+eikä+Toora+antaisi+meille+säädöksiä+useamman+vaimon+tapauksesta.
08.06.2021 13:29
Ovatko+Paavalin+esittämät+vaatimukset+täysin+kohtuuttomat?+Siteraasin+ne+jo+yllä+(1.+Tim.+3),+käy+katsomassa.+Mikä+näistä+kriteereistä+on+täysin+mahdoton?+Miksi+kirkossa+ei+vaadita+näitä+kriteerejä+papeilta,+vaikka+tämä+on+suoraan+apostoli+Paavalin+kynästä?
08.06.2021 13:22
Tarkoitan+tätä:+"Jumala+teki+Mooseksen+lakiliiton+vain+juutalaisen+kanssa"
Eli+siis+Jumalalla+on+eri+lait+eri+kansoille,+kenen+mielestä+se+on+oikeudenmukaista?+Miksi+ihmeessä+Jumalan+pyhä+ja+täydellinen+laki+koskisi+vain+juutalaisia?+Ja+jos+Mooseksen+laki+kerran+on+kumottu,+niin+tietenkin+saa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin.+Ai+ei+saa+vai?+Eli+siis+laki+on+sittenkin+voimassa?
"Kokoa+kansa,+miehet,+naiset+ja+lapset+sekä+MUUKALAISET,+jotka+asuvat+porttiesi+sisäpuolella,+että+he+kuulisivat+sen+ja+oppisivat+pelkäämään+Herraa,+teidän+Jumalaanne,+ja+tarkoin+pitämään+kaikki+tämän+lain+sanat,"+(5.+Moos.+31:12)
Tässä+sanotaan,+että+laki+luettiin+ja+se+koski+myös+muukalaisia.
08.06.2021 13:20
Talmudista+on+poistettu+Jeesuksesta+kertovia+säkeitä,+tästä+on+todisteita.+Ja+UT+on+kirjoitettu+ja+laadittu+kasaan+sangen+varhain.
Yksikään+vakavasti+otettava+tutkija+ei+pidä+Jeesusta+satuhahmona,+vaan+sekulaaritkin+tutkijat+ovat+täysin+yksimielisiä+siitä,+että+hän+oli+todellinen+historiallinen+henkilö.+Eli+ota+asioista+selvää+äläkä+vain+viisastele.
08.06.2021 13:17
Ai+kymmenen+käskyä+on+vain+juutalaisille?+Eli+siis+pakanat+saavat+harrastaa+homoseksiä,+sekaantua+eläimiin,+polttaa+lapsiaan+Molokille+ja+tehdä+aivan+mitä+lystää?
08.06.2021 10:11
1 / 845