KUINKA PALJON JA MITÄ TANSSEJA OLISI HYVÄ OSATA ENNEN KUN ALOITTAA LAVOILLA TANSSIMISEN? RIITTÄÄKÖ ESIM PELKÄT PERUSASKELEET VAI OLSIKO HYVÄ OSATA JO ENEMMÄN?
ITSE OLEN JOITAIN PARI TANSSEJA (BACHATA JA SALSA) TANSSINU EN KOVIN MONTAA KUVIOO OSAA JA SAMOJA JOUDUN PYÖRITTELEE UUDESTAAN JA UUDESTAAN. HIEMAN SELLAISEN KÄSITYKSEN OLEN SAANUT ETTÄ NAISET OVAT HIUKAN TYLSISTYNEITÄ VIEMISEENI. PITÄÄKÖ OSATA KAIKKI MAAILMAN KIEKURAT JA KOUKURAT ENNEN KUN VOI TANSSIA MUUAALLA KUIN KURSSILLA???
TANSSIEN ALOITTAMINEN
24
587
Vastaukset
- Lavantauti
Perusaskeleet riittää, kunhan kohdistat hakusi lavoilla vähemmän osaaviin.
Hakurivin toinen pää on yleensä naisitettu henkilöillä, jotka ovat nuoria, kauniita, taitavia ja kehityskelpoisia. Keskity tanssiopiskelun aikana muihin naisiin, niin et pety ja saa naamapakkeja. Pulleat ja vähemmän osaavat naiset ovat mielissään myös vähemmän osaavan miehen tanssituksesta.
Ja vältä lavoilla vääriä vaatteita. Pikkutakin voi jättää kotiin. Myös talvella.- klovnimummu
Heippa LAVANTAUTI! Kiinnitti huomioni sanoihisi "nuoria,kauniita,taitavia ja kehityskelpoisia.." ja " pulleat ja vähemmän osaavat.." !!!!!!!!!!!!!!!!!! Melkoista yleistystä sinulta ,sanoisin. Ihmeellisiä neuvoja annat, Mietihän vähän mitä kirjoitat. Toivotan sinulle mukavia tanssihetkiä myös vähemmön hoikkien ja SILTI taitavien naisten kanssa - voit oppia heiltä aika lailla muutakin kuin vain tanssimiseen liittyvää. Terveisin ja mukavaa syksyn alkua
- Täysin kypsä.
Ja vältä tanssipaikkoja. Tanssi kotona. Paljon helpompaa.
- TANSSIN TAIKAA
MIKÄ IHMEEN TARVE JOILLAKIN ON JATKUVASTI PROVOILLA TÄLLÄ PALSTALLA VAI ONKO IHMISET VAAN NIIN AVUTTOMIA ITSENSÄ KANSSA...?
KYLLÄ SE SAAMASI PALAUTE TANSSIPAIKOILLE KERTOO SULLE VASTAUKSEN EI SITÄ TARVII SEN ENEMPÄÄ KYSELLÄ!- DO IT LIKE A DUDE
kiitos vastauksestasi TANSSIN AIKAA, ei kyllä vastannut kysymyksiini :)
- DO IT LIKE A DUDE
DO IT LIKE A DUDE kirjoitti:
kiitos vastauksestasi TANSSIN AIKAA, ei kyllä vastannut kysymyksiini :)
* TANSSIN TAIKAA
- Tanssin taikaa
DO IT LIKE A DUDE kirjoitti:
* TANSSIN TAIKAA
Toimmi Koivula kertoi voittaneensa BW:n maailmanmestaruuden tanssilla, joka sisälsi viisi kuviota, että siinä sinulle vastaus!
- Yksflikka
Foksi, tango, valssi ja humppa. Niillä pääsee jo pitkälle. Olisi syytä osata perusaskeleet ja oikea ja vasen käännös kohtalaisen hyvin, sitten voi lähteä lavoille hakemaan kokemusta ja kilometrejä.
Bachataa ja salsaa tanssilavoilla kuulee harvoin, näistä kahdesta salsaa tiettyjen orkesterien keikoilla ehkä yhden parin illassa.. bachataa en ole muistaakseni kuullut soitettavan kertaakaan? Niistä siis ei aivan kauheasti hyötyä ole.. Kun nuo edellä mainitut foksit ym. on ehtinyt oppia, voi laajentaa repertuaaria lattareihin (cha-cha-chaa, rumba, samba) ja rock n' swingiin (aluksi fusku & bugg). Myös pertisuomalaiset jenkka, polkka ja masurkka soitetaan melkein joka ilta, joten jos haluaa tanssia kaikki pelit, neksin on syytä jollain aikataululla ottaa hallintaan :) Ts. opeteltava ei ihan heti lopu!
Tanssi ei tule kuvioista.. melko vähillä kuvioilla pärjää.. paljon tärkeämpää on musiikin tulkinta! Hyvin yksinkertaisilla asioilla saa tanssiin vaihtelua... mutta tämä onkin sitten jo jatkotason oppeja, eli keskity nyt alkuun ihan niihin perusteisiin. Ne kun osaa sujuvasti, voi ruveta opettelemaan muuta kivaa mausteeksi tanssiin!
Hauskoja tansseja sinulle!- Vanha Lambada
Bachatan ja salsan askelilla ja kuvioilla voi tanssia myös moneen muuhun musiikkiin. Swingeihin ja foksiin niillä askelilla saa mukavaa vaihtelua. Ja lavoilla soitetaan myös laajaakin skaalaa erilaisia lattareita, mitkä eivät ole tarkasti tanssilajinomaisia ja näihinkin voi soveltaa edellämainittuja bachataa ja salsaa ja muutakin, vaikkapa vanhaa kunnon lambadaa.
- Minierkki.......
"Foksi, tango, valssi ja humppa." ja kun nuo haldaat perus- niin perustanssina kuin kädenaliversioina suht vakuuttavasti jotenkuten, ni voit hakea tansseissa ketä vaan, ikään,sukupuoleeen ja tansstaitoon tuijottamat.! Pakeista ei pelkoa!
- RealistisuusKunniaan
Vanha Lambada kirjoitti:
Bachatan ja salsan askelilla ja kuvioilla voi tanssia myös moneen muuhun musiikkiin. Swingeihin ja foksiin niillä askelilla saa mukavaa vaihtelua. Ja lavoilla soitetaan myös laajaakin skaalaa erilaisia lattareita, mitkä eivät ole tarkasti tanssilajinomaisia ja näihinkin voi soveltaa edellämainittuja bachataa ja salsaa ja muutakin, vaikkapa vanhaa kunnon lambadaa.
Aloitteleva tuskin osaa kovinkaan hyvin lähteä soveltamaan askelluksia tuosta noin vaan toisentyyppisiin rytmeihin, kuin mihin on oppinut. Toiseksi, ellei hae edistyneempiä ja taitavampia (ns. nirppanurkan porukkaa, jolloin pakkienkin riski on usein suurempi), todennäköisyys siihen, että vastaan osuu bachataa taitava daami, on heikohko. Bachata ei ole tanssikurssien ja koulujen yleisimmin opetettuja lajeja.
- Kokemus opettaa
Opettele foksi, valssi, fusku ja bugg. Niillä selviät lähes kaikesta musiikista.
- tanssinut paljon
Puhutaan paljon perusaskeleista, mutta sanoisin, että vaihtoaskeleet, kun osaa, niin pääsee pitkälle. Tämän jälkeen valssi, humppa, hidas valssi, fusku sekä buggi. Vaihtoaskeleilla menee foksi, tango, cha cha chaa, salsa, jive, rumba jne.
Vaihtoaskeleilla kuunnellaan rytmiä ja askelletaan sen mukaan. - TANSSIEN TÄHTIIN?
Hyviä juttuja täällä!
Tässä vain kokemus tanssiharrastuksen juuri löytäneeltä ja ehkä samalla myös kadottaneelta.
Minä, reppana, aloitin harrastuksen ja opin tanssikoulussa perusaskeleet. Innostus oli silmiinistävä. Mutta sitten tein suuren virheen -menin ystävien viemänä tietämättäni lavalle, jossa oli naisten tanssit, joita olen elämässäni karttanut kuin ruttoa. Miten ihmeessä kokeattomana uskaltaisin hakea jotain noista uroista? Mistä tiedän, miten herra askeltaa? Ja niin kävi kuin pelkäsin. Hain kahta ja mitkään tanssikoulussa opetetut opit eivät näiden kohdalla toimineet vaan he askelsivat ja veivät, kuka mitenkin ja ihan omilla tyyleillään ja täysillä. Toinen tökötteli suorin polvin ja pikku askelin ja pelkäsin koko ajan komapastuvani hänen suuriin jalkateriinsä. Toinen taas oli ilmeisesti keksinyt ihan oman lajin, joka minun olisi ilmeisesti pitänyt omaksua siinä paikassa. Edes luovana ihmisenä en silti siinä onnistunut. Sain huokaista syvään kun tanssi numero kaksi päättyi ja molemmat säilyivät siitä järkytyksestä vaurioitta.
... Ja nyt on tosi iso kynnys enää uskaltaa lähteä ollenkaan. Ja niin paljon kuin tanssimista rakastan!
Voi tätä elämää!- tanssinut paljon
Miehen pitää viedä niin, että nainen tietä miehen vartalosta mihin suuntaan askel otetaan.
Olen kuullut naisilta, että tanssiminen on helpompaa hyvän viejän seurassa. - zöf
Juju on siinä että mies vie ja nainen seuraa.
Toki fiksu tanssijamies sovittaa vientinsä naisen taitotasoon niin että tanssista tulee mukava kokemus puolin ja toisin.
- alkaja
Olen aikonut ylittää itseni vielä ennen kesän loppumista ja käydä kerran lavalla. Tanssilavakäytänteistä luettuani olen tullut tietämään, että käsilaukkua ei pidä olla tanssissa mukana. Laukut pitäisi luenma heittää jonnekin rivin taakse. Tuntuu uskaliaalta, onko tosiaan noin? Jos ei ole taskua hameessa, mihin laittaa edes autonavain, jota en halua jättää edes valvottuu narikkaan.
- Tanssinut p...
Hommaa rannekotelo, jota näkyy monella olevan nilkassa.
- alkaja
Kiitos vinkistä!
- TANSSIEN TÄHTIIN?
Nieleskelin kokemukseni - siis selvisin. Olen päättänyt jatkaa tanssiharrastusta.
Nyt olisi tanssipartneri haussa, koska olen menossa paritanssiopetukseen tanssiseuraan. Mistä sellaisen tanssimiehen saisi 55-vuotialle säpäkälle naisihmiselle?
-Vinkistä kiitollinen-
P.s. niin ja hankin mukavat kengät ja vielä rannepussukan käsilaukun tilalle jotta olkalaukkuni ei enää töki miehen maksaa- 1
Opettele seuraamaan ja "kuuntelemaan" miehen vientiä aina hippasen jälessä.
- Anonyymi
Riippuu tanssista
- Anonyymi
Itse tykkään esiintyä lavalla (oon 12v) ryhmän kanssa
- Anonyymi
Standardi-kuviot kannattaa opetella nimittäin kaikki ihanat naiset on satsanneet standardi-kuvioihin lajinmukaisessa tanssiasennossa ja lajinomaisessa vientiseurannassa sievoisia summia jo ja kaikki muutkin naiset suunnittelee satsaavansa heti vlittömästi, koska standardi-kuvioitten tiedetään edistävän siihen mennessä saavutettua tanssitunnelmaa entisestään!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457412
- 324088
- 573625
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512349- 532317
- 432268
- 372258
- 162246