Joku on ilmoittanut että mä en muka ole todellinen henkilö enkä pääse enää kirjautumaan tiliini. Sen takia mun pitää antaa puhelinnumeroni jotta voivat varmistaa että olen todellinen henkilö. Kun annan, niin tulee ilmoitus että puhelinnumero ei kelpaa. Mulla on firman puhelin ja siitä on estetty palvelunumerot ja ulkomaan puhelut. Varmaan tuo ulkomaanpuheluiden esto on syynä että ei kelpaa.
Puhelin on pelkkä päivystyspuhelin ja mulla on lupa käyttää sitä omissa asioissa mielin määrin tavallisiin kotimaan puheluihin.
Muutenkin epäilyttää antaa yhtään mitään henkilökohtaisia tietoja Jenkeille jotka haluavat kontrolloida maailmaa ja jopa kiduttavat niitä joita he kuvittelevat vihollisikseen.
Facebook mielivaltaa
10
3701
Vastaukset
- nnnngggttt
Älä nyt helvetissä jakele puhelinnumeroos tai mitään muutakaan henkilökohtasta tietoo netissä jos vähänkään epäilyttää. Tuo nimittäin on 99% varmuudella jokin huijausjuttu. Nyt voi huonolla tuurilla käydä niin, että sulle (tai kuka sun puhelinlaskun nyt maksaakaan) voi piakkoin tulla tähtitieteellinen lasku tai jotain muuta käsittämätöntä.
- P-Ko
Olet väärässä.
Ei tuo huijausjuttu ole enkä ole antamassa puhelinnumeroani. Profiilini on ilmiannettu kun siinä ei ole kuvaa ja nimikin on epäuskottava (kutsumanimi) ja olen riitaantunut yhden porukan kanssa.
En pääse omaan Facebook profiiliin. Kun yritän kirjautua, niin tulee:
Jatkoa varten sinun on annettava puhelinnumerosi. Tämä nopea turvallisuustarkastus auttaa Facebookia pysymään todellisten henkilöiden yhteisönä, jossa ihmiset pitävät yhteyttä toisiinsa oikealla henkilöllisyydellään.
_________
Edellä oleva näkyy sivulla https://www.facebook.com/roadblock/ eli on ihan oikea Facebook sivu.
_______
Seuraava vaihe on:
Vahvista henkilöllisyytesi
varmenna henkilöllisyytesi lisäämällä puhelinnumero käyttäjätiliisi
This phone number can only be used to verify one account
Lisää puhelinnumero käyttäjätilillesi
Tiedän että kyseessä on oikea Facebookin vaatimus monesta muustakin syystä. Eli se sun 99% varmuus on vain luulemista eikä vakavasti otettavaa tietoa. (Mitä nuorempi on sitä varmempi on yleensä omista tiedoistaan, vaikka todellisuus on päin vastoin, eli mitä nuorempi, sitä vähemmän tietää ja osaa.) - P-Ko
Lisään vielä että em linkki uudelleen ohjaa sinut kirjautumissivulle tai omaan profiiliisi koska sinä et ole se jolta vaaditaan puhelinnumeroa.
- kohtalotoveri
Miten olet saanut FB-tilisi takaisin käyttöösi / onko ongelma jo ratkennut? Lukemani perusteella usealla henkilöllä sama probleema...
- P-Ko
En ole saanut sitä uudelleen käyttööni. Jouduin avaamaan uuden tilin samoilla tiedoilla mutta eri sähköpostilla.
(Mielenkiintoista että sain sähköposti-ilmoituksen vastauksestasi. Ennen oli mahdollista valita että saa sähköposti-ilmoituksen vastauksista jos oli kirjautuneena sisään kun viestiä kirjoitti. Nykyäänhän tuo mainio ominaisuus on poistettu suomi24:stä, mikä on tosi paha juttu.) - facebook rules
facebook saa lisää valtaa ^^
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2403080,00.asp - Aito henkilö
Mulla sama homma -ja niin näyttää olevan todella monella muullakin. Kyse ei siis todennäköisesti ole mistään ilmiannoista vaan ihan pelkkä bugi Facebookin roskaposti/spämmäystorjuntaohjemoinnissa.
Itse latasin isno määrän kuvia eräällä yläpitämälleni sivulle juuri ennen kuin tilini lukittiin, joten pidän sitä mahdollisena "syynä" siihen miksi tilini on lukossa. Jokin ohjelma on siis olettanut minun lataamieni kuvieni suuren määrän tarkoittavan sitä että olen roskapostirobotti tai jotain sinnepäin. Tietty voi olla mahdollista että minut on myös ilmiannettu jostain ihmeen kumman syystä jota en keksi. Varmasti jotkut FB:ssä ilmiantavat toisia ihan omaksi ilokseen.
Jokatapauksessa minäkään en saanut toimimaan sitä puhelinnumero-osiota FB:ssä jotta olisin sen avauskoodin voinut sinne kenttään syöttää, joten lähetin kuvan henkilökortistani FB:lle kuten pyydettiin. Mitään ei ole vielä kuulunut.. Kovasti odottelen tässä josko tilini vielä auki saisin, huonolta näyttää tällä hetkellä.. - no nmitäs
Onko ketään saanut mitään vastausta sen jälkeen kun on henkkareista pistänyt kuvaa menemään ?
- 7Xh;zbb)
Tietysti Facebook kysyy näitä. Oikeasta henkilöstä kerätty tieto on arvokasta kauppatavaraa.
- Anonyymi
Voisko joku kertoa mihin sen kuvan voi lähettää (hetu tietenkin peitettynä). Itselläni on yrityksen sivut samassa jamassa joten uusien sivujen tekeminen ei tule kuuloonkaan. Kiitos etukäteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738