Kun en saanut unta kovien helteiden takia, nousin aamuyöstä 22.1.2011 noin viiden aikaan, menin työhuoneeseeni, otin esiin Raamattuni ja sanoin Herralle: "Jos haluat puhua minulle jotakin elämästäni, tehtävästäni ja Suomen tilanteesta, niin anna Raamatusta avautua sellainen kohta, jonka kautta haluat puhua minulle."
Avasin Raamattuni summan mutikassa ja huomasin olevani Valitusvirsien kohdalla, sivuilla 850 ja 851, aukeamalla, jossa on loppuosa luvusta 3, koko luku 4 ja alkuosa luvusta 5.
Luin aukeaman tekstejä lähinnä sen mukaan, mitä olin aiemmin alleviivannut. Olin vaikutettu. Jätin asian kuitenkin silleen.
Mutta myöhemmin illalla tuli mieleeni, että ehkä Valitusvirsien kohdassa oli kuitenkin sellaista sanomaa, joka pitäisi antaa tiedoksi muillekin ihmisille.
Päätin sen tähden avata Raamattuni uudelleen. Avasin Raamatun jälleen summittaisesti, koska olin valmistautunut siihen, että sivun avattuani joudun kuitenkin selaamaan sivuja eteenpäin tai taaksepäin. Olin melkoisen hämmästynyt, kun minun ei tarvinnutkaan tehdä mitään plaraamista, vaan edessäni oli tasan tarkkaan se sama sivu, joka oli avautunut minulle aamuyönäkin.
Laitoin Raamatun kiinni ja tein välillä muita töitä. Kun päätin ryhtyä tähän tehtävään, että kirjoitan tästä Valitusvirsien sanomasta, niin avasin jälleen Raamattuni mitään ajattelematta. Olin aivan äimän käkenä, kun jälleen edessäni oli se sama Raamatun sivuaukeama kuin aamullakin.
Koska Valitusvirret on avautunut minulle tänään samasta kohtaa kolme kertaa, uskon, että se on Jumalan merkki. Jumala haluaa sanoa jotakin meille suomalaisille.
Mistä Valitusvirsissä on sitten kysymys?
Poul Madsen sanoo kirjassaan Alkaen Mooseksesta: "Valitusvirret on varmasti kirjoittanut Jeremia Jerusalemin kukistumisen jälkeen. Septuagintan alkulauseessa sanotaan: 'Ja tapahtui, sitten kun Israel oli otettu vangiksi ja Jerusalem hävitetty, että Jeremia istui itkien ja vaikeroiden ja lauloi nämä valitusvirret Jerusalemin tähden.'"
Valitusvirsissä on kysymys siis siitä, että niissä profeetta Jeremia valittaa Jerusalemin tuhoa (586 eKr.). Jeremia kuvaa hyvin empaattisesti, mutta myös realistisesti suurta kansallista tragediaa, josta hän oli varoittanut useasti, mutta häntä ei uskottu. Sen sijaan Jeremiaa häväistiin, kuten hän kirjoittaakin Valitusvirsien luvun 3 jakeessa 14: "Minusta tuli kaiken kansan pilkka, ainainen ivan aihe."
Mutta kävi kuitenkin niin, kuten Jeremia oli profetoinut. "Herra teki sen, minkä oli aikonut, hän toteutti sanansa, jonka oli ilmoittanut jo kauan sitten." Val.2:17.
Mitä tällä kaikella muinaisella israelilaisten historialla on tekemistä meidän kanssamme?
Yhtymäkohta on siinä, että myös suomalaisia on varoitettu jo vuosia tulevasta Venäjän taholta tulevasta miehityksestä, mutta monikaan ei halua uskoa sitä, vaan haluaa leimata profeetat hulluiksi ja hörhöiksi.
Jerusalemin tuho tuli sen syntien takia. Suomen tuleva ahdistus tulee myös sen syntien takia. Mutta niin kuin Jeremiaa ei uskottu, vaan hänet pantiin välillä jopa kaivoon, niin ei nytkään uskota Jumalan profeettoja.
Jumala voi kuitenkin muuttaa mielensä, jos kansa tekee parannuksen kuten Niinivessä.
Haluan siksi laittaa tähän lopuksi Valitusvirsien luvun 3 jakeen 40 kehotuksen: ”Tutkikaamme tietämme, tarkastelkaamme tekojamme ja palatkaamme Herran luo.”
Jouko Piho
Sanoma Suomelle
36
395
Vastaukset
Korjaus.
Aloituksessani on kirjoitusvirhe, kun siinä sanotaan, että olisin saanut sanomani 22.1.2011. Oli tietenkin tarkoitus olla 22.7.2011.
Harmi, että tällä foorumilla ei voi tehdä korjauksia suoraan tekstiin.
Jouduin laittamaan tämän viestin vielä uudelleenkin, koska edellisestä viestistä ei näkynyt lähettäjää, vaikka se nyt näkyykin tekstillä "Kirjoittaja on poistanut tämän viestin".
Jouko Piho- -
No ei tuollakaan kyllä eduskuntapaikkaa irtoa.
Ei irtoa eduskuntapaikka.
Olet oikeasssa.
Mutta en ole tämän sanoman esiintuomisellani sinne menossakaan.
Jos niin luulit, niin erehdyit.- mikael.theodoros
Tämä on vaan internet, mutta olen oikeesti olemassa. Hänen nimensä ja hänen isänsä nimi? Vittuilkaa vaan...
- Prof. elis
Kun en saanut unta kovien helteiden takia, nousin aamuyöstä 22.1.2011 noin viiden aikaan, menin työhuoneeseeni, otin esiin Raamattuni ja sanoin Herralle: "Jos haluat puhua minulle jotakin elämästäni, tehtävästäni ja Suomen tilanteesta, niin anna Raamatusta avautua sellainen kohta, jonka kautta haluat puhua minulle."
Siihen vastaan.
Tämä oli väärä rukous jollaista asiaa ei saisi pyytää Jumalalta vaan on Jumalan asia kenelle Hän ilmoittaa tai olla ilmoittamatta mitään
Minusta vastaaja ei ollut Jumala vaan joku henki joka on lähellä sinua Pihoa koska et tunne Jumalaa et edes "selkäpuolelta" ja sinä teet niitä jumalia tarpeittesi mukaan ja niiden mukaiseksi.
Rahasta se suu puhuu liukkaastikin?
- Inhottava realisti
On surullista, että Suomea AINA vain uhkaavat erilaiset ongelmat.
Viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana Suomi on kokenut niin nousuja kuin laskujakin, mutta ilmeisesti nousut ovat vain tilapäisiä onnen hetkiä tiellämme kohti täyttä romahdusta?- kummallisteknikko
Täysromahdus on selvä asia, vaikka nousuja tulisikin. Et kyseenalaistaisi väitettä, jos olisit selvittänyt itsellesi mikä on fractional reserve system ja kuinka se on kutakuinkin sama systeemi kuin meillä Suomessakin.
Esitit syyksi olla tutustumatta sen, ettei nämä asiat jaksa sinua kiinnostaa, mutta eikö sellaiseen hyvin määräävään ja talouden suuntaa ohjaavaan mekanismiin kannata tutustua, josta väitetään miten se on paitsi yksinkertainen, myös todennettavissa? Keskustelussa vakavasti otettavaksi tarkoitettu kritiikki edellyttää aina, että kritiikkiä esittävä osoittaa ottaneensa huomioon toisen osapuolen todisteet.
Huomautan vielä, että mekanismin tuntevat myös monet sellaiset, jotka eivät käsittele uskonasioita julkisesti.
Olen pahoillani, jos seuraavat kysymykset tuntuvat liian suorilta, mutta tarkoitus ei ole loukata:
Missä määrin pidät mahdollisena, että jätät faktoihin tutustumisen erinäisin tekosyin, koska taustalla vaanii yksinkertaisesti pelko siitä miten maailmankuvasi järkkyisi perusteellisesti?
Toinen kysymys tietenkin on, että kuinka hyväksyttävää mielestäsi on olla tutustumatta oman maailmankuvan vastaisiin todisteisiin ja silti arvostella ko. todisteita uskovia?
Haluan vielä korostaa, että vaikka mielipiteemme eriävät, faktat ovat meille kaikille yhteiset. Siksi niihin kannattaa meidän jokaisen tutustua. Kyllä senkin jälkeen jää ihan riittävästi aiheita uskoa eri tavoin, mutta olisi hyvä mikäli pystyisimme todisteiden pohjalta laajentamaan yksimielisyyttä sen verran kuin on mahdollista. - Inhottava realisti
kummallisteknikko kirjoitti:
Täysromahdus on selvä asia, vaikka nousuja tulisikin. Et kyseenalaistaisi väitettä, jos olisit selvittänyt itsellesi mikä on fractional reserve system ja kuinka se on kutakuinkin sama systeemi kuin meillä Suomessakin.
Esitit syyksi olla tutustumatta sen, ettei nämä asiat jaksa sinua kiinnostaa, mutta eikö sellaiseen hyvin määräävään ja talouden suuntaa ohjaavaan mekanismiin kannata tutustua, josta väitetään miten se on paitsi yksinkertainen, myös todennettavissa? Keskustelussa vakavasti otettavaksi tarkoitettu kritiikki edellyttää aina, että kritiikkiä esittävä osoittaa ottaneensa huomioon toisen osapuolen todisteet.
Huomautan vielä, että mekanismin tuntevat myös monet sellaiset, jotka eivät käsittele uskonasioita julkisesti.
Olen pahoillani, jos seuraavat kysymykset tuntuvat liian suorilta, mutta tarkoitus ei ole loukata:
Missä määrin pidät mahdollisena, että jätät faktoihin tutustumisen erinäisin tekosyin, koska taustalla vaanii yksinkertaisesti pelko siitä miten maailmankuvasi järkkyisi perusteellisesti?
Toinen kysymys tietenkin on, että kuinka hyväksyttävää mielestäsi on olla tutustumatta oman maailmankuvan vastaisiin todisteisiin ja silti arvostella ko. todisteita uskovia?
Haluan vielä korostaa, että vaikka mielipiteemme eriävät, faktat ovat meille kaikille yhteiset. Siksi niihin kannattaa meidän jokaisen tutustua. Kyllä senkin jälkeen jää ihan riittävästi aiheita uskoa eri tavoin, mutta olisi hyvä mikäli pystyisimme todisteiden pohjalta laajentamaan yksimielisyyttä sen verran kuin on mahdollista.Suhtaudun talouspolitiikan syvällisempiin analyyseihin vastahakoisesti, koska aihepiiri ei vain oikein jaksa kiinnostaa minua, valitan.
En pohjimmiltaan hirveästi usko erilaisiin salaliittoteorioihin enkä varsinkaan NWO-propagandaan. Molemmille noille asioille löytyy syynsä ja taustansa.
Keskustelen profetioista yleisemmmällä tasolla ja talouspolitiikan puolella keskustelu jää minun osaltani pintapuoliseksi ja lähempänä arkea olevaksi. En kiistä millään lailla asiatietojasi, varsinkaan kun en niihin riittävästi ole perehtynyt. Sitä en usko, että Raamattu ennustaisi nykypäivän talouspolitiikkaa. - kummallisteknikko
Inhottava realisti kirjoitti:
Suhtaudun talouspolitiikan syvällisempiin analyyseihin vastahakoisesti, koska aihepiiri ei vain oikein jaksa kiinnostaa minua, valitan.
En pohjimmiltaan hirveästi usko erilaisiin salaliittoteorioihin enkä varsinkaan NWO-propagandaan. Molemmille noille asioille löytyy syynsä ja taustansa.
Keskustelen profetioista yleisemmmällä tasolla ja talouspolitiikan puolella keskustelu jää minun osaltani pintapuoliseksi ja lähempänä arkea olevaksi. En kiistä millään lailla asiatietojasi, varsinkaan kun en niihin riittävästi ole perehtynyt. Sitä en usko, että Raamattu ennustaisi nykypäivän talouspolitiikkaa.Jos NWO:ta pyritään perustelemaan todeksi tai epätodeksi huomioimatta sen keskeisintä voimanlähdettä ja kaiken korruptoivaa mekanismia, jää koko esitys ontoksi ja viitetodisteisiin nojaavaksi. Voisi täysin perustellusti olla joko fanaattinen tai flegmaattinen uskonsa puoesta, tai jopa antaa kaikessa rauhassa maailman pyöriä minne se pyöriikään.
Taloudesta kiinnostumattomat joutuvat kiinnostumaan siitä itsellensä epämieluisalla tavalla, mutta skenaariot sikseen. Ahneimmilla ja häikäilemättömillä on valmius tehdä mitä vain saadakseen haluamansa. Siihen he ovat käyttäneet aina korruptiota, mutta nyt heillä on järjestelmän ansiosta rajattomat reservit.
Kaikki järjestäytyneen yhteiskunnan jäsenet tarvitsevat rahaa, joten he eivät voi haastaa mestareitaan voitokkaasti. He eivät voi haastaa heitä myöskään siksi, että he eivät läheskään aina tiedä keitä mestarinsa ovat, ketkä ovat kaiken takana. Kolmas syy on se, että yhteiskunnan avainpaikat ovat usein avautuneet haltijoillensa erinäisten palvelusten kautta, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua.
Katsoin, että tällä kertaa on uusien faktojen tuomisen sijaan oleellisempaa valottaa sitä ajatusmaailmaa, joka on sopusoinnussa paljon puhutun mekanismin ja myös muiden faktojen nojalla.
Oli aika, jolloin sinun täällä esittämäsi maailmankuva oli omani. Sen mukaisesti oma kiinnostukseni ei myöskään riittänyt tonkimaan mielestäni liian vaikeita asioita, joista ei voisi yksiselitteisesti sanoa yhtään mitään varmaa. Luulin niitä vaikeiksi, mutta eivät ne sellaisia lopulta olleetkaan.
- 27
Juutalaisilla hallitusmiehillä ja oppineilla oli Jeesuksen kanssa vähän sama ongelma kuin meillä.
Tapetaanko yksi mies vai tapetaanko kansa.
Niin paljon yksi ihminen voi vaikuttaa kansakunnan kohtaloon niin hyvässä kuin pahassa.
Suomen historia on ollut aika sotaisa, mihinkäs se siitä muuttuis. - slkgsdf
Pihon ajatuksia blogistaan: "Jumala on ja hän tulee pian näyttämään kunniansa ja voimansa koko maailmalle. Silloin pilkkaajat saavat niellä oman ivansa visvaa eikä heillä muuta olekaan syötävänä"
Taisi Jumala näyttää kunniansa ja voimansa eilen Norjassa.- Mutkat suoriksi...
Tällainenhan on pelkkää "puhuttelua" Suomen uppiniskaiselle kansalle! Tosin taas vähän mutkan kautta mutta äkkiähän sellaiset mutkat oikaistaan.Yleensä sellaiseen riittä se,että avaa Raamtun ihan summittaisesti.
- 18+20
Ei Suomen kansa ole uppiniskaista, vaan aika tyhmää.
Poskisolisteja jotka soittavat turpaansa väärissä paikoissa, leikkivät huumorintajuisia mutta ovat todellisuudessa typeryksiä jotka osaavat vain laukoa puolitotuuksia jotka jokainen on kuullut tuhat kertaa.
Omaa etuansa kaikissa tilanteissa ajavia paskiaisia jotka kuvittelevat ilmiön kuuluvan glopaaliin rahatalouteen.
Ylipainoisia onnettomia läskejä jotka vain syövät lisää ihmisuhdeongelmiinsa tai kaljaa kitaavia ongelmaisia jotka löytävät elämänsä tarkoituksen ratkaisemattomasta tyhjyydestä.
Uskovaisia jotka eivät ymmärrä uskosta yhtään mitään, mutta kovasti kertovat mitä se tarkoittaa.
Kärsimystä jakavia onnettomia, koska itselläkin elämä on pelkää kärsimystä, onnen päivä hukattiin ajat sit.
Ihmisiä jotka eivät tajua elämänsä tarkoitusta, niitä tämä maa on väärällään.
Oikein hyvä jos joku tekee siitä lopun.- 243er
Sinulla ei takuulla ole ainuttakaan ystävää.
- Toinen realisti.
243er kirjoitti:
Sinulla ei takuulla ole ainuttakaan ystävää.
Kumman sitkeästi tämä utopia siitä,että Venäjä miehittää Suomen kokonaan tai osittain on jäänyt elämään.
Tätä utopiaa "vahvistetaan" sitten lähes vuosittain tavalla tai toisella.
Kohta kai joku tai jotkut hakevat asialle vahvistusta ennustamalla vaikkapa korteista tai kristallipallosta.
Nyt onkin kiinnostavaa seurata sitä että miten kauan tätä "Venäjä hyökkää Suomeen"-profetiaa,eli utopiaa,jaksetaan pitää yllä ja vuosittain aina myös päivittää.
Taidanpa illalla valita satunnaisesti krjahyllystä jonkin Aku Ankan-taskarin,
sitten avata sen sitten satunnaisesti ja aamulla alkaa pähkäilemään lukemaani tarkemmin illalla lukemaani. - Miehittäjä
Toinen realisti. kirjoitti:
Kumman sitkeästi tämä utopia siitä,että Venäjä miehittää Suomen kokonaan tai osittain on jäänyt elämään.
Tätä utopiaa "vahvistetaan" sitten lähes vuosittain tavalla tai toisella.
Kohta kai joku tai jotkut hakevat asialle vahvistusta ennustamalla vaikkapa korteista tai kristallipallosta.
Nyt onkin kiinnostavaa seurata sitä että miten kauan tätä "Venäjä hyökkää Suomeen"-profetiaa,eli utopiaa,jaksetaan pitää yllä ja vuosittain aina myös päivittää.
Taidanpa illalla valita satunnaisesti krjahyllystä jonkin Aku Ankan-taskarin,
sitten avata sen sitten satunnaisesti ja aamulla alkaa pähkäilemään lukemaani tarkemmin illalla lukemaani.Kumman sitkeästi sinäkin löydät sen: Venäjä miehittää Suomen tai osittain, sieltä Aku Ankka-taskarista. Niin kovasti se kiinnostaa ja mieltä vaivaa. Pelottaako? Eikö välillä ihan muut uhkakuvat vaivaisi pientä päätäsi? Taidat olla aika hörhö!
- Toinen realisti.
Miehittäjä kirjoitti:
Kumman sitkeästi sinäkin löydät sen: Venäjä miehittää Suomen tai osittain, sieltä Aku Ankka-taskarista. Niin kovasti se kiinnostaa ja mieltä vaivaa. Pelottaako? Eikö välillä ihan muut uhkakuvat vaivaisi pientä päätäsi? Taidat olla aika hörhö!
En muuten ole väittänyt mitää sellaista että löytäisin tai olisin löytänyt Aku Ankan taskareista vaikkapa jonkinlaista Suomea koskevaa profetiaa.
Eli vaikkapa sitä utopistista "Venäjä miehittää Suomen"-profetiaa.
Ei ollenkaan.Aku Ankan taskarit ovat välillä vain ihan mukavaa ajanvietettä.
Sitä paitsi minua ei pelota pätkääkään mikään vaikkapa Suomea koskeva kauhuskenaario tai vaikkapa profetia.
Mistä muuten voit "tietää" sen,että kuinka suuri,tai pieni,pää joillain on?
Onko selityksiä?
Oletko tutkinut asiaa? - -
Miehittäjä kirjoitti:
Kumman sitkeästi sinäkin löydät sen: Venäjä miehittää Suomen tai osittain, sieltä Aku Ankka-taskarista. Niin kovasti se kiinnostaa ja mieltä vaivaa. Pelottaako? Eikö välillä ihan muut uhkakuvat vaivaisi pientä päätäsi? Taidat olla aika hörhö!
Tätä palstaa lukiessaan ei todellakaan tarvitse olla kovinkaan sitkeä löytääkseen hörhöjen märkiä unia Venäjän hyökkäyksestä. Niitä kyllä piisaa.
- Miehittäjä
Toinen realisti. kirjoitti:
En muuten ole väittänyt mitää sellaista että löytäisin tai olisin löytänyt Aku Ankan taskareista vaikkapa jonkinlaista Suomea koskevaa profetiaa.
Eli vaikkapa sitä utopistista "Venäjä miehittää Suomen"-profetiaa.
Ei ollenkaan.Aku Ankan taskarit ovat välillä vain ihan mukavaa ajanvietettä.
Sitä paitsi minua ei pelota pätkääkään mikään vaikkapa Suomea koskeva kauhuskenaario tai vaikkapa profetia.
Mistä muuten voit "tietää" sen,että kuinka suuri,tai pieni,pää joillain on?
Onko selityksiä?
Oletko tutkinut asiaa?Olet aika lapsellinen. Mutta jos olet vaan? loukkaantunut ja otat tosissas näitä erilaisia uhkakuvia, niin sanon vaan ettei kannata ottaa liian vakavasti. Hörhöilyä suurin osa. Aku Ankkaa kannattaa aina lukea. Norjan tapahtumat pakkaa nyt päälle. Se on realismia. Maailmassa vaan tapahtuu raakuuksia. Netissä on hyvin vaikea lukea toisen mielentilaa. Pahoittelen jos olen tuottanut mielipahaa. Minusta Venäjä ei miehitä Suomea edes taskupokkareissa!
- Toinen realisti.
Miehittäjä kirjoitti:
Olet aika lapsellinen. Mutta jos olet vaan? loukkaantunut ja otat tosissas näitä erilaisia uhkakuvia, niin sanon vaan ettei kannata ottaa liian vakavasti. Hörhöilyä suurin osa. Aku Ankkaa kannattaa aina lukea. Norjan tapahtumat pakkaa nyt päälle. Se on realismia. Maailmassa vaan tapahtuu raakuuksia. Netissä on hyvin vaikea lukea toisen mielentilaa. Pahoittelen jos olen tuottanut mielipahaa. Minusta Venäjä ei miehitä Suomea edes taskupokkareissa!
Et,nimimerkki Miehittäjä,ole tuottanut minulle minkäälaista mielipahaa,enkä myöskään siis ole lainkaan loukkaantunut.
Voi olla,että olen tietyissä suhteissa ilmaissut asioita hieman tulkinnanvaraisesti.
Se taasen on ns.ammatillista perua ja tarkoittaa sitä,ettei alkumetreillä ikinä voinut antaa lopullista lausuntoa asioista ennen kuin ne oli perusteellisesti selvitetty.
Mitään skenaarioita tai profetioita,kuten vaikkapa Venäjä miehittää Suomen ja/tai suuren luokan maanjäristys Suomeen,en ota,enkä koskaan ole ottanut,vakavissani.
Ihmiselon ihanuus ja kurjuus,ihmiselon lähes koko kirjo laidasta laitaan sekä monenlaiset ihmiskohtalot on tullut nähtyä ja koettua.
Sekä ammattisotilaana ollessani sekä SM:n palveluksessa.
Eli elämä ja kokemukset ovat opettaneet myös kylmää logiikkaa ja realismia.
Elämäni eräs tähtihetki koitti muuten äskettäin:Eläkepäivät alkoivat!
- Te eksytte.
- Profetian sanaa
Kuka ottaa vastuulleen, että on poistanut tästä ketjusta aamulla laitetun viestin?
Jumala tietää sinut, kuka olet. Varo jatkossa poistattamasta mitä tahansa.
Viesti oli tälle palstalle kuuluva, profetia-asiaa. Nyt on aika muutamien laittaa pahuuden himot itse kuriin, ettei Jumalan tarvitse sitä tehdä. - Rajaa
Profetian sanaa kirjoitti:
Kuka ottaa vastuulleen, että on poistanut tästä ketjusta aamulla laitetun viestin?
Viesti oli tälle palstalle kuuluva, profetia-asiaa. Nyt on aika muutamien laittaa pahuuden himot itse kuriin, ettei Jumalan tarvitse sitä tehdä.Koska joku ilkeämieli on poistanut profeetallista asiaa tästä ketjusta, sitä ei talalta maan rakoon. Tämä palsta ei ole ateistien ja jumalattomien kiusaamisfoorumi, vaan PALSTAN aiheen mukaiseen viestitykseen.
Jos ei kestä täällä olevia tekstejä, ovi on avoin. Turha kitistä ja rutista.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10009722 - Voijummijammi!
Profetian sanaa kirjoitti:
Viesti oli tälle palstalle kuuluva, profetia-asiaa. Nyt on aika muutamien laittaa pahuuden himot itse kuriin, ettei Jumalan tarvitse sitä tehdä.Voisitteko vihdoin kertoa tai edes perustella järkevästi että...MINKÄ TAKIA VENÄJÄ HYÖKKÄÄ SUOMEEN!!
Puuttumatta Pihon avaukseen kommentoin seuraavaan väitteeseesi, koska vedät mielestäni siitä täysin virheellisen johtopäätöksen:
>>>Luuk.16:16. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti....- Harkintaa, pilkkaaj
Kun tälläkin palstalla eräät jatkuvasti pilkkaavat uskovia "äärikristityiksi", jne. joita monet eivät ole. NIin kannattaa pilkkaajien ottaa se huomioon. Ei pidä tosiaan kaivaa verta nenästään. On aina häiriintyneitä, kuten nyt olemme uutisissa kuulleet.
Mutta tällä palstalla pilkatut ja solvatut tuskin kuuluva sellaisiin "ääriaineksiin" - jotka tappaisivat ihmisiä kuin kärpäsiä. Mutta te pilkkaajat?
Ottaa tosiaan huomioon se riski. Kukaan kun ei voi mennä takuuseen kenestäkään. Eli, jos pilkkaajat keräävät itselleen tulisiä hiiliä pään päälle,. eivät kunnioita toisten vakaumusta, niin mitä vain voi tulla vastaan? Jos tulee, ei pidä ihmetellä? Kuka tätä maailman kirjavuutta voisi hallita ja käsittää?
Viisas, oma ja läheistensä elämää arvostava EI HARJOITA PILKKAA toisten vakaumusta koskien., Raamattua koskien, profetioita koskien. Joku voi joskus saada mittansa täyteen, ja mitä sitten? - Yakov ei-kirj.
Harkintaa, pilkkaaj kirjoitti:
Kun tälläkin palstalla eräät jatkuvasti pilkkaavat uskovia "äärikristityiksi", jne. joita monet eivät ole. NIin kannattaa pilkkaajien ottaa se huomioon. Ei pidä tosiaan kaivaa verta nenästään. On aina häiriintyneitä, kuten nyt olemme uutisissa kuulleet.
Mutta tällä palstalla pilkatut ja solvatut tuskin kuuluva sellaisiin "ääriaineksiin" - jotka tappaisivat ihmisiä kuin kärpäsiä. Mutta te pilkkaajat?
Ottaa tosiaan huomioon se riski. Kukaan kun ei voi mennä takuuseen kenestäkään. Eli, jos pilkkaajat keräävät itselleen tulisiä hiiliä pään päälle,. eivät kunnioita toisten vakaumusta, niin mitä vain voi tulla vastaan? Jos tulee, ei pidä ihmetellä? Kuka tätä maailman kirjavuutta voisi hallita ja käsittää?
Viisas, oma ja läheistensä elämää arvostava EI HARJOITA PILKKAA toisten vakaumusta koskien., Raamattua koskien, profetioita koskien. Joku voi joskus saada mittansa täyteen, ja mitä sitten?Mikä kohta viestissäni oli pilkkaaa?
Onko sun mielestäs pilkkaa oikaista selkeästi Raamatunvastainen näkemys?
Tiedän varsin hyvin 40 vuotta erilaisia Kristillisiä suuntauksia seuranneina, että eräissä piireissä on joko mitätöity kaikki esim. 1. Kor. 12 luvussa luetellut Pyhän Hengen armolahjat ja armoitukset nykyajan seurakunnille kuulumattomina tai selitetty ne ihan pieleen sellaisiksi, joista puuttuu Pyhän Hengen ihmeitä tekevän voiman vaikutus. Tuollaisissa seurakunnissa on ihmeitä tekevä J-la julistettu käytännössä joko kuolleeksi tai täysin ihmisten hädästä välinpitämättömäksi tulleeksi.
En siis suinkaan pilkannut sinua ja vakaumustasi, vaan osoitin lähimmäisenrakkautta toteuttaen Yakov'in kirjeen seuraavaa kohtaa ja sinusta itsestäsi nyt riippuu haluatko ottaa arvokasta opetusta vastaan:
Yakov'in kirje:
5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
Mun kanssa voi keskustella vapaasti myös kahden kesken, joko kasvotusten tai meilaaamalla osoitteeseen:
Yakov1972@hotmail.com
- kummallisteknikko
"Yhtymäkohta on siinä, että myös suomalaisia on varoitettu jo vuosia tulevasta Venäjän taholta tulevasta miehityksestä, mutta monikaan ei halua uskoa sitä, vaan haluaa leimata profeetat hulluiksi ja hörhöiksi."
Et voi rehellisesti väittää noin, koska olet irtisanoutunut kaikesta vastuusta profetiasivustoillasi etkä lainkaan käsittele pieleen menneitä profetioita, joita sivustollasi myös on paljon. Profetointikaan ei ole täydellistä, mutta jos sen onnistumisprosentti menee alle kadunmiehen arvausprosentin, niin silloin siihen väki alkaa suhtautumaan sen ansaitsemalla tavalla.
Lisäksi olet julkaissut profetioita, jotka ovat Raamatun vastaisia sikäli kuin Raamatussa kerrotaan aikamääristä ja hetkistä, jotka ovat vain Jumalan tiedossa. Olet myös itse lähtenyt sellaisista spekuloimaan, mikä on sillä tavoin vastuullista vaikkei kiellettyä olekaan, että annetaan käsitys miten tarkkoja aikamääriä antavat profetiat olisivat sittenkin oikeita - vastoin Jeesuksen opetusta.
Pitkin matkaa olen nähnyt kuinka sinua ovat eri tahot tästä nuhdelleet, mutta et ole osoittanut katumusta etkä tehnyt parannusta. Minkälaisen profetian luulet Jumalan varanneen sinun osaksesi?- Tuom.
Joukon OLISI pitänyt ns. koetella niitä. Eikä vastuuta voi jättää kenenkään omille harteille. Aika ja toivo vaan kuluu umpeen. Katumus ja parannus ovat ehkä liian nöyryyttäviä. Mutta käsittääkseni kyseessä on enemmälti siitä, ettei Jouko nyt ole ymmärryksen tasalla. Ja ottaa mahdollisestin loukkauksena, jos sattuu epäilemään hänen profetioitaan.
Pitäisi ottaa vastaan myös uudistumisen armo. JP uskaltaa kuitenkin tuoda uniaan ja ennustuksiaan julki. Joten siinä mielessä toimii palstan mukaisesti. Eikä solvaa muita keskustelijoita. - kummallisteknikko
Tuom. kirjoitti:
Joukon OLISI pitänyt ns. koetella niitä. Eikä vastuuta voi jättää kenenkään omille harteille. Aika ja toivo vaan kuluu umpeen. Katumus ja parannus ovat ehkä liian nöyryyttäviä. Mutta käsittääkseni kyseessä on enemmälti siitä, ettei Jouko nyt ole ymmärryksen tasalla. Ja ottaa mahdollisestin loukkauksena, jos sattuu epäilemään hänen profetioitaan.
Pitäisi ottaa vastaan myös uudistumisen armo. JP uskaltaa kuitenkin tuoda uniaan ja ennustuksiaan julki. Joten siinä mielessä toimii palstan mukaisesti. Eikä solvaa muita keskustelijoita.Olet nähdäkseni oikeassa. Kristityt kohtaavat tilanteita, joissa kamppailevat huonon omatuntonsa kanssa kun eivät usko johdatusta, mutta samalla katsovat miten olisi mieletöntä pitää jotakin toimintaa johdatuksena ilman päivänselviä todisteita, tyyliin Tuomas.
Koin siksi itsekin ristiriitaa huomauttaako asiasta Joukolle lainkaan, ja miten. Jos harkintansa on pettänyt, täytyy asiasta sanoa topakasti ja laittaa tosiseikat selkeästi esille. Mielipahansa ei ole toivottavaa, mutta se voi olla välttämätöntä, jotta ketään ei karkotettaisi kristinuskosta vain sen takia, että tämä alkaisi pitää kristittyjen profetioita ja sen myötä koko kristillisyyttä täytenä huuhaana. Omasta puolestani voin sanoa, että JP:n sivusto on ollut omalle uskolleni enemmän riippa- kuin kulmakivi.
Arvostan hengellistä työtä silloinkin kun se ei näytä tuottavan hedelmää, mutta jos joku tärvelee sadon kovakorvaisuutensa takia kun meni tekemään kaiken toisin kuin sanottiin, niin siitä ei kiitosta seuraa.
Matt. 11:15
Matt. 13:9
Matt. 13:43
Mark. 4:9
Mark. 7:16
Luuk. 8:8
Luuk. 14:35
- kummallisteknikko
Tarkoitin tarkoilla aikamäärillä tietenkin seuraavia jakeita loppuhetkiä koskien:
Matt. 24:36
"Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. [Ap. t. 1:7; 1. Tess. 5:1,2]
Matt. 24:50
Mutta päivänä, jota tuo palvelija ei arvaa, hetkenä, jota hän ei tiedä, hänen herransa tulee, - Armoa, armoa Jumala
Sinä käytät raamattua, kuin quijalautaa. On tunnettu ennustamistapa avata mikä tahansa kirja summittaisesti kysymällä jotakin mieltä askarruttavaa asiaa. Olisit voinut valita jonkun muunkin kirjan ja olisit saanut vastauksen kysymyksiisi. En nyt muista, miksi tätä ennustamista kirjoista kutsutaan, mutta joka tapauksessa harhaan menee. Menetelmäsi on joka tapauksessa okkulstinen. Se, että raamattusi avautui samasta kohtaan toistamiseen ei todista yhtään mitään. Ei sinun tarvitse muuta tehdä, kuin jättää elämäsi Jumalan armon varaan. Muusta sinun ei tarvitse välittää.
- Yakov ei-kirj.
Kiitos sulle Jouko tästä avauksestasi!
Valitusvirsien sisältö kuvaa osuvasti Suomen kansan lähiaikoina odotettavissa olevaa ankeata aikaa, ellei J-la armossaan sitä ennen anna meidän Kristittyjen hartaasti odottamaa ja rukoilemaa väkevää ja kaikkia kansankerroksia ravistelevaa herätystä.
Avauksesi innoitti minutkin puolen yön jälkeen lukemaan perätysten 12 Psalmia, Psalmit 21-32.
Löysin niistä useita hyviä kohtia, jotka ravitsivat henkeäni. Tässä alla muutama jae niistä, jotka jaan kanssasi ja muiden sellaisten kanssa, joille Yeshua on rakas:
a) Ps. 21:2a...7 --- 2a "Herra, sinun voimastasi kuningas iloitsee; kuinka suuresti hän riemuitseekaan sinun avustasi!" ..."7 Sillä sinä asetat hänet suureksi siunaukseksi ikuisiin aikoihin asti; sinä ilahutat häntä riemulla kasvojesi edessä." - Kyseessä ei ole vain kuningas Daavid, vaan kätketty profetia Yeshuasta, mikä ilmenee juuri jakeesta 7.
b) Ps. 22:2...17...28-29...31-32--- 2 "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?... 17 "17 Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani he ovat lävistäneet."... 27 "Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti." 28-29 "Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä; 29 sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita." 31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta. 32 He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt."
- Kuvaus sopii täysin Herra Yeshuaan!
c) Ps. 32:10-11 "10 Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo. 11 Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja laulakaa ylistyslauluja, kaikki te oikeamieliset!"
HalleluYah! - Totelkaa,
Sanat Herralta:
2 Moos 14:13-14-, 25-31
Jes 33: 14-24
4. Moos 16:26-34
Totelkaa, Jumala toimittaa pyhät tuomionsa. Älkää olko osalliset, siinä paikassa, jos Hänen tuomionsa tapahtuu. Kuuliaiset suojellaan.
Tämä on Herran sana. 2 Kor 6:14-18 - Aika ja hetki
Valvokaa ja olkaa viisaat, sillä aika on paha. Efe 5:15-17
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10020956 - armoa!
”Tutkikaamme tietämme, tarkastelkaamme tekojamme ja palatkaamme Herran luo.”
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117275Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635328- 954914
- 524065
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223893
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283608- 413253
- 522829
- 412407