luin tuolla finlexin sivuilla (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960931) jo tuosta varainsiirtoverosta mutta ehkä joku voisi silti vielä selventää...
olen ostamassa ensiasuntoa, ja ehdin jo innostua etten joudu maksamaan varainsiirtoveroa, mutta kaksi asiaa taitaa taitaa olla ongelma:
ensiksikin, olen perinyt hiljattain maalla olevan omakotitalon, jossa edelleen asuu muita (käyttöoikeus) eli en asu siellä eikä siitä ole minulle iloa/tuloa. mutta ts. omistan siis kiinteistön (100%).
toiseksi, en muuttaisi tähän ensiasuntooni heti vaan puolen vuoden kuluttua eli vuokraisin sen ensin. jos asunnossa ei asu itse, joutuu kai maksamaan veron myös.
mietin tietysti että miten se varmistetaan että asun siinä, voinhan muuttaa siihen kirjat hetkeksi?
varainsiirtovero ja ensiasunto
travelinglife
1
180
Vastaukset
- travelinglife
löysin jo vastauksen ensimmäiseen kohtaan itse, eli ihan sama onko tuossa talossa asunut itse vai ei, kun omistaa niin ei saa enää ensiasunnon ostajan etua. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323928
- 453310
- 402919
- 172696
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010