Kunnallinen työnantaja siis kyseessä. Olen anonut palkatonta virkavapaata joka alkaisi kuukauden päästä ja sainkin sen hyväksyttynä. Mutta nyt sairastuin ja sairaslomaa on tulossa ehkä pidemmältikin, palkallista. Kysymys kuuluu siis siirtääkö sairasloma virkavapaata vai alkaako se olen sitten sairaslomalla tai en?
Sairasloma vs. virkavapaus?
4
3309
Vastaukset
- aikaprioriteetti
Ei siirrä. Tässä noudatetaan ns. aikaprioriteettiperiaatetta eli ensin myönnetty virkavapaa on voimassa. Voit tietysti pyytää palkattoman virkavapaan siirtämistä, mutta työnatajalla ei ole mitään velvollisuutta siirtää sitä.
- lisääjä.
Tähän voisi lisätä, että saat palkattoman virkavapaan ajalta Kelan päivärahat, joten et jää ihan rahattomaksi.
- Epäilevä
lisääjä. kirjoitti:
Tähän voisi lisätä, että saat palkattoman virkavapaan ajalta Kelan päivärahat, joten et jää ihan rahattomaksi.
Onko näin silloinkin, kun sairasloman ajalta kuntatyönantajani maksaa minulle palkan ja kunta anoo Kelalta korvaukset?
- muu
Epäilevä kirjoitti:
Onko näin silloinkin, kun sairasloman ajalta kuntatyönantajani maksaa minulle palkan ja kunta anoo Kelalta korvaukset?
Kunta saa sinun päivärahat ja sinä saat palkkasi. Jos palkkasi sattuisi olemaan pienempi kuin päiväraha, saisit itsellesi päivärahasta sen osan mikä on suurempi kuin palkka.
KVTES V luku 5 §
http://flash.kuntatyonantajat.fi/kvtes-2014-2016/html/#118
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427105
- 323978
- 503428
- 412978
- 172756
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112