Vaikea onglema

asdadealmiina

Sellaista kun on kutustu yhteen tilaisuuteen josa varmaan pitäisi puhekin pitää tai en tiedä pitäsikö mutta ilmeisesti yleensä pitää niin löytyykö jostain netistä valmiita itse ole kovin hyvä keksimään mitään
jOS JOKU VALMISTA PUHE LÖYTYISI
onko jossain

2

151

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan totesin

Varmasti puheita ja puheideoita löytyy netistäkin. Käytä vaikka googlen hakusanoina sanaa "puhe" ja sitten jotain, mikä kuvaa kyseisen tilaisuuden luonnetta. On nimittäin hiukan eri asia, pidätkö puheen hautajaisissa, häissä vai työpaikan syysjuhlassa. Ja aina parempi on tietysti, sekä puhujan että kuulijoiden kannalta, jos hiukan yrittää valmistakin ideaa soveltaa kyseiseen tilaisuuteen, kyseisille ihmisille.

• 54

Omasta kokemuksestani sanoisin, että parhaat puheet ovat suhteellisen spontaaneja. Tietysti riippuu paljon tilaisuuden luonteesta, miten virallinen sen tarvitsee olla. Älä kuitenkaan kirjoita koko puhetta valmiiksi. Itse olen tehnyt eri yhteyksissä siten, että teen "ranskalaisin viivoin" tiettyjä teemoja, joita aion käsitellä, mitetin sisältöjä etukäteen, mutta en koskaan tee mitään sanasta sanaan valmista tarinaa. Suurimmat sympatiat esiintyjä tilanteesta riippumatta saa silloin, jos esiintyminen on rentoa, eikä paperille kirjoitetun lukemista.

Ei kukaan ulkopuolinen voi sinulle antaa valmista puhetta, joku speksi voi löytyä netistä. Jos on joku perhejuhla, haluat varmaan koskettaa jonkun läheisen sielua. Jos ammattiin tai harrastuksiin liittyvä, haet ne kiintopisteet sieltä. Jos koet olevasi väärällä maaperällä, ei kai se mikään pakollinen juttu voi olla. Ainahan voi delegoida puheen jollekin toiselle. Mutta kuten sanottu, tilanteesta riippuen. Jos olet sellaisessa asemassa, missä puhujan lahjat ovat tarpeen, on olemassa erilaista esiintymiskoulutusta. Harjoitus tekee mestarin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51