Viimeisten kuukausien aikana on nettiin ilmestynyt paljon profetioita siitä, että Jeesus noutaa omansa eli häneen uskovat ihmiset ylös taivaaseen eli tapahtuu ylöstempaus (engl. rapture) elokuussa 2011 tai viimeistään kolmen kuukauden sisällä eli lokakuun loppuun mennessä.
Olen nähnyt tämänkaltaisia sanomia eri foorumeilla, sekä suomen- että englanninkielisillä, myös täällä Suomi24:n Profetiat-palstalla. Luulenpa, että näitä samansuuntaisia viestejä on monilla muillakin kielillä ympäri maailmaa.
Ainahan on ollut niitä, jotka ovat ennustaneet uskovien tempausta ja niiden tarkkaa ajankohtaa, mutta tällaisten sanomien runsaus on ennennäkemätöntä.
Minä itse uskon, että Raamatun opettama uskovien tempaus yläilmoihin Jeesusta vastaan on sellainen ilmoitus, joka tulee aikanaan toteutumaan. Toivon, että olen silloin ylöstemmattavien joukossa.
Mutta en voi pitää näitä viimeaikaisia viestejä tempauksen läheisyydestä seuraavien kolmen kuukauden aikana oikeina. Ne muistuttavat enemmänkin Jehovan todistajien järjestään epäonnistuneita ennustuksia maailmanlopusta, joista viimeisimmän olisi pitänyt tulla v. 1975.
Minulla on omat Raamatun tutkimiseeni perustuvat näkemykseni siitä, miksi Jeesuksen tulo edes omilleen ei voi tapahtua nyt tänä syksynä. En näe aiheelliseksi mennä yksityiskohtiin, mutta sanon sen verran, että mikäli olen ymmärtänyt oikein (voi siis olla että olen käsittänyt kaiken väärinkin), niin Raamatun opetuksen mukaan uskovat pyhät ovat vielä maan päällä Peto/Antikristuksen vallan aikana. Tänä pahana ahdistuksen aikana uskovia vainotaan, vangitaan ja jotkut teloitetaan uskonsa takia, aivan kuin Rooman valtakunnan aikana. Mutta vähää ennen kuin Jumalan vihan maljat vuodatetaan syntisen, kapinallisen ja Antikristuksen valinneen ihmiskunnan päälle, Jumala tempaa eli ottaa omansa eli häneen uskovat pyhät ylös taivaaseen.
Kun lopunajan eskatologinen näkemykseni ja Ilmestyskirjan tulkintani ovat kuten edellä kerroin, niin en voi pitää netissä leviäviä profetioita uskovien ylöstempauksesta tänä syksynä 2011 oikeina.
Temmataanko uskovat ylös taivaaseen tänä syksynä 2011?
103
469
Vastaukset
Liittyykö tuo ajatuksesi siitä, että juuri
ENNEN VIHAN MALJOJEN VUODATTAMISTA
uskovat temmataan ylös taivaaseen,
ehkä siihen, mitä sanotaan esimerkiksi jakeissa Ilm 3:10-11 ja 1 Tess 5:9.
Eli ymmärrätkö niin,
että tempaus tapahtuu kuitenkin ennen Jumalan vihan päivän alkamista?
Jos näin mielestäsi on, niin miten ymmärrät sen, että
"heidän (Jumalan ja Karitsan) vihan suuri päivä on tullut"
jo ennen pasuunoihin puhaltamista? (Ilm 6:17)- tuhat ja yksi
Nyt ei väitellä siitä ennen vain jälkeen ,- sen keskustelun aika on kulunut umpeen.
Nyt keskustellaan siitä pitävätkö Kristinuskossa esiintyvät väitteet ensinkään paikkaansa ja siitäkin saa keskustella miten tuollaiset käsitykset uskontoon ovat aikojen kuluessa muodostuneet ja miten ne käsitykset sitten muuttuvat? - No mutta
kai nyt sentään edes Neuvostoliitto miehittää Suomen tänä syksynä, vaikkei tempausta tulisikaan? :O
No mutta kirjoitti:
kai nyt sentään edes Neuvostoliitto miehittää Suomen tänä syksynä, vaikkei tempausta tulisikaan? :O
Neuvostoliitto ei voi miehittää Suomea tänä syksynä, koska Neuvostoliittoa ei ole edes olemassa.
- Kyllä voi,
JoukoPiho kirjoitti:
Neuvostoliitto ei voi miehittää Suomea tänä syksynä, koska Neuvostoliittoa ei ole edes olemassa.
koska 1970-80 -luvuilla Jumala antoi useita profetioita siitä, että sosialistinen Neuvostoliitto (ei siis Venäjä) miehittää Suomen ja muuttaa senkin sosialistimaaksi. Huom! JUMALA antoi ja KAIKKI uskoivat.
- -
Kyllä voi, kirjoitti:
koska 1970-80 -luvuilla Jumala antoi useita profetioita siitä, että sosialistinen Neuvostoliitto (ei siis Venäjä) miehittää Suomen ja muuttaa senkin sosialistimaaksi. Huom! JUMALA antoi ja KAIKKI uskoivat.
Korjataan sen verran, etteivät suinkaan ihan kaikki uskoneet. Muutama änkyräkommunisti toivoi tuota ja muutama hurahtanut uskovainen näki siitä toiveunia.
- profam
Kyllä voi, kirjoitti:
Maiden niminä käytetään monesti sen hetkisiä nimiä, koska ovat sille ajalle tunnettuja. Vuonna 1984 saatu ns Tukholman profetia puhuu koko ajan Venäjästä, vaikka NL oli silloin voimissaan. Koskaan ei ole kaikki uskonut profetioita.
- adventisti.
Profetiat ovat lisääntyneet koska hengelliset viestit henkimaailmasta viittaavat juuri syksyyn 2011
Jos sinä Piho et tunnista petoa, etkä valmistaudu ylösottooon, niin silloin sinä jäät vihan aikaan pedon piinaamaksi. Todellakin ylösotto on useinden profetian lahjan saaneiden mielestä syksyllä 2011.
Vain se morsian joka menee vastaan, vain se pääsee häihin- 1234567...
Nimimerkki adventisti... Oletko provoilija ?
Adventistit tietävät, että kaikki vihat, viimeiset vitsaukset ja vainon ajat ovat ennen Jeesuksen toista tulemista, samoinkuin pedon taholta tuleva vainonaika.
Lutheri ja adventistit tietävät pedon antikristuksen paavin, josta vanha Luterilainen virsi kertoo.
Pedonmerkki on sunnuntai, ja Jumalan merkki on sapatti.
Kun Jeesus tulee toisen kerran Hän tempaa omansa 1000-vuodeksi taivaaseen vihan ja vainon keskeltä, ja jumalattomat vainoojat ja vihaajat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, senjälkeen ei kukaan piinaa ketään koska jumalattomat ovat kuolleina sen 1000-vuotta.
1000-vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.
Luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu.
- 23rsa
Höppänät tinkaamassa siitä kenen höpötys on eniten höpö.
- 8+19
Tuhat ja yksi, tuollaiset käsitykset ovat syntyneet uskontoihin kun on lähdeetty erämaahan kuuntelemaan vääriä kristuksia.
- Inhottava realisti
Tuntuu jotenkin niin satuilulta tämä tempaus-fantasia.
- Toinen realisti.
Tutkailin tässä hieman sitä että kuinka monta ennustettua ylöstempausta olisi pitänyt tapahtua aikavälillä 2000-2011.
Niitä ylöstempauksia on kaiken kaikkiaan 25 mukaan laskettuna toissapäiväinen.
Se 26.tempaus näyttää tapahtuvan 15.8.2011 laskettuna 2000-luvun alusta.
Ja nythän niitä tempauksia on lokakuuhun mennessä luvattu enemmänkin.
Mutta jos joku tai jotkut haluavat uskoa sellaisiin satuihin,niin siitä vaan.
Itse en sellaisiin usko enkä tule koskaan uskomaankaan. - eikö?
Toinen realisti. kirjoitti:
Tutkailin tässä hieman sitä että kuinka monta ennustettua ylöstempausta olisi pitänyt tapahtua aikavälillä 2000-2011.
Niitä ylöstempauksia on kaiken kaikkiaan 25 mukaan laskettuna toissapäiväinen.
Se 26.tempaus näyttää tapahtuvan 15.8.2011 laskettuna 2000-luvun alusta.
Ja nythän niitä tempauksia on lokakuuhun mennessä luvattu enemmänkin.
Mutta jos joku tai jotkut haluavat uskoa sellaisiin satuihin,niin siitä vaan.
Itse en sellaisiin usko enkä tule koskaan uskomaankaan.Koskaan ei pitäisi sanoa "ei koskaan".
- -
Esitänpä taas kerran saman vanhan kysymyksen: Oletteko te uskovat koskaan mistään uskonne perusasioistaan yksimielisiä?
- Oleellisemmasta.
Uskomme perusasia on se, että on olemassa Isä, Poika ja Pyhä Henki ja että uskomme Jeesuksen olevan Vapahtajamme ja pelastajamme. Siitä ei kukaan uskova käy kiistelyä toisen uskovan kanssa. Tempausopit yms. aiheet ovat toisarvoisia asioita, joista voi vaikka kiistelläkin.
- -
Ok, oletetaan että kolminaisuusoppi ja Jeesuksen messiaanisuus ovat _kaikille_ kristityiksi itseään kutsuville samassa asemassa. Tarkoittaako tuo sitten sitä, että kaikki muu on itse pelastumisen kannalta yhdentekevää? Siis ei ole mitään väliä lopputuloksen kannalta, uskooko tempauksiin, uskooko taivaaseen mahtuvan 144000 vai enemmän, palaako Jeesus maan pinnalle vai ei, kastetaanko vauvana vai aikuisena,käyttääkö ehkäisyä vai ei...? Vai onko muita ns pakollisia dogmeja tai onko sellaisia, joiden noudattamisella ei missään nimessä ole oikeassa seurassa?
- Perinteisestihän
tämä tempaus on ollut joka syksy lehtimajanjuhlan aikaan, mikä on palstalla useasti profetoitu, eivätkä profetiat nytkään petä. Tänäkin syksynä tempoo.
- yksin armosta
- kirjoitti:
Ok, oletetaan että kolminaisuusoppi ja Jeesuksen messiaanisuus ovat _kaikille_ kristityiksi itseään kutsuville samassa asemassa. Tarkoittaako tuo sitten sitä, että kaikki muu on itse pelastumisen kannalta yhdentekevää? Siis ei ole mitään väliä lopputuloksen kannalta, uskooko tempauksiin, uskooko taivaaseen mahtuvan 144000 vai enemmän, palaako Jeesus maan pinnalle vai ei, kastetaanko vauvana vai aikuisena,käyttääkö ehkäisyä vai ei...? Vai onko muita ns pakollisia dogmeja tai onko sellaisia, joiden noudattamisella ei missään nimessä ole oikeassa seurassa?
Puutun nyt keskusteluun täältä sivusta, kun niin sopivasti tulin koneelle.
Usko Jeesukseen tarkoittaa uskoa Häneen Persoonana, joka on edelleen voimissaan tänä päivänä ja johtaa omiaan. Joka tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee tuntemaan onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani, sanoo Paavali. Samoin sanotaan, että kaikki joita Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Ja että usko ilman tekoja on kuollut.
Eli et voi olla Jumalan lapsi, ellei Henki sinua kuljeta tai ellei se mitenkään näy sinun teoissasi. Ei auta, vaikka osaisit kaikki opit ja normit eteen- ja taaksepäin.
Tässä onkin yksi johdatuksen salaisuus: jos Hän johdatti sinua viimeksi tavalla X, Hän ei varmasti tee sitä toiste. Tai että jos toinen ihminen tekee ratkaisun y, sinun ei pidä mennä perässä tekemään heti samoin. Miksikö? Siksi, että Hän vihaa ihmisten tapaa tehdä kaikesta sääntöjä ja orjuuttavia oppeja. Samoin Hän haluaa, että tulet Hänen eteensä itse, ja ylläpidät suhdettasi Häneen itse. Kukin elämä ja ihminen on erilainen.
Jos mietit ja olet kiinnostunut, voit huomata, että fariseukset ja kirjanoppineet olivat Jeesuksen aikana niitä, joiden olisi pitänyt tuntea oikea oppi. Kuitenkin juuri heidät Jeesus hylkäsi. He eivät tunnistaneet edes Häntä. Pahoin pelkään, että tilanne on hyvin samanlainen tänään.
Mikä on ihmisen syvin tarve? Eiköhän se ole tarve tulla rakastetuksi sellaisena kuin on. Mikä on Jumalan tarve? Tulla rakastetuksi ja kunnioitetuksi sellaisena kuin on. Jos me emme näe vaivaa oppiaksemme tuntemaan Hänet, kuinka Hän voisi olettaa meidän olevan onnellisia ikuisesti taivaassa?
Tämä ei ole vaihtoehto: rakastaa Häntä tai ei rakastaa. Vaihtoehto on elämän ja kuoleman välillä, vapautuksen ja orjuuden, pahan ja hyvän välillä. Aurinko ja sateet ja kaikki elämä on Hänestä. Paholaiselle kaikki on lainaa. - -
yksin armosta kirjoitti:
Puutun nyt keskusteluun täältä sivusta, kun niin sopivasti tulin koneelle.
Usko Jeesukseen tarkoittaa uskoa Häneen Persoonana, joka on edelleen voimissaan tänä päivänä ja johtaa omiaan. Joka tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee tuntemaan onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani, sanoo Paavali. Samoin sanotaan, että kaikki joita Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Ja että usko ilman tekoja on kuollut.
Eli et voi olla Jumalan lapsi, ellei Henki sinua kuljeta tai ellei se mitenkään näy sinun teoissasi. Ei auta, vaikka osaisit kaikki opit ja normit eteen- ja taaksepäin.
Tässä onkin yksi johdatuksen salaisuus: jos Hän johdatti sinua viimeksi tavalla X, Hän ei varmasti tee sitä toiste. Tai että jos toinen ihminen tekee ratkaisun y, sinun ei pidä mennä perässä tekemään heti samoin. Miksikö? Siksi, että Hän vihaa ihmisten tapaa tehdä kaikesta sääntöjä ja orjuuttavia oppeja. Samoin Hän haluaa, että tulet Hänen eteensä itse, ja ylläpidät suhdettasi Häneen itse. Kukin elämä ja ihminen on erilainen.
Jos mietit ja olet kiinnostunut, voit huomata, että fariseukset ja kirjanoppineet olivat Jeesuksen aikana niitä, joiden olisi pitänyt tuntea oikea oppi. Kuitenkin juuri heidät Jeesus hylkäsi. He eivät tunnistaneet edes Häntä. Pahoin pelkään, että tilanne on hyvin samanlainen tänään.
Mikä on ihmisen syvin tarve? Eiköhän se ole tarve tulla rakastetuksi sellaisena kuin on. Mikä on Jumalan tarve? Tulla rakastetuksi ja kunnioitetuksi sellaisena kuin on. Jos me emme näe vaivaa oppiaksemme tuntemaan Hänet, kuinka Hän voisi olettaa meidän olevan onnellisia ikuisesti taivaassa?
Tämä ei ole vaihtoehto: rakastaa Häntä tai ei rakastaa. Vaihtoehto on elämän ja kuoleman välillä, vapautuksen ja orjuuden, pahan ja hyvän välillä. Aurinko ja sateet ja kaikki elämä on Hänestä. Paholaiselle kaikki on lainaa.Pitkästi tekstiä mutta yhtä tyhjän kanssa. Miksi teiltä on ihan mahdotonta saada selkeätä vastausta?
Kun uskovainen A kirjoittaa tänne jotain, on uskovainen B pian väittämässä uskovaista A vääräoppiseksi ja toivottelee hyvää matkaa helvettiin. Kohta keskusteluun tulee uskovainen C, joka on samaa mieltä uskovaisen B kanssa sillä erotuksella, että uskovainen C väittäämyös uskovaisen B olevan matkalla helvettiin uskovaisen A kanssa. Samalla uskovainen A toteaa olevansa yksin oikeassa ja tietää uskovaisten B ja C olevan matkalla helvettiin. Koko tämän ajan uskovainen D on hiljaa, koska tietää sanovansa jotain, joista uskovaiset A, B ja C ovat tyystin eri mieltä ja tietävät uskovaisen D olevan matkalla helvettiin. Kaiken tämän keskellä pakana Ö on tikahtua ensin nauruun, sitten hämmästykseen ja viimein epätoivoon uskovaisten käsittämättömän ahtaan maailmankuvan jälkeläisilleen ja ympäristölleen aiheuttaman jatkuvan mielipahan vuoksi.
Sopikaapa selkeät ja yksiselitteiset säännöt niin helpottuu se teidän taivaaseenpääsynne. - yksin armosta
- kirjoitti:
Pitkästi tekstiä mutta yhtä tyhjän kanssa. Miksi teiltä on ihan mahdotonta saada selkeätä vastausta?
Kun uskovainen A kirjoittaa tänne jotain, on uskovainen B pian väittämässä uskovaista A vääräoppiseksi ja toivottelee hyvää matkaa helvettiin. Kohta keskusteluun tulee uskovainen C, joka on samaa mieltä uskovaisen B kanssa sillä erotuksella, että uskovainen C väittäämyös uskovaisen B olevan matkalla helvettiin uskovaisen A kanssa. Samalla uskovainen A toteaa olevansa yksin oikeassa ja tietää uskovaisten B ja C olevan matkalla helvettiin. Koko tämän ajan uskovainen D on hiljaa, koska tietää sanovansa jotain, joista uskovaiset A, B ja C ovat tyystin eri mieltä ja tietävät uskovaisen D olevan matkalla helvettiin. Kaiken tämän keskellä pakana Ö on tikahtua ensin nauruun, sitten hämmästykseen ja viimein epätoivoon uskovaisten käsittämättömän ahtaan maailmankuvan jälkeläisilleen ja ympäristölleen aiheuttaman jatkuvan mielipahan vuoksi.
Sopikaapa selkeät ja yksiselitteiset säännöt niin helpottuu se teidän taivaaseenpääsynne.Olen erittäin pahoillani tilanteestasi. Sinun on kuitenkin otettava itse vastuu itsestäsi ja oikeasta opista.
- -
yksin armosta kirjoitti:
Olen erittäin pahoillani tilanteestasi. Sinun on kuitenkin otettava itse vastuu itsestäsi ja oikeasta opista.
Ole pois. Minä en ole, koska tilanteessani ei ole isommin valittamista. Ja annan anteeksi typerät vastuuhöpötyksesi, ne ovat sitä samaa ulkoaopittua soopaa, jota jokainen huru-ukko ja -akka täällä syytää. Syytön sinä siihen olet, että olet väkivaltauskontokoneiston aivopesemä marionetti.
- yksin armosta
- kirjoitti:
Ole pois. Minä en ole, koska tilanteessani ei ole isommin valittamista. Ja annan anteeksi typerät vastuuhöpötyksesi, ne ovat sitä samaa ulkoaopittua soopaa, jota jokainen huru-ukko ja -akka täällä syytää. Syytön sinä siihen olet, että olet väkivaltauskontokoneiston aivopesemä marionetti.
Tuo oli kyllä aika ikävästi sanottu. Haluan sinun tietävän sen. Mutta olen edelleen pahoillani, ettemme tunne toisiamme paremmin. Se voisi avartaa puolin ja toisin.
- -
yksin armosta kirjoitti:
Tuo oli kyllä aika ikävästi sanottu. Haluan sinun tietävän sen. Mutta olen edelleen pahoillani, ettemme tunne toisiamme paremmin. Se voisi avartaa puolin ja toisin.
Ehkä oli ikävästi sanottu. En vain pidä tekopyhistä ihmisistä, varsinkaan sellaisista,jota luulevat omaavansa jonkinlaisen totuuden ja esiintyvät opettaja-asenteella ja käyttäytyvät ylimielisesti niitä kohtaan, joilla ei mielestään tätä ns. totuutta ole.
- yksin armosta
- kirjoitti:
Ehkä oli ikävästi sanottu. En vain pidä tekopyhistä ihmisistä, varsinkaan sellaisista,jota luulevat omaavansa jonkinlaisen totuuden ja esiintyvät opettaja-asenteella ja käyttäytyvät ylimielisesti niitä kohtaan, joilla ei mielestään tätä ns. totuutta ole.
Kas vain! Olenko minä esiintynyt opettaja-asenteella ja ylimielisesti?
Itsehän sinä tuolla kyselit kantaa noihin asioihin. En nyt tiedä, oliko vastaukseni kysymykseesi kovin viisas, mutta ylimielinen en tahtonut olla. - -
yksin armosta kirjoitti:
Kas vain! Olenko minä esiintynyt opettaja-asenteella ja ylimielisesti?
Itsehän sinä tuolla kyselit kantaa noihin asioihin. En nyt tiedä, oliko vastaukseni kysymykseesi kovin viisas, mutta ylimielinen en tahtonut olla."Olen erittäin pahoillani tilanteestasi. Sinun on kuitenkin otettava itse vastuu itsestäsi ja oikeasta opista."
Mitähän tuo oli?
- asdfasdfasdfe
"Minulla on omat Raamatun tutkimiseeni perustuvat näkemykseni siitä, miksi Jeesuksen tulo edes omilleen ei voi tapahtua nyt tänä syksynä. En näe aiheelliseksi mennä yksityiskohtiin, mutta sanon sen verran, että mikäli olen ymmärtänyt oikein (voi siis olla että olen käsittänyt kaiken väärinkin), niin Raamatun opetuksen mukaan uskovat pyhät ovat vielä maan päällä Peto/Antikristuksen vallan aikana. Tänä pahana ahdistuksen aikana uskovia vainotaan, vangitaan ja jotkut teloitetaan uskonsa takia, aivan kuin Rooman valtakunnan aikana. Mutta vähää ennen kuin Jumalan vihan maljat vuodatetaan syntisen, kapinallisen ja Antikristuksen valinneen ihmiskunnan päälle, Jumala tempaa eli ottaa omansa eli häneen uskovat pyhät ylös taivaaseen."
Tämä on ehkä parahin todiste, joka nousee yksinomaan Raamatusta. Mitään tulkinnanvaraa ei tähän missään Raamatunpaikassa jää.
Ajatukset uskovien ennenaikaisesta tempauksesta on kummallista toiveajattelua. Miksi edes haluaisit tempautua ennenaikaisesti, vaikka sinulla olisi siihen mahdollisuus(Fil 1:24-25), jos sinulla on mahdollisuus saada paljon parempi palkinto siitä, että jäät maan päälle auttamaan muita?
Tosin, mielenkiintoista on sitten se, että miten käy niiden jotka onnistuvat piilottelemaan koko tuon AK:n vihan ajan, jossain missä lie. Juuri siksi kai Paavali kirjoitti, että me emme kaikki kuole - juuri siinä kohdassahan puhutaan tempauksesta.
Mutta, koska olemme jälleen tässä aiheessa - haluaisin tuoda erään tulkintani esille.
Raamatussahan nimittäin lukee, että rauhanvaltakunta on TASAN 1000 vuotta. Mielestäni on mielenkiintooista että ilmestyskirjassa tämä asia näin tarkalleen ilmoitetaan! Raamatussa kun lukee että yksi päivä on Jumalalle niinkuin tuhat vuotta. Näin ollen koko maailman aika olisi ikään kuin yksi viikko, ja tuo viimeinen päivä olisi se sapatti maan päällä.
En tiedä, eivätkö monet ihmiset ajatelleet tulleet ajatelleeksi tätä seurakunnan alkuaikoina, puhuessaan lopun ajoista. Ilmeisesti useimmat ihmiset eivät ajatelleet sitä, ettei se välttämättä tarkoita, ettäkö Jeesus tulisi jo heidän elinaikanaan - Jumalallehan on yksi päivä kuin tuhat vuotta.
Se tarkoittaisi sitä, että maapallon aika olisi yksi viikko, joten kävisi järkeen että lopun ajat kestävät sen 2000 vuotta(huom. Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista, kenties se on vertauskuvallista).
Tästä syystä olen päätynyt siihen, ettei Jeesus tule ennen vuotta 2029, mutta itse kukinhan sen sitten voi laskea, kun vihan ajat&pedonmerkki tulee, sehän kun on Raamatussa ilmoitettu(3½ 3½ vuotta). - 1234567...
asdfasdfasdfe.
Pedon merkki on sunnuntai on ollut pedon merkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien, jolloin Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa.
Kautta aikojen ihmiskunta on valinnut ketä palvella Jumalan merkki on sapatti ja on ollut jo Paratiisista lähtien.
Raamattu puhuu ahtaasta portista ja harvoista jotka löytävät elämän tien.- asdfasdfasdfe
Pedon merkki ei ole sunnuntai, vaan fyysinen merkki joka otetaan joko oikeaan käteen tai otsaan.
Te adventistit voisitte lopettaa tuon harhaopin levittämisen! - asdfasdfasdfe
Jos sunnuntai olisi pedonmerkki, silloin ei kukaan voisi ostaa tai myydä. Minä olen kuitenkin onnistunut ostamaan ja myymään ilman ongelmaa sunnuntaisin jo vuosia.
- 1234567...
asdfasdfasdfe kirjoitti:
Pedon merkki ei ole sunnuntai, vaan fyysinen merkki joka otetaan joko oikeaan käteen tai otsaan.
Te adventistit voisitte lopettaa tuon harhaopin levittämisen!asdfasdfasdfe.
Mitä tulee Ilmestyskirjan petoon ja Ilmestyskirjaan yleensäkin olemme Lutherin linjoilla petoon antikristukseen nähden.
Ajan loppua kohti julistus vaan voimistuu, emme tule lopettamaan Kolmen enkelin sanomaa, joka lentää keskitaivaalla.
Emme julista harhaoppia vaikka se joistakin siltä tuntuu joka ei tunne historiaa ja kirjoituksia.
Edelleenkin sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti on Jumalan merkki. Ihminen valitsee kumpaako Herraa hän kumartaa. - asdfasdfasdfe
1234567... kirjoitti:
asdfasdfasdfe.
Mitä tulee Ilmestyskirjan petoon ja Ilmestyskirjaan yleensäkin olemme Lutherin linjoilla petoon antikristukseen nähden.
Ajan loppua kohti julistus vaan voimistuu, emme tule lopettamaan Kolmen enkelin sanomaa, joka lentää keskitaivaalla.
Emme julista harhaoppia vaikka se joistakin siltä tuntuu joka ei tunne historiaa ja kirjoituksia.
Edelleenkin sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti on Jumalan merkki. Ihminen valitsee kumpaako Herraa hän kumartaa."Edelleenkin sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti on Jumalan merkki. Ihminen valitsee kumpaako Herraa hän kumartaa."
Sunnuntai ei ole pedonmerkki, vaan fyysinen käteen/otsaan otettava merkki jota ilman ei voi ostaa eikä myydä.
Toivottavasti tämä tuli nyt sinulle selväksi. - 1234567...23
asdfasdfasdfe kirjoitti:
"Edelleenkin sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti on Jumalan merkki. Ihminen valitsee kumpaako Herraa hän kumartaa."
Sunnuntai ei ole pedonmerkki, vaan fyysinen käteen/otsaan otettava merkki jota ilman ei voi ostaa eikä myydä.
Toivottavasti tämä tuli nyt sinulle selväksi.asdfasdfasdfe.... Minulle on tullut jo aikoja sitten selväksi, että sunnuntai on pedonmerkki.
Katoliset sanovat itse, että sunnuntai on heidän valtansa merkki. Vallan merkki Miksi koska he omalla vallallaan ovat muuttaneet sapatin pyhyyden sunnuntaille v.364 jKr. laodikean kirkolliskokouksessa.
Entinen Luterilainen kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon. - tohtorin hattu
asdfasdfasdfe kirjoitti:
"Edelleenkin sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti on Jumalan merkki. Ihminen valitsee kumpaako Herraa hän kumartaa."
Toivottavasti tämä tuli nyt sinulle selväksi.asdfasdfasdfe - -Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja tuoda julki mielipiteensä Ilmestyskirjasta niinkuin muustakin mitä Raamattu pitää sisällään.
Aika paljastaa kuka on oikeassa, niin pedon merkistä kuin pedostakin. Niin kauan kun on ihmisiä on väittelyitäkin, jotkut ovat väitelleet jopa tohtoriksi. - 12+13
asdfasdfasdfe kirjoitti:
Te adventistit voisitte lopettaa tuon harhaopin levittämisen!asdfasdfasdfe>>>>>>>> Sinussa vallitsee vihan henki. Sinulla on kuitenkin oikeus kirjoittaa olit sitten oikeassa tai harhassa.
- ? ? ? ?
asdfasdfasdfe kirjoitti:
Te adventistit voisitte lopettaa tuon harhaopin levittämisen!PALOIKO SINULTA PÄREET ? asdfasdfasdfe ?
- vapaa sana
asdfasdfasdfe kirjoitti:
Te adventistit voisitte lopettaa tuon harhaopin levittämisen!Sanan vapaus kuuluu kaikille, eikä vain yksille !
- Inhottava realisti
vapaa sana kirjoitti:
Sanan vapaus kuuluu kaikille, eikä vain yksille !
Lapsellista koko Ilmestyskirjasta jauhaminen.
Ei tule tempausta eikä Lopun Aikoja. Tulee loputtomasti selityksiä. - koeta kestää
Inhottava realisti kirjoitti:
Lapsellista koko Ilmestyskirjasta jauhaminen.
Ei tule tempausta eikä Lopun Aikoja. Tulee loputtomasti selityksiä.Inhoittava realisti Sinun mielestäsi on lapsellista Ilmestyskirjan sanoman läpikäyminen, mutta ei suinkaan kaikkien mielestä.
Ilmestyskirjasta riittääkin paljon keskustelun aiheita loputtomiin. - Inhottava realisti
koeta kestää kirjoitti:
Inhoittava realisti Sinun mielestäsi on lapsellista Ilmestyskirjan sanoman läpikäyminen, mutta ei suinkaan kaikkien mielestä.
Ilmestyskirjasta riittääkin paljon keskustelun aiheita loputtomiin.Riittää, riittää. En epäile hetkeäkään.
Aku Ankastakin voi keskustella loputtomiin.
Kysymys on vain siitä, että spekulointi ei johda yhtään mihinkään. Vääriä tulkintoja tehneet eivät myönnä virheitään vaan suoltavat uutta putkeen. Aina sama juttu vain, yhä uudelleen.
Joillekin riittää kriteeriksi se, että ihminen on uskossa. Sen jälkeen uskova on kaikin puolin pätevä ihan kaikilla inhimillisen tiedon alueilla!
Ilmestyskirja tulkitaan nykyisin historiallisesti. Muu on höpötystä. Se siitä.
Tänään en ehdi keskustella enempää. Hyvää illanjatkoa kaikille.
- 16+13
Jumalan merkki on sapatti. Sitä ei ole kovin vaikea löytää.
Ihmisen Pojan merkistä kyllä raamattukin puhuu, mutta että Jumalallakin olisi merkki siitä en ole lukenut.- asdfasdfasdfe
LOL, nyt puhuttiin pedon merkistä eikä Jumalan merkistä.
Tokihan ymmärrät sen että ne ovat kaksi eri asiaa?
- KIIREEN LOPPU
ENÄÄ KUUSI VIIKKOA MAAN PÄÄLLÄ!!!
http://pub37.bravenet.com/forum/static/show.php?usernum=3138553015&frmid=8247&msgid=1170205&cmd=show
Texas Sue
But then today I read your dream about the rapture happening when you are between 1 to 3 months pregnant. If you are already at 6 weeks, then we only have somewhere between today and 6 weeks left!!!!!!!!!!! WOW! Kalamos
Ymmärrän asian kuten tuot esille, että uskovien tempaus tapahtuu ennen Jumalan vihan maljojen vuodattamista ja myös ennen kuudetta sinettiä. Ilmestyskirjaa ei ole kirjoitettu täysin kronologisesti.Kiitos vastauksesta, veljeni. Se selvensi tulkintaasi.
Minä näen tempaustapahtuman Ilmestyskirjan sivuilla kylläkin aikaisemmassa kohdassa kuin sinä. Eli Jeesus sanoo tuossa viittaamassani kohdassa Filadelfian seurakunnalle, että se pelastuu pois/ulos (ek) koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maanpiiriä, eikä Jeesuksen omia siis viedä tuon koetuksen hetken läpi/kautta (dia) pelastukseen.
Minä uskon Raamatun ilmoitukseen hyvin kirjaimellisesti, ja tällä tavoin sitä lukien löydän valtavan paljon perusteita sille, että tempaus tapahtuisi ennen tuota nimenomaista ahdistuksen aikaa. Ja silloin ei ole mitään estettä tempauksen tapahtumiselle ihan milloin tahansa. Mutta en missään tapauksessa nyt ole sanomassa, että tempaus tapahtuisi esimerkiksi tänä syksynä.
Lienemme veljeni yhtä mieltä siitä, että ratkaisevan tärkeää on, että me olemme Jeesuksen omia ja siten valmiita kohtaamaan Jeesus milloin tahansa.- 1234567...
JoukoPiho
Ei tule tempausta ennen vihanmaljojen vuodattamista. Kaikki viimeiset vitsaukset, vihat ja vainot ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Ylimääräistä tempaamista ei tule, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Ne ketkä pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon kylläkin vähäinen joukko pääsee mukaan tempaukseen kun Sapatin Herra Jeesus tulee toisen kerran.
Kadotettuja on valitettavasti kuin meressä hiekkaa. Saa suuret ja pienet, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat ottamaan pedonmerkin ja kumartamaan petoa.
Portti on ahdas ja tie kaita.
- 16+5
Ilmestyskirjassa enkeli sanoi: "Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: " Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
Kirjan oli siis oltava jokaisen ihmisen saatavilla, veikkaan Raamattua.
Usen vuoden ajan olen keskittynyt näihin sinetteihin ja ammattitaidoillani vakuutan sinulle tempausta ei tule ennen kuudetta sinettiä eikä sen jälkeenkään. - ilmoitan poliisille
Jouko Piho kannattaa Breivikin ajatuksia, lukekaa vaikka hänen sivunsa vieraskirjasta. Ei tosin kannata väkivaltaa, mutta hänen sivujensa kahjot lukijat (joita näittää olevan suurin osa) voivat vaikka sedän puolesta laittaa tempauksen täytäntöön breivik-tyyliin.
Ei pitäisi tuolla tavalla kannattaa massamurhaajan mielipiteitä. - KTS (Ei kirj.)
Mä luin jo 70-luvulla jonkin hiton Myllykummun jengityökeskuksen suomentaman traktaatin, jossa tempaus tapahtui Neuvostoliiton olemassaolon aikana joten joko tempaus on peruutettu tai sitten koko hölötys on humbuugia...
- Ei päivämäärällistä
Amen. Olen Joukon kanssa samaa mieltä, että paras vain luottaa Raamatun sanaan. Se on se marssijärjestys, joka kristillisyyteen kuuluu, jos Raamattuun uskoo. Pitää muistaa, että jatkuvasti on myös vääriä profetioita, unia ja näkyjä liikkeellä sekä seurakunnissa että niiden ulkopuolella. Raamattu ei tue näkemystä, että lopun ajoista tiedettäisiin tarkkoja päivämääriä, lukuunottamatta tiettyjä aikajaksoja. Eikä varsinkaan viimeisestä päivästä - ja uskon, että samaan sarjaan kuuluu tempaus.
- Inhottava realisti
Pedon merkkiä ei ole olemassakaan.
Se, mitä Ilmestyskirjassa merkillä EHKÄ tarkoitettiin, jäänee hämärän peittoon. Inhottava realisti
Väitätkö myöskin ettei kolmatta enkeliä ole olemassa, joka varoittaa pedosta ja pedonmerkistä ja kieltää kumartamasta petoa ja hänen merkkiään ?
Jos noin olet uskonut kuin kirjoitit, Jeesuksen Kristuksen ilmoitus Johannekselle Patmoksen luodolla olisi pelkästään mielikuvituksen tuotetta.
Eikö edes kirkkohistoria seitsemästä seurakunnasta pidä paikkaansa ja että me nyt elämme Laodikean seurakunnan aikaa, joka on luopumisen aikaa.
Opettaako Raamattu, että pedolla on vain yksi merkki, jolla hän merkitsee kannattajansa, vai onko kysymys merkki-valikoimasta, joissa kaikissa on pedon tunnistamisen merkki.
Lestadiolaiset uskovat pedonmerkkiin, jossa kuva sekä näkyy, että puhuu ja kuka väittää etteikö Lutherin tunnistama peto pidä messujaan television välityksellä kaupungissa jossa on seitsemän kukkulaa, eli Roomassa.
Helluntailaiset väittävät pedon merkiksi mikrosirua, jossa järjestelmäluku 666 vastaa pedosta annettuja tuntomerkkejä jossa käsketään lukemaan pedon luku, joka on 666 kirjainten lukuarvojen mukaan, joka lasketaan Paavin arvonimestä joka on VICARIVS FILII DEI (Jumalan Pojan viransijainen maanpäällä).
Oikea Jumalan Pojan viransijainen on Pyhä Henki, joten sen nimen valtaaja on antikristus.
Näinollen helluntailaistenkin pedonmerkki on oikea, sillä se kuuluu pedon hallintavälineisiin, joka voidaan sijoittaa vaikkapa vangin nilkkaan tai päässä olevaan kypärään otsan kohdalle, tai kädessä olevaan rannekkeeseen tai sormukseen.
Mikrosiruun voidaan syöttää tunnustietoja, uskonnollisia vakaumuksia, poliittisia katsantokantoja ym...jolla voidaan evätä pääsy, tai sallia pääsy joihinkin paikkoihin kuten kauppoihin josta merkin yhteydessä puhutaan.
Myöskin raha on pedonmerkki, jossa on kuusisakarainen tähti vastakkaisena Israelin lipussa olevaan tähteen, jossa on seitsemän sakaraa, joka eroittaa sen muista kansoista, joka kumartaa pedon tähdistöä, eli Euroa.
Voisin mainita näitä lisääkin, mutta todellinen pedon merkki on se, jossa Jumalan merkki sapatti 2.Moos.31:13, ja pedonmerkki sunnuntai ovat vastakkain ja seurauksena on kuoleman rangaistus tottelemattomuudesta kummankin merkin suhteen.
Rangaistus tottelemattomuudesta pedonmerkkiä sunnuntaita kohtaan on ajallinen kuolema, mutta tottelemattomuudesta Jumalan merkkiä sapattia kohtaan on ikuinen ero Jumalasta.
Kyllä valo aina hämäryyden voittaa !Korjaus edelliseen kirjoitukseeni: Euro-lipussahan on viisi sakaraa ja Israelin-lipussa kaksi vastakkaista kolmiota jossa on kuusi sakaraa. Näissä voi erehtyä jos ei ole tarkkana, sillä seitsemän on täydellisyyden luku.
- Inhottava realisti
Ilmestyskirjan fundamentalistiset tulkinnat ovat hedelmättömiä. Tekstillä pelailu ja mahdollisten merkitysten etsiminen voi olla joillekin mielenkiintoistakin, mutta mihinkään se ei johda. Kun tulkinnat eivät toteudukaan, alkaa sitten taas uusien selitysten keksiminen ja uusi spekuloiminen.
- adventisti...
Inhoittava realista... Kyllä adventisteiilla on aina ollut sama näkemys mitä tulee Jeesuksen toiseen tulemiseen. He eivät usko tempaamisiin ennen Jeesuksen toista tulemista
- Inhottava realisti
Jeesuksen toisen tulemisen odottelu on ollut turhaa jo about 2000 vuotta. Raamatussa hän lupaa palata selkeästi "pian", mutta lupaus on jäänyt lunastamatta. Koko kristinuskon alkuaika oli odotuksentäyteistä, mutta turhaa.
Ilmestyskirjan teksteillä pelaaminen on lapsellista ja hyödytöntä. Moniselitteinen teksti mahdollistaa alati vaihtuvat tulkinnat ja epäonnistumisten selitykset. Ihmettelen ilmeisesti loputtomiin sitä, että ihmiset suhtautuvat näihin spekulointeihin edes puoliksi vakavissaan.
Amerikoissa mielikuvitusleikit ja salaliittoteoriat ovat suosittuja ja jos Suomenkin adventistit, helluntailaiset ja muut intoilijat harrastaisivat lähdekritiikkiä, mieli voisi muuttua. Hyvä olisi oikeasti kysyä edes joskus itseltään vaikkapa sitä, MIKSI joku asioista tietyllä tavalla ajattellee. Totuutta saattaa löytyä muualtakin kuin saarnaajilta, rukousilloista ja eri yhteisöjen Internet-sivuilta.- yksin armosta
Olet sinä kans aika epeli! Mikä ihme sinulla on helluntailaisia vastaan?! Taitaa olla niitä lapsosia sieltä päin. No, mikään lahkohan ei pelasta, ei.
Edelleen olen kyllä aika hämilläni siitä, että luulet "meidän" etsivän tietomme saarnaajilta , rukousilloista ja eri yhteisöjen internet-sivuilta!
Ja olen kyllä hämilläni siitäkin, että edelleen tunnut liikkuvan mustavalkoisessa ajattelussa suhteessa uskoviin/ei-uskoviin. Muistan, kun viime syksynä ensimmäisiä keskusteluja kävimme, niin niputit kaikki uskovat nippuun nimeltä "ääriuskovaiset". Sitten kuitenkin olet toisaalla sanomassa, että olet kaikkea mustavalkoisuutta vastaan. Aika ihmeellistä!!
Jeesuksen tulemuksen odottelu ei ole turhaa. Se on sanottu selkeästi Hänen taivaaseen menonsa yhteydessä: Hän on tuleva takaisin tällä samalla tavalla kuin näitte Hänen taivaaseen menevän...
Se, että ihmiset tekevät omia tulkintojaan ei tee Jeesuksen sanoista vääriä.
Tässä on nyt se ongelma, että tämä(kin) palsta tulvii kaikenlaisia omia näkemyksiä, jotka sinänsä ovat ok, mutta tällä foorumilla eivät kanna hedelmää (jos aina muutenkaan). Kukaan ei voi rajoittaa kuka tänne kirjoittaa ja onko se kuinka oikein se ajatus. Sitä paitsi ihmisillä saa olla ajatuksia suuntaan jos toiseenkin.
Jos lähdet esittämään voimakkaita argumentteja Raamatun sanomasta, olet aivan samalla tasolla kuin ne, joita arvioit. Jos olet todella sitä mieltä, mitä olet tänne joskus kirjoittanut, että eikö olisi parempi suhtautua Raamattuun kunnioituksella ja sanoa, ettei tiedä (ei sanasi mennyt aivan noin, se oli jotain paljon hienompaa...), niin toivoisin sitä käytännössä.
Tiedän kyllä, ettei tämä vuosi ole ollut kenellekään kiva täällä nettifoorumilla, eikä kukaan varmaan olisi uskonut, että tällaista voi tapahtua. Minä itse olen ollut shokissa. Ei ole ihme, ettei Jumalan Sana mene eteenpäin, sen olen todennut entistä järkyttyneempänä. Enkä suinkaan sano, että olisin jotenkin parempi tai pyhimys. Mutta kyllä kaukana ollaan siitä, mitä pitäisi.
Olen iloinen, että olet vielä täällä, IR, ja toivon, että jatkat, jaksamisesi mukaan. - Inhottava realisti
yksin armosta kirjoitti:
Olet sinä kans aika epeli! Mikä ihme sinulla on helluntailaisia vastaan?! Taitaa olla niitä lapsosia sieltä päin. No, mikään lahkohan ei pelasta, ei.
Edelleen olen kyllä aika hämilläni siitä, että luulet "meidän" etsivän tietomme saarnaajilta , rukousilloista ja eri yhteisöjen internet-sivuilta!
Ja olen kyllä hämilläni siitäkin, että edelleen tunnut liikkuvan mustavalkoisessa ajattelussa suhteessa uskoviin/ei-uskoviin. Muistan, kun viime syksynä ensimmäisiä keskusteluja kävimme, niin niputit kaikki uskovat nippuun nimeltä "ääriuskovaiset". Sitten kuitenkin olet toisaalla sanomassa, että olet kaikkea mustavalkoisuutta vastaan. Aika ihmeellistä!!
Jeesuksen tulemuksen odottelu ei ole turhaa. Se on sanottu selkeästi Hänen taivaaseen menonsa yhteydessä: Hän on tuleva takaisin tällä samalla tavalla kuin näitte Hänen taivaaseen menevän...
Se, että ihmiset tekevät omia tulkintojaan ei tee Jeesuksen sanoista vääriä.
Tässä on nyt se ongelma, että tämä(kin) palsta tulvii kaikenlaisia omia näkemyksiä, jotka sinänsä ovat ok, mutta tällä foorumilla eivät kanna hedelmää (jos aina muutenkaan). Kukaan ei voi rajoittaa kuka tänne kirjoittaa ja onko se kuinka oikein se ajatus. Sitä paitsi ihmisillä saa olla ajatuksia suuntaan jos toiseenkin.
Jos lähdet esittämään voimakkaita argumentteja Raamatun sanomasta, olet aivan samalla tasolla kuin ne, joita arvioit. Jos olet todella sitä mieltä, mitä olet tänne joskus kirjoittanut, että eikö olisi parempi suhtautua Raamattuun kunnioituksella ja sanoa, ettei tiedä (ei sanasi mennyt aivan noin, se oli jotain paljon hienompaa...), niin toivoisin sitä käytännössä.
Tiedän kyllä, ettei tämä vuosi ole ollut kenellekään kiva täällä nettifoorumilla, eikä kukaan varmaan olisi uskonut, että tällaista voi tapahtua. Minä itse olen ollut shokissa. Ei ole ihme, ettei Jumalan Sana mene eteenpäin, sen olen todennut entistä järkyttyneempänä. Enkä suinkaan sano, että olisin jotenkin parempi tai pyhimys. Mutta kyllä kaukana ollaan siitä, mitä pitäisi.
Olen iloinen, että olet vielä täällä, IR, ja toivon, että jatkat, jaksamisesi mukaan.Parahin "yksin armosta".
JOSTAKIN se informaatio ja Raamatun tulkinnat kuitenkin löytää tiensä maamme ihmisille. Mistäköhän? Ymmärtääkseni aika monet ryhmittymät ovat pitkälti amerikkalaista alkuperää ja jos tutkiskellaan monien nettisivujen informaatiota, lähde löytyy USA:sta. Näin se vain on.
Minä olen mustavalkoinen ihminen minäkin omine näkemyksineni. En ole muuta ikinä väittänytkään. Tosin olen reaalimaailmassa hivenen joustavampi kuin näissä nettikeskusteluissa. Ilkeä en halua olla.
Profetiat-osio on ainakin juuri nyt jossain määrin rauhoittunut. Jatkostahan ei ikinä tiedä. Minun mielenrauhaani tällaiset keskustelut eivät järkytä. Tarvitaan paljon muuta kuin virtuaalimaailman päänaukomisia, jotta alkaisin ahdistua. Ylläpito toimi ja saa luvan toimia jatkossakin, mikäli ongelmia tule, Ja aina netin saa kiinni. Oikea elämä on kuitenkin muualla kuin täällä.
Ja pian pääsee taas töihin! - yksin armosta
Inhottava realisti kirjoitti:
Parahin "yksin armosta".
JOSTAKIN se informaatio ja Raamatun tulkinnat kuitenkin löytää tiensä maamme ihmisille. Mistäköhän? Ymmärtääkseni aika monet ryhmittymät ovat pitkälti amerikkalaista alkuperää ja jos tutkiskellaan monien nettisivujen informaatiota, lähde löytyy USA:sta. Näin se vain on.
Minä olen mustavalkoinen ihminen minäkin omine näkemyksineni. En ole muuta ikinä väittänytkään. Tosin olen reaalimaailmassa hivenen joustavampi kuin näissä nettikeskusteluissa. Ilkeä en halua olla.
Profetiat-osio on ainakin juuri nyt jossain määrin rauhoittunut. Jatkostahan ei ikinä tiedä. Minun mielenrauhaani tällaiset keskustelut eivät järkytä. Tarvitaan paljon muuta kuin virtuaalimaailman päänaukomisia, jotta alkaisin ahdistua. Ylläpito toimi ja saa luvan toimia jatkossakin, mikäli ongelmia tule, Ja aina netin saa kiinni. Oikea elämä on kuitenkin muualla kuin täällä.
Ja pian pääsee taas töihin!Noista tulkinnoista...
Onhan niitä kaikenlaisia ja kaikenlaista, ei sitä käy kiistäminen.
Mutta kuten on tullut sanottua, tämä ole "normaalia" uskovaisen toimintaa, mitä tällaisilla palstoilla näkee. Tällaisia tulkintoja salaiitoista ja Jumalan tuomioista sun muista ei harrasteta ainakaan niissä piireissä, joista minä tulen. Siksi tuntuu ihmeelliseltä, etä niputat hellaritkin johonkin salliittoteoreetikkoihin ym.
Tietääkseni olen ainut, joka on ilmoittanut kuuluvansa helluntaiseurakuntaan, ja siksi se minua kismittääkin. Olenko minä vaahdonnut salaliitoista ja Jumalan tuomioista???
Minun seurakuntani (tarkoitan omaa paikallisseurakuntaa) on ihana, suloinen uskovien joukko jonka maku aina paranee, kun on tullut oltua täällä. Se ei tarkoita, että nauttisimme jostain samanmielisyydestä, jossa kukaan ei kyseenalaista mitään, vaan yksinkertaisesti sitä, että siellä on vilpittömiä ihmisiä, jotka haluavat tuntea ja kohdata Jeesuksen. Siksi en voi hyväksyä minkään lahkon tai ihmisryhmän niputtamista johonkin, mikä ei ole totta, tai on jotain ääriryhmien toimintaa. Niin, ääriryhmien. Nyt minäkin käytin sitä sanaa. En siis ole äärikristitty siinä mielessä, kuin ehkä sinä tarkoitat.
Tällaiset salaliitot ym. eivät pääse seurakunnan kokouksiin tai lehtien palstoille yksinkertaisesti siitä syystä, että ne eivät kuulu julistettavaan sanomaan. Jos joku haluaa niistä ottaa selvää, ottakoon. Mutta seurakunnan kokoontumisiin ja jumalanpalveluksiin ne eivät kuulu.
Olen kyllä monesta asiasa eri mieltä, mitä seurakunnasamme on tehty ja tehdään mutta sellaisiahan me ihmiset olemme. Seurakunta on yhtä täydellinen kuin ne ihmiset, joita siellä on. Siksi on yksisilmäistä kenen tahansa väittää jotain yleistä jostain ihmisryhmästä.
Monet, jotka lähtevät srk:sta, tekevät sen katkeruuttaan, juuri siksi, ettei heitä ole mielestään kohdeltu oikein. Tämä saattaa hyvinkin pitää paikkansa. Mutta mikä se oli se Jeesuksen ohje: rakastakaa vihamiehiänne, älkää kostako, jne. Aina ihmisen on käytävä läpi se, onko hän Jumalalle kuuliainen vai ei.
Joskus voi tietysti olla tilanne, että joku lähtee ihan hyvistäkin syistä. Mutta väitän, että yleisemmin Hänen tahtonsa on, että me kasvamme juuri niiden ihmisten kanssa, jotka meitä loukkaavat ja tuomme omalta osaltamme yhteisöön Jumalallista luonnetta.
Vähän niinkuin kristilliset koulut - olen ollut aina sitä mieltä, että miksi eristäytyä, meidän tehtävämme on olla siellä, missä ihmiset ovat. Niin kuin minä ja sinä, avointa vuorovaikutusta.
Sinulla on äärettömän paljon hienoja ajatuksia, pidä niistä kiinni, äläkä anna minkään sammuttaa niitä. - Lisääntyvät koulut
yksin armosta kirjoitti:
Noista tulkinnoista...
Onhan niitä kaikenlaisia ja kaikenlaista, ei sitä käy kiistäminen.
Mutta kuten on tullut sanottua, tämä ole "normaalia" uskovaisen toimintaa, mitä tällaisilla palstoilla näkee. Tällaisia tulkintoja salaiitoista ja Jumalan tuomioista sun muista ei harrasteta ainakaan niissä piireissä, joista minä tulen. Siksi tuntuu ihmeelliseltä, etä niputat hellaritkin johonkin salliittoteoreetikkoihin ym.
Tietääkseni olen ainut, joka on ilmoittanut kuuluvansa helluntaiseurakuntaan, ja siksi se minua kismittääkin. Olenko minä vaahdonnut salaliitoista ja Jumalan tuomioista???
Minun seurakuntani (tarkoitan omaa paikallisseurakuntaa) on ihana, suloinen uskovien joukko jonka maku aina paranee, kun on tullut oltua täällä. Se ei tarkoita, että nauttisimme jostain samanmielisyydestä, jossa kukaan ei kyseenalaista mitään, vaan yksinkertaisesti sitä, että siellä on vilpittömiä ihmisiä, jotka haluavat tuntea ja kohdata Jeesuksen. Siksi en voi hyväksyä minkään lahkon tai ihmisryhmän niputtamista johonkin, mikä ei ole totta, tai on jotain ääriryhmien toimintaa. Niin, ääriryhmien. Nyt minäkin käytin sitä sanaa. En siis ole äärikristitty siinä mielessä, kuin ehkä sinä tarkoitat.
Tällaiset salaliitot ym. eivät pääse seurakunnan kokouksiin tai lehtien palstoille yksinkertaisesti siitä syystä, että ne eivät kuulu julistettavaan sanomaan. Jos joku haluaa niistä ottaa selvää, ottakoon. Mutta seurakunnan kokoontumisiin ja jumalanpalveluksiin ne eivät kuulu.
Olen kyllä monesta asiasa eri mieltä, mitä seurakunnasamme on tehty ja tehdään mutta sellaisiahan me ihmiset olemme. Seurakunta on yhtä täydellinen kuin ne ihmiset, joita siellä on. Siksi on yksisilmäistä kenen tahansa väittää jotain yleistä jostain ihmisryhmästä.
Monet, jotka lähtevät srk:sta, tekevät sen katkeruuttaan, juuri siksi, ettei heitä ole mielestään kohdeltu oikein. Tämä saattaa hyvinkin pitää paikkansa. Mutta mikä se oli se Jeesuksen ohje: rakastakaa vihamiehiänne, älkää kostako, jne. Aina ihmisen on käytävä läpi se, onko hän Jumalalle kuuliainen vai ei.
Joskus voi tietysti olla tilanne, että joku lähtee ihan hyvistäkin syistä. Mutta väitän, että yleisemmin Hänen tahtonsa on, että me kasvamme juuri niiden ihmisten kanssa, jotka meitä loukkaavat ja tuomme omalta osaltamme yhteisöön Jumalallista luonnetta.
Vähän niinkuin kristilliset koulut - olen ollut aina sitä mieltä, että miksi eristäytyä, meidän tehtävämme on olla siellä, missä ihmiset ovat. Niin kuin minä ja sinä, avointa vuorovaikutusta.
Sinulla on äärettömän paljon hienoja ajatuksia, pidä niistä kiinni, äläkä anna minkään sammuttaa niitä."Vähän niinkuin kristilliset koulut - olen ollut aina sitä mieltä, että miksi eristäytyä, meidän tehtävämme on olla siellä, missä ihmiset ovat. Niin kuin minä ja sinä, avointa vuorovaikutusta."
Tässä monenlaista nähnyt mammeli kommentoisi ei opettajan ominaisuudessa, että, jos opetus ei opettajien taholta kouluissa muutu nopeasti "vanhanaikaiseksi" ja Jumalan Herruutta kunnioittavaksi, pitäisi runsaasti kristillisten koulujen lisääntyä Suomessa. Kirkko on jakautumassa kristillisiin ja ei Raamatun sanassa pitäytyviin, niin miksi ei sitten tulevan kansan kasvatus.
"on olla siellä, missä ihmiset ovat" kyllä, mutta ensiksi omista pidetään huolta, ja jos on kapasiteettia opettajakunnassa, niin yhtäkään kristillistä opettajaa ei pitäisi olla työttömänä, vaan jokaisen paikkakunnan kouluissa opettamassa.
Mitä järkeä on laittaa lapsensa ateistiopettajan muokattavaksi ja kotona yrittää muuttaa iltaisin opettajan opetusta?
Toki Jumala voi myös viisaan alakoululaisen kautta vaikuttaa opettajan asenteisiin, koska Jumala kuulee aidot lasten rukoukset. - Inhottava realisti
Lisääntyvät koulut kirjoitti:
"Vähän niinkuin kristilliset koulut - olen ollut aina sitä mieltä, että miksi eristäytyä, meidän tehtävämme on olla siellä, missä ihmiset ovat. Niin kuin minä ja sinä, avointa vuorovaikutusta."
Tässä monenlaista nähnyt mammeli kommentoisi ei opettajan ominaisuudessa, että, jos opetus ei opettajien taholta kouluissa muutu nopeasti "vanhanaikaiseksi" ja Jumalan Herruutta kunnioittavaksi, pitäisi runsaasti kristillisten koulujen lisääntyä Suomessa. Kirkko on jakautumassa kristillisiin ja ei Raamatun sanassa pitäytyviin, niin miksi ei sitten tulevan kansan kasvatus.
"on olla siellä, missä ihmiset ovat" kyllä, mutta ensiksi omista pidetään huolta, ja jos on kapasiteettia opettajakunnassa, niin yhtäkään kristillistä opettajaa ei pitäisi olla työttömänä, vaan jokaisen paikkakunnan kouluissa opettamassa.
Mitä järkeä on laittaa lapsensa ateistiopettajan muokattavaksi ja kotona yrittää muuttaa iltaisin opettajan opetusta?
Toki Jumala voi myös viisaan alakoululaisen kautta vaikuttaa opettajan asenteisiin, koska Jumala kuulee aidot lasten rukoukset.Suomessa on yksi maailman parhaista, kehittyneimmistä ja tasa-arvoisimmista koululaitoksista. Mitähän "mammeli" haluaisi tilalle? Koraanikoulutyyppisiä aivopesulaitoksia tuottamaan tiukan öinjan äärikristittyjä?
Suomen kansan enemmistö on maltillisia uskonnollisuudessaan. Kysymys on siitä, että mennyt aika ei enää palaa. Koulun tehtävä on antaa lapsille valmiudet oppimiseen ja yleissivistys. Nykytyyppinen uskonnon opetus on asiallista. Jos koku haluaa lisää uskontoa opettaa kotioloissa, se on mahdollista.
- Joosuah.
Pedon merkki ei ole elektro-mekaaninen laite, vaan eräs ideologia.
- Westsider
Älkää sekoittako atikristuksen "suuren ahdistuksen ja vainon aikaa Jumalan vihan aikaan. Ne ovat kaksi aivan eri aikaa.
Ilm 7:14 taivaassa olevat vanhimmat kertovat temmattujen tulevan ""siitä suuresta ahdistuksesta, josta Jeesuskin sanoi koottavan hänen valittunsa, vainon ajasta.
(Matt. 24:31)
On ihme sitkeä harha tuo Pre harha. Raamatussa ei siitä tavuakaan.- Inhottava realisti
Tempaukseen saa kukin uskoa aivan rauhassa ainakin minun puolestani. Todeksi se ei siitä muutu. Kyseessä on lähinnä sadunomainen tarina ja fantasia.
- Päreet
Aivan. Niin saa uskoa tempauksiin, kuin haluttaa, se ei pelasta ketään mihinkään..
Vain Jeesukseen usko pelastaa.- Westsider
Jumalan vihapäivä alkaa suurella maanjäristyksellä. Ilm 11:13
Tempaus edellisessä jakeessa,12, "Nouskaa tänne" Niin he nousivattaivaaseen pilvessä" Siinä on antiksen ajan ja suuren ahdistuksen ajan loppu.
- Lopun kalenteria
Ilmestyskirjassa on lukuisasti seitsensarjoja eri tapahtumaketjuja. Ne kukin kulkevat järjestyksessä ensimmäisestä seitsemänteen, mutta eri seitsensarjaketjut ovat lomittaisia toistensa suhteen. Ukkosenjylinät ovat uusien tapahtumatyyppien alkufanfaareja. Kunkin sinetin avaamisen jälkeen kirjakääröä voi rullata muutaman kierroksen auki ja avautuvassa osassa kerrotaan uusista tapahtumista.
Ukkosenjylinät ovat kuin Isä-Jumalan antama aloitusmerkki tapahtumille. Teurastettu Karitsa avaa sinettejä yksi kerrallaan ja paljastaa tulevia. Enkelit toimittavat käytännön toimet, puhaltavat pasuunoihin, kaatavat vihan maljoja. Enkelit yhdessä Ihmisen Pojan kanssa suorittavat elonkorjuut.
Tapahtumatyypeittäin (samankaltaiset samaan kasaan) luokiteltuina eräs mahdollinen tapahtumajärjestys olisi seuraava:
1. ukkosenjylinä kaiken alkamisen merkiksi
2. ukkosenjylinä ja 1. sinetti liki samanaikaisina
3. ukkosenjylinä, toinen sinetti ja neljä ensimmäistä pasuunaa suuren sodan? (III maailmansota?) yhteydessä
3-6. sinetit
5-6. pasuuna ja ensimmäinen voi-huuto
Jossain näissä maisemissa on suuri ahdistus, synnytystuska ja toinen voi-huuto
Sitten tulee neljäs ukkosenjylinä, seitsemäs sinetti, seitsemäs suuri pasuuna, ensimmäinen sirppi, Ihmisen Pojan paluu niinkuin salamanleimahdus ja autuaiden kuolleiden ylösnousemus ja elossaolevien uskovien tempaus yläilmoihin Herraa vastaan.
Sitten koittaa maanpäälle vihan aika, viides ukkosenjylinä, 7 vihanmaljaa, kuudes ukkosenjylinä, kolmas voi-huuto ja toinen sirppi. Meteli päättyy Harmageddonin viinikuurnaan.
Uuden alkuna tulee seitsemännen ukkosenjylinän alkufanfaari tuhatvuotiselle valtakunnalle.
Raamatun mukaan tempaus ei tule täytenä yllätyksenä valvoville kristityille, vaan lähestyvän rajuilman kehittymistä voi seurata pitkään ennen Sen Suuren Salaman Leimahdusta, minkä tarkka ajankohta pysyy kuitenkin kaikilta salassa.
Yllätystempausmomentti perustunee 1.Tess 5 alun väärään tulkintaan
>>5:1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
5:3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
5:4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;- Ihana Fantasti
kalamos kirjoitti:
>> eri seitsensarjaketjut ovat lomittaisia toistensa suhteen
Arviointia Ilmestyskirjan äärellä.
Sinettituomioiden sota ja pasuunatuomioiden sota voisivat olla eri sotia kattavuutensa puolesta: Neljäsosa ja kolmasosa...mahdollisesti eri mantereet sotanäyttämöinä. Sineteissä kenties Afrikka, kuten jo tapahtuukin ja pasuunoissa vaikkapa Aasia.
Sinettien avaamista seuraavat sota, nälkä ja kuolema koskettavat vain neljättä osaa maasta.
Ilm.6:8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
Ilm.8:7 Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi...
Ilm.8:8-9 toinen pasuna ja meri ja kolmas osa...
Ilm.8:10-11 kolmas pasuna ja makeat vedet ja kolmas osa...
Ilm.8:12 neljäs pasuna ja kolmas osa taivaista...
Ilm.9:13-15 kuudes pasuna ja kolmas osa ihmisistä...
Seitsemäs pasuuna "...viimeisen pasuunan soidessa..." =Kristittyjen tempaus vasta ilmestyskirjan 11. luvussa.
Ilm.11:15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".
Ongelmia tulee kuudennen sinetin kohdalla, jos pidämme ilmestyskirjan järjestystä aikajärjestyksenä
Ilm.6:12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin...
Koska siellä ennakoidaan Vihaa
Ilm.6:17 ...Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut...
ja kuvataan ylösnousemusjoukkoa
Ilm.7:9 ...Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko... Ihana Fantasti kirjoitti:
Arviointia Ilmestyskirjan äärellä.
Sinettituomioiden sota ja pasuunatuomioiden sota voisivat olla eri sotia kattavuutensa puolesta: Neljäsosa ja kolmasosa...mahdollisesti eri mantereet sotanäyttämöinä. Sineteissä kenties Afrikka, kuten jo tapahtuukin ja pasuunoissa vaikkapa Aasia.
Sinettien avaamista seuraavat sota, nälkä ja kuolema koskettavat vain neljättä osaa maasta.
Ilm.6:8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
Ilm.8:7 Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi...
Ilm.8:8-9 toinen pasuna ja meri ja kolmas osa...
Ilm.8:10-11 kolmas pasuna ja makeat vedet ja kolmas osa...
Ilm.8:12 neljäs pasuna ja kolmas osa taivaista...
Ilm.9:13-15 kuudes pasuna ja kolmas osa ihmisistä...
Seitsemäs pasuuna "...viimeisen pasuunan soidessa..." =Kristittyjen tempaus vasta ilmestyskirjan 11. luvussa.
Ilm.11:15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".
Ongelmia tulee kuudennen sinetin kohdalla, jos pidämme ilmestyskirjan järjestystä aikajärjestyksenä
Ilm.6:12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin...
Koska siellä ennakoidaan Vihaa
Ilm.6:17 ...Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut...
ja kuvataan ylösnousemusjoukkoa
Ilm.7:9 ...Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko...Ilmestyskirjan mainitsema SEITSEMÄS PASUUNA
ei tarkoita samaa kuin Paavalin mainisema VIIMEINEN PASUUNA.
Ilm 7:9 ei kerro YLÖSNOUSEMUSjoukosta.
Tuo joukko kokee ruumiin ylösnousemisen eli kuolleista heräämisen
vasta jakeessa Ilm 20:4.- Ihana Fantasti
kalamos kirjoitti:
Ilmestyskirjan mainitsema SEITSEMÄS PASUUNA
ei tarkoita samaa kuin Paavalin mainisema VIIMEINEN PASUUNA.
Ilm 7:9 ei kerro YLÖSNOUSEMUSjoukosta.
Tuo joukko kokee ruumiin ylösnousemisen eli kuolleista heräämisen
vasta jakeessa Ilm 20:4.Löytyykö näille mainitsemillesi kohdille raamatullisia perusteita, ettei viimeinen pasuuna ja seitsemäs pasuuna ja Jumalan pasuuna olisi sama merkkisoitto?
Kolmas kohta samaa
(1 Tess.4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa)
Jeesuksen aikaisiin juutalaisiin häihin liittyi soofarin, oinaansarvisen torven soitto. Tätä ei löydy Raamatusta, vaan muista lähteistä. En nyt muista mihin yhteyteen se liittyy. Onko muilla tarkempaa tietoa?
Toinen kysymys: Mikä joukko on tämä?
Ilm.7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään... Ihana Fantasti kirjoitti:
Löytyykö näille mainitsemillesi kohdille raamatullisia perusteita, ettei viimeinen pasuuna ja seitsemäs pasuuna ja Jumalan pasuuna olisi sama merkkisoitto?
Kolmas kohta samaa
(1 Tess.4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa)
Jeesuksen aikaisiin juutalaisiin häihin liittyi soofarin, oinaansarvisen torven soitto. Tätä ei löydy Raamatusta, vaan muista lähteistä. En nyt muista mihin yhteyteen se liittyy. Onko muilla tarkempaa tietoa?
Toinen kysymys: Mikä joukko on tämä?
Ilm.7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään...Viimeinen pasuuna tarkoittaa viimeistä, peruuttamatonta, äänimerkkiä.
Se on sotaanlähdön pasuuna. Kun tuo Jumalan pasuuna soi, on tullut "Herran sotimispäivä". Mutta juuri samalla hetkellä tapahtuu Paavalin kuvaama Kristuksen omien tempaus. Se pelastetaan pois/ulos tuosta "koetuksen hetkestä, joka tulee yli koko maanpiirin".
Tuon ahdistuksen ajan aikana moni saa surmansa, kun ei suostu palvomaan petoa tai sen kuvaa, eikä ottamaan sen merkkiä otsaansa toi oikeaan käteensä. Näiden surmattujen ihmisten kasvavan joukon Johannes näkee ensimmäisenkerran jakeessa Ilm 7:9. Siis joukon, joka tulee tästä "suuresta ahdistuksesta".- Ihana Fantasti
kalamos kirjoitti:
Viimeinen pasuuna tarkoittaa viimeistä, peruuttamatonta, äänimerkkiä.
Se on sotaanlähdön pasuuna. Kun tuo Jumalan pasuuna soi, on tullut "Herran sotimispäivä". Mutta juuri samalla hetkellä tapahtuu Paavalin kuvaama Kristuksen omien tempaus. Se pelastetaan pois/ulos tuosta "koetuksen hetkestä, joka tulee yli koko maanpiirin".
Tuon ahdistuksen ajan aikana moni saa surmansa, kun ei suostu palvomaan petoa tai sen kuvaa, eikä ottamaan sen merkkiä otsaansa toi oikeaan käteensä. Näiden surmattujen ihmisten kasvavan joukon Johannes näkee ensimmäisenkerran jakeessa Ilm 7:9. Siis joukon, joka tulee tästä "suuresta ahdistuksesta".Ehkä pidämme kumpikin uskomme pasuunoista, minkä pasuunan soidessa toivomme lähtevämme häihin.
Kaivelin esiin sen kuvauksen israelilaisista häistä soofareineen:
>>>
Isän päätöksellä
Juutalaisen vanhan vihkiperinteen ytimessä oli avioliittosopimus. Se alkoi kihlauksella, jolloin sulhanen tai hänen edustajansa vieraili mielitietyn kotona tuliaisinaan kolme asiaa: myötäjäislahja, kihlaussopimus ja viinileili.
Jos morsiamen isä oli kosijalle ja tämän lahjoille suosiollinen ja – mikä tärkeintä - hänen tyttärensä suostuvainen menemään naimisiin kosijan kanssa, morsian vahvisti suostumuksensa juomalla sulhasen tuomaa viiniä. Suostumuksen merkiksi joku talonväestä puhalsi oinaansarvi-torveen (shofariin). Silloin kaikki naapuritkin tiesivät, että morsian oli vastannut kosintaan myöntävästi.
Tämän jälkeen sulhasen kodissa alkoivat huolelliset häävalmistelut. Ne kestivät jopa kokonaisen vuoden. Jos joku sulhasen naapureista halusi tietää tarkan hääpäivän, hänellä oli ongelma: sitä ei tiennyt kukaan muu kuin sulhasen isä yksin. Näinhän tapahtuu myös Herramme paluussa: kutsu taivaalliseen hääjuhlaan tulee Isän määräämänä aikana. Sen hetken tietää Isä yksin (Matt 24:36). Kun sitten kaikki oli valmista, sulhasen isän määräämänä ajankohtana sulhanen lähti noutamaan morsiamensa kotiinsa.
Morsiamen osa oli siis myöntävän vastauksen jälkeen elää jopa vuosi odottaen ja jännittäen, milloin sulhanen saapuisi häntä noutamaan heidän yhteisiin häihinsä. Morsian saattoi pitää huoneessaan yöllä lamppua palamassa ja sen vierellä öljyastiaa siltä varalta, että sulhanen tulisikin yllättäen pimeällä tai peräti keskellä yötä ja tapaisi hänet nolosti valmistautumattomana. Näin Jeesus myös opetti meitä valvoen odottamaan hänen paluutaan (Matt 25:1-13).
Kun sulhasen isä päätti, että kaikki oli valmista hääjuhlaa varten, hän lähetti poikansa hakemaan morsianta. Silloin soitettiin tämän merkiksi taas oinaansarvi-torvea (shofaria), jota kutsuttiin ”viimeiseksi soitoksi”. Apostoli Paavali muistuttaa meitä siitä, että Vapahtajamme paluun merkkinä, ”viimeinen pasuunan soidessa”, kuolleet herätetään suureen hääjuhlaan (1 Kor 15:52). Kun sulhanen saapui morsiamen taloon, hän esitti morsiamen isälle avioliittosopimuksen ja pyysi saada tyttären mukaansa viedäkseen hänet isänsä taloon.
Sulhasen isä odotti morsiusparin saapumista, ja kun he vihdoin tulivat, sulhasen isä tarttui morsianta kädestä ja asetti sen poikansa käteen. Näin heistä tuli toisilleen aviopuolisot. Tätä kutsuttiin ”esittelyksi”: morsian esiteltiin sulhasen suvulle ja ystäville. Avioliitto oli sinetöity. Siihen ei vielä tuolloin tarvittu pappeja eikä rabbeja. Suvut sopivat asiat keskenään.
Sulhanen vei lopuksi morsiamen valmistamaansa hääpaikkaan, jonne shofarin soiton kuulleet naapurit oli jo kutsuttu. Sitten alkoi iloinen hääjuhla, jota oli odotettu ja valmistettu pitkään ja hartaasti. Se saattoi kestää useita päiviä, jopa kokonaisen viikon. Ihana Fantasti kirjoitti:
Ehkä pidämme kumpikin uskomme pasuunoista, minkä pasuunan soidessa toivomme lähtevämme häihin.
Kaivelin esiin sen kuvauksen israelilaisista häistä soofareineen:
>>>
Isän päätöksellä
Juutalaisen vanhan vihkiperinteen ytimessä oli avioliittosopimus. Se alkoi kihlauksella, jolloin sulhanen tai hänen edustajansa vieraili mielitietyn kotona tuliaisinaan kolme asiaa: myötäjäislahja, kihlaussopimus ja viinileili.
Jos morsiamen isä oli kosijalle ja tämän lahjoille suosiollinen ja – mikä tärkeintä - hänen tyttärensä suostuvainen menemään naimisiin kosijan kanssa, morsian vahvisti suostumuksensa juomalla sulhasen tuomaa viiniä. Suostumuksen merkiksi joku talonväestä puhalsi oinaansarvi-torveen (shofariin). Silloin kaikki naapuritkin tiesivät, että morsian oli vastannut kosintaan myöntävästi.
Tämän jälkeen sulhasen kodissa alkoivat huolelliset häävalmistelut. Ne kestivät jopa kokonaisen vuoden. Jos joku sulhasen naapureista halusi tietää tarkan hääpäivän, hänellä oli ongelma: sitä ei tiennyt kukaan muu kuin sulhasen isä yksin. Näinhän tapahtuu myös Herramme paluussa: kutsu taivaalliseen hääjuhlaan tulee Isän määräämänä aikana. Sen hetken tietää Isä yksin (Matt 24:36). Kun sitten kaikki oli valmista, sulhasen isän määräämänä ajankohtana sulhanen lähti noutamaan morsiamensa kotiinsa.
Morsiamen osa oli siis myöntävän vastauksen jälkeen elää jopa vuosi odottaen ja jännittäen, milloin sulhanen saapuisi häntä noutamaan heidän yhteisiin häihinsä. Morsian saattoi pitää huoneessaan yöllä lamppua palamassa ja sen vierellä öljyastiaa siltä varalta, että sulhanen tulisikin yllättäen pimeällä tai peräti keskellä yötä ja tapaisi hänet nolosti valmistautumattomana. Näin Jeesus myös opetti meitä valvoen odottamaan hänen paluutaan (Matt 25:1-13).
Kun sulhasen isä päätti, että kaikki oli valmista hääjuhlaa varten, hän lähetti poikansa hakemaan morsianta. Silloin soitettiin tämän merkiksi taas oinaansarvi-torvea (shofaria), jota kutsuttiin ”viimeiseksi soitoksi”. Apostoli Paavali muistuttaa meitä siitä, että Vapahtajamme paluun merkkinä, ”viimeinen pasuunan soidessa”, kuolleet herätetään suureen hääjuhlaan (1 Kor 15:52). Kun sulhanen saapui morsiamen taloon, hän esitti morsiamen isälle avioliittosopimuksen ja pyysi saada tyttären mukaansa viedäkseen hänet isänsä taloon.
Sulhasen isä odotti morsiusparin saapumista, ja kun he vihdoin tulivat, sulhasen isä tarttui morsianta kädestä ja asetti sen poikansa käteen. Näin heistä tuli toisilleen aviopuolisot. Tätä kutsuttiin ”esittelyksi”: morsian esiteltiin sulhasen suvulle ja ystäville. Avioliitto oli sinetöity. Siihen ei vielä tuolloin tarvittu pappeja eikä rabbeja. Suvut sopivat asiat keskenään.
Sulhanen vei lopuksi morsiamen valmistamaansa hääpaikkaan, jonne shofarin soiton kuulleet naapurit oli jo kutsuttu. Sitten alkoi iloinen hääjuhla, jota oli odotettu ja valmistettu pitkään ja hartaasti. Se saattoi kestää useita päiviä, jopa kokonaisen viikon.Ihan mielenkiintoinen tuo kuvauksesi. Itse tunnen hiukan pitemmän ja monivaiheisemman kuvauksen juutalaisista hääseremonioista.
Mutta ajattelepa tällaista asiaa.
Raamattu puhuu siitä, että me odotamme ylkää, joka vie meidät ... sanotaan nyt vihille. Siis meidät, jotka olemme jo suostuneet Hänen omikseen, olemme kihlatut Hänelle, meidät Hän tulee hakemaan vihille eli hääseremonian esimmäiseen päävaiheeseen. Ja se vihkiminen tapahtuu tietenkin kirkossa eli temppelissä. Ja mitä ilmeisimmin me molemmat ymmärrämme, että taivaallisessa temppelissä.
Mutta sitten Raamattu puhuu ihan toisenlaisista odottajista.
Jotka eivät suinkaan ole kihlautuneita Jeesukselle, eivät ole Hänen kihlattu morsiamensa, vaa Hänen palvelijoitaan, ja odottavat, että Hän palaa häistä.
Tarkkaan ottaen palaa nimenomaan tuosta vihkimisseremoniasta.
Ja sitten vasta on hääjuhlan ja hääaterian aika, josta mainitaankin vasta Ilmestyskirjan loppumetreillä.
- kahtellaan
Jää nähtäväksi.
- Ei...
..kahtella siksi,että mitään ei tapahdu vaikkakin melkoista meteliäkin,aivan kuin Rock-konsertissa,on myös luvassa.Ja ensi vuonna meteli taas jatkuu kun sinettejä taas kerran murretaan ja meteliä on taas luvassa!
- SamiA
”Raamatun opetuksen mukaan uskovat pyhät ovat vielä maan päällä Peto/Antikristuksen vallan aikana.”
Ilmestyskirja on sangen seurakunta vapaa kirja; vain neljä enimmäistä lukua käsittelevät lopunajan seurakunnan tilaa.
Lukujen 4 – 18 välillä ei mainita sanaakaan seurakunnasta.
Vasta luvussa 19 seurakunta ja Jeesus tulevat alas maan päälle.
Vihan ja ahdistuksen aika on yhtä kuin Herran päivä.
ilm1:10 ”Minä olin hengessä Herran päivänä”.
Raamatussa on ensimmäisen maininnan laki, joten seuraavaksi, kun Johannes viittaa Herran päivään, kyse on samasta aikakaudesta eli Herran päivästä, joka kestää 7 vuotta; yhden vuosiviikon.
Ilm 4:2 ”Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.”
Tästä eteenpäin Ilmestyskirja on Herran päivän sisällä. Johannes katselee maanpäällisiä tapahtumia taivaasta käsin.
Tänä aikana seurakunta ei ole maan päällä, vaan sen voi tunnistaa Ilm 19 pellavapukuisten joukkona.
Se mikä pidättää (seurakunta) temmataan ylös, jotta antikristuksen valtakausi (Herran päivä) voi alkaa. Alkaa vihan ja ahdistuksen aika. Alkaa alttarin alla marisevien marttyyrien armotalous kausi.
Herran päivä päättyy siihen, kun itse Herra ja Morsian tulevat alas maan päälle. Sen jälkeen alkaa Karitsan häät: Morsian, Ylkä ja häävieraat viettävät häitä 1000 vuotta.- 1234567...
SamiA. . . .Ei temmata uskovia ennen Jeesuksen toista tulemista. Uskovat ovat täällä vitsauksien aikana sanoin kuin vihojen ja pedon taholta tulevan vainonkin aikana.
Jeesuksen toinen tuleminen katkaisee vihat ja vainot kun Jeesus tempaa niiden keskeltä omansa taivaaseen 1000-vuodeksi.
Jumalattomat vainoojat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään ja paholainen sidotaan.
Maa on autio ja tyhjä 1000-vuotta. 1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys ja tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.
Luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu. - SamiA
1234567... kirjoitti:
SamiA. . . .Ei temmata uskovia ennen Jeesuksen toista tulemista. Uskovat ovat täällä vitsauksien aikana sanoin kuin vihojen ja pedon taholta tulevan vainonkin aikana.
Jeesuksen toinen tuleminen katkaisee vihat ja vainot kun Jeesus tempaa niiden keskeltä omansa taivaaseen 1000-vuodeksi.
Jumalattomat vainoojat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään ja paholainen sidotaan.
Maa on autio ja tyhjä 1000-vuotta. 1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys ja tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.
Luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu.”SamiA. . . .Ei temmata uskovia ennen Jeesuksen toista tulemista. Uskovat ovat täällä vitsauksien aikana”
Sinulla on varmasti esittää jokin Raamatun kohta teoriasi tueksi? - 1234567...
SamiA kirjoitti:
”SamiA. . . .Ei temmata uskovia ennen Jeesuksen toista tulemista. Uskovat ovat täällä vitsauksien aikana”
Sinulla on varmasti esittää jokin Raamatun kohta teoriasi tueksi?SamiA.
Elämme ja olemme kaikenlaisten vitsauksien keskellä jo nyt, puhumattakaan kaikenlaisista uskonhuijareista. Parempi jos pysyisit kaukana heistä, sillä he ovatkin huijanneet sinuakin jo tarpeeksi.
Kun viimeinen vainonaika koittaa niitä vastaan, jotka uskovat Sapatin Herraan Jeesukseen, niin älä sinä ainakaan nouse heitä vastaan vainoamaan heitä.
- Te eksytte.
- Inhottava realisti
Kyllä nämä sadut ovat tiukassa. Ei auta järkipuhe, ei...
- Kritik
Jos IR tarkoitti Samin juttuja, niin hän sanoi nyt totuuden.
- 1234567...
Vastine nimerkille Harri Veijonen. . . . .Peto antikristus on kaiken aikaa keskellämme lammasten vaatteissa Lutherikin hänet tunnisti.
Seurakunta ei lähde minnekään vaan on täällä kun peto antikristus saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi ja niin alkaa vaino niitä kohtaan, jotka uskovat sapatin Herraan Jeesukseen.
Valvomattomat uskovat ja jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa siihen päättyy vihat ja vainot.
Uskovat Jeesus vie 1000-vuodeksi taivaaseen. - Inhottava realisti
Antikristus on lähinnä äärikristittyjen fantasiahahmo. Raamatussa koko sana ei edes esiinny kuin muutaman kerran. Muistaakseni kuusi kertaa.
Tempausta ei ole eikä tule.
Yksinkertaista. - Westsider
Kalamos kysyi: "Mihin temmatut kootaan?"
Vastauksena 1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan.
Näin saamme aina olla yhdessä Herran kanssa.
Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet, nekin, jotka hänet
lävistivät, ja hänen tullessaan vaikeroivat maailman kaikki kansat.
Näin on käyvä Aamen.- ^^
Uskokaa nyt uskovat pääprofeetan Inhott.R. sanaa. te kaikki puhutta pötyä.
Westsider huom. En itse asiassa kysynyt mitään tempauksesta.
Kysyin esille ottamiesi jakeiden selitystä sinulta:
Ketkä kootaan, mistä ja mihin? (Matt 24:31)
Mitä tapahtuu edeltävässä jakeessa? (Matt 24:30)
30. Silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat. Näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kunnialla.
31. Lähettää enkelinsä suurella pasunan äänellä, ja kokoavat Hänen valittunsa neljältä ilmansuunnalta taivasten ääristä hamaan niitten toisiin ääriin.
- Inhottava realisti
En ole profeetta, mutta Sinä ^^ puhut kyllä muuten ihan totta.
- Peksujeff
Eikö yksi ennustus ollut, että Tarja Halo(nen) on viimeinen presidentti ennen Kristuksen toista tulemista.
Jos se profetia on oikea, olemme lähellä.
Muistakaa Jeesuksen kehotus - VALVOKAA !!! - 2+16
Silloin mennään kallioluoliin ja maakuoppiin Herran kauhua ja hänen valtansa kirkkautta pakoon, kun hän nousee maata kauhistuttamaan. - Jes. 2:: 19
Töölöstä vaihttas kaksio kunnon maakellariin. - Päreet
Kenttälapio, kirves ja kaarisaha vakiovarusteena auton työkaluihin, olisi hyvä
idea. Varmuuden vuoksi. - 17+7
Maakellarit voivat olla hyväkin sijoituskohde näinä vaikeina pörssi akoina.
- Lukemassa käyn
Raha on laho, pörssi on sörppö, kulta on kalpa, hopea on häpeä... www.suomostory.com. "jumalat" pettävät...
- nyt tai ei koskaan.
Lukemassa käyn kirjoitti:
Raha on laho, pörssi on sörppö, kulta on kalpa, hopea on häpeä... www.suomostory.com. "jumalat" pettävät...
Viimistään syksyllä on vauhti sellainen.
- ei tyhmää
nyt tai ei koskaan. kirjoitti:
Viimistään syksyllä on vauhti sellainen.
kyllä, kyllä. Viisas varautuu.
En ole kuullut sellaisesta profetiasta, että Tarja Halonen olisi viimeinen presidentti ennen Jeesuksen tulemusta.
- ei vaan temmata
Ei temmattu.
Ei temmattu kesäkuussa 2012:kaan.
Ei temmata vastakaan. - KTS (Ei kirj.)
Just joo!
*Facepalm* Kyllä tämä Suomen Johtaja oli tällä kertaa oikeassa. Ei temmattu v. 2011.
- temmattu
Minua temmattiin nyrkillä nakkikioskilla poskeen. Saanko ikuisen elämän?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066852- 954351
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista473658Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483482- 513398
- 1833360
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242889- 672584
- 422424
- 131814