osaako kukaan neuvoa.olemme aviossa.pankista velkaa minulla taloa varten 1/6 miehellä loput 5/6 .lahjakirjassa sain miehen tontista tuon 1/6 maata lainaa varten.eli laina vastaa tonttiosuutta.olen laittanut talomme pihamaata(puut,pensaat .yms) miten käy jos eroamme,kuuluuko minulle vain tuo 1/6 talosta ja tontista,vai kuuluuko sekään?onkai minulla oikeus vaatia tekemistäni pihatöistä omat rahani takaisin? meillä ei ole avioehtoa,eikä tule just kotitöiden takia (puusavottaa myös)
voiko jossain tehdä paperin omistussuhteista .tarkoitan jos haluan maksaa taloa taas lisää,niin saan tuon tonttiosuuden vastaamaan lainaa.eli esim otan lainaa niin että saan maksettua 3/6 ja saan tonttiosuudekseni 3/6. vai mikä olisi järkevintä?
osuuksista
2
141
Vastaukset
- 22
Lainaosuudet pankista ja talon/tontin omistusosuudet ovat eri asioita.
Tontista omistat lahjana saamasi 1/6 osan, mutta tarkista omistatko myös myöhemmin rakennetusta talosta edes saman osuuden.
Omistustasi voit lisätä ostamalla tai omistajalta (puolisoltasi) saamallasi lahjalla.
Tämän jälkeen voitte sopia pankissa vastaavista lainaosuuksista.
Avioliiton päättyessä tehtävässä osituksessa (ilman avioehtoa) lyödään velkojen huomioimisen jälkeen plussalle jäävät varanne nippuun ja lähdette yhtärikkaina tahoillenne. Ilmeisesti sinä lähdet ja 5/6 omistava jää taloon, kun voi maksaa tasinkosi rahalla.
Saat siis pihaan satsaamisestasi korvauksen osituksessa, mutta vain puolet.
Jos tontti oli miehelläsi jo aiemmin, niin oletko selvillä avio-oikeutesi voimassaolosta? Miehesi on voinut saada sen lahjana tai testamentilla, jossa on puolison avio-oikeus poistettu. - ap
kiitos neuvosta .tietääkseni puolisoni tonttiin ei ole tehty tätä kyseistä ehtoa.mutta täytynee etsiä paperit jossa mustaa valkoisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717