puuterassin asennus?

etsii....

Missä olisi ohjeita kuinka rakentaa puuterassi? Tarkoitus olisi tehdä kiinteä, paksummasta kunnollisesta terassilaudasta.
Riittääkö jos laittaa alle 40x40 betonilaatat ja tekee niiden varaan? Kokoa hökötyksellä olisi n. 1,5 x 3m.

5

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saituri eläkeläinen

Riippuu hieman onko alla routivaa maata tai jotakin höttöä. Jos on kunnon kova pohja niin eikun vain laatat suoraan ja päälle tekemään. Jos kuitenkin epäilet routimista niin kunnon pilarit 3 kpl kulmiin routaeristeet ja kannatuspalkki niiden päälle ja 1,5 metriä koolinkeja palkin ja seinän väliin. Itse laitoin pilarit seinän viereen ja ulkoreunustalle, palkit päälle ja väliin sitteen 50x 100 lankut vajaan 60 cm välein ja päälle sitten terassilaudat. Pilarit tietysti siten, että pakkanen ei pääse alle ja liimapalkkeja löydät rautakaupasta tai lähimmästä puutavaraliikkeestä, ehkä vielä kakkoslaatuakin.

• valokate päällä

Minulla on ollut 10v. 40 x40 betonilaattojen päällä puuterassi ja ihan on toiminut hyvin. Kokoa terassillani on n.4 x 4m.

• Mukavia oloja
      • Kokonaisuus ratkaise

Meillä kun oli epävarmaa tuo pohjan routakestävyys niin suosittelisin vieläpä laattojen allekin laittamaan Finfoan tyyppisen eristeen varmentamaan pakkasen pääsyn alakerroksiin. Tilannetta korostaa vielä tuo terassin kattamismahdollisuus sillä tällöin lumikaan ei ole eristeenä. Vielä kannattaa muistaa, että vaikka pohja ei routisikkaan, niin pakkanen voi ulottua maan alle vaikka 1,5-2 metriä niin eristeet lämmittävät pohjaa syksyä, talvea ja kevättäkin ajatellen, eli maalämpö hyödyksi. Toinen juttunsa on, että eristeet estävät myös pakkasen pääsyn talon alarakenteisiin terassin kohdalla jos luntakaan ei pääse seinän vierustoille. Samalla rahalla voi tehdä hyvää ja huonoa jälkeä.
        Näitä seikkoja kannattaa miettiä ilman laseja olevissa ja lasitettavissa terasseissa.

• rassaa...

Puuterassi on tosi kätevä, jos tulee tarve rassata puutteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe