Haastan nyt teistä yksinäisistä kaikki ne, joilla on ylimääräistä aikaa käytössään: Aloittakaa joku uusi harrastus syyskaudeksi. Esim. kansalaisopistojen kurssi-ilmoittautumiset alkaa näihin aikoihin, ja ainakin isommissa kaupungeissa niistä löytyy paljon halpoja ryhmiä, joihin tulee enimmäkseen toisilleen tuntemattomia ihmisiä. Muutenkin syksy on ehkä paras aika aloittaa uusi harrastus, koska kesän jälkeen myös vanhoihin ryhmiin saapuu usein uusia ihmisiä ja joukkoon on helpompi sulautua.
Millainen harrastus kannattaa hankkia? Tärkeintä on, että olet oikeasti kiinnostunut aiheesta. Sen jälkeen kannattaa miettiä, vetääkö harrastus puoleensa myös sellaisia ihmisiä joihin tahtoisit tutustua ja tarjoaako se tilaisuuksia luontevaan jutusteluun. Esim. mangakurssille hakeutuu enimmäkseen erilaisia ihmisiä kuin kalligrafiakurssille, ja englannin keskustelukurssilla on luultavasti helpompi tutustua muihin kuin englannin kirjoituskurssilla. Yleensä alkeiskurssit on jatkokursseja parempia valintoja, koska jatkokursseilla moni on tutustunut toisiinsa jo aiemmin. Myös ajankohdalla on väliä: tiistai-iltapäivisin pidettävä kurssi kerää erilaisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä kuin perjantai-iltaisin, vaikka kurssien sisältö olisi täysin sama.
Onko kukaan mukana? Olen tehnyt jo oman osani, koska ilmoittauduin tänään miesten joogakurssille paikkaan joka vaikuttaa olevan etenkin nuorten aikuisten suosiossa. Parin viikon päästä selviää, millainen ryhmästä tulee, ja luulisin että pukuhuoneessa ja tuntien alkua odotellessa on aikaa myös jutella muiden kanssa. Vaikken saisi sieltä kavereita, saan ainakin mielenkiintoisia kokemuksia, joten aika ja rahat ei varmasti mene hukkaan. :)
Uusi harrastus syksyksi!
112
4818
Vastaukset
- harrymarlin
Ilmoittauduin harrasteurheilujoukkueeseen. Niitä on hirmu vaikea löytää mut nyt oli lehdessä juttu. Laji on pieni Suomessa mutta minusta erittäin kiinnostava. Kerran viikossa pari tuntia, just sopiva tahti. Tästä se lähtee!
- uusiatuttavuuksia
Aivan mahtava haaste idea " :)" Tollaista positiivista ajattelua kannatan.. ;) Itse pitää liittyä tähän listaan myös mukaan. Mun piti osallistua niin viittomakielen kurssille kuin showtanssi tunnille, mutta molemmat olivat jo siinä vaiheessa ihan täyttä ettei onnistunut.
Mutta tossa yksipäivä tuli viestiä sähköpostiin että täällä päin tullaan järjestämään aikuisten sirkkus koulu niin äkkiä vastasin siihen että tottakai olen mukana :D Toinen kurssia olis englantia jos sais vähän harjoitettua ja nuorten aikusten tapaamis iltoihin mukaan osallistuminen mikäli se tulee.. :)
Jotenkin on tosi hyvä fiilis ei sitä tiedä millaisia uusia tuttavuuksia sitä ensi talvi tuokaan tullessaan.. :)- PaskaParta
Minä aion syödä ja p askantaa kuten ennenkin!
- n
Kyllä olisi hyvä saada porukkaa aktivoitumaan. Niin moni täällä valittaa kuinka tylsyys on jatkuvasti ainoa seuralainen ja elämä junnaa paikoillaan, mutta useimmat pystyy tekemään tilanteensa eteen edes jotain, jos vaan tahtoa löytyy... Tässä joitain ehdotuksia harrastuksiksi:
aikuisbaletti
elektroniikkakurssi
painonhallintaryhmä
harrastajateatteri
luova kirjoittaminen
hopeatyöt
italian alkeet matkailijoille
venyttely
lukupiiri
kansantanssi
esperanto
saamen alkeet
arkeologia
ruuanlaiton perusteet
tähtitiede
vapaaehtoistyö
väittely
pianonsoitto
yksinlaulu ryhmässä
tai chi
murrepiiri
luontokuvaus
kuorolaulu
kansallispuvun ompelukurssi
posliinimaalaus
paritanssi
shakki
vesivoimistelu
antiikkinallen valmistus
akvarellimaalaus
savityöt - leeatuulia
Kiva idea :)
Oon ilmottautunut jo kansalaisopiston lavatanssilauantaille, eli kerran kuussa pääsee neljäksi tunniksi askeleita opettelemaan :) Tosi kiva, ootan paljon, oon jo monta vuotta halunnu lavoja kiertämään, mutten oo viittinyt ku ei mitään osaa. Ens kesänä sitten lähetään tyttöjen kanssa kiertämään asuntoautolla lavoilla ympäri Suomen :D Oisin menny kurssille muutenkin, mutta tää on hyvä lisäkannustin.
Venäjän alkeita harkitten kanssa, mutta saa nähä, miten on aikaa ja intoo sitten.. Muuten jatkuu entiset harrastukset, pyöräily, hölkkä ja pilates tärkeimpinä. Ihana päästä syksyseen mettään juoksemaan.- jätkänhumppa
Että oikein lavatanssi. Onko se erillaista, kuin muut tanssilajit?
- Jumalattomien Jumala
Ruki Ver !!!!
Älkää palvoko muita jumalia! - -----
jätkänhumppa kirjoitti:
Sikäli varmaan erilaista että kapakoiden muutaman neliön lattialla on erilaista tanssia kuin tanssilavoilla. Tanssilavoilla oikeasta tanssitaidosta on suurempi hyöty ja nautinto kun ravintolassa.
- leeatuulia
jätkänhumppa kirjoitti:
Onhan se nyt erilaista ku joku disco tai samba tai flamenco :) Mutta kaiketi siellä tulee samaa kuin jos menisi vaikka paritanssikurssille, eli kaikkea valssista tangoon ja jivestä humppaan, olettaisin. Varmaan tanssiravintoloissa tanssitaan ihan samoja, nuo kurssit nyt vaan yleensä nimetään noin.. Kaiketi ne lavat sitten herättää paremman mielikuvan ku tanssiravintolat?
- uusiatuttavuuksia
"leeatuulia" voin sanoa että tuo lavatanssi harrastus on aivan mahtava,, hitsi vie en päässyt muuten tänä kesänä ollenkaan lavoille pyörimään, mutta tunnelma on aivan mahtava ja ennen kaikkea siellä on nykyisin myös nuoria mukana, niin löytyy oman ikästä seuraa myös tanssiparketille myös :) Ja siellähän vasta saataakin saada uusia tuttavuuksia ;)
Voi vitsi vähänkö olis kiva lähtee kanssa jollain tyttporukalla lavoja kiertämään.. ;) Jos olis vaan sellaisia tyttöjä, joita kiinnostais lavatanssit kanssa.. ja kun vähän saannut oppia ja osaa,, niin ei sitä mutta tartte kun rohkeesti vaan sit lavoille ja hakemaan siinähän sitä oppii tanssimaan ;)
"n" kiva kun pistit noit vinkkejä mitäs sitä voisikaan lähteä tekemäään.. Maailma on kuitenkin niin täynnä uusia juttuja ainut vaan että osa niistä on liian lähellä, että niitä ei nää.. ;) - Mies 23v
Itsekkin kävin eilen ilmoittautumassa iltalukioon. Yhteiskuntaoppia olisi tarkoitus lähteä sinne lukemaan ja ehkä myös filosofiaa.
Saa nähdä, onnistunko myös hankkmaan uusia ystävyysuhteita ,(ja sitä kautta päästä yksinäisyydestä eroon) toiveikas ainakin olen. Haasteita sen suhteen ehkä voi tulla, sillä itselläni on diagnositu sosiaalisten tilanteiden pelko, joten olen ihmissuhteissa aika hitaasti lämpenevä ihminen Olen tosin saamassa syyskuusta lähtien psykoterapiaa, joten toivottavasti hyvin käy.
Ja jos vain jää aikaa, niin jotain muitakin itseään kiinnostavi harrastuksia, voisi miettiä. =) - Jaapajaajuu
Hei kiitti vinkistä! Olen jo asian laittanut agendaani, odottelen vaan vielä rahoittajaa:D Ei kurssit kalliita ole mutta kahden kuukauden piinallisen karenssin takia olen nyt aika tiukoilla:D Heti tartun onkeen kun vain ensin tästä "katiskasta" pääsen. Olen jo kysellyt rullaluistinryhmiä ym. urheiluporukoita mihin vois päästä. Ja noi opistojen kurssit on kans tosi mielenkiintoisia. Eiköhän se tästä:)
- yksin kotona
Tietokone kurssit kiinnostaa mua mut ei tääl ole uusia kursseja. Olen jo käynyt aikoinani kaikki sellaset kurssit. Eipä niistä mitään hyötyä ole ollut, ainakaan työelämässä.
- Osaan jotakin vähän
Oletko ollut Excelin ja PowerPoint,kursseilla.Kyllä on apua muttamaksavat.Samoin kuvankäsittely kurssit.
- yksin kotona
Osaan jotakin vähän kirjoitti:
Oletko ollut Excelin ja PowerPoint,kursseilla.Kyllä on apua muttamaksavat.Samoin kuvankäsittely kurssit.
PowerPoint kurssin kävin mut ei tota exelin kurssii järkätä vissiin täällä päin. En ole ainakaan huomannut
- trololo123123
skeittaus
- EI JOOGAA!
Minä en ainakaan joogaan mene, vaikka se nykyään on niin suosittua. Siinä on paljon hyviä liikkeitä, hiljaisuuden ja rentouden hakemista, joka on hyväksi monelle nykyajan ihmiselle, mutta sen juuret ovat noituudesta lähtöisin. Yhtä hyvin voi etsiä muita rentouttavia harrastuksia ja voimisteluliikkeitä, jotka eivät liity joogaan. Nykyisessä yhteiskunnassa voi maallistunut pappi harrastaa joogaa, mutta se ei muuta tosiasiaa, että joogan juuret on noituudesta lähtöisin.
Lue Pekka Reinikaisen kirjoittama kirja: Noituuden paluu lääketieteeseen.- Mistäpä vapaa aikaa
Mistäpä sitä vapaa aikaa voisi hankkia? Työni on lähes ympärivuorokautista,vai yö aika on vapaampaa,jos ei aina sekään.Hoidan vammaisia asukkaita kotonani,eli he asuvat ympärivuorokautisesti luonani,oli sitten arki tai viikonloppu.En voi heitä jättää kotiin ilman valvomatta.teen tosin kävelylenkkejä päivittäin heidän kanssaan.Uimahalliin en voi mennä heidän kanssaan,enkä kuntosalille,eivät ole siinä kunnossa.Eli vapaa aikaa ei ole mutta olisin ihan kiitollinen pikku vinkeistä,jospa joku täystyöllistetty keksisi jotakin kivaa tekemistä ajanpuutteesta kärsivälle.Mutta oikein hienoa tsemppiä kaikille uuden innostuksen saaneelle ja alkaneille
- EN ole ap
Kiva, tulihan se negatiivisuus sieltä... "Minä en ainakaan...", ja varmaan on hyvä juttu joillekin, mutta pahaa se on ja pahuudesta lähtöisin ja blaa, blaa. Kuule, sua ei pyydetty joogaan, vaan liittymään ylipäätään harrasteketjuun, että haastetaan ihminen haastamaan itsensä: hanki uusi harrastus! Ja sekin oli iloinen ehdotus, ei siis pakko: eihän ketään voi pakottaa.
Mutta kiva kun osallistuit tällä negatiivisella maalauksella ja EI:n huutamisella, osallistu vaikka nyt heti perään uudelleen, ja vastapainoksi kerro, mihin siitte haluaisit osallistua. Tai osallistut.
Ota siis rennosti, ota positiivisesti ja yritä vaikka uudelleen, eiks jeah?
Siinähän olet oikeassa toki, että tottakai voi harrastaa venyttelyä ja rentoutusta sekä voimistelua muutenkin. Eihän kaikkien ole pakko joogaa harrastaa: itsekään en joogaa enkä juuri joogasta ole kiinnostunut. Ja varmasti omasta ja Pekan mielestä jooga on noituutta: mutta siitä ei nyt olisi mielellään kysymys.
Ja jos oikein haluat haastaa itsesi, niin vastaa uudelleen JA yritä olla arvostelematta toisten valintoja ja harrastuksia tai huutamatta mitä et ainakaan tee, vaan vaikka keskityt omiin valintoihisi ja siihen, mitä teet. Se olisi ainakin minun mielestäni tosi mukavaa. Jos käy?
- Minkä uuden harrastuksen SINÄ aloitat syksyllä?
Mistä olet kiinnostunut?
- Millainen se sinun harrastus on?
Voiko sitä suositella muille? - hotjooga
Höpönlöpö.. Mutta omatpahan on kuvitelmasi noituudesta. Jooga on mitä parasta terapiaa niin keholle kuin mielelle.
- 5trgfnbv
Mistäpä vapaa aikaa kirjoitti:
Mistäpä sitä vapaa aikaa voisi hankkia? Työni on lähes ympärivuorokautista,vai yö aika on vapaampaa,jos ei aina sekään.Hoidan vammaisia asukkaita kotonani,eli he asuvat ympärivuorokautisesti luonani,oli sitten arki tai viikonloppu.En voi heitä jättää kotiin ilman valvomatta.teen tosin kävelylenkkejä päivittäin heidän kanssaan.Uimahalliin en voi mennä heidän kanssaan,enkä kuntosalille,eivät ole siinä kunnossa.Eli vapaa aikaa ei ole mutta olisin ihan kiitollinen pikku vinkeistä,jospa joku täystyöllistetty keksisi jotakin kivaa tekemistä ajanpuutteesta kärsivälle.Mutta oikein hienoa tsemppiä kaikille uuden innostuksen saaneelle ja alkaneille
Sinulle kuten vaikka pienten lasten kotiäideille sopii sellaiset harrastukset, joita voi tehdä kotona. Tässä muutamia ehdotuksia, joita itse tein silloin, kun lapseni olivat pieniä, mies teki pitkää päivää, minulla oli univelkaa ja hoitajaa oli vaikea saada, kun ei ollut ns. turvaverkkoa:
- lukeminen. Kirjastosta voi lainata laaja-alaisesti kirjoja ja sivistää itseään. Kirjoja voi lukea esim. alkukielellä englanniksi (kirjoja on eri tasoisia), lukea oppikirjoja tai jotakin tiettyä ainetta, jota haluaisi oppia. Myös romaaneja ja tietokirjoja voi lukea esim. tietyn teeman mukaan. Itse luin esim. joka kolmannen kirjan ns. hömppäromaanina, joka kolmas oli klassikkokirja ja vastaavast joka kolmas tietokirja.
- jumppavideot. Jos omistat tallentavan digiboksin, niin ainakin ennen TV2-kanavalta on ollut jumppaa. Niillä pääsee alkuun tai periaatteessa normaali perusjumppa (aluksi esim. kyykkyyn ylös, punnerrukset, vatsarutistukset) ei ole vaikeaa ja sitä voi tehdä TV:tä katsoessa. Kirjastossa on myös kirjoja aiheesta.
- elokuvat ja dokumentit TV:stä. Varsinkin Teemalta tulee paljon yleissivistävää ohjelmaa
- avoin yliopisto, joista iso osa työstä tehdään netin kautta
- kirjeenvaihtokaverit
- pikainen juoksulenkki ulkona. Aluksi esim. sata metriä, sitten kävelyä ja toiset sata metriä. Aluksi kun kunto on huono, aikaa lenkkiin ei mene kovinkaan paljon. Itse jätin lapset hetkeksi yksin silloinkin, kun mies oli reissutyössä, jotta sain purkaa päivän turhautumista ja juoksin ulkona esim. 5 minuuttia korttelin ympäri, kävin kuulostelemassa että lapset nukkuvat ja juoksin toisen kierroksen jne
- käytettynä voi ostaa esim. huutonetistä kaikenlaista jos rahat ei riitä harrastustavaroiden ostamiseen uutena. Kiinnostaisiko digikuvaus, kuntopyöräily tai vaikka oman tarinan kirjoittaminen romaaniksi tietokoneelle?
- käsityöt (neulonta, virkkaus, tilkkupeitto, ompelutyöt, huovutus) ja askartelu
- kodin kunnostaminen
- sättäily suomeksi tai jollain vieraalla kielellä sitä mukaa, kun opit vierasta kieltä esim. kuuntelukasettien avulla. - ......
hotjooga kirjoitti:
Höpönlöpö.. Mutta omatpahan on kuvitelmasi noituudesta. Jooga on mitä parasta terapiaa niin keholle kuin mielelle.
Niin on noituuskin.
- 20+11
Älä pelkää. Noituutta ei ole olemassa.
- akka joogaaga
Joogassakin kehitellään koko ajan uusia muotoja, länsimaihin sopivampia jotka eivät noudata mitään vanhaa traditiota sellaisenaan eikä niissä käytetä edes mitään mantroja. Kuinka tällaiset liikeet sitten voisivat olla sen enempää noituutta kuin muutkaan voimisteluliikkeet. Siksikö, että niissä noudatetaan tiettyä hengitysrytmiä? Näin toimitaan monessa muussakin kuntoilumuodossa.
Jokainen voi joogatessaan vaikkapa lukea rukouksia mielessään, niin saa etäisyyttä niihin noitiin, jotka ovat liikkeet keksineet.
Pekka Reinikainen on fanaatikko. Suosittelen lukemaan muidenkin teoksia kuin hänen. - sijari-saa.....
Mistäpä vapaa aikaa kirjoitti:
Älä valita helv.... Revit rahaa kaupungilta niin paljo ku kehtaat. Onneksi on kyse vammaisista.
Et sentään ole hajottanut kotia ja vienyt lapsia bisneksenä hoidettavaksi! - noitanokinenä
akka joogaaga kirjoitti:
Joogassakin kehitellään koko ajan uusia muotoja, länsimaihin sopivampia jotka eivät noudata mitään vanhaa traditiota sellaisenaan eikä niissä käytetä edes mitään mantroja. Kuinka tällaiset liikeet sitten voisivat olla sen enempää noituutta kuin muutkaan voimisteluliikkeet. Siksikö, että niissä noudatetaan tiettyä hengitysrytmiä? Näin toimitaan monessa muussakin kuntoilumuodossa.
Jokainen voi joogatessaan vaikkapa lukea rukouksia mielessään, niin saa etäisyyttä niihin noitiin, jotka ovat liikkeet keksineet.
Pekka Reinikainen on fanaatikko. Suosittelen lukemaan muidenkin teoksia kuin hänen.Tuollaiset reinikaiset ja breivikaiset eivät ihan harmitonta porukkaa olekaan. On jo nähty mihin tällaiset "valistajat" hörhöjä vetävät. Muuta ei päässä liikukaan kuin vahtia sitä kuinka väärin muut ajattelevat ja tekevät.
- irti okkultismista!
Totta puhut EI JOOGAA! Joogan juuret ovat noituudessa. Kannattaa lukea Rabindranath R. Maharajn kirja Gurun kuolema. Hän oli joogi "valaistumiseen" asti ja hän kertoo, kuinka joogatessaan hän tunsi selvästi erilaisten henkien tulevan luokseen antamaan itselleen yliluonnollisia voimia eli noitavoimia. (Näitä joogalla pohjimmiltaan havitellaan, vaikka länsimaalaisille jooga on markkinoitu harmittomana jumppana, mitä se ei ole. Jooga tähtää aina ns. henkiseen kasvuun, psyykkisten energioiden ja voimien kehittämiseen ja ns. valaistumiseen eli jumaloivallukseen.)
Myöhemmin päästyään läheiseen kontaktiin hindujumalien kanssa hän sai huomata kaiken tämän pahaksi ja hän kääntyi kristityksi ymmärrettyään Jeesuksen siksi rakkauden Jumalaksi, jota hän tosiasiassa oli koko elämänsä etsinyt.
Noituus on todellista. Sanotaan, että jokainen, joka joutuu kosketuksiin woodoon kanssa, alkaa uskoa siihen. Afrikassa noidat ovat pelättyjä ja jopa sairaalassa, jos syytä tautiin ei löydetä, kehotetaan tarkistamaan "toinen puoli" eli onko sairaus aiheutettu noituudella.
Noituus on taas leviämässä ja nostamassa päätään myös Euroopassa. Täällä johdantona noituuden maailmaan käytetään erilaisia "harmittomia" harrastuksia kuten esimerkiksi jooga, erilaiset energiaparantamismenetelmät ja vaihtoehtoterapiat sekä new age -kurssit. Nämä vaikuttavat harmittomilta ja jopa hyödyllisiltä ja hyviltä asioilta, mutta ne johdattavat ihmiset okkultismin maailmaan, joka on sielunvihollisen aluetta ja ansaverkko tietämättömälle, pelastumattomalle ihmissielulle. Ota Jeesus vastaan pelastajaksesi ja pitäydy erossa KAIKESTA okkultismista!
- Digikuvat
Valokuvaus-ja kuvankäsittellykurssi antaa mukavasti mielekästä tekemistä ja erittäin sosiaalista puuhaa porukassa lähteä teeman mukaisesti kuvailemaan kun ensin aiheeseen perehdytty oppituntuen kautta.
Syksyn kuvaaminen muutenkin mukavaa väriensä puolesta ja hyvin jaksaa ulkoilla kun on raikas viileä sää. - Lasi helmi
Minä suosittelen yksinäisille erilaisia taideharrastuksia.
Useinhan juuri taideharrastus on sellainen, joka edellyttää osin yksinäisyyttä, joka luo häiriöttömän olotilan taiteen tekemiseen.
Itse olen suunnitellut syksyksi tiffanylasityö harrastuksen jatkamista, kun kesällä on ollut taukoa.
Tiffanylasesita saa tehtyä tunnelmallisia valaisimia syksyn pimeyteen ja ne on tosi hienon näköisiä ja kauniita tunnelman luojia. - ankeuteen, vankeutee
Pahimmat on juuri elo- ja syyskuu! Sillon masentuu ja synkistyy ja syvältä. Lokakuu tuo jo toivon lumesta ja sitten voi odotella jo joulua ja Ihanaa uutta kevättä tulevaksi!
Kun saisi syksyn pois allakasta ja maailmasta??
Mä alotan kyllä aktiivisen vesiliikunnan monen muotoisena ja sinne kutsun muitakin. On keholle ja mielelle yhtä tehokasta, lähes.- yksin kotona
Minä en joulua odota koska se vasta synkkää aikaa on. Yksin olen viettänyt monet edelliset joulut. Ei ole edes joulukorttia tullut keneltäkään.
- 9+13
Minulle taas elokuu on vielä se kesän kolmas kuukausi. Syyskuu on vielä jotenkin energistä aikaa, mutta loppusyksy eli loka- ja marraskuu alkaa ottaa koville. Helmikuun auringoiset hanget ovat taas jo mahtavia, jos tänne etelään lunta sattuu tulemaan.
- toinen valittaja
Elokuuhan on vielä ihan kesää. Marras-, joulu-, tammi- ja helmikuu on sitä ankeata aikaa. Ja juuri joulu on yksinäiselle pahinta aikaa. Ja muutenkin koko talvi on hanurista. Aamulla töihin lähtiessä pimeätä ja sama, kun pääsee pois töistä. Jos on töissä vielä jossain teollisuushallissa missä ei ole ikkunoita niin päivänvaloa ei näe kuin vapaapäivinä ja tauoilla jos vähän pääsee ulos.
- *Autumn*
yksin kotona kirjoitti:
Minä en joulua odota koska se vasta synkkää aikaa on. Yksin olen viettänyt monet edelliset joulut. Ei ole edes joulukorttia tullut keneltäkään.
Samasta syystä inhoan minäkin joulua. Aina yksin. Ja tammi-,helmikuussa liian kylmä. Syksy mielestäni paras vuodenaika. Luonto kauneimmillaan,ei liian kylmä eikä kuuma ja tykkään pimeydestä.
- c<jäjx<v
Mieliala lähtee ihmisen sisältä ja sieltä se onnikin löytyy. Älkää antako sään vaikuttaa mielialaan. Ihmettelen radiokuuluttajiakin, kun aloitetaan päivä
"tästä päivästä onkin tulossa synkkä" tai "tänään on harmaa päivä".
Haluan oppia jotain uutta.Olisin halunnut mennä opettelemaan kutomaan kangaspuilla,mutta ne kurssit oli jo täyttyneet. No, työttömänä kun voi mennä päiväkerhoihin niin ilmoittauduin huovutuskurssille ja myöhemmin syksyllä kurssille, missä opetetaan kirjomaan sitä huopaa langoilla, huopapaloilla yms. Ostin järjestelmäkameran ja ilmoittauduin kurssille, jolla opetetaan sen käyttöä.Tykkään kuvata kaikkea; kauniita rakennuksia ja yksityiskohtia, maisemia, luontoa ja tietty iki-ihania lapenlapsiani. Kännykkäkamera vaan asettaa rajoja..
Mun mielestä mikää ei ole parempi toista. Jokainen valitsee sitä mikä kiinnostaa ja innostaa. Ryhmistä muodostuu usein omanlaisiaan vertaisryhmiä ja niissä tapaa erilaisia ihmisiä. - hyvä narkomaani...
Huumeet.
- juu.
Köyhälle 20-50e on kallis kurssi. Mutta no miten vaan. Jos on mahdollisuuksia mennä ja jaksamista. Moni joutuu kulkemaan muutenkin bussilla 2 kertaa päivässä. Sitten tulisi neljä kertaa.
- J. U. Risti
Minä aloitan F1-kerhon, Mikä Häkkinen vetää sen, kestää pari viikkoa Monzassa.
Sen jälkeen sukellusleiri Karibialla.
Ehkä myöhemmin yksityiskoneen lentoluvan suoritan.
Ihmettelen, kun kukaan ei keksi itse tekemistä, täytyy täällä kysellä.
Ei se ole kuin inspiraatiosta kiinni. - kätkön etsintää
Geokätköily, liikunnan osuuden saa itse märitellä ja soveltuu vaikka koko perheelle.
- Jalalla koreasti!
Lavatanssikurssille olen päättänyt lähteä! Kesäiset lavat ovat kiinnostaneet jo pari vuotta, jos sinne ens kesänä uskaltautuis taitojaan kokeilemaan. Vaikka lavoilta nykyään nuoriakin löytyy, niin ainakin tuo lavatanssikurssi on lähinnä plus 40 vuotiaita täynnä. No, en anna sen masentaa, mielessä siintää ensi kesä ja kesälavat, ehkäpä viimeistään sieltä itselleni naisen tanssikaverikseni löytäisin :)
- leeat...
Kirjoitinkin tuolla ylempänä samasta aiheesta :) Ensi lauantaina oisi ensimmäinen kerta ja ootan kyllä innolla, mukava päästä opettelemaan, ja varsinkin ensi kesänä sitten lavoja kiertämään, kun jotain osaakin. Mie tosin pelkään, että tää kurssi tulee olemaan täynnä 80-vuotiaita :D Vaikka eikö kaikki sen ikäset osaa jo tanssia? Oma pari ois ihan kiva, tietäis ainakin joka kerta, että on tanssikaveri harjotellessakin. Mutta ehkä ensi kesänä sitten viimestään :)
- yksin kotona
Mä voisin alkaa harrastaa seksiä jos löytyy harrastus kaveri siihen. Nainen siis.?
Siihen ei kyllästy, siinä polttaa kaloreita, sillä on paljon terveellisiä vaikutuksia,
Se on ilmaista, ja se parantaa sairauksia, lievittää stressiä, seksi vahvistaa immuniteettisuojaa, parantaa verenkiertoa, seksi parantaa kipuja, seksi voi vähentää eturauhassyövän riskiä.
Eli paljon hyvä puolia on seksin harrastamisessa.
Löytyykö harrastus kaveria raumalta siihen?- ??
Olisko se sulle ihan uusi harrastus eli alkeista alkaen?
- maria---
Liityin kurssille opiskelemaan swahilin alkeita. Katsotaan mitä siitä tulee mutta on varmasti mielenkiintoista!
- Vitsailen.
Mene työväenopistoon ja ehdota uutta kurssia:
"Seksin harrastus - alkeistaso
Opetellaan yleisimpiä seksin harrastamisen tekniikoita. Aiempaa kokemusta ei tarvita. 38 h - 30 €" - yksin kotona
Seksin alkeet on suoritettu jo teininä ja en usko et siel työväenopistolta löytyis opettajaa siihen. Et parempi vaan et olis joku toinen joka tykkää siitä ja jonka kanssa sitä harrastais.
Taisin ilmoittautua saaristomerenkulun kurssille. Siellä tuskin tutustuu kehenkään. Tarkoituksena on oppia veneilemään.
Lisäksi menen kitaransoiton alkeiskurssille. Siellä todennäköisesti soittaminen on pääasia. Nuottikorvaa minulla ei ole, mutta jos jotain opin aion alkaa katusoittajaksi. Sitten voin kiertää maailmaa veneellä ja elää katusoittajana.
Vanha harrastukseni on posliininmaalaus. Koko sen 3 tuntia minkä yksi sessio kestää ei ole hiljaista hetkeä. Olen joskus miettinyt että parempi nimi ryhmälle olisi paikallisasioiden tietotoimisto. Koska maalaaminen on niin keskittymiskykyä vaativaa tuohon aikaan mahtuu myös kahvitauko kastamisineen. Tähän ryhmään kuuluu paljon hyviä leipureita, joten moni kahvio jää toiseksi.- rantojen mies
Joo itse olen aloittanut juuri kerjäämisen normaali töiden lisäksi harrastuksena (töistä nettoan noin 2000 e/kuukausi). Pari harrastuskaveria on kanssa kaivanut soittimet esiin, suosittelelen!
- toinen valittaja
rantojen mies kirjoitti:
Joo itse olen aloittanut juuri kerjäämisen normaali töiden lisäksi harrastuksena (töistä nettoan noin 2000 e/kuukausi). Pari harrastuskaveria on kanssa kaivanut soittimet esiin, suosittelelen!
Tienaako katusoittamisella hyvin? Vaatiiko jotain lupia jos niin maksaako ne?
- Hakemaan
Ei aina tarvitse aloittaa mitään uutta,ihmisellä on aina jokin harrastus "päällä".
Minä harkitsen uuden tietokoneen ostoa.Eikä harrastuksen tarvitse olla "näyttävä ulkopuoliseille ihmisille".
Näin sanoo,Lypsyniemi. Tämä ei ole vastaus vaan ajatus,minulta.- ???
Viestistäsi päätellen et taida olla Yksinäisyys-palstan vakituisia lukijoita. Tämä palsta on täynnä porukkaa, joka valittaa kovaan ääneen kuinka yksinäistä elämä on ja kaikki päivät kuluu vaan netissä. Niitä on hyvä patistella uusien harrastusten pariin, tekemään jotain uutta joka auttaa niitä näkemään että maailma on mahdollisuuksia täynnä. Niiden lisäksi täällä käy paljon sellaisia tavallisempia yksinäisiä, jotka ei ihan oikeasti tiedä miten ne saisi kavereita - ja siihen uusi harrastus on hyvä mahdollisuus.
Jos on tyytyväinen elämäänsä, turha siitä on muuttaa mitään pelkän muutoksen vuoksi. Tämä palsta on kuitenkin suunnattu ihmisille, jotka kaipaavat elämäänsä muutosta - ystäviä, jotka vievät pois yksinäisyyden tai ainakin lievittävät sitä. Miten yksinäinen saa ystäviä, jos jatkaa elämäänsä samalla tavalla kuin aiemminkin, siis sillä samalla tavalla joka on johtanut yksinäisyyteen?
- yksinäinen joogi
Jooga sinänsä on hyvä harrastus, itse olen harrastanut sitä vuosia... mutta yhtään tuttavaa en ole joogatunneilta löytänyt. Toisaalta en ole kovin aktiivisesti hakenutkaan alun pettymysten jälkeen.
Tämä laji on herkästi sellainen, että salille tullaan rauhoittumaan omassa yksinäisyydessä.
Tsemppiä aloittelijalle kuitenkin, ei ollut tarkoitus lannistaa... - mtha
hyviltä tuntuvat ja näyttävät harrastepiirit,jos niitä vedetään ajantappamiseksi on jo lähtökohdiltaan kuolleina syntyneitä juttuja. ihmiset kuluttaa aikansa turhakkeiden perässä juoksemalla, ja maksavat vielä niistä. asia mikä suurimmalta osalta ihmisiä jää huomaamatta tässä ajassa , huomataan kerran iankaikkisuudessa,joka onkin sitten liian myöhään. ihmisen teot näyttää toteen mitä kukin kumartaa,joko tämän maailman asioita pelkästään tai asioita jotka Jumalamme tahtoo meille antaa nyt kulutettaviksi Hänen tuntemiseksi, että ihminen ei kuluttaisi tätä kallisarvoista aikaa turhuuteen. Luojamme kutsuu kyllä jokaista elämän mittaiselle matkalle kanssaan,tekemään lähempää tuttavuutta,mutta ei se joogaamalla tai muissa piireissä toteudu, sielunvihollinen pitää ihmisen toimeliaana jotta aikaa ei jäisi enää Jumalamme ilmoituksen tutkimiseen. rauha rauha,mutta sitä ei ole.
- asics 10
Lähre lenkille. Parasta terapiaa arjen stressaamalle nupille! Itse lähdin ekalle lenkille pari vuotta, tänä kesänä juoksin eka marathonin!
- nimimerkki23462
Yksin lenkkeily Suomessa, typerää ja vaarallista. Varsinkin syksyn pimeänä aikana kannattaa vältellä yksin juoksentelua. Äkkiäkös johonkin pakettiautoon päätyy ja ties minne. Varsinkin uusien opiskelijoiden tullessa kaupunkeihin, varovaisuutta ei voi tarpeeksi korostaa. Maa täynnä pyydystäjiä haaviinsa.
- 9kale9
Suomi ystävää itselleen haluua
uutta elämän uskoa toivoden
kun kohtaat ystävän,
jonka luodolla yksikseen sinua odottaa.
Kokoa purjeet ja jatka matkaa eteenpäin,
kotonasi ei sinua kukaan hae kaveriksi
yhteistä elämää kulkemaan. - syksy on tullut..
Liikunta eri muodoissa on ollut minulla aina kaikki kaikessa,,,auttaa jaksamaan huonoissakin päivissä... kuntosali jumppa .jooga ja vesijumppa.. kotona voi lukea ja tehdä käsitöitä... yksin eläjä olen....hyvässä "porukassa" saa iloa elämään...ylös ulos ja lenkille..
- syksyn ihminen
Ihanaa kun ilmat viilenevät, jaksaa aloittaa kävelylenkit syksyisissä maisemissa, vesisadekkaan ei haittaa, kun on kunnon sadevaatteet.
- :)
TÄYISIN Paskoja vastauksia!
EN edes lue näitä, houh hohohohohoohhoo! - flexibo
Musta se kuntasalin jooga ei kuulu oikealle joogalle. Ja outo on "jooga-ryhmä". Ja mitäs kiva on maata kylmässä kuntasalissa lattialla?
Lavatanssikurssi on mahtava homma! - Totuuksien_Laukoja_1
BODAUS!!! kyllä on naisia joka sormelle sen jälkeen kun alkaa BODATA!! timmit lihakset saavat aikaan naisissa väristyksiä ala/yläpäässä.. KOKEMUSTA ON! Läskimooseksena ja riipputissiukkona naiset inhosivat mua! mutta nyt on tiukat rintalihakset ja kunnon käsivarret ja hartiat.. NAISIA ON JOKA SORMELLE.. mulla on iso maha vielä kuitenkin mutta se ei haittaa.. mitäpäs jos vielä siksäkkimahan saisin.. oisin malli!!
- sdg346
Tuosta en tiedä, mutta bodaus on todella kiva harrastus. Treenin jälkeen tulee hyvä fiilis, tulee vältettyä mm. viikonloppudokaamista ja muutenkin elettyä terveellisesti. Ja tietysti etenkin alussa kehittyy nopeasti, mikä kasvattaa itseluottamusta. Harrastuksena se on myös halpa, jos käy esimerkiksi julkisella salilla. Ruokaan menee rahaa tietysti vähän normaalia enemmän.
- 100200
On niin helppo sanoa:
Ota ittees niskasta kiinni!
Mene mukaan harrastuksiin!
Lähde lenkille!
Joskus tuntuu tämä "Pakkopositiivisuus"
pakkopullalta....
Monet eivät kertakaikkiaan uskalla,
varsinkaan yksin lähteä.
Tai on jokin sairaus tai vamma joka rajoittaa menemistä.
On sitä itsekin koettanut "pakottautua" mukaan johonkin,
vaan monet ovat kaverin/ystävän kanssa liikkeellä,
ja yksin tuntee itsensä vähän ulkopuoliseksi.
Silloin ei tuu edes hyvä fiilis.
Siispä koetan kotona lukemisen lisäksi harrastaa esim
kirjoittamista, ja piirtää ja maalatakin voisi,
se vaan on yksinäistä puuhaa, se.- vurkki
Oletko sitä mieltä, että kaikesta pitää tulla hyvä fiilis? Onnea vaan kaverien etsintään, koska sellaisella asenteella sitä todella tarvitaan. Elämässä on vaikea saavuttaa mitään, jos ei ole valmis sietämään pettymyksiä ja menemään välillä mukavuusvyöhykkeensä ulkopuolelle.
- UrpoAntero
Osta enduro tai crossi, kelkkaki käy. Lähe painaan umpi mettään mp3 soitin korvilla ja avot.. On syys masennus selätetty!!!!
- Tanssi(e)n iloa
Itse olen jo ilmoittautunut kielikursseille ja useampaan eri kieleen. Aloittelin jo kesällä. Ja jos haluaa tutustua esimerkiksi vastakkaiseen sukupuoleen tanssin merkeissä ja samalla pitää hauskaa, niin suosittelen latinalaisia tansseja! Itse kävin viime syksynä Baila bailan tunneilla salsassa ja oli hauskaa. (parisalsassa tanssitaan parin kanssa, ei tarvii omaa paria, ja salsassa yksin). Siellä on muitakin vaihtoehtoja. Suosittelen todella, jos haluaa liikkua niin että on mukavaa ja samalla tutustua ihmisiin!
- "sirkku"
Ilmoittaudu harrastelijateatteriryhmään, niistä välillä lehdissä ilmoitellaan tai katso netistä tietoa. Myös työväenopisto kurssittaa näyttelijän työhön ja siellä on erillaisia kursseja. Itse monta vuotta sitten kävin kaksivuotisen näyttelijäkurssin ja muutaman muun lisäkurssin ja nyt neljäs talvi lähdössä käyntiin tämän harrastuksen parissa. Joka kerta tapaa uusia ja erillaisia ihmisiä, vaikka porukassa on myös vanhoja tuttujakin, mikä sinänsä ei haittaa. Jotkut niistä ovat kehkeytyneet ystävyydeksi.
Olen myös sinkku, yksinäinen, mutta tämä harrastus pitää vireessä. Tapaa ihmisiä ja saa kokea hyvää yhdessäoloa ja kehittää itseänsä verbaalisesti ja kaikella muulla tapaa mitä näyttelijänä olo vaatii. Sinne vaan mukaan rohkeasti, niin voit löytää itsestäsi uusia piirteitä.- Savion emäntä
Minä ilmoittauduin viime syksynä Mäntyharjulla harrastajateatteriryhmään. Jo aika pian selvisi, että kesällä esiinnyn itsekin näyttämöllä. Ei pelottanut yhtään
Nyt on takana 17 esitystä, ennätys-yleisö ja hyvä mieli. Televisiokanavatkin kävivät paikalla Kake Randelinia tapaamassa ja kuvaamassa. Kirje kotiin -näytelmä oli kai sellainen "once in a lifetime" -juttu, en taida mennä tänä syksynä mukaan. Itselläni oli pari pikkuroolia, mutta en havitellutkaan mitään pääosaa, kun on muistikin jo huonontunut. ;-)
Tänä syksynä otan osaa karaokekurssiin, yksinlauluun, kuntojumppaan ja öljyvärimaalaukseen. On kivat opettajat ja mukavia kurssitovereita. Kyllä siinä mukavasti talven selkä taittuu. - "sirkku"
Savion emäntä kirjoitti:
Minä ilmoittauduin viime syksynä Mäntyharjulla harrastajateatteriryhmään. Jo aika pian selvisi, että kesällä esiinnyn itsekin näyttämöllä. Ei pelottanut yhtään
Nyt on takana 17 esitystä, ennätys-yleisö ja hyvä mieli. Televisiokanavatkin kävivät paikalla Kake Randelinia tapaamassa ja kuvaamassa. Kirje kotiin -näytelmä oli kai sellainen "once in a lifetime" -juttu, en taida mennä tänä syksynä mukaan. Itselläni oli pari pikkuroolia, mutta en havitellutkaan mitään pääosaa, kun on muistikin jo huonontunut. ;-)
Tänä syksynä otan osaa karaokekurssiin, yksinlauluun, kuntojumppaan ja öljyvärimaalaukseen. On kivat opettajat ja mukavia kurssitovereita. Kyllä siinä mukavasti talven selkä taittuu.Kiva kuulla. Käyn katsomassa netissä kyseisestä näytelmästä lähipäivinä. Itse en viitsi mainita kyseistä näytelmää, jossa nyt olen mukana, kun harkat ovat vasta aluillaan ja asun pääkaupungissa. En halua, että minua tunnistetaan jne. Näytökset alkavat lokakuussa ja kestävät tonne maaliskuun loppuun asti eli siis joka lauantai menee siihen ja noin 20.
En minäkään ole pääroolissa, mutta silti ihan näyttävästi mukana ja avainhenkilöitä. Aikaisemmilla kerroillakin olen ollut ihan kunnon rooleissa ja kerran jopa esiintynyt erään ohjaajamme kanssa taiteiden yössä. Oli meilläkin yksi lukukausi laulunopetusta ja uskaltauduin karaokea baareihin laulamaan, nyt se on hieman jäänyt ja haluaisin laulaa.
On mulla kaikenlaista muuta puuhaa ollut vuosien varrella. Olen myös erittäin liikunnallinen ja vieläkin pyöräilen ahkerasti, käyn kuntosalilla ja talvella luistelemassa. Joku tanssikurssikin on välillä vilahtanut mukana ja jooga.
Mutta kun on yksin ja yksinäinen, niin kannattaisi hakeutua vaan muiden pariin, vaikka jännittäisikin. Jännitys karisee ja varsinkin itsensäilmaisu kursseilla. Suosittelen. Mukavaa jatkoa sinulle ja kaikille! Toi uintihomman kirjoittajalle voi vaan sanoa, että aika magee homma. Kun pienestä aloittaa ja rauhallisesti, niin mielenkiintokin harrastusta säilyy. Ettei mene heti alusta täysillä, että mulle kaikki, nyt ja heti-tyylillä. - "sirkku"
Savion emäntä kirjoitti:
Tänä syksynä otan osaa karaokekurssiin, yksinlauluun, kuntojumppaan ja öljyvärimaalaukseen. On kivat opettajat ja mukavia kurssitovereita. Kyllä siinä mukavasti talven selkä taittuu.Kävin kattoo kuvat; oli upeat! Oispa hauska tietää kuka sinä niistä oot? Ei ole pakko kertoa.
"sirkku" kirjoitti:
Kävin kattoo kuvat; oli upeat! Oispa hauska tietää kuka sinä niistä oot? Ei ole pakko kertoa.
Kävitkö katomassa "sirkkua" vai Kirje kotiin -näytelmää? Minä esitin Kirjeessä kotiin huivipäistä sotaan lähtijän emäntää, huivipäistä Savion emäntää ja hippihenkistä "Mervi Vesalaa", joka pyysi Kakea tulemaan Helsinkiin parantamaan "En unta saa"- kappaleen demoversiota.
- roska-tulos
Mulla on kyllä sellanen harrastus joka vie kaiken vappa ajan. En suosittele heikko hermoisille. Nimittäin pohja mudissa tallominen. Voin kertoa että käy kunnon päälle.Mut ei huolta oon kysynyt kunnolta niin se on viel ihan ok!
- yrpiläinen
Ensiksi toteaisin, että tanssiminen kaikissa muodoissaan on homojen hommaa. Mies ottaa haulikon lisukkeineen ja lähtee jahtiin. Metsällä kannon päällä istuen, kahvia "airamista" nauttien, tuntee elävänsä sitä oikeaa elämää. Siinä ei mitään vitun harrastuksia tarvita!!!
- naik-ko-nen
Ratsastus!
Voin suositella kaikille varsinkin yksinäisille! Isoille, pienille, naisille, miehille. Ja ps. isoimmatkin voivat tutustua vaikka ponien kanssa kärry ajeluun =)
Itse olen ratsastanut jo monta vuotta, teini iässä oli taukoa nyt olen palannut takaisin enkä luovu tästä enää koskaan.
Oma hevonen olisi hienoa, mutta liian kallista..
jos nyt mietit että onpa naurettavaa kiertää kenttää kaakin selässä, niin aloittelijakin voi lähteä maastovaellukselle vaikka islannin hevosen kyydissä. =)
Se on elämys, suosittelen, vaikka polttari ja synttäri porukoillekin =) - Lappeenranta
Vaakamamboa ajattelin harrastaa niin monen vosun kanssa kuin mahdollista.
- binbin daze
Kannattaa opetella japanin kieltä. Monesti japsimisut on myytyjä kun niille puhuu japania. Muuten niiltä ei oikein tahdo irrota kun ovat kilttejä verrattuna vaikka Thaimaalaisiin joilta irtoaa heti, tai Taiwanilaisiin jos ulkonäkö on riittävän hyvä. Jos on läski ja ruma, kannattaa mennä vaan Thaimaahan, ne ei ole nuukia kun ovat ittekin aika rumia.
Muita hyviä harrastuksia on stretsaaminen.- plääh-plääh
Kerrankin hyvä ja suora kirjoitus!!
- Uimaan::
Aloitin uimassa käymisen, ensin ihan 50m ja lisään koko ajan matkaa pikkuisen. Nyt uin jo n. kilometrin ja tähtään siihen, että jaksan yhtäsoittoa uida ainakin 3 km
- kehno uimari
tossa vois iriaa.
- 9lkj2
kehno uimari kirjoitti:
tossa vois iriaa.
Aikuisille järjestetään myös uimakouluja. On uimakouluryhmiä uimataidottomille, mutta myös niille, jotka haluavat parantaa uimataitoaan. Uiminen on kiva harrastus ja siitä hyvä, että sitä voi harrastaa luonnonvesissä tai uimahalleissa melkein koko elämänsä.
Osa vesijumpparyhmistä sopii myös uimataidottomille.
- musiikki ja studio
Älkää vaan aloittako taas sitä typerää salilla käymistä. Kehittäkää itseänne mielummin niin se virkistää!
- yksin kotona
No mites se seksi. Sitten kun sitä on harrastanut vähän aikaan ihanan naisen kanssa niin sit vois yhessä keksii uusia harrastuksia. Vaikka jotain pyöräilyä tai yhdellä jalalla hyppimistä.
- kisuli2121212
Ostin kesällä siirtolapuutarhamökin ja sitä laittelen vapaa-ajalla. En vaan millään jaksaisi jatkuvasti naapureiden kanssa smalltookata. Työkin yltiösosiaalista, Lyhyinä vapaa-ajan hetkinä rentoudun mielellään luonnossa tai lukemalla kotona.
- tanssimaan kaikki
Paritanssikurssille.
Suurin osa siellä ilman omaa paria ja pareja kierrätetään:).
Pääsee oikein luvan kassa naisen lähelle ja ehtii jopa muutaman sanankin vaihtamaan.
Osa porukasta käy kimppakyydeillä tanssimassa ja välillä jotain muutakin tekemässä.
Erittäin sosiaalinen ja monipuolinen harrrastus.
Suosittelen lämpimästi! Ajattelin aloittaa kuviokellunnan.. Eiku.. Iltalukion voi varmaan laskea uureksi harrastukseksi, urheilupuoli onkin jo täynnä sekä työpuoli.
- vamos a la playa
olen hurahtanut jumppaan. nyt salsan sujuessa alan vähitellen uskoa, etten olekaan syntynyt kahdella vasemmalla jalalla. jonain päivänä uskaltaudun uudelleen lavatanssikurssille, ja siitä aukeavat ihan uudet sosiaaliset näkymät. :)
- hirvimies1
parhaat harrastukset maailmassa ovat: kalastus,savikiekkoammunta,jäniksenpyynti,sorsanmetsästys,hirvenpyynti ja muittenkin elukoitten pyynti. saa liikuntaa ja raitista ilmaa kun on koiran kansa päivän metsällä. ei tarvi mennä mihinkään hikisiin ja tunkkaisiin kuntosaleihin jotka on aika kalliitaki! ja tosimieshän ei tanssi.piste.
- 5559999
Ihan varmaan on, uskon sen ja olisi kiva itsekkin noita harrastaa, olen siis nainen. Harmi vaan, kun täällä piäkaupunkiseudulla ei voi noita asioita pahemmin harrastaa.
- 445544
Mitä pahaa ne metsän eläimet on sulle tehneet?
- hirvimies1
445544 kirjoitti:
Mitä pahaa ne metsän eläimet on sulle tehneet?
445544:lle:
mietis kuinka paljon enemmän esim. hirvikolareita sattuisi jos niitä ei ammuttaisi. ymmärrän kyllä kommenttisi koska olet varmaan stadissa asuva nainen joka on vegetaani. ettehän te stadilaiset ymmärrä miksi elukoita ammutaan. ja mietis et jos sinä syöt kanaa päivittäin niin se kana on elänyt metri kertaa metri laatikossa kymmenen muun kanan kanssa. tuoltaku menet ja ammut sorsan niin on se elänyt paremman elämän, villinä ja vapaana... - 445544
hirvimies1 kirjoitti:
445544:lle:
mietis kuinka paljon enemmän esim. hirvikolareita sattuisi jos niitä ei ammuttaisi. ymmärrän kyllä kommenttisi koska olet varmaan stadissa asuva nainen joka on vegetaani. ettehän te stadilaiset ymmärrä miksi elukoita ammutaan. ja mietis et jos sinä syöt kanaa päivittäin niin se kana on elänyt metri kertaa metri laatikossa kymmenen muun kanan kanssa. tuoltaku menet ja ammut sorsan niin on se elänyt paremman elämän, villinä ja vapaana...Siinä osuit (auts!) oikeaan, että olen nainen :)
Mutten stadista, enkä vegaani, vielä kokonaan.
Maalta kotoisin, ja meillä oli kotieläimillä kaikilla omat nimet ja
ja ulos pääsivät aina kesäisin.
Mutta oletkos sinä miettinyt,
miten paljon kuolonkolareita rattijuopot aiheuttaa?
Eikä niitä sentakia ammuta.
- tftdt
Joku kamppailulaji on melko rentouttavaa. Brazilian jiu-jitsu, karate, judo yms.
- lÄSSYNLÄSSYN123
pASKAT SUN JOOGASTAST. mUN KAVERI OSAA IHAN INGLEESIAA. kÄDET TÄRISEE EIKÄ se VOI SOITTAA KITARAA,
tAJUATKO PÖSILÖ?
eT TAIDA.
eT ENNEN KUN VANHENET.
sETÄMÄISILLE TAI TÄTIMÄIMISILLE KURSSEILLE VOIVAT TULLA NE JOTKA EIVÄT OLE NIIN HUH HUH HUH HEI TYHMIÄ. :Ö - vaihtoehtoja löytyy
Vähärahaisille ainakin Tampere tarjoaa mahdollisuuden vapaapaikkaan työväenopistossa. Selvitä oman paikkakuntasi tarjoamat ilmaiset vaihtoehdot. Rauman yksinkotona-pojalle suosittelen jotakin ryhmää, jossa ykeensä naisenemmistö. Eli ensin yhteinen harrastus ja siitä voipi seurata seksiä, ei niinkään toisinpäin. Onkos sulla jo ammatti? Terveyshoidon alalle kun opiskelee niin paljon tyttöjä, siellä varmaan kävisi flaksi fiksulla pojalla.
- l3ls0 r
joo, monissa kunnissa työväenopisto tarjoaa etuseteleitä työttömille. Kannattaa perehtyä asiaan. Jos kurssi auttaisi ehkä työllistymistä, niin myös sossu saattaisi maksaa sen, jos oikeasti olet vähävarainen työtön.
- yksin kotona
Mulla on kaksikin ammattii joten kouluun en ikinä enään en mene. Salibändyä olen harrastanut 20 vuotta joten siitä en luovu ja siihen menee aika paljon rahaa joten muita harrastuksia en voi ottaa. En mä niin fiksu ole et mua terveys alalle otettais edes. Lukeminen ei ole koskaan kiinnostanut.
- yksin kotona
yksin kotona kirjoitti:
Mulla on kaksikin ammattii joten kouluun en ikinä enään en mene. Salibändyä olen harrastanut 20 vuotta joten siitä en luovu ja siihen menee aika paljon rahaa joten muita harrastuksia en voi ottaa. En mä niin fiksu ole et mua terveys alalle otettais edes. Lukeminen ei ole koskaan kiinnostanut.
Salibändy vie aika paljon rahaa. Esim kaudessa menee kaks mailaa jotka maksavat 70- 100 e kpl. sisäpelikengät 50 e, kausimaksu eli osallistuminen liiton sarjaan 70 e, salivuokra kaudessa 70 e, lisenssi vakuutuksella n 130 e,
matkat peleihin kauden aikana n 150 e, tuomarimaksut 50 e, ja sit jotain muita pikku kuluja aina tulee.
- kyllä syksy on kiva
Hommasin koiran ja eka puolimaratoni syyskuun lopussa. Sinä tarpeeksi harrastusta :))
- Syksy on kaunis!!!
Ei syksy ole synkkää aikaa. Aurinkoisina päivinä luonnon väriloistosta nauttii kun kävelee jossakin lenkkipolulla tai järven tai meren tuntumassa. Käveleminen ja vaellus luonnossa on myös hyvä harrastus, ei maksa köyhällekkään mitään. Tähtitaivaat iltaisin upeita!
Pidän syksystä jopa enemmän kuin kesästä. Kesällä on välillä liian kuumaa mulle ja kämppä kuumenee kuin pikkusaunaksi. Syksyllä on sopivan lämmintä ja aurinkoisella säällä siis kauniimpaa kuin kesällä. Kesän vihreys muuttuu syksyllä mitä erilaisimmiksi värien ilotulitukseksi.
Vaellus ja kävely maksaa ehkä korkeintaan sen repun, eväät ja lukemisen mitä ottaa mukaan mutta reppu on pitkäaikainen hankinta. Itselläni on ollut yksi reppu jo kymmenen vuotta, se on ollut molemmilla reilauskerroillani mukana ja hyvin palvelee edelleen. - es
Menen syksyllä esiintymisjännityksestä kärsiville tarkoitettuun ryhmään. Ryhmässä jaetaan tietoa, kerrotaan omista kokemuksista ja tehdään harjoituksia, ja jokainen joutuu vuorollaan esiintymään muiden edessä... jaiks! Tuskin sieltä saa kavereita, kun ryhmä kestää vain 2 kuukautta. Toisaalta kaikilla on yhteisiä vaikeuksia ja kun siellä kerrotaan omista henkilökohtaisista asioista, kipeistäkin, ehkä sieltä löytää jonkun jonka kanssa tahtoo oikeasti jutella enemmän.
- dg35746
Toi kuulostaa hyvältä! Kokoontuuko ryhmä Helsingissä?
- p-auki..
siinä on vipinää kun vilikaset kukkaroa TYHJÄ siinä unohtuu kaikki vipinät, sillä vipinä saattaa loppua kokonaan kun on persauki, mitäs siihen sanoo joga ukot ja akat.
- 4+7
Itte raivasin just tilaa uudelle ja hylkäsin kaikki vanhat harrastukset, joista ei oikeen oo ollu tarpeeks sisältöä elämään vuosiin!
Nytkun vielä keksis jtoain uutta tilalle! =) Oikein kiva huomata että täällä ja tälläkin aiheella keskustelusta löytyy paljon asiallisia ja hyvää tarkoittavia kommentteja. Tietty huonot läpät ja kovin rajoittuneet katsantokannat ovat hämmentäviä mutta totta puhuen odotin niitä olevan paljon enemmän, mulla ehkä hiukan negatiivinen käsitys ihmisistä yleensä. Haluaisin itse tutustua mukaaviin samansukupuolen edustajiin, siis kavereita kaipailisin uusiin harrastuksiin. Ikäiselleni ja sosiaaliselta tms taustaaltaan kaltaiselleni naimattomalle henkilölle vain ei harrasteryhmistäkään löydy juuri kavereita. Olen siis yli 30v hiukan levottoman tai "taiteellisen"oloinen naisihminen, jota urheilullisesta ulkomuodostani huolimatta kukaan ei koulussa halunnut joukkueeseensa, tiedät varmaan tyypin. Tilanne ei juurikaan ole muuttunut :-D, itse olen hiukan rennonpi kuin nuorena enkä enää erityisemmin kärsi asiasta, toisinaan, syksyisin lähinnä, yksinäisyys vaan vaivaa. Kumppania (miestä, olen hetero) en kaipaa niinkään. (lisäksi mies-tarjokkaita, vaakamambon personaltrainereitä kyllä riittäisi.)
Tiedän olevani vahvasti itse syyllinen "syrjintään", en vain osaa olla vähemmän "härö". (huom, en kuitenkaan ole epärationaalinen tms)
Kannattasikohan minun alkaa opiskelemaan jotain vaikka avoimessa yliopistossa, sielläkö harvat ikäiseni korkeasti koulutetut mutta kehnosti palkatut aikustuneet (ikä)neidit nyhjäävät?
Aivan pakko myös kommentoida tuota jooga-noituus-asiaa: kaikki pahuus ymmärtääkseni ihmisessä itsessään, olosuhteiden, viettien jms muokkaamassa yksilössä. Samoin hyvyys. Tuota pahaa tahtoa ja sen aikaansaannosta tulee pelätä eikä suinkaan mitään "taikakalua tai taikavoimia"... Vai?- Seppo taalasmaa.
Ei.
- steppisepi
Minunkin piti keksiä mukavaa tekemistä syksylle, mutta pää on tyhjä. Kaltaisilleni luoville henkilöille ei oikein järjestetä mitään mielenkiintoista ja kehittävää toimintaa. Joskus seurailen ihmisiä baarien ikkunoista :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144