Koen olevani kovin stressaantunut ja itkuherkkä johtuen lapsettomuudesta. Koen myös omituisia fyysisiä oireita, joihin esim herään. Oireita on käsien tikuttelu ja puutuminen sekä levottomat jalat. Alkuun selitin oireita niska-hartiaseudun jumituksella, pelkäsin myös ms-tautia, mutta nyt aloin pohtia sen yhteyttä stressiin/masennukseen. Onko muilla kokemuksia stressin aiheuttamista fyysisistä tunto-oireista? Itselläni on myös nuoruudessa taustalla paniikkihäiriö ja myös sen puhkeamista uudelleen olen miettinyt.
stressi/masennus ja fyysiset oireet
1
874
Vastaukset
- Ahdistunut
Stressi tuo monesti paljon psyykisiä sekä fyysisiä oireita ja jos on paljonkin stressaantunut niin sitä unettomuutta, levottomia jalkoja sekä heräämisiä voi erittäin herkästikkin tulla. Masennus taas tuo sen että mikään ei kiinnosta, mitään ei jaksa tehdä ja on alakuloinen kokoajan, mutta myös masennus voi vaikeimmissa tapauksissa tuoda pahojakin oireita. (omat kokemukset)
Paniikkihäiriö voisi selittää esim. levottomat jalat sekä heräämisen. Käsien tikuttelu ja puutuminen taas voi johtua juuri niskojen sekä hartioiden jumituksella kun hermot kiristyvät lihaksien takia ja se aiheuttaa sitten hermoradoissa pieniä lähetyshäiriöitä.
Itselläni on jalassa melkein katkennut / erittäin paljon venynyt hermo mistä tuli jalkapohjan ulkosyrjälle täysi tunnottomuus ja siellä on tämmöistä "muurahaisten kävelemistä iholla" ja noita tikutteluja.
Valitettavasti en tällähettkellä osaa sanoa enempää, kun kärsin tälläkin hetkellä unettomuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728