Oireeton astma

astmaatikko92

Minulla on ollut oireeton astma kohta jo lähes vuoden, enkä ole siinä ajassa käyttänyt mitään astma lääkkeitä missään tilanteessa, nyt kuitenkin hankimme perheeseemme kissanpennun ja astma oireet palasivat. Onko nyt mitään järkeä pitää kissaa ja elää astman ja lääkkeiden kanssa vaikka se lääkkeillä olisikin oireeton? Voiko astma muuttua krooniseksi? Minulla todettiin monta vuotta sitten krooninen astma, jonka ei pitänyt parantua ilman lääkkeitä missään olosuhteessa? Lääkärin mukaan kissa ei voinut aiheuttaa astmaani, tai pahentaa sen oireita (silloinkin minulla oli kissoja) Joten nyt monen vuoden jälkeen hankin uuden kissan ja kyllä on pettynyt olo :( Jos nyt luovun kissasta ja astma on taas oireeton, pitäisikö minun tutkituttaa se uudelleen jos vaikka diagnoosi onkin ollu väärä?

2

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • airamaria

Luultavasi pyrkisin pitämään astman loitolla, jos mahdollista ilman lääkkeitä. Siis jos hintana olisi kissa/t niin luopuisin niistä. Mielenrauhan vuoksi tutkituttaisin myös.

Elämän varrella on niin monia mahdollisuuksia saada muita sairauksia ja niihin lääkkeitä, joten yhteisvaikutusten vuoksi pyrkisin rasittamaan elimistöä mahdololisimman vähän.

• katte

Minua kiinnostaa,että miten oireilet? Mulla on juuri diagnosoitu astma. Kotona koira ja 2 kissaa. En ole allerginen noille eläimille. Lääkärin mukaan ei ole mitään syytä luopua eläimistä, koska eläimet ei vaikuta astmaani mitenkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4657
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2661
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1360
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1306
    Aihe