Apua kaivataan vikaetsintään!

PH

Hei,

olen juuri koonnut ensimmäisen rc-autoni, joten olen aika nyyppä näissä hommissa. Ongelmani on tämä: En saa ohjaimesta auton renkaita kääntymään.

Moottori toimii, ja esc (kaasuttaa ja pakittaa), mutta renkaita en saa kääntymään.

Laitettaessa autoon virrat päälle, renkaat kääntyy oikealle ääriasentoon, ja välillä kaasuteltaessa tuntuu, kun servo ottaisi kaasukytkimestä jotain eloa ja alkaa "junnaamaan" vasemmassa laidassa.

Tietoja:

Radiot: lähetin Ansmann w5 ja vastaanotin r5
servo: acoms as-16
esc: TEU-101BK

Olen ajanut ansmannin setupit monesti läpi, mutta ei tunnu auttavan. Jotain vikaa kenties laitteissa? servo nyt ei ainakaan tunnu olevan rikki, koskaa junnaa ja kääntää virran kytkettäessä. Voisiko lähettimessä ja vastaanottimessa olla vikaa (vaikka uusia ovatkin) ja miten tämän asian saisi helpoiten testattua. (minulla ei ole tuttuja rc-harrastuksen piirissä)

Kiitokset jo etukäteen!

3

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RC-guru

Sulla on patterit väärin päin.

• Kokeile tätä..

Oletko keskittänyt servon?

Kun servo on kääntänyt renkaat ääriasentoon, katkaise sähköt äläkä väännä servoa käsin takaisin. Asenna servon vipu uuteen asentoon sevon akselille siten, että renkaat tulevat suoraan. Kokeile nyt kääntyykö renkaat ohjaimesta.

• PH

Asetin tota servoa, nyt servo kääntää renkaita virrat kytkettäessä sekä oikealle, että vasemmalle, mutta edelleenkään lähettimestä ei saa renkaita käännettyä - eteen/taakse toimii vieläkin kuten pitääkin.

Ja edelleen tuote tuntuu ottavan kaasuteltaessa servoonkin signaalia. Onko jollain kokemusta kyseisistä radio-ohjaimista, ja voisi kertoa lisää?

Entö onko tietoa, miten laitteiden toimivuutta voisi helpoiten testata - asun porin noormarkussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7105
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3428
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe