Hei, on 16-vuotias tyttö ja ilmottauduin joogakurssille (mukana on myös pilatesta). Olen haaveillut joogasta jo pari vuotta ja nyt pääsen harrastamaan sitä. Joten kertokaapas te kokeneemmat joogaajat/ pilateksen harrastajat millaista on yleensä ensimmäisillä tunneilla, mitä täytyy ottaa tunneille mukaan jne. Ja myös kuinka nopeasti keho alkaa notkistumaan ja voimistumaan.
Tavoitteenani on harrastaa joogaa pitkän aikaa. Kannattaako kotonakin joogata, kun tunti on vain kerran viikossa? millainen olisi hyvä joogamatto (onko esim. prisman ja urheilukauppojen joogamatoilla suuria eroja)?
Olen kiinnostunut tietämään myös pilateksesta, sillä tunti on joogan ja pilateksen yhteistunti.
Kiitos jo etukäteen vastanneille! :)
joogan aloittelija
1
259
Vastaukset
- cvbbcvcbvvbvbc
En itseasiassa harrasta joogaa, mutta urheilen muuten aika paljon. Ei keho notkistu tai vahvistu hetkessä, mutta jos lähtötaso on matala, edistystä huomaa yleensä jo varhaisessa vaiheessa. Tämän jälkeen kehitys hidastuu ja jooga ei todellakaan ole mikään paras kehon vahvistaja, mutta tietenkin paljon parempi kuin ei mitään ja loistava muiden lajien tukena.
Joogamatossa on tärkeää riittävä pituus ja leveys. Luistamattomuus molemmilta puolilta (etenkin lattian suhteen) on erittäin tärkeää. Tärkeää on myös sopiva paksuus, joka lienee aika yksilöllinen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että maton ei kannata olla liian pehmeä, jolloin siinä ei pysty olla tukevasti. Itse tykkään ohuesta matosta nimenomaan jämäkkyyden takia.
Aivan varmasti on matoissa suuria eroja, ei kannata todellakaan ostaa sokkona.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010