Moi!
Minulla olisi seuraavanlainen onglema: kun kytken tietokoneen näyttöön VGA-kaapelilla, en saa kunnollista näytönohjainta toimimaan. Käytössäni ovat ATI Radeon HD 4650 ja ilmeisesti emolevyyn integroitu, huono ATI Radeon HD 3200 Graphics. Tuolla paremmalla näyttiksellä saan kuvaa HDMI-kytkennällä, mutta sen laatu taas on aivan kamala. Kun vaihdan VGA-liitännällä 3200:sta 4650:een, ei näyttöön tule mitään signaalia. Vastaavasti 3200:lla ei toimi HDMI-liitäntä.
Ongelma lienee ratkaistavissa, koska käyttämällä VGA-kaapelia saan 4650:llä signaalin, kun valitsen näytön tarkkuus -asetuksista "useita näyttöjä:" => "laajenna nämä näytöt". Tällöin kuva laajenee niin, että suuri osa signaalista jää näytön ulkopuolelle. Olen koittanut rukata asetuksia AMD VISION Engine Control Centeristä, mutta en ole saanut VGA:ta toimimaan halutulla tavalla. Antakaa joitakin neuvoja ja kysykää, jos jotakin jäi epäselväksi!
Näytönohjain ei tunnista VGA:ta
3
861
Vastaukset
- 4650
Noniin! Ostin tohon koneeseen DVI-kaapelin, niin johan rupes näytönohjain pelittämää. Lieneekö syy tohon mun ongelmaan se, ettei noi paremmat näytönohjaimet tue analogista signaalia? Tos DVI-kaapelis laatu on erinomanen, kun taas HDMI-kytkennällä tekstiä ei melkeen pysty lukemaa. En tajua, minkä takia sitä väitetään, että HDMI olis paras ja sen laatu olis identteinen digitaalisen DVI:n kans. Eihän PC:tä kannata näyttöön paska_lla HDMI:llä liittää!
Ajurit asentamatta?
- VoiOllaNäinSimppeliä
Jätit siis ottamatta päältä pois emolevylle integroidun näyttiksen BIOSista. Buuttaa ja mene BIOSiin (todennäköisesti DEL-näppäimellä) ja ota asetuksista integroitu näyttis pois päältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305770- 345263
- 292984
- 342434
- 372108
- 152068
- 361922
- 121681
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361624