Tänä syksynä on reilusti Lampaankääpiä, nyt pulmana miten niitä voisi säilöä talven varalle?
Voiko esim. kuivattaa/ pakastaa ja miten?
Olisin tosi iloinen jos joku viitsisi vastata/ neuvoa, kun olen aika "vihreä" tällä rintamalla:)
Miten säilötään lampaankääpää?
2
797
Vastaukset
- sienestäväsienestäjä
Pakastaminen on varmaan paras tapa, kuivatakin voit ohuina siivuina, mutta lampaankäävän liotusaika on pitkä.
Itse kiehautan lampaankäävät ennen pakastusta, ne muuttuvat kellertäviksi / keltaisiksi, mutta pakkasesta otettaessa säilyvät hieman kauemmin ennen jatkokäsittelyä kuin pakkaseen täysin käsittelemättä menevät.
Voit muuten jauhaa talvella pakkasesta otettuja lampaankääpiä vaikka lihamyllyllä jauhelihamaiseksi muruksi ja paistaa jauhelihan joukossa. Lihamyllyn rautaosien takia lampaankääpä muuttuu jauhettaessa tummaksi, sitä ei pidä pelästyä, se on täysin vaaraton reaktio. - malamutti
Pilkottuna pannulla hetken olen paistellut ja sitten pakastanut. Ihana sienisoosin aines talven varalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323908
- 453290
- 342854
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980