Oregon 450 topokartasta

Aina pitkäkaava #1¤@

Terve.

Tilasin netistä Oregon 450 ja suomi pro top kartan. Topokartta tuli SD korttina vaikka Oregonissa on mikro sd kortti. Ostin mikro SD muistikortin ja olen yrittänyt siirtää karttaa originaali SD:ltä mikro sd:lle mutta karta ei vaan ala pelittämään O:ssa. Mikä neuvoksi

4

360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisällä toinen

Oletkos ihan varma ettei sen SD-kortin sisällä ole mikro SD-korttia? Sellaisen ne minulle myivät ...

• -.-.-

Kyllähän sulle on tullut micro-SD-kortti, joka on kiinni normaalikokoisessa SD-adapterissa. Nykyisin kun garminin laitteet syö vain micro-SD-kortteja.

Jos nyt toisin olisi, kortti kannattaa palauttaa. Ehkä on peräti piraattikortti.

Kartta ei toimi siirrettynä toiselle kortille, koska kartan avauskoodi on sidottu kortin sarjanumeroon.

• KINI6

Sama ongelma täällä. Tuli SD-romppu, mutta en saanut edes sitä tallennettua koneelle. Herjasi, että tunnistamaton ohjelma. Oletko löytänyt jo ratkaisun ?

• No PirateBay

Tarkoitat varmaan SD-korttia. Rompulla yleensä tarkoitetaan CD/DVD-ROM-levyä.

Mistähän te noita karttakortteja tilaatte? Kyllä alkuperäinen karttakortti tulee micro-SD-kortilla, ja mukana adapteri, joka käy normaalikokoiseen korttipaikkaan.

Kyllähän sen karttatiedoston saa siirrettyä koneelle, mutta siitä ei ole mitään iloa, kun kartta on lukittu (jos ei piraatti) eli karttatiedoston avauskoodi on tehty kyseisen SD-kortin sarjanumerolle, eikä se toimi toisella kortilla.

Topo-Suomi pro-karttaa on saanut aikoinaan myös DVD-levynä, jolloin kartat asentuu MapSource-ohjelmaan, josta ne sitten voidaan siirtää muistikortille tai gps:n muistiin. Tällöinkin tarvitaan avauskoodi, joka taas on sidottu kyseisen gps:n sarjanumeroon (=tuotekoodi). Eli DVD-levyn piraattikopio ei toimi.

Topokarttaa Suomi pro v2 on saanut vain muistikortilla. Mutta muistikortti toimii Garmin BaseCamp ohjelman avulla myös tietokoneessa.
        http://www.garmin.com/us/products/onthetrail/basecamp

Mutta heitä ne piraattikartat roskiin ja lataa laillinen ja ilmainen topokartta osoitteesta http://kartat.hylly.org/ . Siinä ei ole edes noita hankalia lukituksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7525
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3665
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2436
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40