Moni väittää, että Raamattu ei ole kokonaisuudessaan Jumalan Sanaa. Väitetään, että se on osin pelkkää ihmisen sepustusta, se on eri ihmisten kirjoittama. Joku sanoo, että ainoa mikä Raamatussa on totta, on Jeesuksen sanoma. Valitaan siis se, mikä on Jumalan Sanaa ja mikä ei.
Mutta näin ei voi tehdä. Mistä voi tietää sitten varmasti, että mikä on totta ja mikä ei. Edes samoma Jeesuksesta? Miten voi olla varma siitäkään, jos Raamattu on ihmisten kirjoittama.
Niimpä tähän on vain yksi ratkaisu.
1. Raamattu on joko kokonaan Jumalan Sanaa ja siten kokonansa totta. 2.Raamattu ei ole miltään osin Jumalan Sanaa ja on valhetta.
Kysymys. Kumman vaihtoehdon valitsette?
Seitsemästi puhdistettu
19
<50
Vastaukset
Raamattu on ihan vakavissaan tehty laitos. Ei sitä ole aprillipilan vuoksi tehty.
2 PIet 1:21 vastaa kysymykseesi. Lue se.
Raamattua pitää lukea kirjaimellisesti, mutta ei aina käsittää siten.
Asioiden selviämiseksi pitää katsoa mihin asiayhteyteen asia kuuluu.
Siis lukea jakeen edestä ja takaa katsoakseen ensin mistä asiayhteydessä on kysymys.
Usein tarvitaan sen ajan kulttuurin ja tapojen tietämistä että asia velkenee.
Alkukieli on tärkeä usein, yhdellä sanalla saattaa olla tusina erilaisia merkityksiä.
Ja lopuksi vielä katsoa mitä koko Raamattu puhuu ko. asiasta.
Harmonia asiassa.
Raamattu on kirjoitettu n. 1600 vuoden aikana muistaakseni ja kirjoittajia oli muistaakseni yli 40.
Niillä on harmonia, punainen lanka ja sopusointu, kunhan asiayhteydet ymmärretään oikein.
Nämä sällit ja heppulit sitten kirjoittivat usein toisistaan tietämättä samoista asioista, tosiaan lukematta. Jeesuksesta on VT:ssä noin 500 profetiaa.
Kaikki raamatun profetiat ovat toteutuneet 100%, osa toteutuu koko ajan varje dag, ja osa odottaa aikaansa vielä.
Nuo heppulit kirjoittivat omin sanoin oman aikansa kielellä samoista asioista.
Olivat vain ihmisiä vaikka jotkut saivat ilmoitusta suoraan Jumalalta joita eivät edes itse ymmärtäneet aina mistä kyse.
Jotkut raamatun profetiat olikin tarkoitettuja selviämään vasta omana aikanaan, nk. Daavidille 600 ekr annettu selvisi 2500 vuotta myöhemmin.
Enkeli kertoikin Danielille että se selviää silloin ja silloin kun Daniel tuskaili, voi ee, kun ei tajua.
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/2.2
yst. jari- -----?-----
Sitten Jari se vastaus?
Riittää ihan kun vastaa vaihtoehto 1. tai 2.
- benedi
Raamattu ei ole kokonaan Jumalan sanaa, se on totta!!
Miksei? Siksei, koska siellä puhuu saatanakin ja hänen palvelijansa..Ja Jeesuksen mukaan saatana on valehtelija ja murhaaja alusta, siis raamatun kirjoittamisen alusta asti.
Mutta se mitä on kirjoitettu Jeesuksen sanoneen, se on totta, uskoo benedi- -----?-----
Ok. Benkku vastaa siis vaihtoehto 2.
- benedi
-----?----- kirjoitti:
Ok. Benkku vastaa siis vaihtoehto 2.
Muistatko kun sanoit kerran: " Minä tahdon tulla viisaaksi"?
ja sitten kului aikaa, ja kerroit kaverillesi: " Se ( viisaus) pysyi minusta kaukana"!!
Joten mietihän uudelleen sanoinko vaihtoehto 2
-----?----- kirjoitti: «Niimpä tähän on vain yksi ratkaisu.
1. Raamattu on joko kokonaan Jumalan Sanaa ja siten kokonansa totta. 2.Raamattu ei ole miltään osin Jumalan Sanaa ja on valhetta»
Vaihtoehtoasetelma on perusteeton ja järjetön.
Yhtä hyvin voisi kysyä, onko kaikki tämän ketjun aloittajan kirjoittama teksti totta vai kaikki valhetta.
Raamattu on hyvin heterogeeninen kirjoituskokoelma.
Lisäksi on vähintäänkin moniselitteistä, mitä tarkoitetaan sillä, että jokin teksti on Jumalan Sanaa. On helppo ymmärtää, että vertauskuvin ja opettavin kertomuksin voidaan välittää Jumalan Sanaa. Silloin tekstiä ei tarvitse ottaa kirjaimellisena tosikertomuksena.- benedi
Jeesus alkoi Mooseksesta ja profeetoista ja niillä selitti opetuslapsille, mitä hänestä oli kaikissa profeetoissa sanottu" LK 24: 27
..kaiken pitää käymän toteen, mitä MINUSTA on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" jae 44
Vasta silloin ihmisen ymmärrys käsittää kirjoitukset..jae 45
Jos luette raamatusta niitten sanoja, jotka ovat Jeesuksen vastustajien sanoja, ja uskotte niihin, ette ikinä käsitä kirjoituksia:
Yksinkertaisesti ette tule tuntemaan totuutta. Valheen sillä tavalla kyllä oppii.
Raamattu opettaa että " Minun sanani eivät koskaan katoa"
LK 21:33
Matt 24:35
Raamatun kirjoituksissa ei ole iankaikkista elämää..sillä siellä puhuu paljon porukkaa, joiden kohtalona on iankaikkinen kuolema.
Ja kirjoitukset eivät yleensäkään voi ketään pelastaa.
Kirjoitukset, siis raamattu kertoo miehestä, joka voi pelastaa,
Raamattu kertoo Jeesuksesta, pelastajasta!!
Jeesushan oli opettaja! "Te sanotte minua opettajaksi ja herraksi,..ja se minä olen"
"Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu (VT), on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden kautta olisi toivo" Room 15: 4
Jeesus on Jumala, ja Jumalan sana on totuus!
Ja totuus tulee ilmi miehessä nimeltä Jeesus, joka yksin voi meidät pelastaa.
Kirjoitukset eivät voi sitä tehdä!! Kirjoitukset vain kertovat,
jos joku tahtoo löytää totuuden, se kuulee Jeesuksen äänen!
Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, ja juuri sana tunkee ihmisen lävitse, niin että se erottaa sielun ja hengen...ja se on sydänten ajatusten ja .aivoitusten tuomitsija.
Ihmiset aivoittelevat niin ihmeellisesti ja ajattelevat niin eri tavalla kuin Jeesus ajatteli.
"Eikö minun sanani ole kuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa" Jer 23: 29
Jumalan sana murtaa ihmisten tekemät kivi ja kallio seinämät, mutta se ei pelasta...vaan Jeesus pelastaa...mies,
jolla on luut ja lihakset
- -----?-----
Kalamos vastasi oikein. Raamattu on kokonansa Jumalan Sanaa ja kokonansa totta. Joku väitti, että saatanakin puhuu Raamatussa.
Benkku sanoo: "Raamattu ei ole kokonaan Jumalan sanaa, se on totta!!
Miksei? Siksei, koska siellä puhuu saatanakin ja hänen palvelijansa."
Todella karmea väite.
Raamatussa puhutaan kyllä saatanasta ja siitä mitä hän on sanonut, ja sekin on totta mitä saatanan sanotaan Raamatussa sanoneen. Siellä kerrotaan, että hän on valehtelia ja valheen isä. Sekin on totta. Kaikki mitä hänestä kerrotaan ja mitä hänen kerrotaan sanoneen on totta. Mutta itse saatana ei puhu Raamatussa. Raamattu on Jumalan Sana.
Jumalan Sana on joko kompastuskivi tai kulmakivi. - benedi
-----?----- kirjoitti:
Kalamos vastasi oikein. Raamattu on kokonansa Jumalan Sanaa ja kokonansa totta. Joku väitti, että saatanakin puhuu Raamatussa.
Benkku sanoo: "Raamattu ei ole kokonaan Jumalan sanaa, se on totta!!
Miksei? Siksei, koska siellä puhuu saatanakin ja hänen palvelijansa."
Todella karmea väite.
Raamatussa puhutaan kyllä saatanasta ja siitä mitä hän on sanonut, ja sekin on totta mitä saatanan sanotaan Raamatussa sanoneen. Siellä kerrotaan, että hän on valehtelia ja valheen isä. Sekin on totta. Kaikki mitä hänestä kerrotaan ja mitä hänen kerrotaan sanoneen on totta. Mutta itse saatana ei puhu Raamatussa. Raamattu on Jumalan Sana.
Jumalan Sana on joko kompastuskivi tai kulmakivi.Todellako karmea väite?
"Tehdäkseni teille mieliksi en saata teitä häpeälliseen
rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job" Job 42: 8
Raamattu kertoo että Jobin ystävät puhuivat väärin Jumalasta,
ja , voi kuinka monta kertaa, olenkaan saanut oikoa, kun pastori lainaa saarnoissaan teemanilaisen Elifaan puheita ja tämän kahta ystävää"
Tämä on todella törkeää Jumalan pilkkaa! Onhan siinä vara valita Jobin sanoja, hän puhui oikein Jumalasta!
On kysymysmerkki ? mitä tehdä ? merkille - 1234567...
Kalamos. . .Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Tässä meille jokaiselle ajattelemisen aihetta Raamatun totuudesta. 1234567... kirjoitti:
Kalamos. . .Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Tässä meille jokaiselle ajattelemisen aihetta Raamatun totuudesta.Haluatko nyt avata keskustelua Raamatun käännöksistä.
Eikö meidän nyt pitäisi pysyä tässä ketjussa siinä aiheessa,
mistä avaaja halusi tässä ketjussa keskusteltavan.
Avaaja halusi mielestäni keskustelua siitä,
onko Raamattu Jumalan antama ilmoitus ihmiskunnalle.
Ja minä uskon, että se on sitä kirjain kirjaimelta
jokaista pientä prikkuakin myöten.
Jumala Pyhän Henkensä kautta halusi, että Mooses kirjoittaa:
Alussa/Esikoisessa Valtiaat loi taivaat ja maan ....
Yksikään käännös ei kuitenkaan koskaan voi täysin tavoittaa sitä, mitä alkutekstissä on. Mutta koska Sana on myös Valo
eli Todellinen Valkeus, joka valaisee jokaisen ihmisen,
niin Sana avautuu meille.- uskonpuhdistusta
kalamos kirjoitti:
Haluatko nyt avata keskustelua Raamatun käännöksistä.
Eikö meidän nyt pitäisi pysyä tässä ketjussa siinä aiheessa,
mistä avaaja halusi tässä ketjussa keskusteltavan.
Avaaja halusi mielestäni keskustelua siitä,
onko Raamattu Jumalan antama ilmoitus ihmiskunnalle.
Ja minä uskon, että se on sitä kirjain kirjaimelta
jokaista pientä prikkuakin myöten.
Jumala Pyhän Henkensä kautta halusi, että Mooses kirjoittaa:
Alussa/Esikoisessa Valtiaat loi taivaat ja maan ....
Yksikään käännös ei kuitenkaan koskaan voi täysin tavoittaa sitä, mitä alkutekstissä on. Mutta koska Sana on myös Valo
eli Todellinen Valkeus, joka valaisee jokaisen ihmisen,
niin Sana avautuu meille.Olkaapa tarkkoina sillä saatana on kylvänyt sinne ohdakkeitaan, lisäyttänyt sinne omia valheita & käännösvirheitä...
Sitten on näitä tulkinta harhaoppeja:
- ikuinen kidutusoppi, kolminaisuusoppi, sunnuntaioppi, jne...
Uskonpuhdistusta tarvitaan! - -----?-----
uskonpuhdistusta kirjoitti:
Olkaapa tarkkoina sillä saatana on kylvänyt sinne ohdakkeitaan, lisäyttänyt sinne omia valheita & käännösvirheitä...
Sitten on näitä tulkinta harhaoppeja:
- ikuinen kidutusoppi, kolminaisuusoppi, sunnuntaioppi, jne...
Uskonpuhdistusta tarvitaan!Juuri tätä minä tarkoitin, mitä nimim "uskonpuhdistaja" tuo tässä.
Nimittäin sitä, että Jumalan Sana on joko kulmakivi tai kompastuskivi.
Tuossa "uskonpuhdistajan" sanomassa se nyt tulee hyvin esiin.
- ei virheetön, vaikka
Pilkku- ja käännösvirheitä on.
- pyh!
Tuo on eri asia, kuin mitä kysyttiin.
- Jumalan Sana
Edelliseen lisään, että Raamattu muuten Pyhä Kirja ed. main. puutteineen.
- pyh!
Ensimmäisen.
Mielestäni Raamattu on erikoinen kirja. Sieltä löytyy Jumalan puhetta, tosikertomuksia, tarinoita ja sepustuksia ja höpöjuttuja. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, jonka eri ihmiset eri aikakautena Jumalan hengen vaikutuksessa kirjoittivat: Näin sen ymmärrän:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969