Tietääkö joku, mikä tee (voit mainita kauppanimikkeenkin) on virkistävintä?
Lopetin kahvin juonnin ja kaipaan virkistystä. Kahvi virkistää enemmän kuin tee, mutta kahvi ei sovi minulle. Se muun muassa pahentaa naisten PMS-oireita varsin paljon. Tee puolestaan auttaa selviytymään PMS-oireista.
Kiitos neuvoista jo etukäteen!
Virkistävin tee?
5
1203
Vastaukset
- keikotee
Eiköhän se ole makuasia, mutta Matcha tee on hyvä, ks. Keiko-teet osio www.teekauppa.fi
- lkhligkhf
Kova tee.
- yerba maté rules
Etelä-Amerikassa, mm. Argentiinassa hyvin suosittu yerba maté ei ole varsinaista teetä (teepensaan lehdistä), vaan teenkaltaista yrttijuomaa, joka piristää huomattavasti. Sitä valmistetaan jostain orjanlaakerin sukuisen kasvin lehdistä.
Suomessa sitä löytyy ruokakaupoista ainakin Forsmanin irtoteenä (Mate Kuuma Tanssi lukee siinä pussissa). Se sisältää runsaasti kofeiinia, C-vitamiinia ja antioksidantteja, poistaa voimattomuutta, virkistää ja lisää kylläisyyden tunnetta, näin siinä Forsmanin pussissa ainakin lukee. Forsmanin maté on ainoa mitä olen maistanut, mutta se on ihanaa, vähän vihreän teen kaltaista ja siinä on mango-, ananas-, kvitteni- ja papaija -aromeja ja jotain kukkien terälehtiäkin joukossa. Olen huomannut, että siitä tulee virkeämpi olo kuin kahvista ja ei ainakaan mahanväänteitä tai hermostunutta oloa. Juon edelleen kahvia, mutta välillä sen tilalla matéa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Matee
http://en.wikipedia.org/wiki/Yerba_maté- 9+11
Mikä tahansa vihreä tee (oikea, ei mausteita) tai gunpowder.
- fweferw
9+11 kirjoitti:
Mikä tahansa vihreä tee (oikea, ei mausteita) tai gunpowder.
Samaa mieltä. Ihan vihreät pussiteetkin tehoaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467515
- 334143
- 573655
- 503160
- 172836
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562426- 542358
- 402309
- 432288
- 162256