Tuli tuossa näitä Varkauden keskustelupalstoja luettuani mieleen että miksi kaikki vaan valittaa? "Täällä ei tapahdu mitään". "Kaupoissa huonoa palvelua". "Sossun elätettäviä"... Ettekö oikeasti löydä mitään positiivista sanottavaa Varkaudesta? Olisiko parempi jos täällä sitten olisi isot ostoskeskukset, ne paremmat vatun rautakaupat yms..? Mitä te valitatte? Täällä ei sentään tarvitse joka viikonloppu varoa että jossain baarin sisällä ammuskellaan tai että joku raiskataan, yms.. Täällä on oikeasti asiat ihan hyvin. Muuttakaa pois täältä. Mikä teitä estää muuttamasta ja ottamasta askelta eteenpäin(?)
Oikeasti, mitä halvattua?
Itse pidän asumisesta Varkaudessa. Sopivan pieni kaupunki, paljon tuttuja ja sen sellaista. Ainut asia mistä minä valitan on nämä valittajat :D
Ehkä jos kaupunkilaiset koittaisivat löytää positiivisia asioita Varkaudesta ja jakaisi ne muiden kanssa, ehkä ihmiset rupeisivat pikku hiljaa huomaamaan että "Ehkä kaikki ei olekkaan niin huonosti"
Nauttikaa elämästä ihmiset! Jos ette sitä voi tehdä täällä, muuttakaa jonnekkin missä sen voitte tehdä!
Miksi ihmiset
16
232
Vastaukset
- Varkkila
Kaikki on hyvin..ei mitään hätää..Jos ei kiinnosta, niin voitte muuttaa pois..Kyllä minä pärjään, vaikka muilla ei olisi töitä...pärjää sitä vähemmälläkin...Muuttakaa pois...
Aijai, tätä veisua ja muuttovalitusta sitä on luettu näillä palstoilla aika paljon. Tiesitkö muuten, että kirjoituksesi oli valitus?
Usko, että moni muuttaa heti, kun löytyy jostain muualta töitä perheelle. Jonkinajan kuluttua on taas pari tyhjää liikehuoneistoa Kauppakadulla ja siihen ollaan perustamassa sitä iänikuista kirpputoria...Näin se menee, valitti täällä palstalla joku tilanteesta tai joku vaikkapa valittajista.- NoPoint
Mitäpä Varkkila luulet:
Kummalla perheellä on parempi mahdollisuus mennä elämässään eteenpäin?
(nimet kuvitteellisia)
Perhe 1: Isä, Matti asuu perheineen Varkaudessa. Matilla on vaimo Mervi ja 2 lasta Ossi ja Ilpo. Isä työskenteli vuosia tehtaalla joka myöhemmin lakkautettiin. Mervillä on töitä, Mervi työskentelee hoitoalalla ja lapset ovat kouluikäisiä. Joten toimeen tullaan nipin napin. Matti on etsinyt töitä työkkärin kautta tuloksetta kuukausia. Matti ajattelee, että vielä se päivä paistaa risukasaankin ja töitä löytyy Varkaudesta. Matti on lähetellyt kymmeniä hakemuksia työpaikoille, ja soittanut jopa 2 kertaa peräänkin että onko hakemus tullu varmasti perille. Työnhakua jatkuu vielä kuukausia ehkä jopa vuosia. Työtilanne kun on huono. Mutta jospa ne työt tulisivat kotiovelle, ajattelee Matti.
Perhe 2: Matti, Mervi, Ossi ja Ilpo asuvat Varkaudessa. Matti työtön, Mervi töissä ja lapset koulussa. Matti on hakenut töitä Varkaudesta tuloksetta viikkoja jopa kuukausia. Onneksi Mervin palkka riittää nippa nappa elättämään perheen.
Kuitenkin eräänä päivänä Matti päättää vaimonsa Mervin kanssa että he muuttavat pois, kun ei kerran töitäkään ole lähiseuduilta kuulunut Matille. He muuttavat isommalle paikkakunnalle ja uuden elämän maku suussa. Matti pistää hakemuksia eri firmoihin, aivan kuten toinen Matti teki esimerkissä 1. Tällä kertaa erona on että Matti ymmärtää että työt eivät tule pelkillä paperien lähettelyllä ja soittelulla, vaan täytyy erottua massasta. Joten Matti lähettää hakemuksia soittelee ja lähtee sen jälkeen kierrokselle firmoihin joihin on hakemuksia lähetellyt sanomaan ihan käsi päivää. Kohta jo Matista kiinnostutaan ja Matti saa töitä. Mervi on saanut myös töitä nopeasti hyvin työllistyvällä hoitoalalla. Lapset ovat saaneet uusia kavereita uudesta koulusta ja kaikki rullaa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitäpä luulet että jos molempien esimerkkien Matit hakevat töitä samasta kaupungista ja samasta työpaikasta, kumpi Matti saa todennäköisemmin töitä siitä firmasta? Matti 1 joka asuu vielä Varkaudessa vai Matti 2 joka on jo muuttanutkin sille paikkakunnalle josta töitä olisi tarkoitus saada? - kaljanvoimalla
NoPoint kirjoitti:
Mitäpä Varkkila luulet:
(nimet kuvitteellisia)
Perhe 1: Isä, Matti asuu perheineen Varkaudessa. Matilla on vaimo Mervi ja 2 lasta Ossi ja Ilpo. Isä työskenteli vuosia tehtaalla joka myöhemmin lakkautettiin. Mervillä on töitä, Mervi työskentelee hoitoalalla ja lapset ovat kouluikäisiä. Joten toimeen tullaan nipin napin. Matti on etsinyt töitä työkkärin kautta tuloksetta kuukausia. Matti ajattelee, että vielä se päivä paistaa risukasaankin ja töitä löytyy Varkaudesta. Matti on lähetellyt kymmeniä hakemuksia työpaikoille, ja soittanut jopa 2 kertaa peräänkin että onko hakemus tullu varmasti perille. Työnhakua jatkuu vielä kuukausia ehkä jopa vuosia. Työtilanne kun on huono. Mutta jospa ne työt tulisivat kotiovelle, ajattelee Matti.
Perhe 2: Matti, Mervi, Ossi ja Ilpo asuvat Varkaudessa. Matti työtön, Mervi töissä ja lapset koulussa. Matti on hakenut töitä Varkaudesta tuloksetta viikkoja jopa kuukausia. Onneksi Mervin palkka riittää nippa nappa elättämään perheen.
Kuitenkin eräänä päivänä Matti päättää vaimonsa Mervin kanssa että he muuttavat pois, kun ei kerran töitäkään ole lähiseuduilta kuulunut Matille. He muuttavat isommalle paikkakunnalle ja uuden elämän maku suussa. Matti pistää hakemuksia eri firmoihin, aivan kuten toinen Matti teki esimerkissä 1. Tällä kertaa erona on että Matti ymmärtää että työt eivät tule pelkillä paperien lähettelyllä ja soittelulla, vaan täytyy erottua massasta. Joten Matti lähettää hakemuksia soittelee ja lähtee sen jälkeen kierrokselle firmoihin joihin on hakemuksia lähetellyt sanomaan ihan käsi päivää. Kohta jo Matista kiinnostutaan ja Matti saa töitä. Mervi on saanut myös töitä nopeasti hyvin työllistyvällä hoitoalalla. Lapset ovat saaneet uusia kavereita uudesta koulusta ja kaikki rullaa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitäpä luulet että jos molempien esimerkkien Matit hakevat töitä samasta kaupungista ja samasta työpaikasta, kumpi Matti saa todennäköisemmin töitä siitä firmasta? Matti 1 joka asuu vielä Varkaudessa vai Matti 2 joka on jo muuttanutkin sille paikkakunnalle josta töitä olisi tarkoitus saada?Totta muutes. Varmasti Matilla nro 2 on paremmat tsäänssit perheineen jatkaa turvatumpaa tulevaisuutta, ku ei jääny paikoilleen makaamaan. Tosin onhan tuossa mahdollisuus että Matti 2 ei saa töitä vaikka vaihtaisikin paikkakuntaa :) Edelletykset saada oavt kyllä paremmat
- valittaa
Kyllä minä oon Varkkila ollut pitkiäkin aikoja Varkaudessa työttömänä ja silti ajattelen että tää on hyvä pitäjä elellä. Oli töitä tai ei, mutta ei se minun mielipidettä ole muuttanut.
- Varkkila
NoPoint kirjoitti:
Mitäpä Varkkila luulet:
(nimet kuvitteellisia)
Mitäpä luulet että jos molempien esimerkkien Matit hakevat töitä samasta kaupungista ja samasta työpaikasta, kumpi Matti saa todennäköisemmin töitä siitä firmasta? Matti 1 joka asuu vielä Varkaudessa vai Matti 2 joka on jo muuttanutkin sille paikkakunnalle josta töitä olisi tarkoitus saada?Hypoteettinen tilanne, koska haluttu työntekijä otetaan töihin vaikka viiveellä, että hän saa muutettua itsensä ja perheensä ko. kaupunkiin. On nimittäin nähty useinkin tämä tilanne. Samoin se, että yksi lähtee työn perässä ja valmistelee perheen muuttoa esim. seuraavalle kesälle, että koulut ja muut häiriintyvät mahdollisimman vähän. Tällöin toiselle vanhemmista jää aikaa hakea itselleen uutta paikkaa tuosta kaupungista.
Olet oikeassa, että aktiivinen henkilökohtainen haku tuottaa parempaa tulosta, kuin netissä cv:n lähettäminen.
Lopputulos kuitenkin on, että työpaikan perässä muutetaan pois Varkaudesta ja silloin muuttaa pois koko perhe, ei ainoastaan se yksi työtä löytänyt. - Varkkila
valittaa kirjoitti:
Kyllä minä oon Varkkila ollut pitkiäkin aikoja Varkaudessa työttömänä ja silti ajattelen että tää on hyvä pitäjä elellä. Oli töitä tai ei, mutta ei se minun mielipidettä ole muuttanut.
Nimenomaan, tämä on hyvä paikka elellä ja siinä ollaan monenkin kanssa yhtämieltä. Kyse onkin siitä, että täällä on paljon epäkohtia, joista mielestäni pitää voida keskustella ja vaikkapa sitten valittaa, jos oikein vaikeaksi menee.
Tästäkin asiasta voinemme olla yhtä mieltä vai kuinka?
Joidenkin mielestä täällä on kuitenkin asiat niiiiiiiiiiiin hyvin, ettei valittamista suvaita...Pitäisi olla vaan positiivinen ja antaa päälliköiden syytää rahaa entistä enemmän kaikkiin hankkeisiin. Ei ole näköjään mitään väliä, onko hanke kannattava, kunhan vaan on hankkeita.
Voisiko olla kuitenkin niin, että tämä pitäjä olisi jopa parempi paikka elää, jos joistakin valituksista olisi apua ja vaikkapa Varkauden taloutta suunniteltaisiin siihen malliin, että mahdollisimman moni hyötyisi julkisesta rahankäytöstä?
- Valitin
Joillekin, valittaminen on sairaus, valitettavasti.
- Kumma kylä kuule.
Onkohan nämä, jotka tietää miten Varkaus saadaan uuteen nousuun, olleet yhteyksissä tai esittäneet mielipiteitä kaupunkia johtaville henkilöille? Vai onko se vaan tätä keskustelupalstan viisautta? No, mielipiteitä on monia ja kaikille se suotakoon. Minun mielipiteeni muualta muuttaneena, 12 vuotta Varkaudessa asuneena on se, että täällä vallitsee joku kateus tai mitä se nyt onkaan. Ainut ilon aihe on monille, jos joku hanke ei onnistu. Tosiasia on myös se, että jos ei mitään yritä, niin ei mitään saakkaan. Mutta onko se hankkeitten kaatumisen syy juuri tässä Varkautelaisessa negatiivisuudessa tai apaattisuudesta? Sitä en voi tietää, enkä sitäkään miten tästä saa paremman kaupungin. Paljonhan täällä on hyvää ja kaunista, eikä tämä kaupunki tästä mihinkään häviä tai kuole, vaikka tehtaita suljetaan. Välillä meinas itseenkin iskeä sama negatiivisuuden tauti, mutta onneksi ymmärsin katsoa niitä asioita, jotka täällä on hyvin. Nythän varmaan sitten arvostellaan minua siitä, että pitäähän ne negatiivisetkin asiat nähdä ja huomioida. Näinhän se on, mutta minä en niille voi mitään ja turha minun on niitä surra. Niitten kanssa on vaan opittava elämään ja nauttia niistä asioista mitkä täällä on hyvin. Esim. monet sanoo, että Varkaus on ruma kaupunki. Onhan se toki, jos tuijottaa tehtaan piippuja ja ajelee rellulla. Mutta miksi ei voisi katsoa Pirtinvirtaa, Huruslahtea, Kämärin luontoa, Haukivettä ja Esa Pakarisen puistoa. Eipä tässä sen kummempia, tälläsiä ajatuksia minulla.
- kh
Kumma kylä kuule. kirjoitti:
Onkohan nämä, jotka tietää miten Varkaus saadaan uuteen nousuun, olleet yhteyksissä tai esittäneet mielipiteitä kaupunkia johtaville henkilöille? Vai onko se vaan tätä keskustelupalstan viisautta? No, mielipiteitä on monia ja kaikille se suotakoon. Minun mielipiteeni muualta muuttaneena, 12 vuotta Varkaudessa asuneena on se, että täällä vallitsee joku kateus tai mitä se nyt onkaan. Ainut ilon aihe on monille, jos joku hanke ei onnistu. Tosiasia on myös se, että jos ei mitään yritä, niin ei mitään saakkaan. Mutta onko se hankkeitten kaatumisen syy juuri tässä Varkautelaisessa negatiivisuudessa tai apaattisuudesta? Sitä en voi tietää, enkä sitäkään miten tästä saa paremman kaupungin. Paljonhan täällä on hyvää ja kaunista, eikä tämä kaupunki tästä mihinkään häviä tai kuole, vaikka tehtaita suljetaan. Välillä meinas itseenkin iskeä sama negatiivisuuden tauti, mutta onneksi ymmärsin katsoa niitä asioita, jotka täällä on hyvin. Nythän varmaan sitten arvostellaan minua siitä, että pitäähän ne negatiivisetkin asiat nähdä ja huomioida. Näinhän se on, mutta minä en niille voi mitään ja turha minun on niitä surra. Niitten kanssa on vaan opittava elämään ja nauttia niistä asioista mitkä täällä on hyvin. Esim. monet sanoo, että Varkaus on ruma kaupunki. Onhan se toki, jos tuijottaa tehtaan piippuja ja ajelee rellulla. Mutta miksi ei voisi katsoa Pirtinvirtaa, Huruslahtea, Kämärin luontoa, Haukivettä ja Esa Pakarisen puistoa. Eipä tässä sen kummempia, tälläsiä ajatuksia minulla.
Olen samaa mieltä kanssasi.Joka paikassa on hyvät ja huonot puolensa.Tähän asti eläminen täällä on pyörinyt tehtaiden ympärillä.Nyt on koittanut uusi aikakausi ja sen kanssa on opittava elämään tai vaihdettava maisemia jos kotikylä ei kiinnosta.
Lasten kannalta tuo perhemallin viisain ratkaisu olisi että mies käy siellä vieraalla paikkakunnalla eli siis Helsingissä missä on töitä viikot töissä. Ottaa sieltä pienen asunnon. Nyt lapset kasvaa turvallisessa ympäristssä Varkaudessa ja niistä tulee mallikansalaisia. Perheellä on huomattavasti asiat paremmin koska kustannukset Helsingissä olisi moninkertaiset ja jos välillä joutuu työttömäksi ylitsepääsemättömät. Vaihtoehtoa muutto Kuopioon en ottanut esille koska kustannukset siellä on Helsingin luokkaa ja työttömyys Varkauden luokkaa.
- kh
Hyvä bruno2.Tiedän monta lapsiperhettä,jotka ovat muuttaneet takaisin Varkauteen,koska Helsingissä eläminen on turhan kallista ja stressaavaa.
- Turhaavalittaa
Niinpä, mutta ruoho ei ole vihreämpää aidan tuolla puolen. Kuka on negatiivinen valittaja, hän on sitä, olipa hän missä hyvänsä ja olipa asiansa kuinka tahansa. Taloudelliset asiat ja työttömyys ovat huolia, ne koskettaa monia. Mutta eihän varkaus ole ainoa paikka Suomessa missä työttömyyttä on. Siellä missä on vielä työpaikkoja on myös paljon työnhakijoita, että se siitä "onnelasta". Mutta osaa nekin joilla on työtä ja toimeentuloa valittaa ja narista jos kerran sellainen ihmisluonne on. Sama ihminen kuitenkin muuttaisi sille toiselle paikkakunnalle ja kohtaisi aivan samat omat ongelmansa myös siellä ja syyttäisi muita siitäkin. Itsensä hyväksymisestä se kaikki alkaa, niin kamalaa kuin se olisikin myöntää!
- Kumma kylä kuule.
Juurikin näin. Ja jos ei ole muualla asunut, niin ei tiedä tai halua tietää, että saman tyyppisiin ongelmiin törmää muuallakin. Esim. ensiapuun mentäessä joutuu jonottamaan, no tuttava kävi Kuopiossa lauantaina ja arvio oli 6 tuntia ja lapset ja kiireelliset menee ohi. Sormesta pala pois ei ollut kiireellinen. Tuo nyt vaan yhtenä esimerkkinä. Täällä minusta on myös hyvää se, että aina löytyy parkkipaikka autolle, eikä ole parkkimaksuja. Kaikki liikkeet lähellä toisiaan, ei pahoja ruuhkija jne. Onhan se toki Suomalaisen perusluonne vähän sellanen, että aina pitää valittaa vaikkei olis aihettakaan ja ainahan niitä aiheita löytyy, jos etsimällä etsii.
- Syksy saa
Kumma kylä kuule. kirjoitti:
Juurikin näin. Ja jos ei ole muualla asunut, niin ei tiedä tai halua tietää, että saman tyyppisiin ongelmiin törmää muuallakin. Esim. ensiapuun mentäessä joutuu jonottamaan, no tuttava kävi Kuopiossa lauantaina ja arvio oli 6 tuntia ja lapset ja kiireelliset menee ohi. Sormesta pala pois ei ollut kiireellinen. Tuo nyt vaan yhtenä esimerkkinä. Täällä minusta on myös hyvää se, että aina löytyy parkkipaikka autolle, eikä ole parkkimaksuja. Kaikki liikkeet lähellä toisiaan, ei pahoja ruuhkija jne. Onhan se toki Suomalaisen perusluonne vähän sellanen, että aina pitää valittaa vaikkei olis aihettakaan ja ainahan niitä aiheita löytyy, jos etsimällä etsii.
Valittavat,koska asiat on liian hyvin.Pari naapuria on lähtenyt liian nuorena.
Kävelin aamulla koiran kanssa ja olin kiitollinen,että koiran lääkitys on vihdoin
kohdallaan.Että jalkani toimivat,että saan herätä aamulla terveenä uuteen päivään,kun koirani pussailee minua häntä viuhtoen.
Oli lähellä koiran lopetus,kun lääkkeet eivät purreet.
Avatkaa silmänne ja katsokaa taivasta.Haistakaa,maistakaa elämää.
Ollaan ihmisiä,eikä kuluttajia.Syksy on kaunis.Runoilijan sanoin:Ulos homehtumasta:)
- ValiVali2011
Valittaja, hanki elämä:
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/08/20/valittaja-hanki-parempi-elama/201111649/139 - vipuvoimaa navitakse
laitoin tuon positiivisen elämänohjeen, kun Pena käski.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565530Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212417Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551695- 1141667
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231436Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly111227Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3291208Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681205Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190