Apua, auttakaa,
Olen nyt monta tuntia etsinyt ohjeita millä net beansin sais toimimaan, mutta mikään ei tunnu auttavan. Latasin ja suoritin JDK:n ihan ok, mutta kun netbeansia yrittää suorittaa, se ei olevinaan löydä JDK:ta, vaikka manuaalisesti sen ilmoitan ja sieltä sen todellakin löytyy (C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_27) on koetettu myös komentoriviltä: netbeans-7.0.1-ml-windows.exe --javahome"C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_27" -komentoa (Ja javahome-->jdkhome bin) mutta mikään näistä ei toimi.
Lisäksi koetin suorittaa Hello World ohjelmaa komentoriviltä, mutta sekään ei onnistu?? Eikö sen pitäisi onnistua kun JDK:n lataaminen näytti kuitenkin onnistuvan? Mitä mä teen väärin.
aloittelija+netbeans=hermo menee
2
308
Vastaukset
- Installer
Ota rauhallisesti, kyllä nuo on toimivia vehkeitä.
Itse asentaisin ensiksi jdk:n johonkin muualle kuin program files-kansioon esim. c:\jdk1.6. Joskus muinoin välilyönti polussa aiheutti ongelmia. Ei ehkä enää.
Sen jälkeen lisäisin path-muuttujaan c:\jdk1.6\bin-polun.
Sen jälkeen asentaisin netbeansin myös jonnekin muualle kuin program files-kansioon. - sdfsfd
Lataa jdk netbeans bundlena suoraan oraclelta niin toimii
http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk-netbeans-jsp-142931.html
En tiedä kuinka netbeans tuota javaa käyttää mutta yksi ongelma voisi olla bittisyyden kanssa. 32 bittinen java ohjelma tarvitsee myös 32 bittisen javan ja niin eespäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345203
- 292954
- 342424
- 372108
- 152058
- 351842
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351594