Aleksis Kivi : Sunnuntai

bravissimo!

Olin Nummen kirkossa Tapani Kansan konsertissa n. kuukausi sitten.
Tapani lauloi siellä hätkähdyttävän upeasti.
Viimeisenä lauluna Tapani lauloi Aleksis Kiven runosta sävelletyn laulun : "Sunnuntai". Se oli upein TAPANIN laulama laulu jonka olen KOSKAAN tähän mennessä hältä kuullut ja Tapania olen kuullut sentään varmaan likemmäs sata kertaa livenä jos ja kun kaikki 40 vuoden aikana käymäni keikat ja konsertit lasketaan yhteen. Äänensointi ja se tunnelataus oli aivan huikea ! Minusta Tapani on tuon kaltaisissa lauluissa parhaimmillaan. Siinä hänen loistava ääneensä pääsee oikeuksiinsa. Iskelmissä tuntuu että hänen taitonsa menevät osittain vähän hukkaan.

11

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bravissimo!

Laitan Youtubesta löytämäni linkin tuosta laulusta tänne. Valitettavasti se ei vaan ole Tapsan laulama siinä. Ihastuin tähän itselleni ennestään tuntemattomaan lauluun tuolla Tapsan. konsertissa.

http://www.youtube.com/watch?v=UJDMjDZ0_cs

• muuten vaan

Kiinnostaisi vaan tietää kuka on tuo linkin videossa laulava laulaja ?

• tudde
        muuten vaan kirjoitti:

Kiinnostaisi vaan tietää kuka on tuo linkin videossa laulava laulaja ?

Olis kiva tietää. On upea laulaja.

• Hemuli Immelman

Ihokarvat pystyyn nostattava veto Tapsalla mm. tuosta laulusta oli myös. Hausjärven kirkossa. Nauhoitin tuota laulua kännykkääni tallentimella. Jos keksin miten siitä nauhoituksen pystyisi siirtämään koneelle ja tekemään linkin jota klikkaamalla laulua voisi ainakin pätkän kuunnella niin laitan sen tänne.
      Nauhoituksen äänenlaatu ei tietenkään mitään cd-tasoa vastaa, kun on pienellä kännykän mikrofonilla äänitetty ja kirkon toiseksiviimeiseltä penkkiriviltä vielä, mutta kyllä siitäkin jonkinlaisen käsityksen saa miten mahtavasti Tapsan ääni soi ilman mikrofonia(kin).

• HUOM!

HUOM! Ei tänne saa laittaa itsenauhoitettuja konserttiäänitteitä. Se on tekijänoikeuslain vastaista.

• Gunur
        HUOM! kirjoitti:

HUOM! Ei tänne saa laittaa itsenauhoitettuja konserttiäänitteitä. Se on tekijänoikeuslain vastaista.

Eikä niitä saisi edes tallentaa. Se on rikollista. Toisaalta ei ole yllätys: onhan täällä pahoinpitelijöitäkin.

• vaikuttavaa

Minä olin kesällä Tapsan konserttia kirkossa kuuntelemassa ja tykästyin hirmupaljon hänen tulkintaansa sellaisesta laulusta kuin "RAUHA" ( Heikki Sarmannon sävellys Eino Leinon runosta ).
      Parasta Tapsaa mies... tai siis naismuistiin! Olin aika mykistynyt ja niin tuntui olevan moni muukin. Kun Tapani lopetti sen laulun oli hetken aikaa ( n. viisi sekuntia) aivan hiirenhiljaista , kunnes yleisö puhkesi hurjiin suosionosoituksiin . Eipä ihmekkään ,että eräs nainen ( seurakunnan työntekijä, ehkä suntio tai kanttori) kehui Tapanin tulkintoja valtavan upeiksi ja intensiiviseksi esityksiksi ja sanoi ,että kun Tapani lauloi niin tuntui siltä kun sydämen olisi täyttänyt rauha ja hiljaisuus ja aivan kuin suuret kukat olisivat siellä auenneet )

• Tapsaa kuullut

Kukaan kanttori ei ainakaan noin kehuisi, koska hän on korkeasti koulutettu muusikko ja ymmärtää ja on kuullut parempia laulajia paljon. Suntio on maallikko ja ei välttämättä ymmärrä.

• Pianisssimo

Musiikin kuunteluun ja musiikista nauttimiseen ei tarvita oppiarvoja.
        Musiikki on henkilökohtainen kokemus, musiikista voi nauttia jokainen ja sen kauneuden voi "ymmärtää" jokainen.

• Nuiskami
        Pianisssimo kirjoitti:

Musiikin kuunteluun ja musiikista nauttimiseen ei tarvita oppiarvoja.
        Musiikki on henkilökohtainen kokemus, musiikista voi nauttia jokainen ja sen kauneuden voi "ymmärtää" jokainen.

Ei todellakaan tarvita. Toinen vaan ei ymmärrä ja toinen ymmärtää.

• Verrisetdän veli

Ryhtykää kuuntelemaan klassisia lauluja oikean laulajan esittämänä. Silloin nautinto olisi suurempi. Tapani Kansa on tusinalaulaja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37