Helsinki-München-Singapore

lottenn

Olen lentämässä ilman matkaseuraa Lufthansalla Helsinki-München-Singapore. En ole aiemmin lentänyt aasian maihin, saatika joutunut vaihtamaan konetta. Münchenissä minulla on vaihtoaikaa 50min, lento kyllä lähtee samasta terminaalista.(vaikka lukee lipussa välilasku, päättelin sen olevan vaihto, koska lennon numerot ovat eri:D) Tuo aika kuulostaa hirveän lyhyeltä, ja vähän on tässä alkanut jännittämään, että mitä kaikkea tuolla lentokentillä pitää ottaa huomioon. Jos ois joku joka on lentänyt kyseistä väliä tai tietäisi vähän enemmän näistä :) ?
Paluulento on Singapore-Frankfurt-Helsinki.
Olisin kiitollinen, jos joku joka on yksinmatkustanut münchenin kautta, kertoisi jotain vinkkejä:)

6

122

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottenn

hups..ois pitäny laittaa tää varmaan tonne lentämis-osioon..en oikeen osaa käyttää tätä :)

• suoralla lennolla

Todella on pieni tuo vaihtoaika...50 minuuttia..?Onko sinulla lennot yhdellä lipulla? Jos näin kuten luulen niin ongelmaa ei tule kuin että matka venyy? Miksi et ottanut suoraa lentoa Helsingistä? Ei olisi tuota murhetta?
      Toivotaan että Finnairin lento on aikataulussa sillä muutenhan tuo menee tosi hankalaksi. Ja voi olla että matkalaukku ei tule koskaan perille?

• Onpas tosi

tiukka aikataulu! Itse en olisi moiseen kyllä lähtenyt - sen verran on näistä lyhyistäkin vaihtoajoista kokemusta.

Varsin mahdollista, että sinä ennätät koneeeen, mutta matkatavarasi tuskin ennättävät. Jos mahdollista, niin muuta jatkolentoa myöhemmäksi. Jos se ei onnistu, niin laita yhteystietosi määränpäässä mahdollisimman tarkkaan ja selvästi laukkuusi, ota valokuva laukusta (printti mukaan) ja valmistaudu henkisesti siihen, että teet määränpäässä ilmoituksen kadonneista/myöhästyneistä matkatavaroista.

Itselleni on onneksi käynyt niin, että matkatavarat ovat lähteneet seikkailemaan maailmalle paluumatkalla. Kotona on kivempi odotella laukkuja, kuin jossain siellä kaukana. Kerrankin odottelin laukkuja pari päivää, sillä ne olivat kiepsahtaneet Frankfurtista Chigagoon. Silloin aikataulun mukaan vaihtoaikaa oli alunperin aivan ruhtinaallisesti, vaan kun eka lento lähti kolmisen tuntia myöhässä, niin vaihtoaikakin hupeni lähes olemattomaksi.

Ihan vaan vinkkinä, ja varmuuden vuoksi, tuollaisessa tilanteessa kannattaa pakata ainakin yhdet vaihtovaatteet käsipakaasiin, samoin kaikki muu aivan 'ehdottoman' tärkeä.

Peloittelusta huolimatta, toivotaan että kaikki sujuu hyvin!

• lottenn

Miulla on ne lennot samalla lipulla ja kyseessä on siis Lufthansan lennot, ei Finnairin. Ja jos niitä matkatavaroita ei saa suoraan laitettua jatkolennolle, niin luultavasti otan vaan käsimatkatavat, koska tuossa ajassa ei tosiaan ole hirveästi ylimääräistä aikaa odotella matkatavaroita. Ja suoraa lentoa en ottanut, koska sain nämä lennot melkein 400euroa halvemmalla, vaikka vaihto onkin, niin mielummin otan sitten sen riskin :)

• Niin oli

minullakin samalla lipulla olevat lennot, mutta kun ne matkatavarat eivät vaan kertakaikkisesti ennättäneet siirtyä niin nopeasti koneesta toiseen - ei siis tarvinnut jäädä venailemaan laukkuja ja tsekata niitä itse seuraavalle lennolle.

Yleensä se menee vähän niin, että mitä isompi kenttä niin sitä pitemmän ajan vaati, että matkalaukut selviävät samalle lennolle kanssasi.

Aikaisemmin tuli lennettyä tiuhaan tahtiin Pariisin kautta Delhiin tai Mumbaihin, ja useammin kuin kerran laukut myöhästyivät koneesta ja tulivat perässä seuraavalla lennolla. Aikas pirullista oli niitä odotella, mutta kyllä ne sieltä joka kerta joskus pätkähtivät perässä.

• Olen lentänyt noin 20 kertaa Münchenin kautta maailmalle tai kotiin. Kentän minimivaihtoaika on 30 minuuttia, mikä tarkoittaa, että sinun 50 min on melkein tuplat. Riittää hyvin, kun liikut ripeästi jatkolennon portille passintarkastuksen läpi ilman shoppailua jne. Teet sen vasta löydettyäsi jatkolennon portin ja jos on jäänyt ylimääräistä aikaa. Useammin matkatavarat ovat hukassa Pariisin tai Lontoon kautta lennettäessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70