Uistelua useamalla vavalla

juhouhhh

Olen tänä kesänä uistellut pienellä pulpettiveneellä 5 vavalla. 2 pikkuplaanareissa kummallakin puolella. 2 tavallisesti kauempana veneestä pyynnissä ja 1 on ollut potkurivirrassa. Tuli tässä ostettua pieni ht vene tarkotus olis kasvattaa ensi kesäksi tuota vapa määrää kahdeksaan vapaan, eli kolme lisää. Olen ajatellut ostaa kaksi pikkuplaanaria lisää jolloin vetäisin kahta plaanaria per puoli. Vai miten teidän mielestä olisi järkevintä ja helpointa vetää noita kahdeksaa vapaa???

Olen myös ostamassa takilan joten sinne sitten ainakin yksi vapa.
Isoja kelkkoja en todennääköisesti ainakaan ensi kesäksi vielä osta.

Kiitos etukäteen vastauksistanne :)

5

1718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhouhhhhh

ja vielä lisäyksenä haluaisin tietää että minkä painoinen takilan kuula olisi sopiva
      Olen ostamassa todennäköisesti cannonin easytrollin

• honska

Minulla on tuo Cannonin easytrol ja käytän siinä 4 kg kuulaa, enempää en ole tarvinnut.

• lyijyharkkojaabc

Takilan painoista, minulta kerran siskonmies tilasi noita takilan painoja, lyijyä ja haponkestävää terästä, isoin taisi olla noin 9 kiloinen, ja tosiaan suunniteltu niin että mahdollisimman pieni veden vastus kun vetää.

Joku isäntä oli tuossa kun juteltiin, näistä haukien poistamisesta, kannattaa poistaa kaikki hauet, saavat taimenet ja kuhat kanssa tilaa, hauet syövät muuten kaikki.

• kalastajamiesghgfhgh

Suosittelen erittäin lämpimästi isoja painouistimia joiden kanssa tuplana tai jopa triplana vaaput/lusikat. Ja toinen todella helppokäyttöinen ja toimiva on dipsy diver. Jos vettä ei ole oikeasti paljon, syvääjä on helppoudessaan verraton. Ja isoimmalla versiolla se painuu alas melkein suoraan, eli ei kyllä laahaa lkiikoja perässä.
      Pikkuplaanareissa olen käyttänyt paljon walley boardia mikä jaksaa uittaa myös painosyvääjän ja painouistimen kanssa sivuille hyvin.
      Ja tietysti syvännevaapun kanssa pienempi vaappu tai lusikka. Vuoksiviiksi tai itsetehty sen tyyppinen jäykkä systeemi on hyvä.
      http://www.youtube.com/watch?v=QjA6bXts6UA
      Monipuolisuus kannattaa, sekä pinnasta että syvältä. Tai tarpeen vaatiessa jommasta kummasta ainoastaan.

• juujuumies12

Takilaan kolmosen kuulalla pääsee mukavasti varmaan 8-10 m. Mikäli uistelunopeus on 3km/h tai alle. Nelosen kuulalla sitten mennäänkin jo syvemmälle. Mutta itse käytän kolmosen kuulaa, kun on mukavanmpi käsitellä. Pikkuplaanareita on itsellä kaksi puolellaan, tänä kesänä kolme. Oon käyttäny walley boardia. Kolme menee vielä samalle puolelle ihan hyvin. Sitten useampaan vapaan varmaan kelkka viisain ostos, tuntuu vaan hölmölle huitasta plaanarikelkka veteen kun on melkein yhtä iso kuin venekin.... heh heh.... Plaanareissa oon käyttänyt myös minimaalista painoa jopa ulommissakin vavoissa, toimivat hyvin myös plaanarin stopparina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16