tänään satanut koko päivän.
Säteilee 0,18 uSv/h eli mukana on vähän Japanin terveisiä. Aiemmin oli luokkaa 0,13 uSv/h, Tsernobylin aikana pahimmillaan 1,64 uSv/h.
Kyllä se siitä nousee meilläkin, ainakin muutamia satoja tai tuhansia vuosia...
Muutama päivä sitten Australiassa mittasivat muistaakseni vesisateessa lähes 3 uSv/h.
USA:ssa ja Kanadassa on saatu korkeita lukemia jatkuvasti, mutta mikä on heidän omien laitostensa ja laboratorioittensa ja polttoainetehtaidensa osuus, sitä eivät tiedä itsekään.
Säteily ei näy, ei haise, ei maistu (paitsi metallin maku suussa - johtuu verenvuodosta limakalvojen läpi?) joten suurinta osaa ihmisistä EVVK. Sitä vain sitten sairastutaan pikkuhiljaa (väsymystä, nenäverenvuotoa, ripulia...) ja kuollaan pois... Ihmiskunnan keski-ikä laskee, porukka vähenee... Vaan paraneeko pidot? Tokiosta uutisoidaan epämuodostuneista rotista..
Ja Tyyni valtameri alkaa olla paikoin jo hyvinkin saastunut, samoin kaikki sen eliöt. Saaste leviää ajan mittaan muuallekin. Puhutaan jo paikoin että olisi alkamassa uusi suuri sukupuuttokausi. Vaan sitähän me emme näe, me kuollaan pois ennenkuin asia varmentuu...
Pitää joskus mitata sadeveden radioaktiivisuus kun aikaa jää. Minun mittarilla mittaus kestää reilut 6 tuntia, mutta tulos onkin sitten faktaa... Joskus kesällä sadevesi oli 9 Bq/kg.
Mitähän tuo olisi suomeksi: http://www.youtube.com/watch?v=NAeXR3SVXn8
Lienee turkkia?
Loviisassa on
2
95
Vastaukset
Ja Oulussa 5.11. oli 0,12 uSv/h.
Varmaan yhtä kiinnostavaa kuin sää Hangossa? Vaikka vaikutukset terveyteen eri kertaluokkaa, mutta mitäpä siitä. Eihän elämästä selviä hengissä kuitenkaan...- Säteilyssä syy?
Minua ihmetytti joskus, kun ikenistäni vuoti herkästi verta harjatessa ja hammaslankaa käyttäessäni. Hammaslääkäri ei silti löytänyt minulta lainkaan hammaskiveä, eikä minulla ollut ientulehdusta. Tämä ilmiö alkoi 1980-luvun lopulla ja jatkui vielä 1990 luvulla, Tsernobilin turman jälkeen siis.
Muistan alkamisajankohdan siitä, että 1988 kävin Helsingissä ympyrätalossa hammaslääkärissä, ja hammaslääkäri käski käyttää pehmeämpiä harjoja. Tällöin ienten verenvuotaminen oli vaivannut jo jonkun aikaa. Edellinen hammaslääkärikäyntini oli ollut Joensuussa kevättalvella 1986, jolloin ikenistäni ei vuotanut verta, vaikka käytin kovia ja medium hammasharjoja.
Mulla oli myös heti Tsernobilin turman jälkeisenä kesänä 1986 muutaman viikon näppylöitä ohuilla ihoalueilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496545Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6612791Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.921197- 841195
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 72992
- 228875